1404/07/29
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
بخش اول درس مرور شد و پرسش کلاسی انجام شد و مبحث لایه های زمین کامل از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف:
درس 4 تا پایان هسته درونی کامل از کتاب کار مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
به سوالات کتاب نگارش درس 3 کامل پاسخ داده شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف:
درس 5 کامل مطالعه شود.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 1 تا 4 کامل مطالعه شود.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
در این جلسه با توجه به چالش های گروه های دوستی دانش آموزان و نیاز به ایجاد آگاهی در رابطه با دوستی سالم و مناسب و نگرانی و دغدغه ی زیاد دانش آموزان پایه ی ششم در تعاملاتشان با همکلاسی ها، در این رابطه بحث و گفتگوی کلاسی داشتیم.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز صفحه ی 15 کتاب ریاضی تدریس شد. در این صفحه دانش آموزان با بُردار، اعداد صحیحِ مثبت و منفی و همچنین نحوه ی خواندنِ درجاتِ سلسیوس و فارنهایت رویِ دماسنج آشنا شدند.
آزمایشگاه
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
آزمایش مربوط به چگالی انجام شد و دانش آموزان با مفهوم چگالی کامل آشنا شدند.
1404/07/28
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
صفحه 45،46 از کتاب کار توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف:
تمرین های صفحه 47 و 48 از کتاب کار حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 4 تا سر طبقه بندی زمین بر اساس حالت لایه ها از کتاب کار مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس داستان من و شما کامل از کتاب درسی و جعبه کلمات درس 4 از کتاب کار مطالعه شود.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
کتاب نگارش را همراه خود به مدرسه بیاورید.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
عوامل موثر در کشاورزی از کتاب درسی مطالعه شود و حتما کتاب کار را همراه خود به مدرسه بیاورید.
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه دانش آموزان طبق گروه بندی ها نشستند و کیت های رباتیک تحویل داده شد.ساخت قاب عکس را شروع کردیم .
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
صفحات 16و17 حرف ر تدریس شد
تکلیف:
صفحات 16و17 تمرین وتکمیل شود
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
جلسه 4 و 5 هوش به صورت گروهی حل شد و جواب ها بررسی شد.
1404/07/27
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
تقسیم کسرها به روش معکوس کردن از کتاب درسی تدریس شد و به سوالات صفحه 34 و 35 کتاب درسی پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف:
فعالیت کلاسی صفحه 45،46 از کتاب کار حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
روش های شناسایی لایه های زمین مرور شد و پرسش کلاسی انجام شد و مبحث طبقه بندی زمین بر اساس ترکیبات شیمیایی و جنس لایه ها از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف:
درس 4 تا سر طبقه بندی زمین بر اساس حالت لایه ها از کتاب کار تا روز سه شنبه مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
به سوالات درک مطلب پاسخ داده شد و واژه آموزی صفحه 35 از کتاب درسی تدریس شد و دانش آموزان با واژه جمع آشنا شدند و حکایت علم و عمل روخوانی شد و لغات مهم املایی گفته شد و معنی شعر و متن گفته شد.
تکلیف:
درس داستان من و شما کامل از کتاب درسی و جعبه کلمات درس 4 از کتاب کار تا روز سه شنبه مطالعه شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
املا سودوکو گفته شد و شعر حفظی و معنی کلمات پرسیده شد و تصحیح آن انجام شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
عوامل موثر در کشاورزی از کتاب درسی تدریس شد و به سوالات کتاب پاسخ داده شد.
تکلیف:
تا روز سه شنبه درس 5 مطالعه شود.
قرآن ششم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. درس قران ازص 15 تا 19 تدریس گردید
تکلیف:
دانش اموزان عزیز ص17 روخوانی گردد وص20 حل شود.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز درس علوم، ابتدا به تمرین و مرور هجی کردن کلمات کلیدی و جدیدِ دروس گذشته پرداختیم. سپس، به منظور تثبیت و تعمیق یادگیری، کاربرگی در اختیار دانشآموزان قرار گرفت که آن را به صورت انفرادی تکمیل نمودند. در ادامه، پاسخ های کاربرگ به صورت گروهی مورد بررسی قرار گرفت.
