1403/07/29
فارسی اول
سجادی، معصومه
به نام خداوند زیبایی ها
- نشانه " اَ " تدریس شد.
- روخوانی درس اَبر انجام شد و نشانه ی تازه تدریس شده با مداد قرمز مشخص شد با هدف تشخیص درست جایگاه نشانه اَ در کلمات.
- مفهوم صداکشی و نخود نخود کردن کلمات تکرار شد.
- صفحه 31 کتاب نگارش انجام شد.
دختر قشنگم
- صفحه ی 47 و 48 کتاب کار فارسی علوی را با دقت و خوش خط انجام بده.
- صفحه ی 3 کتاب روان خوانی در منزل تمرین شود.
ورزش اول
حیدری، محدثه
آموزش حرکات پایه
بازی بشین پاشو بدو
بازی دایره پرتاب
کتاب ورزش و بازی تا صفحه 12 توضیح داده شد
در منزل حل شود
بازی استراتژیک
رضائی، نگار
باسلام
فعالیت ریتموگیم: بازی با پاراشوت و توپ ها
هوش و ریاضی
سجادی، معصومه
به نام خداوند ناظم
- کتاب کار هوش تا هفته ی سوم آموزشی در کلاس انجام شد، نمونه سوالات در راستای موارد آموزش داده شده در کتاب ریاضی بوده است و دخترای قشنگم کتاب های خود را کامل کردند.
- جدول شگفت انگیز، الگو یابی، پیدا کردن اختلاف، شمارش و غیره در سوالات بود و موجب تقویت و تمرین و تکرار این مباحث برای دخترای گلم شد.
1403/07/28
ریاضی اول
سجادی، معصومه
به نام خداوند مهربان
- صفحه ی 29 و 30 و 31 کتاب زنبوری در کلاس تدریس شد و تمرین انجام شد.
- نوشتن عدد 1،2،3 با شعر و بازی در کلاس تمرین شد و روی تخته دانش آموزان تمرین کردند.
ریاضیدان کوچک
صفحه ی 36 کتاب کار ریاضی علوی را با دقت و حوصله انجام بده.
فارسی اول
سجادی، معصومه
به نام خداوند جان و خرد
- صفحه ی 1 و 2 کتاب روان خوانی در کلاس تمرین شد.
- مرور نشانه های آا و ب با استفاده از کارت در کلاس انجام شد.
- نخود نخود کردن کلمات انجام شد.
دختر قشنگم
کتاب روان خوانی صفحه 1 و 2 در منزل مرور شود.
رایانه
ملائی، الهه سادات
باسلام پاییزتون بخیر و نیکی ...
مرور مبحث هفته گذشته ( آشنایی با نرم افزار نقاشی )
و سپس تدریس دکمه های نوار عنوان در برنامه نقاشی ( بستن پنجره ؛ کوچک نمایی و بزرگ نمایی پنجره ) آشنایی با مداد ؛ قلمو سطل رنگ و ابزارهای برنامه جهت کشیدن نقاشی )
ساخت پوشه به دختران عزیز تدریس شد و سپس فعالیت کلاسی ( ساخت پوشه توسط دختران گلم انجام شد)
شطرنج
علیزاده عطار، فتانه
اموزش مهره فیل داده شد .
بازی با مهره های فیل ورخ وپیاده انجام شد.
1403/07/25
ریاضی اول
سجادی، معصومه
**** . به نام خدای ناظِم .****
- صفحه 28 کتاب ریاضی زنبوری تدریس شد.
- « چینه » ریاضی ، معرفی شد و آموزش کاریرد آن کار و انجام شد.
فعالیت خلاقانه و مازاد آموزشی کار با چینه با هدف تقویت حل جدول شگفت انگیز و تمرین و تکرار مبحث الگوی تکرار شونده ، کار و انجام شد.
تکلیف :
عزیز دلم ؛ ارمغان هفته شماره 3 را بادقت و حوصله انجام بده با قید نام زیبای خودت و نام آموزگارت حتما شنبه تحویل خانم معلم بده .
علوم اول
سجادی، معصومه
**** .به نام خدای عالِم .****
- کتاب کار علوم علوی صفحات مربوط به فصل 2 « سلام به من نگاه کن » انجام و حل شد.
- بیان ویژگی ها از قبیل شکل ، اندازه ، رنگ ، صدا ، بو و مزه در کلاس کار و فعالیت شد.
- پی بردن به حواس پنج گانه و نقش آن در زندگی آموزش و کار شد.
- مشاهده دقیق دنیای اطراف و محیط پیرامون ما با استفاده از حواس پنج گانه شرح و کار شد .
توضیحات ضمیمه :
««« به اطلاع والدین محترم رسانده می شود در روزهای یک شنبه و سه شنبه هفته پیش رو نشانه الفبایی « اَ َ » « د » تدریس می شود . با مراجعه به جدول صفحه اول کتاب فارسی اول دبستان
می توانید ترتیب تدریس الفبا را در جریان باشید . لطفا در روزهای مذکور دختران گلم به موقع اول وقت و با آمادگی کامل حضور داشته باشند .»»»
/// سپاس از همراهی شما عزیزان///
فارسی اول
سجادی، معصومه
**** . به نام خدای دانا . ****
- در زنگ فارسی « کار دستی سبیل بابا » درست شد ،با دلبندانم مصاحبه نمادین درمورد احساسشان بابت توانایی نوشتن نام مقدس « بابا » و بابای خودشان بازی و فعالیت ، کار و انجام شد.
- قاعده بخش کردن و صداکشی با نام بازی « نخود نخود کردن » با شعرخوانی « نخود نخود هر صدا بره خانه خود » تمرین و تکرار شد و فرد به فردی با دانش آموزان کار شد .
- صفحه 30 کتاب نگارش درس داده شد و سرمشق ها و فعالیت های حل و انجام شد.
تکلیف :
دختر شیرین عسل ؛ صفحه 45 و 46 کتاب کار فارسی علوی را با دقت و خوش خط اتجام بده.
1403/07/24
ریاضی اول
سجادی، معصومه
**** . به نام خدای ناظم . ****
- صفحه 26 و 27 ریاضی زنبوری تدریس شد.
- مهارت استفاده از شابلون درس داده شد و فعالیت های تسلط و تمرینی آن کار و انجام شد.
- تمرین و تکرار مفهوم چوب خط و شمارش صحیح با آن ،انجام شد.
- تمرین . تکرار الگوی شطرنجی کار و حل شد.
ریاضیدان کوچک ؛
صفحه 32 و 33 کتاب کار ریاضی علوی را بادقت و حوصله حل کن و انجام بده.
فارسی اول
سجادی، معصومه
**** . به نام خدای دانا . ****
- نشانه « ب » تدریس شد.
- صفحه 28 و 28 کتاب فارسی درس داده شد.
- روخوانی درس « باران » انجام شد ، کلمات روخوانی و درس داده شد و دانش آموزان رو نشانه تازه تدریس شده با مداد قرمز ، با هدف تشخیص درست جایگاه « ب غیر آخر » « ب آخر » در لغات و کلمات ،خط کشیدند.
- مفهوم صداکشی و نخود نخود کردن صداعای هر کلمه تدریس شد . بعد از شرح کامل ، تمرین وتکرارحسابی کار و انجام شد .
- صفحه 28 و 29 کتاب نگارش تدریس شد و سرمشق ها و سوالات آن انجام و کار شد.
« طرح درس تلفیقی فارسی و علوم ، تدریس آب / باران با تلفیق تدریس چرخه آب و تشریح پدیده باران ، با ابزار خلاق به بهانه تدریس نشانه « ب » و موفقیت دختران در نوشتن کامل بزرگترین نعمت خدا « آب » کار و انجام شد. »
تکلیف:
دختر زرنگم ، صفحه 44 کتاب کار فارسی علوی را با حوصله و دقت انجام بده.
1403/07/23
ریاضی اول
سجادی، معصومه
****. به نام خدای ناظم .****
- صفحه 24 و 25 ریاضی زنبوری تدریس شد.
- مفهوم چوب خط و قاعده استفاده از چوب خط در محاسبات ریاضی تدریس شد.
- مفهوم به دست آوردن حاصل جمع با انگشتان دست ،درس داده شد.
- فعالیت تلفیقی فارسی جهت تثبیت آموزش الگو و تشخیص جایگاه درست « آ ا » در کلمات کار و انجام شد.
تکلیف:
ریاضیدان کوچک ؛ سوال 3 صفحه 29 و صفحه 30 و 31 کتاب کار ریاضی علوی را بادقت حوصله حل کن و انجام بده.
فارسی اول
سجادی، معصومه
****. به نام خدای دانا .****
- فعالیت سینی نمک با هدف تمرین نوشتن صحیح کلاه آ اول ،انجام و کار شد.
- صفحه 26،27 کتاب نگارش تدریس شد ،کار و انجام شد.
تکلیف:
دخترزرنگم؛ صفحه 42 و 43 کتاب کارفارسی علوی را خوش خط و مرتب بنویس و انجام بده.
ورزش اول
حیدری، محدثه
هدف آموزش:بهبود استقامت قلبی عروقی با انجام بازی شکار هواپیما،بازی پرنده و قفس
با هدف بهبود استقامت قلبی_عروقی و چابکی
سواد مالی
ناطق، زهرا
درس سوم ( نیاز و خواسته ) تدریس شد . کارتون لوسی کفش جدید میخواد نمایش داده شد . فعالیت کلاسی درس با مشارکت دانش آموزان انجام شد. کتاب داستان این هفته: چی لازم دارم ، چی می خرم ؟
دختر خوبم لطفا فعالیت منزل درس سوم را با دقت و کامل انجام دهید .
مهارت اجتماعی
تسبیحی، عاطفه
کلمات عذرخواهی و مفاهیم آن با قصه گویی آموزش داده شد و ضرورت استفاده از این کلمه بررسی گردید
مراحل عذرخواهی و نحوه صحیح انجام آن با شعر «ببخشید» یاد داده شد
«کی بود، چی بود، کجا بود، چه اشتباهی کردم؟!
(دوستم) چه حسی داره؟
الان باید چه کار کنم, چه کلمه ای رو پیدا کنم؟
بعدا باید چه کار کنم، این کار رو تکرار نکنم.
(در صورت عدم پذیرش عذرخواهی: چطور باید جبران کنم؟ ناراحتی تون رو کم بکنم؟)