فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 2

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: انجام صفحات 9،10،11،12 کتاب کار علوم (مبحث سایه ها، سبکی و سنگینی و توجه به محیط پیرامون)

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های امروز ما : آموزش لوحه شماره 10 با شعر (مثل یه کوه نصفه که روی خط نشسته ) روخوانی از جدول الفبا و تکرار و تمرین صدا های کوتاه و بلند. حل تمرینات کتاب کار صفحه 17 (تکرار و تمرین لوحه نویسی و مبحث کلمات هم پایان). حل تمرینات کتاب کار صفحه 18 ( تکرار و تمرین لوحه نویسی و مبحث کلمات هم آغاز). حل تمرینات کتاب کار صفحه 20 و 21 (لوحه نویسی و تکرار و تمرین صدای اول و آخر) انجام صفحه 11 کتاب نگارش (لوحه نویسی)
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا صفحات 11 و 13 دفتر مشق خلاق را تکمیل نمایید.( دلبندان من حتما به آموزش های داده شده، دقت کافی را داشته باشید. )

قرآن اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: تمرین شعر - خدای مهربان - برای آمادگی در جشن قرآن

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: با سلام و وقت بخیر . موارد آموزش داده شده در این جلسه: استفاده از کلمات جادویی مانند :لطفا ،بفرمایید ،سپاس ،متشکرم .. عکس ارسال شده دانش آموزان در پیوست دانش آموزان در حال انجام فعالیت کلاسی برای آموزش کلمات جادویی هستند
تکلیف: دانش آموزان باید کلمات جادویی را برای اطرافیان خود نام ببرید و در خانه از کلمات جادویی استفاده کنند

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام صفحه ی 13 کتاب ریاضی ( جدول شگفت انگیز) - انجام صفحه ی 14 کتاب ریاضی ( مبحث اعداد قبل و بعد تا عدد 5 و الگویابی )- انجام صفحه 15،16،17،18 کتاب کار ریاضی

علوم اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام آزمایش " زیر آب، روی آب" با وسایل گوناگون.( گچ، خودکار، چوب بستنی، کاغذ،درب بطری و...) - آموزش این که چه اجسامی به زیر آب می روند و چه اجسامی روی آب می مانند.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - روخوانی از روی جدول الفبا و تاکید بر صداهای بلند و کوتاه. مروری مختصر بر نگاره ی 1 تا 4. - آموزش نگاره ی 5 ( در کلاس ما چه خبر؟). - گفت و گو در ارتباط با قدرانی از اولیا برای فراهم کردن شرایط تحصیلی خوب. - گفت و گو در ارتباط با قوانین کلاس. - بخش کردن کلمات این نگاره. - شناسایی صدای اول کلمات نگاره. - یافتن صدای آخر کلمات نگاره. - پیدا کردن کلمات هم آغاز نگاره ی پنجم . - پیدا کردن کلمات هم پایان نگاره ی پنجم . - انجام قسمت ببین و بگو و گفتن قصه توسط دانش آموزان . - آموزش ابتدایی نحوه ی صحیح ساختن داستان های کوتاه.-
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا صفحات 10 و 12 دفتر مشق خلاق را تکمیل نمایید.( دلبندان من حتما به آموزش های داده شده، دقت کافی را داشته باشید. )

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: -آموزش لوحه ی شماره ی 7 (شعر لوحه: شبیه یک سرسره / از بالا سر می خوره/ سرش بالا می مونه / پاشم روی خط زمینه). لازم به ذکر است که در این لوحه با سرمشق کتاب کاری نداریم و این لوحه به صورت تحریری و صحیح آموزش داده شد.-آموزش لوحه ی شماره 8 (شعر لوحه: بالای خط نشستم مثل دهان ماهی /با کمر خمیده وای که چقدر تو ماهی)- آموزش لوحه شماره 9 (با شعر: یه چاله/ دو چاله / دستش رو خط درازه) انجام صفحات 8 و 9 و 10 کتاب نگارش آموزش و پرورش

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: م امروز در کلاس هنرمان با اشکال هندسی (دایر-نیم دایره-مثلث یا سه گوش)هر کدام از شما عزیزانم حیوانات خود را ساختید(هر دانش آموز 2 الی 3 حیوان با خلاقیت و تفکر خود)و در ادامه برای نشان دادن محل زندگی حیوانات از اشکال هندسی (دایره -نیم دایره-مثلث-چهار گوش )استفاده کردیم.
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفاً بدون رنگ آمیزی این فعالیت را هفته آینده با خود بیاورید

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس دوم ( پول تو جیبی ) داده شد و فعالیتش حل شد. بچه ها با نحوه خرج کردن پول توجیبی هاشون آشنا شدند.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 22 حل شود. قصه صوتی با این لینک گوش داده شود: https://aparat.com/v/TLZhC
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر قابل توجه اولیا عزیز با در نظر گرفتن فرآیند آموزشی و نگاه ویژه ی آموزگاران پایه اول به اهمیت تمرین و تکرار مستمر در منزل، مقرر گردیده است از پایان این هفته (چهارشنبه های هر هفته) با در نظر گرفتن نیاز و صلاحدید مطالعه ی دانش آموزان یک کتاب کار علوی به منزل فرستاده خواهد شد. از شما بزرگواران خواهشمندیم در این راه نیز ما را همراهی نموده و به دو نکته توجه فراوان داشته باشید : 1) شنبه ی هر هفته کتاب کار داده شده حتماً به مدرسه بازگردانده شود. 2) پس از رویت و ملاحظه ی کتاب کار و همچنین تمرینات اضافه در پایان هفته حتماً زیر آخرین صفحه ی انجام شده کتاب کار را امضا بفرمایید و تاریخ و نامتان را نیز یادداشت نمایید.با تشکر معلمین پایه اول

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - مرور و تکرار مبحث ستون. - مرور و تکرار مبحث ردیف. - تکرار و مرور جدول شگفت انگیز همراه با بازی و استفاده از ماسک در حیاط دبستان (کلاس بدون دیوار). - انجام صفحه ی 12،11،10 کتاب ریاضی (مبحث تناظر یک به یک، شمارش با استفاده از انگشتان دست،کار با شابلون، شمارش چشمی اعداد 1 تا 5،یاد آوری اشکال هندسی(مربع،مثلث و دایره) و الگویابی).

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - روخوانی از روی جدول الفبا و تاکید بر صداهای بلند و کوتاه. - آموزش نگاره ی 4 ( به مدرسه رسیدیم ) . - آشنایی با نهاد مدرسه و اعضا و مقررات آن - آشنایی با پرچم ایران و توجه به رنگ های آن - آموزش نظم و ترتیب و بهداشت فردی - آشنایی با بخش های مختلف مدرسه (نمازخانه، آب خوری ، دستشویی و...) - پرسش سوالات همگرا ،واگرا و انشایی از دانش آموزان،برای تقویت دقت، تصویر خوانی و تقویت بیان شفاهی و توجه به جزئیات محیط اطراف و تقویت مهارت دیدن، گفت و گو کردن،فکر کردن و سخن گفتن - بخش کردن و تلفظ کلمات نگاره چهارم - آشنایی با حقوق فردی و نظم و ترتیب در مدرسه - آشنایی با نقش آب در زندگی و اهمیت آن - شناسایی صدای اول کلمات نگاره. - یافتن صدای آخر کلمات نگاره. - پیدا کردن کلمات هم آغاز نگاره ی چهارم. - آموزش مبحث" هم پایان " و زدن مثال های خارج از کتاب توسط دانش آموزان برای این مورد.
تکلیف: دختران عزیزم، - صفحات 37،9و38 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : - انجام صفحه ی 6 کتاب نگارش ( لوحه نویسی ) . - انجام صفحه ی 7 کتاب نگارش ( لوحه نویسی ). -تکمیل صفحه 13 و 14 کتاب کار فارسی (لوحه نویسی )
تکلیف: _ ارمغان هفته شماره دو و کتاب کار فارسی (جهت ملاحظه و امضای اولیا) همراه دخترانم به منزل فرستاده شد لطفاً کامل شود و روز شنبه مورخ 1402/07/15 به آموزگار خود تحویل دهند. -(ارمغان هفته شماره یک پس از تصحیح و ملاحظه به منزل برگردانده شد. لطفاً پس از بررسی برگه ی تصحیح شده آن را داخل یک پوشه دکمه دار در منزل نگهداری نمایید تا در مواقع مورد نیاز بتوانید از آن استفاده کنید)

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام امروز دخترای گلم: گرم کردن-آموزش دویدن-آموزش تغییر جهت-آموزش پرش ساده اصلاحی-بازی همراه با دویدن-سرد کردن
تکلیف: دخترای گلم حتما صبحا صبحانه میل کنند و همراهشون قمقمه داشته باشند