1404/07/26
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
مبحث تقسیم کسرها به روش مخرج مشترک از صفحه 32 و 33 کتاب درسی تدریس شد و سوالات پاسخ داده شد و به سوالات پیشرفته صفحه 43 پاسخ داده شد و سنجش کلاسی از جمع و تفریق کسرها انجام شد.
تکلیف:
کاربرگ را از پرتال دانلود کنید و بادقت به سوالات آن پاسخ دهید.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 3 مرور شد و پرسش کلاسی انجام شد و درس 4 تا سر لایه های زمین از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف:
درس 4 از کتاب کار تا سر لایه های زمین مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
روخوانی درس 4 انجام شد و لغات املایی گفته شد و جعبه کلمات از کتاب کار کامل شد.
تکلیف:
جعبه کلمات درس 4 کامل از کتاب کار مطالعه شود و حتما تا فردا شعر سخن حفظ شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
از لغات مهم درس 4 از هرکدام دوبار در دفتر مشق نوشته شود.
هنر ششم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
ادامه نقاشی جلسه قبل، با موضوع نجات دریاها، با تکنیک آبرنگ و گواش اجرا شد.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1 : چوبک و حلقه
4 حلقه با رنگ های مختلف میگذاریم 2 گروه یعنی 8 حلقه ، 4 نفر 4 نفر اول تو حلقه هستند، چوبک هم 2 تا دست هر نفر هست وبا ریتم اول موزیک و ضرب چوبک ها 1 2 3 4 و با ریتم بعدی موزیک 12 ، 1 2 3
بین حلقه ها جا به جا شده و 1 2 3 هم ضرب چوبک ها،
و بچه ها باگفتن اسم رنگ ها توسط مربی مثلا قرمز
بین دو گروه جا به جا میشوند.
1.تقویت دقت شنیداری و توانایی تشخیص تغییر ریتم:
کودکان با گوش دادن به تغییرات در ریتم موسیقی، توانایی درک الگوهای زمانی و تغییرات در ضرب را تقویت میکنند.
2.افزایش هماهنگی گروهی:
هر گروه باید حرکات خود را با دیگر اعضا و ریتم موسیقی هماهنگ کند. این امر موجب ارتقای مهارت همکاری و همزمانی در اجرا میشود.
3.تقویت تمرکز و واکنش سریع به دستور:
با شنیدن نام رنگها از سوی مربی، شرکتکنندگان باید در کوتاهترین زمان تصمیم گرفته و به موقعیت جدید منتقل شوند.
4.توسعه مهارتهای حرکتی و بدنی:
جابهجایی میان حلقهها در حین اجرای ریتم موجب هماهنگی بیشتر میان حرکات بدنی و زمانبندی شنیداری میگردد.
5.پرورش انعطافپذیری ذهنی و تمرکز چندوجهی:
انجام همزمان چند وظیفه (اجرای ریتم، حفظ هماهنگی گروهی و پاسخ به دستور مربی) باعث افزایش ظرفیت ذهنی و انعطاف شناختی در کودکان میشود.
بازی 2 : تمرین صف صبحگاهی آبان
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروزِ درس ریاضی، صفحه ی 14 کتاب که به موضوعِ رسیدِ خرید، نحوه ی محاسبه مجموع اقلام و محاسبه ی باقیمانده ی پول اختصاص داشت، تدریس شد. تعدادی از تمرینهای کتاب در کلاس حل و چک شد.
خواهشمند است باقیمانده ی تمرینها را در منزل حل فرمایید تا در جلسه ی آتیِ کلاس مورد بررسی قرار گیرد.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
هر دانش آموز با توجه به ویژگی ها و علایق خود یک پلنر طراحی کرد.
تکلیف:
دانش آموزانی که در کلاس پلنر شأن تمام نشد در خانه کامل کرده و هفته آینده تحویل می دهند.