1404/08/06
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
سنجش کلاسی انجام شد و کاربرگ برای درک بهتر از لایه های زمین توسط دانش آموزان انجام شد.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و معنی شعر درس 5 به همراه نکات دستوری گفته شد.
تکلیف:
درس 5 جعبه کلمات و معنی شعر و نکات دستوری کامل تا روز شنبه مطالعه شود.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 4 از کتاب نگارش انجام شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 1 تا 5 با دقت مطالعه شود و برای سنجش کلاسی فردا آماده باشید.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
موضوع: خودآگاهی(پذیرش)
در رابطه با پذیرش ویژگی ها و اتفاقات ناخوشایند زندگی با دانش آموزان صحبت شد.
فعالیت: دانش آموزان به گروه های مختلف تقسیم شدند و هر کدام در رابطه با یک موقعیت شبیه سازی شده به یک دختر همسن خود که با چالشی مواجه شده، ایده دادند تا بتواند مشکل را بپذیرد و در جهت مثبت تلاش کند.
تکلیف:
دانش آموزان عزیزم لطفا فعالیت صفحه 13 کتاب را تکمیل بفرمایید.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
جلسه ی امروز با مرور و پرسش و پاسخ در خصوصِ مبحث "اعداد صحیح و محور اعداد" آغاز شد. در ادامه، صفحه ی 17 از کتاب کار ریاضی مورد بررسی قرار گرفت. این صفحه شامل 4 تمرین با موضوعیتِ اعداد صحیحِ متضاد و محور اعداد بود که با مشارکت فعال دانشآموزان به صورت گروهی حل و اشکالزدایی شد.
1404/08/05
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
ادامه تمرین های کتاب کار مربوط به محاسبات کسرها توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و به سوالات ریاضی پیشرفته پاسخ داده شد و فعالیت عملکردی انجام شد و سنجش کلاسی تصحیح شد و تحویل دانش آموزان داده شد.
تکلیف:
تمرین های صفحه 40،41،42 از کتاب درسی حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 3،4 از هر دو کتاب مطالعه شود و برای سنجش کلاسی آماده باشید.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
جعبه کلمات درس 5 بادقت مطالعه شود و برای فردا کتاب درسی و کتاب کار را همراه خود به مدرسه بیاورید.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
کتاب نگارش را فردا همراه خود به مدرسه بیاورید.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 6 مطالعه شود و فردا هر دو کتاب را همراه خود به مدرسه بیاورید.
ورزش ششم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
دویدن
مرور مطالب اموزشی جلسات قبل به همراه پرسش و پاسخ
تدریس دوی استقامت ونحوه ایستادن
تست دارت
تست پرتاب
تست طناب
بازی آزاد
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه ساخت قاب عکس را ادامه دادیم و کامل تر کردیم .
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
اتصال حرف ر به دندانه در صفحات 19و20تدریس شد
تکلیف:
صفحات 19و20و21 تمرین وتکمیل شود
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
جلسه 6 به صورت گروهی حل شد و جواب ها بررسی شد و مسابقه خانم ریاضی برگزار شد.
1404/08/04
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
فعالیت کلاسی صفحه 50 و تمرین صفحه 51 تا پایان سوال 3 توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و سنجش کلاسی انجام شد.
تکلیف:
ادامه تمرین صفحه 51 و 52 از کتاب کار حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف:
درس 3 و 4 از هر دو کتاب بادقت تا روز سه شنبه مطالعه شود و برای سنجش کلاسی آماده باشید.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
جعبه کلمات پرسیده شد و به سوالات درک مطلب پاسخ داده شد و دانش ادبی از کتاب درسی تدریس شد و دانش آموزان با مفهوم مبالغه و کنایه آشنا شدند و بخوان و بیندیش روخوانی شد و به سوالات درک و دریافت پاسخ داده شد.
تکلیف:
جعبه کلمات درس 5 بادقت از کتاب کار مطالعه شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
از لغات مهم درس 5 املا گفته شد و بررسی شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 6 تدریس شد و دانش آموزان با مفهوم زراعت و باغداری آشنا شدند و به سوالات متن درس پاسخ داده شد.
تکلیف:
تا روز سه شنبه درس 6 کامل مطالعه شود.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز، صفحه ی 13 کتاب درسی که به مبحث "ششها و تنفس" اختصاص داشت، تدریس شد. در این جلسه، متن کتاب به صورت روخوانی مورد بررسی قرار گرفت، کلمات کلیدی و مهم تدریس شدند و سوالات مرتبط با این مبحث جهت سنجش درک زبانآموزان مطرح گردید.
