1404/09/17
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تمرینات صفحهی 56 و 57 و 59 کتاب کار ریاضی در کلاس تکمیل شد.
فارسی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
جعبه کلمات درس باغچهی اطفال در کلاس تدریس و بخشی از تمرینات کتابکار فارسی در کلاس تکمیل شد.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز یکبار از روی متن درس باغچهی اطفال رو نویسی کنند.
دانش آموزان عزیز جهت آمادگی برای آزمون پرلز که فردا برگزار میشود نمونه سوال آپلود شده را در منزل تکمیل کنید.
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه ساخت منجنیق ها را ادامه دادیم و کامل تر کردیم .
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
اتصالات حرف م به الف ودال وکاف ولام در صفحات 20و21 تدریس شد
تکلیف:
صفحات 20و21 تمرین وتکمیل شود
1404/09/16
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
صفحههای 55 و 56 کتاب آموزش و پرورش ریاضی در کلاس تدریس و تکمیل شد،
تکلیف:
دانش آموزان عزیز تمرینات صفحهی 57 و 58 کتاب آموزش و پرورش ریاضی را در منزل تکمیل کنید.
فارسی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
متن درس باغچهی اطفال در کلاس تدریس و درک مطلب تکمیل شد.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
درس پیدایش روستاها در کلاس تدریس شد.
قرآن چهارم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. درس قرآن ص34 تدریس گردید.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز ص35 سوره تکویر را در خانه روخوانی کنند.
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
فیلم آموزشی این پروژه آخر هفته در گروه تلگرامی بارگذاری خواهد شد.امروز دانشآموزان با چند ابزار مهم در Photopea (فتوپیا) آشنا شدند:
1. آموزش کار با ماسک (Mask)
بچهها یاد گرفتند چگونه با استفاده از ماسک، بخشهایی از تصویر را مخفی یا نمایان کنند.
2. نوشتن متن (Text Tool)
اضافه کردن نوشته، انتخاب فونت و تنظیم محل قرارگیری متن.
3. ابزار Rectangle
نحوه ساخت کادر، تغییر رنگ و استفاده از شکل برای طراحی بهتر.
4. پیوند لایهها (Link Layers)
به دانشآموزان آموزش داده شد چطور چند لایه را به هم Link کنند تا هنگام جابهجایی یا بزرگکردن، باهم حرکت کنند.
پروژه کلاس
دانشآموزان یک نوشته را داخل بدنهی یک موز قرار دادند و خروجی آن را مشاهده کردند.
فیلم آموزشی این پروژه آخر هفته در گروه تلگرامی بارگذاری خواهد شد.
تکلیف:
دانشآموزان عزیز،
با استفاده از آموزش امروز:
1 یک میوه دلخواه انتخاب کنید
(پرتقال، سیب، کیوی... یا حتی دوباره موز)
2 یک کلمه یا جمله داخل بدنهی میوه قرار دهید
(با استفاده از Mask + Text)
3 خروجی نهایی را ذخیره کنید.
4 فایل نهایی را ارسال کنید به:
mo.taheri.it@gmail.com
1404/09/15
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
ضرب چند رقمی در کلاس رفع اشکال شد.
تکلیف:
دانشآموزان عزیز تمرینات صفحهی 61 در منزل تکمیل کنید.
علوم چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
درس سنگها در کتاب کار علوم تا صفحهی 58 تدریس شد.
فارسی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
بخشی از متن درس دهم در کلاس تدریس و روخوانی شد.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز یکبار از متن دو صفحهی اول درس دهم رو نویسی کنید.
ورزش چهارم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
اموزش ناهنجاری های حرکتی
شست کج
انحراف ستون فقرات
سر به جلو
زانوی ضربدری
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
موضوع جلسه قبل مرور شد . در رابطه با خوب گوش دادن و قانون شنونده فعال (خوب) بودن اموزش داده شد . ( قانون ددخس)
تکلیف:
با یک نقاشی یا کاردستی قانون ددخس ( دقت کردن. درک کردن. خلاصه کردن. سوال کردن ) یا چگونگی استفاده از گوش ، چشم ، زبان و قلب را در این قانون نشان دهید.
1404/09/12
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تمرینات صفحهی 55 و 56 کتاب مار ریاضی در کلاس چک و تکمیل شد.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز تمرینات صفحهی 57 و 58 کتاب کتر ریاضی را در منزل تکمیل کنید.
علوم چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
کتاب کار علوم درس سنگ ها تا صفحهی 57 تدریس شد.
هنر چهارم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
نوشتن پیام مفهومی نمایشگاه و اصلاح نهایی نقاشی انجام شد.
بقیه دانش آموزانی که نقاشی را تمام کردند، با موضوعِ کلاس آنلاین جلسه قبل طراحی و هاشور گل، کشیدند.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
با توجه به حضوری شدن کلاس ها و برگزاری دو جلسه مهارت های زندگی در یک هفته، در این جلسه دو درس جدید مهارت های زندگی برای دانش آموزان مرور شده و تمرین ها و تکالیف کتاب به صورت بحث کلاسی تکمیل گردید.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
گزارش جلسه 12 آذر ( موزیکوگرام ):
2 طراحی موزیکوگرام انجام شد.
موزیکوگرام ابزاری آموزشی است که با تبدیل عناصر شنیداریِ موسیقی به نشانههای بصریمانند رنگ، شکل، خط و الگوی حرکتیبه دانش آموز امکان میدهد ساختار، توالی و تغییرات موسیقی را بهصورت دیداری درک کند. این روش توجه شنیداری و تمرکز را بهطور همزمان تقویت میکند.
اهداف جلسه (با محوریت موزیکوگرام)
1.تقویت شنیدار فعال:
دانش آموز با دنبالکردن موزیکوگرام همزمان با شنیدن موزیک، توانایی تشخیص بخشها و تغییرات موسیقی را بهصورت دقیقتر پرورش میدهد.
2.تقویت هماهنگی شنیداری-حرکتی:
اجرای حرکات یا بازیهای ریتمیک مطابق با نشانههای موزیکوگرام باعث افزایش هماهنگی بدن با ریتم و ضرب موسیقی میشود.
3.افزایش تمرکز و دقت:
دنبالکردن پیدرپی الگوهای تصویری و تطبیق آن با آواها و ضربها، تمرکز لحظهای دانش آموز را تقویت میکند.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
پخش و خواندن If you believe song,تمرین و مرور مطالب درس دوم باموضوع محیط،زمین،بلایای طبیعی و راه های محافظت از آن،تدریس و تکمیل صفحه ی 18 کتاب درسی با موضوع چگونگی استفاده دوباره از وسایل بازیافتی.