1404/08/10
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
مفهوم اعداد اعشاری یادآوری شد و به سوالات صفحه 44،45،46 پاسخ داده شد.
تکلیف:
تمرین صفحه 47 از کتاب درسی بادقت حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
زمین پویا از کتاب کار تا سر اقدامات ایمنی دربرابر زلزله تدریس شد و سنجش کلاسی انجام شد.
تکلیف:
درس زمین پویا از کتاب کار تا سر اقدامات ایمنی در برابر زلزله مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
بخوان و بدان از کتاب کار تدریس شد و دانش آموزان با حرف عطف و ربط و حروف اضافه و متمم آشنا شدند و مفهوم کنایه و مبالغه مرور شد و به سوالات کتاب کار پاسخ داده شد.
تکلیف:
درس 1 تا پایان درس 4 کامل تمامی موارد بادقت از هر دو کتاب مطالعه شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
از لغات دشوار درس 5 از هرکدام یکبار در دفتر مشق نوشته شود.
هنر ششم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
طرح اصلی نمایشگاه نقاشی با موضوع: نجات دریاها، روی مقوای اصلی که مربوط به نمایشگاه می باشد، با مداد کشیده شد.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
دانش آموزان دو به دو رو به روی هم ایستاده و با ریتم 1 2 ، 1 2 3
جلو عقب شده و ضرب دست یکبار به دوست خود و یکبار خودشان میزنند.
و با ریتم بعدی موزیک به نوبت با دوست خود میدوند و کاپ گیم ها را از انتهای صف برداشته و به صورت برج میچینند .
اهداف بازی :
1.تقویت درک ریتم و ضرب موسیقی:
دانشآموزان با تکرار الگوهای ریتمیک (1،2 و 1،2،3) هماهنگی میان شنیدن و اجرای حرکت را تمرین میکنند.
2.افزایش هماهنگی حرکتی (دست، پا و بدن):
اجرای حرکات جلو و عقب همراه با ضربههای هماهنگ، موجب بهبود هماهنگی دو نیمکره مغز و کنترل بدنی میشود.
3.پرورش تمرکز و دقت:
دانشآموز باید همزمان به ریتم، حرکت و همتیمی خود توجه کند، که موجب تقویت تمرکز چندوجهی میشود.
4.ترویج همکاری و تعامل اجتماعی:
انجام بازی دونفره باعث افزایش حس همکاری، اعتماد و هماهنگی میان شرکتکنندگان میشود.
5.افزایش سرعت واکنش و تصمیمگیری:
بخش پایانی بازی (برداشتن کاپها و ساخت برج) تمرینی برای سرعت عمل، نظم و برنامهریزی در حرکت است.
6.ایجاد انگیزه و نشاط در یادگیری موسیقی:
بازی با فضای پرانرژی و هدفمند، ارتباطی شاد و خلاق بین موسیقی و حرکت ایجاد میکند.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی آموزشی امروز، صفحه ی 18 از کتاب ریاضی مورد بررسی قرار گرفت. این صفحه به مقایسه اعداد صحیح مثبت و منفی و تعیین بزرگتر یا کوچکتر بودن آنها اختصاص داشت.
مباحث این صفحه با مشارکت دانشآموزان تدریس و فرا گرفته شد.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
فیلمی درباره روتین صبحگاهی پخش شد . درباره اینکه چگونه روزمان را با انرژی بیشتر و استرس کمتر شروع کنیم صحبت کردیم.
تکلیف:
روتین صبحگاهی خود را بنویسید.
1404/08/07
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
کاربرگ مروری توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و نمونه سوال در دفتر حل شد.
تکلیف:
ارمغان شماره (7) کامل انجام شود و برای روز شنبه همراه خود به مدرسه بیاورید و برای سنجش کلاسی روز دوشنبه تمرین و تکرار داشته باشید.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
سنجش کلاسی تصحیح شد و نتایج به دانش آموزان اعلام شد و فیلم آموزشی مشاهده شد و مرور انجام شد.
تکلیف:
درس 1 تا 4 برای مرور از هر دو کتاب مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 5 جعبه کلمات و معنی شعر به همراه نکات دستوری کامل مطالعه شود.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات ارمغان (6) پاسخ داده شد.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 6 تدریس شد و به سوالات متن درس پاسخ داده شد و سنجش کلاسی انجام شد.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و عرض ادب خدمت اولیای عزیز
امروز درس پنجم تدریس شد. فعالیتهای کلاسی با مشارکت و همکاری خوب دانشآموزان عزیز انجام گرفت و کلیپ آموزشی مربوط به درس نیز برای تثبیت بهتر مطالب پخش شد.
تکلیف:
لطفا تکالیف منزل درس پنجم انجام شود و کتاب چگونه برای تفریح پول درآوریم در گروه گذاشته میشود، سپاس از بزرگواران.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام،
در جلسهی امروز، صفحهی 14 کتاب علوم تدریس گردید. این بخش ادامهی مبحث ششها و تنفس بود. در خلالِ جلسه، تمرین مربوطه با همکاری زبانآموزان حل شد و پاسخها به دقت بررسی و چک شدند.