تکلیف:
لطفا صفحه ی 13 کتاب را جهتِ آمادگی برای پرسش و پاسخ در جلسه ی آینده، مطالعه فرمایید.
1404/08/03
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
مقایسه اعداد کسری و راهبرد حل مسئله به کمک شکل از کتاب درسی تدریس شد و تمرین صفحه 38 از کتاب درسی حل شد.
تکلیف:
فعالیت کلاسی صفحه 50 از کتاب کار حل شود و برای سنجش کلاسی ضرب و تقسیم کسرها آماده باشید.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 4 پرسیده شد و مرور انجام شد و از کتاب درسی تدریس شد و به سوالات متن درس 4 پاسخ داده شد.
تکلیف:
درس 4 از هر دو کتاب مطالعه شود و حتما کتاب کار را همراه خود به مدرسه بیاورید.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و درس 5 روخوانی شد و لغات املایی گفته شد و جعبه کلمات درس 5 کامل شد.
تکلیف:
جعبه کلمات درس 5 کامل مطالعه شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
از لغات دشوار درس 5 از هر کدام سه بار در دفتر مشق نوشته شود و حتما فردا دفتر مشق را همراه خود به مدرسه بیاورید.
هنر ششم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
تمرین گرم کردن و نرمش دست داشتند و تمرین تنفس آگاهی داشتند (در حین تمرین، آهنگِ آرام بی کلام پخش شد).
هدف از این دو تمرین: تمرکز و خلاقیت دانش آموزان بود.
خطوط آزاد روی کاغذ کشیدند و از بین خطوط اشکال مختلف پیدا کردند.
در مورد نمایشگاه نقاشی نکاتی که حین نقاشی لازم است توجه کنند هم صحبت شد.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی اول :
دانش آموزان 2 به 2 دست های خود را گرفته و با ریتم موزیک میچرخند و با گفتن حرکت های مختلف معلم خود حرکات را انجاممیدهند مثلا:
دست راست بالا ، پای چپ بالا و ...
اهداف موسیقایی (ریتمیک)
1.تقویت حس ریتم
بچهها باید حرکاتشان را با ضرب و ریتم موسیقی هماهنگ کنند. این باعث رشد درک درونی از «پالس» و «تایمینگ» میشود.
2.گوش دادن فعال
آنها یاد میگیرند با دقت به موسیقی و دستور معلم گوش دهند تا به موقع واکنش نشان دهند.
3.هماهنگی حرکت و موسیقی
ترکیب شنیدن و انجام دادن باعث تثبیت ارتباط بین حس شنوایی و حرکت میشود.
بازی 2 :
حلقه ها را به صورت دایره چیده و هر دانش آموز داخل حلقه ایستاده و شماره گذاری میشوند و عددهای فرد کد 1 و اددهای زوج کد زوج میشوند و دانش آموزان با گفتن کد 1 توسط معلم خود میچرخند به دور حلقه و کد 2 همزمان با گروه خود داخل حلقه میاند با ریتم 1 2 3 4 و 5 6 7 هم دست های خود را بالا برده و با چوبک ضرب میزنند و با ریتم بعدی موزیک همه داخل حلقه خود با ریتم 1 2 ، 123 با عقب جلو کردن پای خود و ضرب چوبک بازی را ادامه میدهند.
اهداف حرکتی و بدنی
1.هماهنگی بین حرکات بدن و ریتم
استفاده از دست، پا، چرخش و چوبک همزمان هماهنگی چندبخشی بدن را تقویت میکند.
2.تقویت تعادل و کنترل حرکات
داخل و بیرون رفتن از حلقه، چرخش و ضرب نیاز به کنترل بدن دارد.
3.توسعه مهارتهای حرکتی ظریف و درشت
چوبکزدن (حرکت ظریف) و چرخیدن و جهش (حرکت درشت) در کنار هم به رشد جامع حرکتی کمک میکند.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز، صفحه ی 15 کتاب درسی مورد بازبینی قرار گرفت و صفحه ی 16 تدریس شد. مبحث تدریس شده در صفحه ی 16، پیرامونِ اعداد صحیح متضاد (opposite integers) و موقعیتِ آنها بر روی محور اعداد بود.
تکلیف:
از دانشآموزان گرامی تقاضا میشود صفحات 7 تا 16 کتاب درسی را جهتِ مرور و پرسش و پاسخِ جلسه ی آینده مطالعه فرمایند.
