1404/08/27
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
تمرین های مربوط به درس 6 از کتاب کار پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف:
درس 6 برای مرور مطالعه شود و برای فردا حتما کتاب درسی را همراه خود به مدرسه بیاورید.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 7 پرسیده شد و متن درس دریاقلی روخوانی شد و لغات املایی گفته شد و جعبه کلمات کامل شد.
تکلیف:
تا روز شنبه درس دریاقلی و جعبه کلمات از کتاب کار مطالعه شود.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
نگارش درس 7 بررسی شد و گنجینه روخوانی شد و به سوالات آن پاسخ داده شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 9 پرسیده شد و به سوالات کتاب کار پاسخ داده شد.
تکلیف:
درس 7 تا 9 برای مرور مطالعه شود.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 7،8 کامل مطالعه شود.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
موضوع: خودآگاهی(استقلال)
در این جلسه در رابطه با نیاز به استقلال داشتن با دانش آموزان صحبت شد و با خواندن داستان مربوط به این جلسه و انجام فعالیت کتاب موضوع ادامه پیدا کرد.
دانش آموزان در رابطه با خواسته هایشان از والدین صحبت کردند و در رابطه با معقول و غیرمعقول بودن خواسته ها توضیح داده شد.
تکلیف:
فعالیت صفحه ی 17 کتاب تکمیل شود.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام،
در جلسهی امروز، در ادامهی مباحث قبلی مربوط به مناطقِ زمانیِ مختلف، تمرین صفحهی 23 را با مشارکت فعال زبانآموزان حل کردیم. همچنین، در خصوص تمرین صفحهی 24 که بخش پایانی این فصل از کتاب بود، بحث و تبادل نظر کردیم.
آزمایشگاه
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
آزمایش مربوط به اجزا آتش فشان انجام شد و دانش آموزان با اثر فعالیت آتش فشان ها آشنا شدند.
1404/08/26
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
فعالیت کلاسی صفحه 70 و تمرین صفحه 71،72 توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و به سوالات ریاضی پیشرفته پاسخ داده شد و مسابقه خانم ریاضی برگزار شد و سنجش کلاسی از یادآوری ضرب و تقسیم اعشاری انجام شد.
تکلیف:
کاربرگ را از پرتال دانلود کنید و با دقت به سوالات پاسخ دهید.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 6 کامل از کتاب کار مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
جعبه کلمات درس 7 به همراه معنی شعر و نکات دستوری از کتاب کار و کتاب درسی مطالعه شود و برای فردا حتما هر دو کتاب را همراه خود به مدرسه بیاورید.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
کتاب نگارش درس 7 کامل شود و همراه خود به مدرسه بیاورید.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 9 کامل مطالعه شود و برای فردا هر دو کتاب را همراه خود به مدرسه بیاورید.
ورزش ششم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
گرم کردن
انجام تمرینات اینتروال
تست دوی سرعت
تست دارت
تست پرتاب توپ
بازی ازاد( بدمینتون . بسکتبال و طناب)
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه ساخت سازه ی آسانسور را ادامه دادیم و کامل تر کردیم .
تکلیف:
لطفا جلسه آینده هر گروه 4 عدد باتری قلمی به همراه یک ماسوره خیاطی همراه بیاورید .
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
حرف واو در صفحات 31و32 تدریس شد
تکلیف:
صفحات 31و32 تمرین وتکمیل شود
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
جلسه 9 به صورت گروهی حل شد و جواب ها بررسی شد.
1404/08/25
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
تمرین کتاب درسی مبحث تقسیم عدد اعشاری بر عدد طبیعی کامل حل شد و تمامی نکات گفته شد.
تکلیف:
کتاب کار صفحه 71 و 72 کامل انجام شود و برای سنجش کلاسی مبحث ضرب و تقسیم اعشاری تمرین و تکرار شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس ورزش و نیرو (1) مبحث نیرو خالص از کتاب کار تدریس شد و پرسش کلاسی انجام شد.
تکلیف:
درس ورزش و نیرو (1) کامل از کتاب کار تا روز سه شنبه مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
نکات دستوری شعر به همراه معنی گفته شد و به سوالات کتاب کار مربوط به درس 7 پاسخ داده شد و بررسی شد.
تکلیف:
درس 7 کامل از کتاب درسی و کتاب کار تا روز سه شنبه مطالعه شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
از لغات مهم درس 7 املا گفته شد و بررسی شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و درس 9 کامل تدریس شد و دانش آموزان با مفهوم خط زمان آشنا شدند.