تکلیف:
لطفا برای جلسه ی آینده صفحات 13 و 14 را به دقت مرور نمایید. از این بخش پرسش و پاسخ خواهیم داشت.
1404/08/06
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
سنجش کلاسی انجام شد و کاربرگ برای درک بهتر از لایه های زمین توسط دانش آموزان انجام شد.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و معنی شعر درس 5 به همراه نکات دستوری گفته شد.
تکلیف:
درس 5 جعبه کلمات و معنی شعر و نکات دستوری کامل تا روز شنبه مطالعه شود.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 4 از کتاب نگارش انجام شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 1 تا 5 با دقت مطالعه شود و برای سنجش کلاسی فردا آماده باشید.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
موضوع: خودآگاهی(پذیرش)
در رابطه با پذیرش ویژگی ها و اتفاقات ناخوشایند زندگی با دانش آموزان صحبت شد.
فعالیت: دانش آموزان به گروه های مختلف تقسیم شدند و هر کدام در رابطه با یک موقعیت شبیه سازی شده به یک دختر همسن خود که با چالشی مواجه شده، ایده دادند تا بتواند مشکل را بپذیرد و در جهت مثبت تلاش کند.
تکلیف:
دانش آموزان عزیزم لطفا فعالیت صفحه 13 کتاب را تکمیل بفرمایید.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
جلسه ی امروز با مرور و پرسش و پاسخ در خصوصِ مبحث "اعداد صحیح و محور اعداد" آغاز شد. در ادامه، صفحه ی 17 از کتاب کار ریاضی مورد بررسی قرار گرفت. این صفحه شامل 4 تمرین با موضوعیتِ اعداد صحیحِ متضاد و محور اعداد بود که با مشارکت فعال دانشآموزان به صورت گروهی حل و اشکالزدایی شد.
1404/08/05
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
ادامه تمرین های کتاب کار مربوط به محاسبات کسرها توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و به سوالات ریاضی پیشرفته پاسخ داده شد و فعالیت عملکردی انجام شد و سنجش کلاسی تصحیح شد و تحویل دانش آموزان داده شد.
تکلیف:
تمرین های صفحه 40،41،42 از کتاب درسی حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 3،4 از هر دو کتاب مطالعه شود و برای سنجش کلاسی آماده باشید.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
جعبه کلمات درس 5 بادقت مطالعه شود و برای فردا کتاب درسی و کتاب کار را همراه خود به مدرسه بیاورید.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
کتاب نگارش را فردا همراه خود به مدرسه بیاورید.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 6 مطالعه شود و فردا هر دو کتاب را همراه خود به مدرسه بیاورید.
ورزش ششم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
دویدن
مرور مطالب اموزشی جلسات قبل به همراه پرسش و پاسخ
تدریس دوی استقامت ونحوه ایستادن
تست دارت
تست پرتاب
تست طناب
بازی آزاد
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه ساخت قاب عکس را ادامه دادیم و کامل تر کردیم .
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
اتصال حرف ر به دندانه در صفحات 19و20تدریس شد
تکلیف:
صفحات 19و20و21 تمرین وتکمیل شود
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
جلسه 6 به صورت گروهی حل شد و جواب ها بررسی شد و مسابقه خانم ریاضی برگزار شد.
1404/08/04
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
فعالیت کلاسی صفحه 50 و تمرین صفحه 51 تا پایان سوال 3 توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و سنجش کلاسی انجام شد.
تکلیف:
ادامه تمرین صفحه 51 و 52 از کتاب کار حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف:
درس 3 و 4 از هر دو کتاب بادقت تا روز سه شنبه مطالعه شود و برای سنجش کلاسی آماده باشید.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
جعبه کلمات پرسیده شد و به سوالات درک مطلب پاسخ داده شد و دانش ادبی از کتاب درسی تدریس شد و دانش آموزان با مفهوم مبالغه و کنایه آشنا شدند و بخوان و بیندیش روخوانی شد و به سوالات درک و دریافت پاسخ داده شد.
تکلیف:
جعبه کلمات درس 5 بادقت از کتاب کار مطالعه شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
از لغات مهم درس 5 املا گفته شد و بررسی شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 6 تدریس شد و دانش آموزان با مفهوم زراعت و باغداری آشنا شدند و به سوالات متن درس پاسخ داده شد.
تکلیف:
تا روز سه شنبه درس 6 کامل مطالعه شود.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز، صفحه ی 13 کتاب درسی که به مبحث "ششها و تنفس" اختصاص داشت، تدریس شد. در این جلسه، متن کتاب به صورت روخوانی مورد بررسی قرار گرفت، کلمات کلیدی و مهم تدریس شدند و سوالات مرتبط با این مبحث جهت سنجش درک زبانآموزان مطرح گردید.
تکلیف:
لطفا صفحه ی 13 کتاب را جهتِ آمادگی برای پرسش و پاسخ در جلسه ی آینده، مطالعه فرمایید.