با سپاس از توجه و همکاری شما
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
موضوع کلاس مدیریت زمان خواب بود . درباره مشکلاتی که بی نظمی در خواب و کم خوابی ایجاد می کنند صحبت کردیم . یک فیلم درباره مشکلات خواب و انواع آن در کلاس پخش شد .
1404/07/30
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
کاربرگ توسط دانش آموزان در کلاس حل شد و جواب ها بررسی شد و محاسبات کسر صفحه 36 تدریس شد و به سوالات فعالیت و کاردرکلاس پاسخ داده شد.
تکلیف:
ارمغان 6 کامل انجام شود و برای روز شنبه همراه خود به مدرسه بیاورید و مبحث ضرب و تقسیم کسرها تمرین و تکرار شود و برای سنجش کلاسی روز شنبه آماده باشید.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 4 پرسیده شد و مرور انجام شد و درس 4 کامل از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف:
درس 4 کامل از کتاب کار مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 3،4 کامل برای مرور مطالعه شود.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش انجام شد و به سوالات ارمغان (5) پاسخ داده شد.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و درس 5 کامل تدریس شد و به سوالات متن درس پاسخ داده شد.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
با سلام و احترام خدمت اولیای گرامی
درس چهارم امروز تدریس گردید. محتوای درس همراه با مثالهای مرتبط بهصورت کامل توضیح داده شد.
پاورپوینت مربوط به تأسیس بیمارستان و هزینهها ارائه گردید.
همچنین جدول صفحه 28 مورد بررسی و توضیح قرار گرفت و فعالیت کلاسی نیز انجام شد.
تکلیف:
خواهشمند است فعالیت منزل درس چهارم توسط دانشآموزان انجام شود.
کتاب «مغازه دنج بابابزرگ» امروز معرفی گردید و فایل آن در دسترس قرار خواهد گرفت.
لطفاً دانشآموزان حتماً کتاب را همراه داشته باشند تا بتوانند تکالیف خود را بهدرستی انجام دهند و درک بهتری از درس داشته باشند.
تعدادی از دانشآموزان امروز کتاب همراه نداشتند؛ لطفاً برای جلسهی آینده کتاب را همراه بیاورند.
با سپاس از همکاری و همراهی صمیمانهی شما اولیای محترم
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
موضوع درس: طراحی تصویر با فرمان متنی در Copilot
هدف: آشنایی دانشآموزان با تولید تصویر به کمک هوش مصنوعی و تقویت خلاقیت در توصیف و طراحی
مباحث تدریسشده:
1. مفهوم فرمان متنی (Prompt):
توضیح داده شد که با نوشتن یک جملهی توصیفی، میتوان از Copilot خواست تا تصویر دلخواه را طراحی کند.
مثال:
«یک غروب آفتاب در کنار دریا»
«یک ربات دوستداشتنی که کتاب میخواند»
2. نحوه کار در Copilot:
ورود به محیط Copilot
نوشتن جملهی توصیفی (Prompt)
مشاهدهی تصویر تولیدشده
3. بحث و بررسی:
مقایسهی تصاویر تولیدشده توسط دانشآموزان و گفتوگو درباره تفاوتها و خلاقیتها
فعالیت کلاسی:
هر دانشآموز یک جمله نوشت و Copilot برای او تصویری بر اساس آن طراحی کرد. دانشآموزان با اشتیاق تصاویر را به دوستان خود نشان دادند.
تکلیف:
طراحی تصویر با فرمان متنی
دستور کار:
1. وارد برنامه یا سایت Copilot شوید.
2. یک جملهی جدید برای طراحی تصویر بنویسید.
مثال:
«یک باغ پر از گل در بهار»
«یک سفینه در آسمان شب»
«یک گربه روی صندلی کنار پنجره»
3. صبر کنید تا Copilot تصویر را بسازد.
4. از تصویر خود اسکرینشات بگیرید یا آن را ذخیره کنید.
5. فایل تصویر را به ایمیل زیر بفرستید
mo.taheri.it@gmail.com
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با احترام به استحضار میرساند، در جلسه ی امروز کلاس علوم، صفحه ی 12 کتاب تدریس گردید. در این صفحه، دانشآموزان با مباحثی چون تعداد ضربان قلب، نحوه ی شمارش نبض در دقیقه و دلایل افزایش ضربان قلب هنگام ورزش آشنا شدند.
تکلیف:
لطفا مطالبِ تدریس شده را مرور بفرمایید و جلسه ی آینده برای پرسش و پاسخ آماده باشید.