تکلیف:
درس 9 کامل تا روز سه شنبه مطالعه شود.
قرآن ششم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. درس قرآن از ص40 تا 44 تدریس گردید. دانش آموزان سوره الرحمن در کلاس روخوانی نمودند.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز. سوره واقعه ص44 در خانه تمرین روخوانی کنند.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز، ابتدا مروری بر صفحه ی 17 کتاب با موضوع عملکرد کلیهها داشتیم. سپس به بررسی صفحه 18 کتاب و مبحث دیالیز پرداختیم و در پایان، پرسش و پاسخهایی نیز انجام شد.
1404/08/24
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
مبحث تقسیم اعشاری بر عدد طبیعی تدریس شد و به سوالات کاردرکلاس و فعالیت ها پاسخ داده شد و سنجش استعداد مداد قرمز 1 انجام شد.
تکلیف:
صفحه 70 کتاب کار به جز سوال 6 کامل حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
مبحث نیرو تدریس شد و دانش آموزان مفهوم نیرو و آثار آن آشنا شدند.
تکلیف:
درس 6 تا سر نیرو خالص از کتاب کار مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس آزاد بررسی شد و به سوالات درک مطلب پاسخ داده شد و شعر حفظی روخوانی شد و لغات مهم املایی گفته شد و خوانش و فهم پاسخ داده شد و جعبه کلمات درس 7 کامل شد و فرهنگ بومی روخوانی شد.
تکلیف:
جعبه کلمات درس 7 کامل مطالعه شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
از لغات دشوار درس 7 از هرکدام دوبار در دفتر مشق نوشته شود و متن شعر حفظی کامل نوشته شود و برای فردا حتما دفتر مشق را همراه خود به مدرسه بیاورید.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 7،8 برای مرور مطالعه شود.
هنر ششم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
نقاشی نمایشگاه تکمیل شد.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1:
حلقه ها را به صورت یک دایره چیده ودانش آموزان دور هر حلقه کنارش می ایستند و داخل هر حلقه دو کاپ گیم میگذاریم و دانش آموزان با ریتم موزیک 1 2 3 4 ، چهار قدم برداشته تا به حلقه دیگر برسند و با ریتم بعدی موزیک نشسته و با گفتن 1 ، 2 و 1 2 3 دو بار کاپ گیم را روی زمین زده و با 1 2 3 دو کاپ گیم را به هم میزنند و همینکار تا آخر تکرار میشود.
اهداف آموزشی و تربیتی بازی 1 در کلاس ریتموگیم
1.تقویت درک ریتم و ضربآهنگ
این بازی به دانشآموزان کمک میکند تا شمارش ریتمهای پایه (1،2،3،4) را در حین حرکت و انجام فعالیتهای هماهنگشده تجربه کرده و توانایی پایبندی به ضرب را تقویت کنند.
2.افزایش هماهنگی حرکتی-شنیداری
ترکیب حرکت در فضای دایره، توقف در ریتم مشخص و اجرای الگوهای ضربهزدن با کاپگیم باعث بهبود هماهنگی میان شنوایی، حرکت و اجرای عملی میشود.
3.توسعه مهارتهای حرکتی درشت و ظریف
قدمبرداری منظم روی ریتم (مهارت درشت) و ضربهزدن دقیق کاپگیم روی زمین و به یکدیگر (مهارت ظریف)، هر دو در این فعالیت تمرین میشوند.
4.افزایش تمرکز و توجه پایدار
دانشآموزان برای اجرای صحیح توالی حرکات و ضربهها باید به ریتم موسیقی و تغییرات آن توجه دقیق داشته باشند، که موجب تقویت تمرکز میشود.
5.تقویت مهارتهای گروهی و یادگیری مشارکتی
حرکت گروهی در یک حلقه، رعایت نوبت، هماهنگی با همکلاسیها و حفظ نظم جمعی، مهارتهای تعامل اجتماعی و همکاری را ارتقا میدهد.
6.تقویت حافظه شنیداری و حرکتی
تکرار الگوهای ریتمیک و حرکتی به شکل متوالی، موجب تقویت حافظه توالی و یادسپاری ساختارهای ریتمیک میشود.
7.افزایش اعتمادبهنفس در اجرا
اجرای هماهنگ فعالیتها در یک محیط حمایتی و مشارکتی، به دانشآموزان کمک میکند تا اعتمادبهنفس بیشتری در اجرای ریتم و حرکات داشته باشند.
بازی 2 : تمرین اجرای صف صبحگاهی آذر
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز با استفاده از نقشه ی تفاوت ِ مناطقِ زمانی که در صفحه ی 21 کتاب قرار داشت، تمریناتِ صفحه ی 22 کتاب را حل و چک کردیم.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
براساس گروههای چهار نفره ، 5 مورد به هر گروه داده شد ، هر گروه براساس اولویت بندی خود یک هرم تهیه کردند.( آموزش مفهوم اولویت)
1404/08/21
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
سوالات کاربرگ حل شد و جواب ها بررسی شد و رفع اشکال انجام شد و به سوالات ارمغان (8) پاسخ داده شد.
تکلیف:
ارمغان (9) انجام شود و برای روز شنبه فصل 1،2 از کتاب ریاضی درسی و کتاب کار و دفتر تمرین و تکرار شود.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
سنجش استعداد مداد قرمز 1 برگزار شد.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و درس 8 تدریس شد و به سوالات متن درس پاسخ داده شد.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
اولیای گرامی، سلام و وقت بخیر
امروز درس هفتم تدریس شد. کلیپ آموزشی مربوط به درس در گروه کلاس قرار داده شد. فعالیتهای کلاسی با همکاری و مشارکت دانشآموزان عزیز انجام گرفت و مفهوم درس با مثالهای متنوع و کامل برای بچهها توضیح داده شد.
با سپاس از همراهی همیشگی شما
تکلیف:
لطفا تکالیف منزل مربوط به درس هفتم انجام شود و کتاب صوتی چطوری پول اسکیت را جور کنم در گروه گذاشته شد.
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
بچهها با مفهوم استاپموشن (Stop Motion) آشنا شدن، یعنی همون جادوی تبدیل عکسهای پشتسرهم به فیلم موضوع درس: آشنایی با استاپموشن و ساخت فیلم کوتاه با تصاویر پشتسرهم
هدف:
آشنایی دانشآموزان با مفهوم استاپموشن و تقویت خلاقیت، کار گروهی و دقت در ثبت جزئیات تصویری.
مباحث تدریسشده:
1. تعریف استاپموشن:
توضیح داده شد که استاپموشن نوعی انیمیشن است که با گرفتن عکسهای متوالی از اشیاء یا عروسکهایی که هر بار کمی جابهجا میشوند ساخته میشود.
2. نمایش نمونه:
نمونهای از استاپموشنهای ساده (مثل حرکت یک توپ یا راه رفتن یک آدمک) نمایش داده شد تا بچهها مفهوم را بهتر درک کنند.
3. تقسیم گروهها:
کلاس به 4 گروه تقسیم شد. هر گروه با استفاده از تبلتها کار خود را آغاز کرد.
4. تمرین عملی:
هر گروه با چند تصویر ساده (حرکت مداد، توپ یا عروسک) شروع به گرفتن عکسهای پشتسرهم کرد تا حرکت ایجاد شود.
5. بحث و نتیجهگیری:
در پایان، دربارهی اینکه چطور تعداد عکسها و نظم در حرکت باعث روانتر شدن انیمیشن میشود صحبت شد.
تکلیف:
1. بهصورت فردی، یک استاپموشن کوتاه 5 تا 10 ثانیهای بسازید.
2. برای ساخت، میتوانید از وسایل ساده استفاده کنید:
عروسک، مداد، لگو یا هر وسیلهای که بتواند حرکت کند.
3. با دوربین موبایل یا تبلت از مراحل حرکت عکس بگیرید (هر بار یک تغییر کوچک بدهید).
4. با یکی از برنامههای زیر تصاویر را به ویدیو تبدیل کنید:
Stop Motion Studio
Inshot
یا هر اپ مشابهی که بلد هستید.
5. در پایان ویدیوی خود را با نام گروه یا نام خود ذخیره کنید و تا جلسه بعد ارسال نمایید به ایمیل:
mo.taheri.it@gmail.com
6. موضوع پیشنهادی:
«حرکت توپ روی میز»
«گل که باز میشود»
«آدمکی که راه میرود»
«مدادهایی که نقاشی میکشند»
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام،
در جلسهی امروز، تمریناتِ صفحهی 16 که از مبحث قبلی باقی مانده بود، انجام و چک شدند. سپس، بخشِ ابتدایی صفحهی 17 تدریس شد که به معرفی کلیهها، نقش آنها در پاکسازی بدن و محل قرارگیری آنها اختصاص داشت.