فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: نرگس 1

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: کاردرکلاس صفحه 58 و تمرین صفحه 59 توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و به سوالات فعالیت کلاسی صفحه 75 تا پایان سوال 3 پاسخ داده شد.
تکلیف: تمرین های صفحه 75،76،77 از کتاب کار با دقت حل شود.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: از تمامی دانش آموزان پرسش کلاسی به همراه مرور انجام شد و نیروی تماسی (اصطکاک) کامل از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف: برای روز سه شنبه درس ورزش و نیرو (2) تا سر نیروی مقاومت هوا کامل از کتاب کار مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: معنی شعر به همراه نکات دستوری تدریس شد و بخوان و بدان از کتاب کار مرور شد و به سوالات املا دان از کتاب کار پاسخ داده شد.
تکلیف: درس 8 کامل از کتاب درسی و کتاب کار مطالعه شود.

املا ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: از لغات دشوار درس 8 به همراه معنی کلمات املا گفته شد و بررسی شد.

انشا و نگارش ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: برای روز سه شنبه کتاب نگارش را همراه خود به مدرسه بیاورید.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 10 کامل تدریس شد و دانش آموزان با عوامل گسترش علوم و فنون در دوره اسلامی آشنا شدند و به سوالات متن درس پاسخ داده شد.
تکلیف: درس 9،10 کامل از کتاب درسی مطالعه شود و حتما برای روز سه شنبه کتاب کار را همراه خود به مدرسه بیاورید.

قرآن ششم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: با سلام. درس قرآن از ص46 تا48 تدریس گردید.
تکلیف: تکلیف نداریم

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام، در جلسه‌ی امروز، کلیه‌ی مطالب فصل اول بخشِ "بدن انسان" به دقت مرور شد. همچنین، فرصتی برای پرسش و پاسخ فراهم گردید تا دانش‌آموزان بتوانند ابهامات خود را مطرح کرده و به آن‌ها پاسخ داده شود.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: تقسیم عدد اعشاری بر عدد اعشاری تدریس شد و به فعالیت ها و کاردرکلاس ها پاسخ داده شد و دانش آموزان یاد گرفتند که اگر مقسوم و مقسوم علیه را در یک عدد ضرب کنیم،خارج قسمت تغییر نمی کند.
تکلیف: تمرین صفحه 59 از کتاب درسی حل شود.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: ورزش و نیرو (2) از کتاب کار تا سر نیرو تماسی تدریس شد و دانش آموزان با انواع نیرو غیر تماسی آشنا شدند.
تکلیف: ورزش و نیرو (2) از کتاب کار تا سر نیرو تماسی مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درک مطلب درس 8 پاسخ داده شد و دانش زبانی تدریس شد و دانش آموزان با علائم نگارشی آشنا شدند و بخوان و بیندیش روخوانی شد و به سوالات پاسخ داده شد.
تکلیف: جعبه کلمات درس 8 به همراه نکات دستوری از کتاب کار مطالعه شود.

املا ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: از لغات دشوار درس 8 از هر کدام دوبار در دفتر مشق نوشته شود و برای فردا حتما همراه خود به مدرسه بیاورید.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 9 برای مرور مطالعه شود.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: دانش آموزان به صورت دایره داخل حلقه خود می ایستند. به هر نفر یک پلاستیک داده میشود و با ریتم اول موزیک 1 2 ، 1 2 3 با پلاستیک حرکت را انجام می دهند . با ریتم بعدی موزیک تا 6 شمرده و در جا میزنند و شماره 7 یک حلقه جا به جا میشوند و پلاستیک رو پرتاب میکنند رو به بالا و هر نفر پلاستیک بغل دستی خود را میگیرد. هدف اصلی بازی افزایش هماهنگی حرکتی-ریتمیک دانش‌آموزان در تعامل با گروه اهداف جزئی و آموزشی 1.تقویت احساس ریتم بچه‌ها باید هم‌زمان با شمارش و موسیقی حرکت کنند، بنابراین ریتم‌شنوی و ریتم‌خوانی‌شان تقویت می‌شود. 2.بهبود هماهنگی چشم-دست هنگام پرتاب و گرفتن پلاستیک، سرعت واکنش و کنترل حرکتی در هماهنگی با صدا و حرکت بدن بهتر می‌شود. 3.افزایش توجه و تمرکز کودک باید ریتم را دنبال کند، جابه‌جایی «حلقه» را به‌موقع انجام دهد و پلاستیک درستِ نفر بغل‌دستی را بگیرد. 4.تقویت مهارت کار گروهی و مشارکت چون حرکت‌ها وابسته به عملکرد کل گروه است، حس همکاری و هم‌ریتمی در جمع بالا می‌رود. 5.تمرین نظم حرکتی و اجرای دستور پیروی از الگوی حرکتی دقیق (1-2، 1-2-3، سپس شمارش تا 6 و حرکت روی 7) باعث می‌شود کودک نظم ذهنی و جسمی بهتری پیدا کند