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: با سلام درس گفتگوی مودبانه از سرفصل رفتار مودبانه تدریس گردید
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر قابل توجه اولیا عزیز با در نظر گرفتن فرآیند آموزشی و نگاه ویژه ی آموزگاران پایه اول به اهمیت تمرین و تکرار مستمر در منزل، مقرر گردیده است از پایان این هفته (چهارشنبه های هر هفته) با در نظر گرفتن نیاز و صلاحدید مطالعه ی دانش آموزان یک کتاب کار علوی به منزل فرستاده خواهد شد. از شما بزرگواران خواهشمندیم در این راه نیز ما را همراهی نموده و به دو نکته توجه فراوان داشته باشید : 1) شنبه ی هر هفته کتاب کار داده شده حتماً به مدرسه بازگردانده شود. 2) پس از رویت و ملاحظه ی کتاب کار و همچنین تمرینات اضافه در پایان هفته حتماً زیر آخرین صفحه ی انجام شده کتاب کار را امضا بفرمایید و تاریخ و نامتان را نیز یادداشت نمایید. والدین گرامی و دانش آموزان عزیز، با توجه به تعداد کتاب کارهای علوی لطفاً تمامی کتاب کارها به مدرسه آورده شود تا آموزگار در قفسه های فردی دانش آموزان قرار داده و بر اساس تدریس و مطالعه دانش آموزان به منزل فرستاده شود . ضمناً درس اتیکت اسکول به صورت پروژه ای بر اساس تجربیات دانش آموزان اجرا می شود و یا طبق تکالیف مورد نظر به صورت برگه ای تحویل مربی خواهد شد.با تشکر معاون آموزشی کیهان

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - مرور و تکرار مبحث ستون. - مرور و تکرار مبحث ردیف. - آموزش جدول سودوکو ( این مبحث با استفاده از داستان و *شعر : تو هر ردیف ،تو هر ستون ،شکل تکراری ،رنگ تکراری نباید باشه *آموزش داده شد. ) - انجام صفحه ی 9 کتاب ریاضی آموزش و پرورش (مبحث تناظر یک به یک و جدول سودوکو یا جدول شگفت انگیز)

فارسی اول

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فارسی : فعالیت های امروز ما : روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه و بلند. آموزش مبحث کلمات (هم آغاز) و (هم پایان) به همراه بیان مثال هایی توسط خود دانش آموزان. حل تمرینات کتاب کار صفحه 11 ( آموزش لوحه نویسی ، تکرار و تمرین مبحث کلمات هم آغاز و هم پایان). حل تمرینات کتاب کار صفحه 12 ( آموزش لوحه نویسی ، تکرار و تمرین مبحث کلمات هم آغاز و هم پایان). حل بخشی از تمرینات صفحه 13 و 14
تکلیف: دختران عزیزم: - در راستای درس امروز و گفت و گوهای بین من و دختران عزیزم، به دلبندانم توضیحات کامل مفصلا داده شد که با همکاری شما یک تابلو بسازند. ( مقرر شد دانش آموزان در نقش یک قانون گذار باشند و قانونی را تابلوسازی کنند که مختص خودشان باشد و قانونشان بتواند جان یک یا چند نفر را نجات دهد. ) برای انجام این تکلیف تا روز چهارشنبه 12 مهر ماه مهلت دارید. دفتر مشق خلاق صفحات 8 و 34 با دقت کامل شود .

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود فراوان امروز تکرار بازی 4ضربی جلسه قبل با نام های حیوانات و رنگ ها به صورت گروهی در دایره با دانش آموزان تمرین و اجرا گردید. سپس به صورت گروهی (2نفره هر دانش آموز رو به روی دوستش) با یک آهنگ 4ضربی (شمارش 4تایی)(پا/پا/دست/دست)حرکات تمرین و اجرا گردید.

هوش و ریاضی

مدرس: محمدی، سیده هانیه
فعالیت: فعالیت های امروز ما : حل تمرینات کتاب کار صفحه 9 ( آموزش مفاهیم زیر، رو ، بالا ، پایین ، چپ ، راست ، جلو ، عقب ، داخل ، بیرون ). حل تمرینات کتاب کار صفحه 10 (تناظر یک به یک ، مفهوم اعداد 1 تا 5 ، یادآوری ردیف و ستون و حل جدول شگفت انگیز با شعر : تو هر ردیف * تو هر ستون * رنگ تکراری * شکل تکراری * نباید باشه)

شطرنج

مدرس: عطار، آلی لا
فعالیت: آموزش صفحه شطرنج : طریق درست گذاشتن صفحه، خطوط شطرنج شامل ردیف، قطر، ستون
تکلیف: صفحه شطرنج را بکشید و در آن ستون ها، ردیف ها و قطرها را با خط قرمز مشخص کنید
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: