فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 1

ریاضی اول

مدرس: فیض آبادی، معصومه
فعالیت: به نام خداوند مهربانی ها در زنگ ریاضی صفحات 106 تا 112 کتاب ریاضی ( زنبوری ) مربوط به تم 16 را با تعامل و پرسش و پاسخ دخترهای نازنینم در کلاس انجام دادیم و میزان یادگیری دخترانم از مفاهیم مطرح شده را ارزیابی کردیم .
تکلیف: دختر گلم ، صفحه 110 کتاب زنبوری را حل نکن تا مفاهیم آن تدریس شود. « شاد و سلامت باشی سنجاقک ناز »

علوم اول

مدرس: فیض آبادی، معصومه
فعالیت: امروز روز آخر هفته ملی علوم بود ، و به مناسبت روز آخر فعالیت های مرتبط این هفته کاردستی زیبا با موضوع « چوب بستنی جادویی » درست کردیم و دخترای قشنگم در محیطی آموزشی و شاد لذت بردند و کاری خلاقانه را با درک کار گروهی انجام دادند . و در نهایت نتیجه زحمات دانشمندان کوچک را در کلیپی که معلم مهربان زحمت کشیده لود و درست کرده بود را در محیطی دوستانه با همکلاس هایشان تماشا کردند و لذت بردند.
تکلیف: کلیپ ها بنا به درخواست و استقبال والدین در پل ارتباطی « شاد » به اشتراک گذاشته میشود تا دختران عزیزم و والدین همراه هر کلیپ را با موضوع مرتبط جدا جدا در اختیار داشته باشد و زحمات این هفته پربار علمی و شیرین را ثبت داشته باشند .

فارسی اول

مدرس: فیض آبادی، معصومه
فعالیت: امروز روز آخر هفته ملی علوم بود و فعالیت های درس فارسی از دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت .
تکلیف: دانش آموز کوشا ، کتاب کار فارسی علوی صفحات 143 تا 146 رابا دقت کل کن و برای معلمت در پرتال ارسال کن .

زبان انگلیسی

مدرس: کاشی، سحر
فعالیت: گزارش کلاس زبان کلاس: 1 Dragonfly روز : سه شنبه Tuesday تاریخ: 1400/10/28 1.احوال پرسی ، مرور مکالمه ها مرور سرود ملی natinal anthem of Iran 2.تدریس درس 3 my family اعضای خانواده و ساختار تدریس و‌پرسش از کتاب داستان My family who is she? who is he? he is my dad. she is my mom. she is my sister he is my brother. 3.تدریس development of plant مراحل رشد گیاه 4. مرور مبحث telling the time What time is it? 5.مرور صداهای Ww, Zz,Ng jolly 5 6.گوش دادن به شعرهای : Hello song the letter Ww the sound ng what time is it? song
تکلیف: تکلیف: دختران گلم لطفا در منزل سه درس اول unit 1,2,3 ODI starter را تمرین و تکرار کنید. صداهای 5 Jolly 4,Jolly را به خوبی تمرین و تکرار کنید و مثال ها را به خوبی تکرار کنید. امیدوارم تعطیلات خوبی را پیش رو داشته باشید. با تشکر از همراهی شما عزیزان Ms.Kashi
فعالیت: با سلام به دختران عزیز و پژوهش گر علوی امیدواریم لحظات شادابی را در کلاس علوم پشت سر گذاشته باشید وسایل مورد نیاز برای فردا سه شنبه 1400/10/28 زنگ هفته ملی علوم "چوب بستنی جادوئی" : *تعدادی چوب بستنی *چسب مایع

علوم اول

مدرس: فیض آبادی، معصومه
فعالیت: دانشمند کوچک ، امروز سومین روز از هفته هیجان انگیز و پربارعلمی « هفته ملی علوم » را سپری کردیمو در این روز با سنجاقک های قشنگم فعالیت علمی و پژوهشی زیر را انجام دادیم : * آزمایشی با عنوان ( سیب زمینی چروکیده ) با هدف آشنا کردن دانش آموزان کلاس اولی جویای علم با مضرات نمک و اینکه چگونه نمک آب بدن را خشک میکند . که از برش سیب زمینی و وسایل در دسترس یک تحقیق زیست شناسی ساده انجام دادیم برای مشاهده عینی و درک مملوس علت تشنه شدن بعد از خوردن غذاها و نوشیدنی های شور ؛ و در نهایت دانش آموزان را به صورت گروه های هاووس سیستم در اتاق ها قرار دادیم و سیب زمینی ها و نتیجه گیری های حاصل شده را با همگروهی های خود به اشتراک گذاشتند. * سپس در ساعت بعدی فایل و فیلم محتوای « اهمیت آب بر زندگی جانوران » را با دخترای کوشا و مشتاق علم تماشا و بررسی و تحلیل کردیم و اموزگار دانش اموزان را با مطرح کردن راهکارهای ( جلوگیری از هدر رفتن آب ) به چالش و تعامل کشید و در نهایت در گروه های هاووس سیستمی در اتاق های تعریف شده آموخته ها و نتیجه گیری خودشان را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند .
تکلیف: دانشمند کوچک ، نقاشی زیبا درمورد درست مصرف کردن آب و راه های جلوگیری از مصرف آب بکش و برای معلمت در برنامه « شاد » ارسال کن .

فارسی اول

مدرس: فیض آبادی، معصومه
فعالیت: به نام خداوند مهربانی ها * در زنگ فارسی صفحه 142 کتاب کار فارسی علوی با محوریت تقویت جمله سازی با تعامل دانش آموزان انجام دادیم ، به صورتی که دانش آموزان جملات زیبا و با معنی خود را مطرح کردند و در محیط دوستانه و آموزشی در کتاب خود نوشتند . * دفتر مشق فارسی صفحه 91 مربوط به نشانه « خ خ » را با هدف ارزیابی دختران گلم از تدریس داده شده نشانه مذکور حل و انجام شد .
تکلیف: دختر نازنینم ، دفتر مشق فارسی صفحات 89 تا 92 ( صفحه 91 را در کلاس با تعامل دانش آموزان کوشا انجام دادیم ) با دقت بنویس و حل کن و برای معلمت در پرتال ارسال کن .

زبان انگلیسی

مدرس: کاشی، سحر
فعالیت: گزارش کلاس زبان کلاس: Dragonfly روز : دوشنبه Monday تاریخ: 1400/10/27 1.احوال پرسی ، مرور مکالمه ها مرور سرود ملی natinal anthem of Iran 2.تدریس مبحث telling the time 3.تدریس درس 3 my family اعضای خانواده و ساختار تدریس کتاب داستان My family who is she? who is he? he is my dad. she is my mom. she is my sister he is my brother. 4.تدریس صدای Long and short OO,oo و مثال ها و پرسش و پاسخ از دانش آموزان 5.گوش دادن به شعرهای : Hello song What time is it ? short and long oo,,OO video
تکلیف: تکلیف: دانش آموزان عزیزم لطفا صفحه 20 کتاب ODI starter صفحه 20 بخش 4: به فایل صوتی گوش دهید سپس ضربدر یا تیک بزنید. صفحه 20 بخش 5: دور صورت خوشحال دایره سبز و دور دایره غمگین دایره آبی بکشید. لطفا به ویس صدای معلم که در شاد ارسال شده مجددا گوش داده و فیلمmixing colors را حتما تا پایان روز سه شنبه برای من ارسال کنید. با تشکر از همراهی شما اولیای گرامی Ms.Kashi
فعالیت: با سلام امیدواریم روز هفته ملی علوم را بخوبی و شادی پشت سر گذاشته باشید. برای فعالیت "عروسک یخی" از فعالیتتون در منزل عکس گرفته و برای معلمتان در برنامه شاد ارسال بفرمائید.
توضیح: برای فردا دوشنبه 1400/10/27 لوازم مورد نیاز برای کلاس" سیب زمینی نمکی چروکیده" : یک عدد سیب زمینی دو عدد کاسه مقداری نمک و آب لازم است. از پدر یا مادر مهربان بخواهید از فعالیت های حین کلاسیتان عکس گرفته و در برنامه شاد برای معلم ارسال کنند. موفقیت های روز افزون شایسته شماست.