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام، در جلسه‌ی امروز، بخشی از صفحه‌ی 27 کتاب ریاضی تدریس شد. در این قسمت، دانش‌آموزان با اشکالِ هندسیِ مستطیل، مربع، لوزی و متوازی‌الاضلاع آشنا شدند. آنها یاد گرفتند که هر یک از این اشکال دارای 4 ضلع، 4 زاویه و اضلاع موازی هستند.
تکلیف: لطفا جلسه ی آینده توضیحاتِ مربوط به هر شکل را در صفحه ی 27 مطالعه نموده و برای پرسش و پاسخ آمادگی داشته باشید.

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: ماتریس آیزنهاور ( ماتریس اهمیت _ فوریت ) آموزش داده شد . درباره اینکه چگونه با استفاده از جدول این ماتریس برنامه ریزی و مدیریت زمان را انجام دهیم صحبت شد .
تکلیف: یک جدول بر اساس ماتریس آموخته شده تهیه کنید .

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: کاربرگ حل شد و نمونه سوال مروری در دفتر توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و ارمغان (9) بررسی شد.
تکلیف: ارمغان (10) کامل انجام شود و مبحث تقسیم اعشاری بر عدد طبیعی تمرین و تکرار شود و برای سنجش کلاسی آماده باشید.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: مرور به همراه پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب درسی پاسخ داده شد.
تکلیف: درس 5،6 برای مرور از هردو کتاب مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 7 کامل و جعبه کلمات درس 8 از کتاب کار مطالعه شود.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی به همراه مرور انجام شد.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 9 تدریس شد و به تمامی سوالات متن درس پاسخ داده شد و پرسش کلاسی انجام شد.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: «سلام و عرض ادب خدمت اولیای محترم به اطلاع می‌رساند امروز درس هشتم تدریس شد و فعالیت‌های کلاسی با مشارکت بسیار خوب دانش‌آموزان انجام گردید. همچنین کلیپ مربوط به درس در کلاس بارگذاری شده است. با سپاس از همراهی شما»
تکلیف: لطفا فعالیت منزل مربوط به درس هشتم نوشته شود و کتاب جشن پالتو در گروه گذاشته می‌شود.

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: فیلمنامه‌نویسی انیمیشن امروز دانش‌آموزان با مفهوم فیلمنامه (سناریو) آشنا شدند و یاد گرفتند که برای ساخت هر انیمیشن، ابتدا باید یک داستان کوتاه و مشخص بنویسند. در کلاس: شخصیت‌ها مکان داستان اتفاقات اصلی و گفت‌وگوهای ساده به بچه‌ها آموزش داده شد .
تکلیف: لطفاً سرگروه‌های گروه‌های آبی، زرد، قرمز و سبز با من در ارتباط باشند و یک ایمیل ارسال کنند که شامل موارد زیر باشد: نام و نام‌خانوادگی نام کلاس نام زیرگروه رنگ گروه mo.taheri.it@gmail.com

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام، در جلسه‌ی امروز کلاس علوم، مروری بر مباحث "عملکرد کلیه‌ها" و "دیالیز" داشتیم. پس از آن، به منظور تثبیت یادگیری، یک بازی آموزشی برگزار کردیم که در طول آن زبان‌آموزان به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: