1404/05/21
فارسی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
سلام و عرض ادب خدمت اولیای محترم
امیدواریم حال دلتان خوب و روزتان سرشار از انرژیهای مثبت باشد!
امروز یکی از آن روزهای پرهیجان و خاطرهانگیز برای بچهها بود. با هم به شهربازی رفتیم و در فضایی شاد، پرنشاط و ایمن، لحظاتی سرشار از خنده و هیجان را کنار هم سپری کردیم. کودکان با دوستانشان بازی کردند، نوبت گرفتن را تمرین کردند، و از وسایل متنوع شهربازی استفاده کردند.
1404/05/20
ریاضی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
امروز دانشآموزان در قالب گروههای کوچک، به حل مسائل جمع و تفریق پرداختند. برای هر مسئله، گروهها روشهای مختلف نمایش را به کار بردند:
استفاده از نمایش عملی (با اشیاء یا وسایل کمکآموزشی)/
رسم شکل و تصویر/
استفاده از محور اعداد/
کشیدن نقاشی مرتبط با مسئله/
هر گروه یک روش را بر عهده داشت و پس از انجام کار، نتیجه را برای کلاس توضیح داد. دانشآموزان ضمن حل مسئله، کار گروهی و بیان شفاهی راهحل خود را تمرین کردند.../
اهداف آموزشی :درک عمیق مفهومی جمع و تفریق از طریق نمایشهای عینی و بصری/
تقویت مهارت حل مسئله با استفاده از چندین روش و نمایش متفاوت /آشنایی با محور اعداد و کاربرد آن در عملیات جمع و تفریق /پرورش خلاقیت از طریق رسم شکل و نقاشی مرتبط با مسئله
/ تقویت کار گروهی و مهارتهای ارتباطی از طریق تقسیم وظایف و ارائه نتیجه
/ایجاد ارتباط بین ریاضی و زندگی روزمره با حل مسائل داستانی
علوم دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
سلام و احترام خدمت اولیای گرامی/
امروز در کلاس، موضوع حواس پنجگانه را بهصورت تعاملی و بازیمحور به دانشآموزان آموزش دادیم. برای این فعالیت، کارتهای تصویری مربوط به هر حس (بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه) در اختیار بچهها قرار گرفت و از آنها خواسته شد تصویر هر حس را به حس مربوطه متصل کنند. همچنین برای هر حس، شعر کوتاه و شادی خوانده شد تا مفهوم بهتر در ذهن کودکان ماندگار شود/
اهداف آموزشی:
آشنایی دانشآموزان با نام و عملکرد حواس پنجگانه
تقویت مهارت تشخیص و تطبیق تصویر با مفهوم./
پرورش دقت و تمرکز از طریق بازی/
ایجاد فضای شاد و انگیزشی برای یادگیری./
تقویت مهارتهای کلامی از طریق شعر و گفتوگو.
فارسی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
امروز با دانشآموزان تمرین جملهسازی و املا انجام شد. دانشآموزان با استفاده از کلمات دادهشده جملات معنادار ساختند و سپس املای آنها را نوشتند.
هدف:
تقویت مهارت نوشتن، افزایش دایره لغات، بهبود دقت در املا و پرورش خلاقیت در جملهسازی.