1404/09/05
ریاضی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
ریاضی - زنگ اول (آنلاین) /
در ابتدای جلسه، دانشآموزان شباهتها و تفاوتهای مربع و مستطیل و همچنین دو نوع مثلث را در دفتر خود نوشتند. در ادامه، برخی از دانشآموزان با فعال کردن بلندگو، شباهتها و تفاوتهایی را که پیدا کرده بودند، برای کلاس بیان کردند..
سپس صفحه 43 کتاب ریاضی در کلاس بهصورت کامل حل شد. همچنین دو جمع و دو تفریق به دانشآموزان ارائه شد تا آنها را با روش فرایندی حل کنند..
تکلیف:
ارمغان جدید کامل شود .
علوم دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
در جلسه امروز درس علوم، دانشآموزان نتایج آزمایش مربوط به فعالیت کتاب را ارائه کردند و درباره مشاهدات خود توضیح دادند. کتاب کار علوم صفحات 42 و 43 کامل شد .
فارسی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
در زنگ فارسی، شعر «احوالپرسی» توسط دانشآموزان خوانده شد. پس از آن، فعالیت صفحه 37 کامل و صفحه 38 ،سوالات 2 و 3 ،کتاب نگارش توسط دانشآموزان انجام شد.
تکلیف:
کتاب نگارش صفحه 38 کامل شود .
و سوال 1 صفحه ی 39 کتاب نگارش کامل شود . (فقط سوال 1)/
هم معنی درس چوپان درست کار مرور شود .
زیبانویسی
مدرس:
حسینی، مائده سادات
فعالیت:
باسلام و احترام
صفحه 22کتاب زیبانویسی به صورت مجازی تدریس شد.
تکلیف:
تکالیف صفحه22و23درمنزل تکمیل شود.
1404/09/04
ریاضی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
ریاضی - زنگ اول-
داستان تانگرام برای دانشآموزان گفته شد.
دانشآموزان با استفاده از الگوی تانگرام انتهای کتاب قطعات را بریده و با 7 تکه تانگرام شکلسازی خلاقانه انجام دادند.
مفهوم «تانگرام 7 تکه است» برای دانشآموزان تثبیت شد.
سپس وارد صفحه 42 کتاب ریاضی شدیم و قسمت کاردرکلاس و خلاق باش انجام شد.
تکلیف:
کتاب کار ریاضی صفحات 58 و 59 انجام شود .
علوم دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
در زنگ علوم .
مرور فصل 5 با عنوان «پیام رمز را وارد کن - 1» انجام شد.
موضوع چگونگی تولید صدا و انواع صدا (خوشایند، آزاردهنده، پیامرسان) بررسی شد.
دانشآموزان با باز کردن میکروفون مثالهایی از صداهای پیامرسان و کاربرد آنها مطرح کردند و درباره مثال خود توضیح دادند.
در پایان، جمعبندی کوتاهی از صداهای مختلف و نقش آنها در ارسال پیام ارائه شد.
تکلیف:
دو آزمایش فصل پنجم انجام شود و نتیجه ی آن را در دفتر تلاش خود بنویسید .فردا در کلاس در رابطه با نتیجه ها گفت و گو خواهیم کرد .
فارسی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
«در زنگ فارسی، روخوانی درس توسط دانشآموزان انجام شد. همچنین هممعنی واژهها مرور گردید و دانشآموزان آنها را در دفتر خود نوشتند.»
تکلیف:
کتاب نگارش .فقط سوال 1 .صفحه ی 37 انجام شود .
شطرنج
مدرس:
نبی یان جوردی، محبوبه سادات
فعالیت:
اموزش نحوه ی کیش دادن و شناسایی خانه ها
تکلیف:
لطفا در منزل بازی شطرنج انجام شودودفتر تمرین تا ص 16 انجام شود
1404/09/02
ریاضی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
اولیای محترم، سلام و وقت بخیر/
ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، به اطلاع میرساند فعالیتهای امروز کلاس به شرح زیر انجام شد:
مرور اشکال: تفاوتها و شباهتهای اشکال مرور شد و موارد جدید نیز توضیح داده شد.
تقارن: مفهوم تقارن مجدداً بازگو شد و تمرین شد تا دانش آموزان بتوانند خط تقارن را تشخیص دهند.
تمرین عملی: اشکال به گونهای ارائه شد که کودکان بتوانند دو طرف شکل را متقارن کنند و شباهت آنها را در دو طرف خط تقارن مشاهده کنند.
صفحه 39 به طور کامل تکمیل شد .
صفحه 40 نیز توسط دانشآموزان انجام شد.
در کتاب کار ریاضی، صفحات 53 و 54 مورد مرور قرار گرفت و
فعالیت کلاسی صفحه 55 نیز کامل شد.
تکلیف:
کتاب کار ریاضی صفحات 56_57 انجام شود .
تفاوت و شباهت های اشکال هندسی ، مرور و تمرین شود .
علوم دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
امروز وارد فصل 5_ پیام رمز را پیدا کن (1) شدیم و با علت تولید صدا که لرزش اجسام است آشنا شدند و صداهای پیامرسان (زیر، بم، بلند، کوتاه) را تشخیص دادند .. داستان خرگوش و مادرش در جنگل خوانده شد و درباره صداهای مختلف گفتوگو کردیم.کلیپ آموزشی درس مربوطه نمایش داده شد ..
تمرینهای کتاب کار صفحات 41 و 42 و نیمی از صفحه 43 انجام شد. بچهها با دقت و مشارکت ، فعالیت کردند.
فارسی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
روخوانی درس «چوپان درستکار» انجام شد/
معنی واژه های درس با گفتوگو و مشارکت دانشآموزان گفته شد و در کتاب کار فارسی نوشته شد...
امروز بچهها با پسوند «ها» آشنا شدند و یاد گرفتند که وقتی یک کلمه «ها» میگیرد، به معنی چندتا بودن آن است؛ مثل بچه__ بچهها ___یعنی چند بچه.../
کتاب فارسی صفحات 33 و 34 کامل شد../
همچنین تمرینهایی دربارهی مخالف کلمات انجام دادیم و بچهها با مخالفها جملهسازی کردند./
صفحههای 33 و 34 کتاب فارسی کار شد و تمرینها تکمیل شد.
تکلیف:
10 کلمه از درس سوم و چهارم و پنجم فارسی پیدا کن و با آن جمله های پرسشی ، خنده دار و خلاق بساز و علائم نگارشی مناسب بگذار ...
هم معنی درس جدید مرور شود ..
مهارت اجتماعی
مدرس:
جوهری، پریسا
فعالیت:
دانش آموزان عزیز امروز اتیکت مکالمه را یادگرفتند.آموختند در هر موقعیت درجه صدای ما باید متفاوت باشد.بازی آموزشی در کلاس انجام شد و دخترهای گلم با Voice Level آشنا شدند.
1404/09/01
ریاضی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
سلام و روز شما بخیر /
امیدوارم امروزتان سرشار از انرژی، آرامش و اتفاقهای خوب باشد .
در زنگ ریاضی تدریس ریاضی را با فصل 3 - اشکال هندسی آغاز کردیم. ابتدا دربارهی اشکال موجود در محیط اطراف گفتگو شد و دانشآموزان مثالهایی از اشکال هندسی در زندگی روزمره بیان کردند. سپس هر دانشآموز شکلهای هندسی مختلف را رسم کرد.
در ادامه، با مفاهیم ضلع و گوشه آشنا شدند و ضلعها و گوشههای هر شکل را جداگانه مشخص کردند. دانشآموزان توانستند شباهتها و تفاوتهای اشکال هندسی را بهدرستی تشخیص دهند.
در پایان، فعالیتهای صفحهی 38 و نیمهی صفحهی 39 کتاب ریاضی بهطور کامل انجام شد.
تکلیف:
دفتر تلاش تکمیل شود .
فارسی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
امروز در کلاس فارسی با هدف ایجاد علاقه و درک مفهومی، درس «چوپان درستکار» را به صورت کلیپ شعر-داستان برای دانشآموزان پخش کردیم. پس از تماشای کلیپ، بچهها برداشتها و فهم خود را از داستان بیان کردند و درباره مفهوم راستگویی و درستکاری گفتوگو کردیم.
در ادامه، بخش روخوانی درس انجام شد و دانشآموزان به نوبت قسمتهایی از متن را خواندند. همچنین کلمات مهم و جدید درس را با هم مرور کرده و در کتاب خطکشی کردیم تا در مطالعههای بعدی به تقویت روخوانی آنها کمک شود.
تکلیف:
کتاب کار فارسی صفحه 38 انجام شود ./از کلمات درس چوپان درست کار یکبار بنویس/املا از درس 3 و درس 4 فارسی ،ده خط بنویس .
سواد مالی
مدرس:
فدوی، شیما
فعالیت:
امروز در کلاس، درس 9 (دستگاه خودپرداز) تدریس شد و درباره آشنایی با دستگاه خودپرداز و مدلهای قدیمی آن و کاربردهای آن گفتگو شد.
در راستای این محتوا، ویدئو آموزشی پخش شد. فعالیت کلاسی درس با مشارکت دانشآموزان انجام شد.
تکلیف:
دختر عزیزم برای جلسه بعد، فعالیت منزل درس نهم (صفحه 70 کتاب) را با دقت و کامل انجام دهید.
رایانه
مدرس:
ملائی، الهه سادات
فعالیت:
با سلام و روز بخیر ...
ترازبندی متون ؛ چیدمان متن به صورت راست چین ؛ چپ چین و وسط چین در برنامه word تدریس شد و سپس جهت تثبیت این مبحث به صورت تلفیقی با فارسی از درس مدرسه خرگوش ها لغات با اهمیت توسط گروه دختران تایپ شد (املای رایانه ای )
بازی استراتژیک
مدرس:
مهدی هداوند، مینا
فعالیت:
1.رشد مهارتهای حرکتی پایه:
درجا
جابهجایی از حلقهای به حلقه دیگر
گرفتن و انداختن یک شیءبه قدرت، چابکی و تعادل کمک میکند.
2. تقویت مهارتهای حرکتی ظریف و درشت:
گرفتن
کنترل نیرو هنگام کشیدن
هماهنگی دو طرف بدن
3. بهبود هماهنگی شنیداری-حرکتی
4. جهتیابی و سازماندهی فضایی:
حرکت به سمت حلقه سمت راست یعنی:
راست و چپ را بشناسد
جهت را سریع تشخیص دهد
برخورد و بینظمی ایجاد نکند
5. رشد تمرکز، توجه و حافظه کاری
6. افزایش سرعت واکنش و تصمیمگیری
7. تقویت همکاری اجتماعی و نوبتپذیری
8. افزایش اعتمادبهنفس:
توانایی
موفقیت
مشارکت