1404/08/03
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
مقایسه اعداد کسری و راهبرد حل مسئله به کمک شکل از کتاب درسی تدریس شد و تمرین صفحه 38 از کتاب درسی حل شد.
تکلیف:
فعالیت کلاسی صفحه 50 از کتاب کار حل شود و برای سنجش کلاسی ضرب و تقسیم کسرها آماده باشید.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 4 پرسیده شد و مرور انجام شد و از کتاب درسی تدریس شد و به سوالات متن درس 4 پاسخ داده شد.
تکلیف:
درس 4 از هر دو کتاب مطالعه شود و حتما کتاب کار را همراه خود به مدرسه بیاورید.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و درس 5 روخوانی شد و لغات املایی گفته شد و جعبه کلمات درس 5 کامل شد.
تکلیف:
جعبه کلمات درس 5 کامل مطالعه شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
از لغات دشوار درس 5 از هر کدام سه بار در دفتر مشق نوشته شود و حتما فردا دفتر مشق را همراه خود به مدرسه بیاورید.
هنر ششم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
تمرین گرم کردن و نرمش دست داشتند و تمرین تنفس آگاهی داشتند (در حین تمرین، آهنگِ آرام بی کلام پخش شد).
هدف از این دو تمرین: تمرکز و خلاقیت دانش آموزان بود.
خطوط آزاد روی کاغذ کشیدند و از بین خطوط اشکال مختلف پیدا کردند.
در مورد نمایشگاه نقاشی نکاتی که حین نقاشی لازم است توجه کنند هم صحبت شد.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی اول :
دانش آموزان 2 به 2 دست های خود را گرفته و با ریتم موزیک میچرخند و با گفتن حرکت های مختلف معلم خود حرکات را انجاممیدهند مثلا:
دست راست بالا ، پای چپ بالا و ...
اهداف موسیقایی (ریتمیک)
1.تقویت حس ریتم
بچهها باید حرکاتشان را با ضرب و ریتم موسیقی هماهنگ کنند. این باعث رشد درک درونی از «پالس» و «تایمینگ» میشود.
2.گوش دادن فعال
آنها یاد میگیرند با دقت به موسیقی و دستور معلم گوش دهند تا به موقع واکنش نشان دهند.
3.هماهنگی حرکت و موسیقی
ترکیب شنیدن و انجام دادن باعث تثبیت ارتباط بین حس شنوایی و حرکت میشود.
بازی 2 :
حلقه ها را به صورت دایره چیده و هر دانش آموز داخل حلقه ایستاده و شماره گذاری میشوند و عددهای فرد کد 1 و اددهای زوج کد زوج میشوند و دانش آموزان با گفتن کد 1 توسط معلم خود میچرخند به دور حلقه و کد 2 همزمان با گروه خود داخل حلقه میاند با ریتم 1 2 3 4 و 5 6 7 هم دست های خود را بالا برده و با چوبک ضرب میزنند و با ریتم بعدی موزیک همه داخل حلقه خود با ریتم 1 2 ، 123 با عقب جلو کردن پای خود و ضرب چوبک بازی را ادامه میدهند.
اهداف حرکتی و بدنی
1.هماهنگی بین حرکات بدن و ریتم
استفاده از دست، پا، چرخش و چوبک همزمان هماهنگی چندبخشی بدن را تقویت میکند.
2.تقویت تعادل و کنترل حرکات
داخل و بیرون رفتن از حلقه، چرخش و ضرب نیاز به کنترل بدن دارد.
3.توسعه مهارتهای حرکتی ظریف و درشت
چوبکزدن (حرکت ظریف) و چرخیدن و جهش (حرکت درشت) در کنار هم به رشد جامع حرکتی کمک میکند.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز، صفحه ی 15 کتاب درسی مورد بازبینی قرار گرفت و صفحه ی 16 تدریس شد. مبحث تدریس شده در صفحه ی 16، پیرامونِ اعداد صحیح متضاد (opposite integers) و موقعیتِ آنها بر روی محور اعداد بود.
تکلیف:
از دانشآموزان گرامی تقاضا میشود صفحات 7 تا 16 کتاب درسی را جهتِ مرور و پرسش و پاسخِ جلسه ی آینده مطالعه فرمایند.
با سپاس از توجه و همکاری شما
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
موضوع کلاس مدیریت زمان خواب بود . درباره مشکلاتی که بی نظمی در خواب و کم خوابی ایجاد می کنند صحبت کردیم . یک فیلم درباره مشکلات خواب و انواع آن در کلاس پخش شد .
1404/07/30
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
کاربرگ توسط دانش آموزان در کلاس حل شد و جواب ها بررسی شد و محاسبات کسر صفحه 36 تدریس شد و به سوالات فعالیت و کاردرکلاس پاسخ داده شد.
تکلیف:
ارمغان 6 کامل انجام شود و برای روز شنبه همراه خود به مدرسه بیاورید و مبحث ضرب و تقسیم کسرها تمرین و تکرار شود و برای سنجش کلاسی روز شنبه آماده باشید.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 4 پرسیده شد و مرور انجام شد و درس 4 کامل از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف:
درس 4 کامل از کتاب کار مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 3،4 کامل برای مرور مطالعه شود.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش انجام شد و به سوالات ارمغان (5) پاسخ داده شد.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و درس 5 کامل تدریس شد و به سوالات متن درس پاسخ داده شد.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
با سلام و احترام خدمت اولیای گرامی
درس چهارم امروز تدریس گردید. محتوای درس همراه با مثالهای مرتبط بهصورت کامل توضیح داده شد.
پاورپوینت مربوط به تأسیس بیمارستان و هزینهها ارائه گردید.
همچنین جدول صفحه 28 مورد بررسی و توضیح قرار گرفت و فعالیت کلاسی نیز انجام شد.
تکلیف:
خواهشمند است فعالیت منزل درس چهارم توسط دانشآموزان انجام شود.
کتاب «مغازه دنج بابابزرگ» امروز معرفی گردید و فایل آن در دسترس قرار خواهد گرفت.
لطفاً دانشآموزان حتماً کتاب را همراه داشته باشند تا بتوانند تکالیف خود را بهدرستی انجام دهند و درک بهتری از درس داشته باشند.
تعدادی از دانشآموزان امروز کتاب همراه نداشتند؛ لطفاً برای جلسهی آینده کتاب را همراه بیاورند.
با سپاس از همکاری و همراهی صمیمانهی شما اولیای محترم
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
موضوع درس: طراحی تصویر با فرمان متنی در Copilot
هدف: آشنایی دانشآموزان با تولید تصویر به کمک هوش مصنوعی و تقویت خلاقیت در توصیف و طراحی
مباحث تدریسشده:
1. مفهوم فرمان متنی (Prompt):
توضیح داده شد که با نوشتن یک جملهی توصیفی، میتوان از Copilot خواست تا تصویر دلخواه را طراحی کند.
مثال:
«یک غروب آفتاب در کنار دریا»
«یک ربات دوستداشتنی که کتاب میخواند»
2. نحوه کار در Copilot:
ورود به محیط Copilot
نوشتن جملهی توصیفی (Prompt)
مشاهدهی تصویر تولیدشده
3. بحث و بررسی:
مقایسهی تصاویر تولیدشده توسط دانشآموزان و گفتوگو درباره تفاوتها و خلاقیتها
فعالیت کلاسی:
هر دانشآموز یک جمله نوشت و Copilot برای او تصویری بر اساس آن طراحی کرد. دانشآموزان با اشتیاق تصاویر را به دوستان خود نشان دادند.
تکلیف:
طراحی تصویر با فرمان متنی
دستور کار:
1. وارد برنامه یا سایت Copilot شوید.
2. یک جملهی جدید برای طراحی تصویر بنویسید.
مثال:
«یک باغ پر از گل در بهار»
«یک سفینه در آسمان شب»
«یک گربه روی صندلی کنار پنجره»
3. صبر کنید تا Copilot تصویر را بسازد.
4. از تصویر خود اسکرینشات بگیرید یا آن را ذخیره کنید.
5. فایل تصویر را به ایمیل زیر بفرستید
mo.taheri.it@gmail.com
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با احترام به استحضار میرساند، در جلسه ی امروز کلاس علوم، صفحه ی 12 کتاب تدریس گردید. در این صفحه، دانشآموزان با مباحثی چون تعداد ضربان قلب، نحوه ی شمارش نبض در دقیقه و دلایل افزایش ضربان قلب هنگام ورزش آشنا شدند.
تکلیف:
لطفا مطالبِ تدریس شده را مرور بفرمایید و جلسه ی آینده برای پرسش و پاسخ آماده باشید.
1404/07/29
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
بخش اول درس مرور شد و پرسش کلاسی انجام شد و مبحث لایه های زمین کامل از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف:
درس 4 تا پایان هسته درونی کامل از کتاب کار مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
به سوالات کتاب نگارش درس 3 کامل پاسخ داده شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف:
درس 5 کامل مطالعه شود.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 1 تا 4 کامل مطالعه شود.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
در این جلسه با توجه به چالش های گروه های دوستی دانش آموزان و نیاز به ایجاد آگاهی در رابطه با دوستی سالم و مناسب و نگرانی و دغدغه ی زیاد دانش آموزان پایه ی ششم در تعاملاتشان با همکلاسی ها، در این رابطه بحث و گفتگوی کلاسی داشتیم.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز صفحه ی 15 کتاب ریاضی تدریس شد. در این صفحه دانش آموزان با بُردار، اعداد صحیحِ مثبت و منفی و همچنین نحوه ی خواندنِ درجاتِ سلسیوس و فارنهایت رویِ دماسنج آشنا شدند.
آزمایشگاه
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
آزمایش مربوط به چگالی انجام شد و دانش آموزان با مفهوم چگالی کامل آشنا شدند.
1404/07/28
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
صفحه 45،46 از کتاب کار توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف:
تمرین های صفحه 47 و 48 از کتاب کار حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 4 تا سر طبقه بندی زمین بر اساس حالت لایه ها از کتاب کار مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس داستان من و شما کامل از کتاب درسی و جعبه کلمات درس 4 از کتاب کار مطالعه شود.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
کتاب نگارش را همراه خود به مدرسه بیاورید.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
عوامل موثر در کشاورزی از کتاب درسی مطالعه شود و حتما کتاب کار را همراه خود به مدرسه بیاورید.
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه دانش آموزان طبق گروه بندی ها نشستند و کیت های رباتیک تحویل داده شد.ساخت قاب عکس را شروع کردیم .
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
صفحات 16و17 حرف ر تدریس شد
تکلیف:
صفحات 16و17 تمرین وتکمیل شود
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
جلسه 4 و 5 هوش به صورت گروهی حل شد و جواب ها بررسی شد.
1404/07/27
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
تقسیم کسرها به روش معکوس کردن از کتاب درسی تدریس شد و به سوالات صفحه 34 و 35 کتاب درسی پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف:
فعالیت کلاسی صفحه 45،46 از کتاب کار حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
روش های شناسایی لایه های زمین مرور شد و پرسش کلاسی انجام شد و مبحث طبقه بندی زمین بر اساس ترکیبات شیمیایی و جنس لایه ها از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف:
درس 4 تا سر طبقه بندی زمین بر اساس حالت لایه ها از کتاب کار تا روز سه شنبه مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
به سوالات درک مطلب پاسخ داده شد و واژه آموزی صفحه 35 از کتاب درسی تدریس شد و دانش آموزان با واژه جمع آشنا شدند و حکایت علم و عمل روخوانی شد و لغات مهم املایی گفته شد و معنی شعر و متن گفته شد.
تکلیف:
درس داستان من و شما کامل از کتاب درسی و جعبه کلمات درس 4 از کتاب کار تا روز سه شنبه مطالعه شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
املا سودوکو گفته شد و شعر حفظی و معنی کلمات پرسیده شد و تصحیح آن انجام شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
عوامل موثر در کشاورزی از کتاب درسی تدریس شد و به سوالات کتاب پاسخ داده شد.
تکلیف:
تا روز سه شنبه درس 5 مطالعه شود.
قرآن ششم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. درس قران ازص 15 تا 19 تدریس گردید
تکلیف:
دانش اموزان عزیز ص17 روخوانی گردد وص20 حل شود.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز درس علوم، ابتدا به تمرین و مرور هجی کردن کلمات کلیدی و جدیدِ دروس گذشته پرداختیم. سپس، به منظور تثبیت و تعمیق یادگیری، کاربرگی در اختیار دانشآموزان قرار گرفت که آن را به صورت انفرادی تکمیل نمودند. در ادامه، پاسخ های کاربرگ به صورت گروهی مورد بررسی قرار گرفت.