علوم اول

مدرس: فیض آبادی، معصومه
فعالیت: به نام خداوند زیبایی ها: امروز دومین روز از هفته ملی علوم با موضوع بازی با یخ با هدف آشنایی دانش آموزان با تغییر حالت ماده آغاز شد ،در ابتدای کلاس هنگام ورود دانش آموزان به کلاس موسیقی بی کلام پخش شد. سپس از دانش آموزان خواسته شد وسایلی که برای آزمایش امروز گفته شده بود را آماده کنند.کلاس با پخش عکس و فیلم آموزشی مرتبط با موضوع آزمایش آغاز شد و از همه دانش آموزان خواسته شد نظر خود را در مورد چگونگی آب شدن یخ و نجات عروسک هایشان از یخ بگویند.اینکه با چه وسایلی می توانیم یخ را آب کنیم و عروسک های گرفتار در بند یخ را نجات دهیم.سپس دختران گلم در قالب گروههای هاوس سیستمی خود در مورد این موضوع با دوستانشان تبادل نظر و صحبت کردند و قالب های یخی عروسکی را با روش های مختلف ذوب کردند. گروه اول با روش حرارت با سشوار ، گروه دوم با روش بالابردن دمای آب با اضافه کردن آب جوش ، گروه سوم با نمک پاشیدن و گروه آخر با ضربه زدن به قال یخ ، در اتاق های هاوس سیستم پژوهش علمی را انجام دادند و در نهایت بهترین روش پیدا و نتیجه گیری شد .
تکلیف: #فیلم اماده کردن وسایل ازمایش امروز و تلاشت در انجام آزمایش در منزل را برای معلمت در شاد ارسال کن . #دختر کوشا و دانشمند من:برای آزمایش فردا اعدد سیب زمینی ،2کاسه آب و نمک را آماده کن تا با همراهی هم یک آزمایش جالب و جذاب انجام دهیم.

فارسی اول

مدرس: فیض آبادی، معصومه
فعالیت: به نام خالق دانا و توانا:امروز در زنگ فارسی نشانه جدید خ از روی اسلاید با همراهی دختران قشنگم تدریس شد و به همه دسترسی تخته داده شد تا دور نشانه خ را خط بکشند.کلمات و جملات کتاب فارسی درس درخت هم روان خوانی شد و نشانه های آموزش داده شده قبل هم مرور شد. کتاب نگارش فارسی صفحات 81 و 82 به صورت پرسش و پاسخ و تعامل با دختران دانا و کوشای کلاس انجام شد.
تکلیف: دخترگلم ، دفتر مشق فارسی صفحات 84 تا 88 را با دقت بنویس و انجام بده .

زبان انگلیسی

مدرس: کاشی، سحر
فعالیت: گزارش کلاس زبان کلاس: Dragonfly 1 روز : یکشنبه Sunday تاریخ: 1400/10/26 1.احوال پرسی ، مرور مکالمه ها 2. سرود ملی national anthem of Iran 3.تدربس و مرور اعضای خانواده و داستان my family 4. تدریس مبحث Fun with colors , mixing colors ترکیب رنگ ها و آهنگ ترکیب رنگ ها 5.مرور مباحث short oo و Long OO با مثال هایش و پرسش و پاسخ از دانش آموزان
تکلیف: تکلیف:دختران گلم لطفا صفحه 19 کتاب ODI starter , صفحه 19 بخش 2: سن مناسب هر بچه را زیر آن خط بکش و عددش را رنگ کن. صفحه 19 بخش 3: لطفا کلمه ی سن مناسب هر بچه را با توجه به عدد روی لباس آن ها در جای خالی بنویس. لطفا فیلم مربوط به mixing color ترکیب رنگ ها را با توجه به توضیحاتی که در شاد ارسال می شود تا پایان روز سه شنبه فرصت دارید آن را ارسال کنید. از توجه و همکاری شما والدین عزیز سپاسگزارم Ms.Kashi
فعالیت: سلام و وقت بخیر با آرزوی شادکامی و نشاط در هفته ملی علوم برای دانش آموزان عزیزمان لطفاً فعالیت ها و تکالیف مرتبط با هفته ملی علوم خود را از جمله عکس، ویس و فیلم را فقط و فقط در**برنامه شاد** برای معلم کلاستان ارسال بفرمائید. گزارش فعالیت های هفته ملی علوم مانند دیگر فعالیت های کلاسی توسط معلم محترم کلاس در پرتال طبق روال همیشه اطلاع رسانی می گردد. فیلم ها و عکس های مرتبط جهت "انجام فعالیت های هفته ملی علوم "در برنامه شاد هر کلاس ارسال خواهد شد.
توضیح: **برای فردا یکشنبه 1400/10/26هفته ملی علوم ** یک عروسک کوچک پلاستیکی را در ظرف آبی قرار داده و داخل فریزر بگذارید تا عروسک در آب یخ بزند و برای فردا در کلاس همراه داشته باشید.

علوم اول

مدرس: فیض آبادی، معصومه
فعالیت: به نام خداوند زیبایی ها امروز اولین روز از هفته ملی علوم با موضوع جهش و ورزش با هدف ورزش و تحرک دانش آموزان آغاز شد ،در ابتدای کلاس هنگام ورود دانش آموزان به کلاس موسیقی بی کلام پخش شد و دانش آموزان طبق گروه بندی هاوسیستم در کلاس دوربین های خود را باز کردن ورزش کردن و از حس خوب ورزش کردن و انرژی مثبتی که از ورزش کردن گرفتن صحبت کردند همچنین کلیپ های ورزشی و انگیزشی در کلاس پخش شد و درمورد کلیپ ها صحبت شد. در زنگ شاهنامه خوانی ،کتاب شاهنانه و نویسنده بزرگ آن حکیم ابوالقاسم فردوسی معرفی شد در خصوص مرقد و ارامگاه ایشان صحبت شد و همچنین داستان از کتاب شاهنامه به روایت کودکانه خوانده شد (داستان اسکندر و آب حیات ) در خصوص داستان دانش آموزان طرق گروه بندی هاو سیستم باهم گفت و گو کردن و خلاصه ای از داستان گفتند.
تکلیف: دختر عزیزم امروز به همراه یکی از اعضا خانواده خود فیلم کوتاهی یا عکس های مناسب از ورزش کردن خودتان تهیه کنید و ارسال کنید . از داستان شاهنامه قسمت هایی که معلم مهربانت انتخاب کرده است بخوان و فیلم کوتاهت را ضبط کن و در برنامه شاد ارسال کنید. ( کانال معرفی شده از ساعت 5 تا 7 عصر باز است )

فارسی اول

مدرس: فیض آبادی، معصومه
فعالیت: در زنگ فارسی از دفتر مشق فارسی صفحات 79 و 80 انجام شد . بیدپای فارسی نیز در کلاس خوانده شد و از دختران عزیزم سوالات درک مطلب داستان پرسیده شد.
تکلیف: گلم از دفتر مشق فارسی صفحات 78 _81_82 را با دستان پرتوانت بنویس.

زبان انگلیسی

مدرس: کاشی، سحر
فعالیت: گزارش کلاس زبان کلاس: Dragonfly روز : شنبه Saturday تاریخ: 1400/10/25 1.احوال پرسی ، مرور مکالمه ها مرور سرود ملی natinal anthem of Iran 2.تدریس درس 3 my family اعضای خانواده و ساختار who is she? who is he? he is my dad. she is my mom. she is my sister he is my brother. 3.تدریس صدای ng, short oo, Long Oo و پرسش و پاسخ و مرور مثال ها 4.شروع داستان My family 5.گوش دادن به شعرهای : Hello song exercise song , chair exercise goodbye song
تکلیف: تکلیف: صفحه 18 کتاب ODI starter سوال اول ، هر اعضای خانواده را به شکلش وصل کن و رنگ آمیزی کن. با تشکر از شما اولیای گرامی Ms.Kashi
فعالیت: سلام از شنبه 25 دی ماه تا چهارشنبه 29 دی ماه شروع هفته ملی علوم می باشد. برای زنگ "پرش و جهش" روز با لباس ورزشی در کلاس حاضر شوید . انرژی خیلی خوبی را برای این هفته جذاب پژوهشی برایتان آرزومندیم. با تشکر- واحد آموزش

ریاضی اول

مدرس: فیض آبادی، معصومه
فعالیت: به نام خداوند مهربانی ها * در زنگ ریاضی کتاب کار ریاضی علوی صفحات 124 تا 128 مربوط به تم 14 به صورت پرسش و پاسخ با دخترهای زرنگ و کوشا حل و انجام شد.
تکلیف: *** ریاضی ، به بچه ها یاد می دهد تا بتوانند رویاهایشان را در واقعیت بسازند . ***

فارسی اول

مدرس: فیض آبادی، معصومه
فعالیت: به نام خداوند مهربانی ها * کلاس را با یاد و توکل برخدا با خواندن سوره حمد ، شروع کردیم . * در ادامه تدریس نشانه ف ف انجام شد و نگارش صفحات 79 و 80 مرتبط به درس داده شده با تعامل دانش آموزان عزیز حل و انجام شد .
تکلیف: شکوفه درخت دانش ، دفتر مشق فارسی صفحات 73 تا 77 ( مربوط به نشانه ف ف ) را با دقت انجام بده . « « « خانم معلم به دانش آموزان زرنگ و کوشایی که تکالیف خود را زود انجام می دهند و ارسال می کنند ستاره ویژه طلایی در دفتر نمره ثبت می کند تا اسم آنها به عنوان دانش آموز نمونه در تابلو کلاس زده شود و مورد تشویق و الگو قرار بگیرند . » » »

زبان انگلیسی

مدرس: کاشی، سحر
فعالیت: گزارش کلاس زبان کلاس: Dragonfly روز : چهارشنبه Wednesday تاریخ: 1400/10/22 1.احوال پرسی ، مرور مکالمه ها مرور سرود ملی natinal anthem of Iran 2.تدریس درس 3 my family اعضای خانواده و ساختار who is she? who is he? he is my dad. she is my mom. she is my sister he is my brother. she is a teacher he is a doctor she is a pilot he is a vet 3.تدریس کتاب صفحه 27 و گوش دادن به فایل صوتی آن 4.تدریس صدای short oo و مثال هایش 5.گوش دادن به شعرهای : Hello song my family song
تکلیف: تکلیف: دختران گلم از کتاب ODI starter: صفحه 16 بخش10: هر بچه در حال نواختن یک وسیله موسیقی است آن را به وسیله درست آن وصل کن. صفحه 16 بخش 11: لطفا با توجه به هر جمله دور وسیله موسیقی مرتبط به آن دایره بکشید. صفحه 17 بخش 12: کلمات مناسب هر تصویر را بنویسید. صفحه 17 بخش 13: جمله It is a blue book. را از انتهای کتاب به این صفحه بچسبانید. با توجه به همراهی شما اولیای گرامی Ms.Kashi
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: