1404/08/14
ریاضی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
سلام و عرض ادب خدمت اولیای محترم
روزتان سرشار از آرامش و برکت باد/
ریاضی مرور دوباره بر موضوع «تقریب» انجام شد تا این مبحث بهتر تثبیت شود. دانشآموزان با تمرین و مثالهای مختلف توانستند درک عمیقتری به دست آورند.
تکلیف:
ارمغان جدید انجام شود .
دانشآموزان عزیزم، روز شنبه طرح سنجش استعدادیابی درس علوم برگزار میشود. مطالب علوم درس 1،2،3 را مرور کنید.
فارسی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
در زنگ فارسی (املا خلاق)، با ترکیب ریاضی و املا لحظات جذابی داشتیم. ابتدا بچهها جمع و تفریقها را حل کردند و سپس بادکنکها را ترکانده و جملهی پنهان داخل آن را برای دوستان خود خواندند تا املا بنویسند.
تکلیف:
کتاب کار فارسی صفحات 29 و 30 انجام شود ../دانش آموزان عزیزم برای روز شنبه، هویج شسته شده (خرد نشده) همراه خود داشته باشند .
هدیههای آسمان دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
درس ششم هدیه های آسمانی تدریس شد و دانشآموزان با داستانهایی از زندگی پیامبران الهی آشنا شدند و دربارهی سرگذشت و رفتارهای آنها صحبت کردیم .
قرآن دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
آیات و عبارات قرآنی روخوانی و تمرین شد.
هنر دوم
مدرس:
حسینی، مائده سادات
فعالیت:
باسلام و احترام
داستان لاک پشت تندرو رابرای دخترانم خواندم و دخترانم داستان راتصویرسازی کردند.
تکلیف:
تکلیف منزل ندارند.
استعداد حرکتی ورزشی دوم
مدرس:
حیدری، محدثه
فعالیت:
آموزش و تمرین حرکت چنگال
بازی حمل خرچنگی(جلسه هفتم کتاب ورزش و بازی)
1404/08/13
ریاضی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی ..امیدوارم روز خوبی داشته باشید /امروز در درس ریاضی، روش درختی و تقریب اعداد تمرین شد و برای درک بهتر مفاهیم، از بازی و فعالیت گروهی استفاده گردید. همچنین صفحات 37 و 38 کتاب کار تکمیل شد.
تکلیف:
جدول داده شده انجام شود .
فارسی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
در درس فارسی، جملهنویسی همراه با رعایت علائم نگارشی انجام شد و معنی کلمات درس «خرس کوچولو» با بازی مرور گردید. روخوانی این درس نیز توسط دانشآموزان تمرین شد.
تکلیف:
از کلمات مهم درس املا نوشته شود..
از درس خرس کوچولو 5 جمله که آخر آن نقطه باشد و یک جمله که آخر آن علامت سوال باشد پیدا کن و در دفتر تلاش بنویس .
دختر پر تلاشم ،برای پدر و مادرت از درس خرس کوچولو روانخوانی کن و معنی کلمات را در حین خواندن درس،برای آنها بازگو کن .
مهارت زندگی
مدرس:
جوهری، پریسا
فعالیت:
امروز مجدد در خصوص خشم و تمرین تنفس برای کنترل خشم با دانش آموزان صحبت شد.با گل دخترها تمرین تنفس در کلاس انجام شد.صفحات 32 و 33 کتاب مهارت های زندگی در کلاس انجام شد.
شطرنج
مدرس:
نبی یان جوردی، محبوبه سادات
فعالیت:
بازی در سالن با رعایت اصول شروع بازی
تکلیف:
در منزل بازی انجام شود
1404/08/12
ریاضی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
اولیای گرامی، سلام و احترام/
امروز در زنگ ریاضی، دانشآموزان با مفهوم «تقریب» به شیوهای داستانی و همراه با بازی آشنا شدند. سپس در دفتر تلاش، تمرینهای مربوط به این درس را با دقت انجام دادند و با علاقه و انگیزه در فعالیتها شرکت کردند.
تکلیف:
امروز به مناسبت روز دانشآموز هیچ تکلیفی نداریم.
این روز قشنگ را به شما دختران پرتلاش تبریک میگویم.. استراحت کنید و از روزتون لذت ببرید/
گلهای کوچک فردا؛ برای تکتک شما آرزوی درخشیدن دارم. موفق باشید ...
علوم دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
در درس علوم نیز موضوع «چگونگی بهوجود آمدن شب و روز» و «آشنایی با دماسنج» مرور شد. دانشآموزان از طریق پرسش و پاسخ و گفتوگوهای گروهی، به سؤالات پاسخ دادند و فعالیتهای مربوطه را درکتاب خود تکمیل کردند.
زیبانویسی
مدرس:
حسینی، مائده سادات
فعالیت:
باسلام و احترام
درس پنجم تدریس شد و تکالیف صفحه16و نیمی از تکالیف صفحه 17در کلاس انجام شد.
تکلیف:
تکلیف منزل ندارند.
1404/08/11
ریاضی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
در زنگ ریاضی، ساخت اعداد دو رقمی با روش درختی تمرین شد و در دفتر تلاش فعالیتها انجام شد. کتاب ریاضی صفحه 26 نیز تکمیل شد.
تکلیف:
جدول داده شده در دفتر تلاش تکمیل شود .
فارسی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
سلام و عرض ادب/
روز خوبی را برای شما آرزو میکنم./
در زنگ فارسی، روخوانی و هممعنی درس «خرس کوچولو» تمرین شد. دانشآموزان با علائم نگارشی «علامت سؤال» و «نقطه» آشنا شدند و کاربرد آنها را در جمله شناختند. همچنین برای جملهها مثال زدند و علامت مناسب را مشخص کردند. شعر «ستاره» خوانده شد و حکایت نیز گفته شد.
تکلیف:
از درس خرس کوچولو املا بنویس دخترم .
/کتاب کار فارسی صفحات 27 و 28 انجام شود.. .
نگارش دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
در زنگ نگارش، صفحه 30 کامل شد.
مهارت اجتماعی
مدرس:
جوهری، پریسا
فعالیت:
دانش آموزان عزیز مکان عمومی را شناختند. رفتارمناسب و نامناسب در مکان های عمومی را یاد گرفتند.کاربرگ رستوران در کلاس انجام شد.
1404/08/10
ریاضی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
سلام وقت بخیر به اولیای محترم /امیدوارم آغاز این هفته برای شما و عزیزانتان سرشار از آرامش، انرژی خوب باشد/
در درس ریاضی، مرور جمع و تفریق با استفاده از جدول انجام شد. دانشآموزان با روشهای مختلف محاسبه آشنا شدند و جمع و تفریق ذهنی را تمرین کردند. همچنین جمعهای دو قلو در دفتر دانشآموزان نوشته و تثبیت شد..کتاب ریاضی صفحه 25 انجام شد .
تکلیف:
جمع های دو قلو را یکبار در دفتر تلاش بنویس ..
جدولی که در دفتر تلاش قرار داده شده ،انجام شود ..
فارسی دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
در درس فارسی، با پیشوند «بی» کلمهسازی انجام دادیم و دانشآموزان معنی کلمات ساختهشده را بیان کردند.
تکلیف:
5 کلمه با پیشوند (بی)نوشته و معنی آن را بنویس ..از درس خرس کوچولو روخوانی انجام شود .
نگارش دوم
مدرس:
میرشفیعی، الهه سادات
فعالیت:
در زنگ فارسی یک صفحه از کتاب نگارش کامل شد .
سواد مالی
مدرس:
فدوی، شیما
فعالیت:
امروز در کلاس، درس 6 (بانک) تدریس شد و درباره بانک و آشنایی با خدمات بانکی و مراحل انجام کارهای بانکی گفتگو شد.
در راستای این محتوا، ویدئو آموزشی پخش شد. فعالیت کلاسی درس با مشارکت دانشآموزان انجام شد.
تکلیف:
دختر عزیزم برای جلسه بعد، فعالیت منزل درس ششم (صفحه 52 کتاب) را با دقت و کامل انجام دهید. پیشنهاد میشود؛ قصه صوتی «یک روز در بانک» را گوش بدهید.
رایانه
مدرس:
ملائی، الهه سادات
فعالیت:
با سلام و روز بخیر ...
مرور مبحث save هفته پیشین و سپس
تفاوت save با save As و نحوه باز کردن یک فایل در برنامه word تدریس شد و سپس فعالیت کلاسی صفحه 26 انجام شد
بازی استراتژیک
مدرس:
مهدی هداوند، مینا
فعالیت:
بازی برج
کودکان در دو ردیف روبهروی هم میایستند. ابتدا همه با شمارش ریتمیک (مثلاً 1، 2، 3، 4) با ضربه زدن به دستهای همردیف خود هماهنگ میشوند تا حس ریتم و همزمانی گروهی تقویت شود.
سپس دو نفر از هر ردیف با اعلام مربی جلو میآیند، یک لیوان پلاستیکی برمیدارند و با همکاری هم حرکت ریتمیک لیوانی را اجرا میکنند؛ یعنی لیوان را بر اساس شمارش میکوبند، جابهجا میکنند و بین خودشان میچرخانند تا یک "گردش درست" یا الگوی حرکتی منظم بسازند
هدف
. تقویت تمرکز و دقت شنیداری و حرکتی
رشد هماهنگی بین چشم، دست و گوش
پرورش کار گروهی و همکاری دو نفره
تقویت درک ریتم، شمارش و نظم حرکتی
افزایش اعتمادبهنفس در اجرای گروهی