فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: شاپرک 3

ریاضی سوم

مدرس: جهانگیر، حمیده
فعالیت: ریاضیات روح را صفا می بخشد و ذهن را برای درک حقیقت آماده می کند. (افلاطون) با سلام و احترام خدمت اولیای گرامی امروز یکشنبه 15 مردادماه دخترهای نازنینمون در درس ریاضی با مفهوم اندازه‌گیری در طول و وزن و واحدهای نامتعارف در اندازه‌گیری در زمان‌های قدیم آشنا شدند.سپس انواع وسایل و اعضای بدن خود را اندازه‌گیری کردند و با اندازه گیری اعضای بدن خود به قدرت خداوند و نظم و ارتباط منظمی که در بدن انسان وجود دارد پی بردند.
تکلیف: دخترهای قشنگم ،در منزل اندازه‌ی آرنج تا مچ دست و کف پای اعضای خانواده را اندازه بگیر و همراه با عنوان درس و تاریخ در دفتر فارسی یادداشت کن و فردا به کلاس درس بیاور .

زنگ تفریح

مدرس: جهانگیر، حمیده
فعالیت: سلام به دانش آموزان عزیزم - متن ارسالی فوق(فایل pdf) فقط و فقط برای دانش آموزانی است که جهت اجرای پایه در اختتامیه‌ی تابستان دبستان علوی با آن ها هماهنگی لازم انجام شده است .پس ضرورتی به حفظ برای همه نمی باشد.ارسال در پرتال فقط بخاطر دسترسی بهتر دانش آموزان انتخاب شده به محتوا می باشد. مابقی دانش آموزان عزیز طبق روال کلاس زبان و هماهنگی انجام شده مربی زبان خانم اجاق، محتوای زبانی خود را در کلاس تمرین و تکرار می نمایند. مجدد یادآور می شوم متن فوق فقط برای دانش آموزانی است که با آن ها جهت اجرای پایه و شاهنامه خوانی هماهنگی لازم انجام شده است. دانش آموزانی که متن فوق را بایستی حفظ نمایند عزیزان گلم خانم ها مهرسا سادات دادگستر، السا دولت جاوید،فاطمه سادات حسینی کوه کمری می باشند. لطفاً متن فوق را دقیق و کامل مطالعه و حفظ بفرمائید. با تشکر

خلاقیت

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان قسمت پایانی فعالیت هنریمان را انجام دادیم «بالن آرزوها بالنی ست که ما را به سرزمین آرزوهایمان میبرد (خیالی یا واقعی)» نحوه انجام به شرح زیر است: 1.کشیدن تصویر بالنی که با مداد هایمان در کلاس کشیدیم (نمونه تصویر برای شما ارسال شده است) 2.کشیدن آسمان مورد علاقه شما با تکنیک آبرنگ با رنگ دلخواه (همان طور که در جلسات قبل آموزش داده شد) 3.مابقی فعالیت در منزل انجام میشود:کشیدن تصویر خودمان با مداد در بالن آرزوها 4.کلاژ بالن آرزو ها با چسباندن (دگمه یا اکلیل یا پولک یا حبوبات یا خرده کاغذ های رنگی و یا هر آن چیزی که برای کلاژ بالن آرزوها دلخواه شماست)
تکلیف: دانش آموز خوبم در این قسمت برای گرفتن ایده چند نمونه کلاژ ارسال شده است . لطفا فعالیت هنری خود را در منزل تکمیل کنید و فردا به طور کامل شده با خود به مدرسه بیاورید. دانش آموزانی که به هر دلیلی در کلاس حضور نداشته اند، حتما با تکمیل کردن فعالیتشان فردا آنرا با خود به مدرسه بیاورند.
فعالیت: با سلام و احترام والدین گرامی و دانش آموزان عزیز فردا چهارشنبه به دلیل گرمای شدید تهران و اطلاع رسانی دولت از طریق رسانه های ملی، مدرسه دخترانه علوی چهارشنبه 11/مردادماه/1402 تعطیل می باشد. با تشکر واحد آموزش

ریاضی سوم

مدرس: جهانگیر، حمیده
فعالیت: هیچ دانشی را نمی توان واقعی دانست مگر اینکه به صورت ریاضی نوشته شود. (داوینچی) با سلام و احترام خدمت اولیای گرامی امروز سه شنبه 10 مردادماه، دخترهای نازنینمون در زنگ ریاضی با یک بازی جذاب بادکنکی با مفهوم کسر و قسمت‌های مساوی و نوشتن صحیح اعداد روی کسر آشنا شدند.

علوم سوم

مدرس: جهانگیر، حمیده
تکلیف: دخترهای نازنینم برای نقاشی که با سایه‌ی حیوانات می‌کشید.یک فایل نمونه نقاشی با سایه براتون گذاشتم.از این عکس‌ها ایده بگیرید و یک نقاشی زیبا تا دوشنبه آینده همراه خودتون بیاورید.

زنگ تفریح

مدرس: جهانگیر، حمیده
فعالیت: هر ساختمان بزرگ،زمانی فقط یک نقشه‌ی ساده بوده است .مهم نیست که امروز در چه مرحله‌ای هستید.مهم آینده‌ی شماست وچیزی که به آن خواهید رسید. با سلام و احترام.امروز دخترهای مهندسم، با چینه و چوب بستنی و لیوان یکبار مصرف سازه‌های بسیار زیبایی ساختند. هدف از این بازی تقویت استعدادهاو توانایی‌های کودکان،تقویت خلاقیت و قدرت حل مسئله،آشنایی با فیزیک و افزایش مهارت‌های جمعی می‌باشد.

ریاضی سوم

مدرس: جهانگیر، حمیده
فعالیت: بزرگترین لذت در زندگی انجام کاری است که دیگران می گویند: تو نمی توانی! (رومن پولانسکی) دختران نازنینمون امروز در زنگ ریاضی، پس از مرور مبحث تقارن با برش یک پروانه و چسباندن اشکال هندسی متفاوت روی بال های پروانه یک پروانه‌ی زیبا ساختند. هدف از این بازی تشخیص اشیا متقارن در محیط اطراف و آشنایی با تقارن می باشد.
تکلیف: دختر نازنینم در پیرامون خود با دقت بگرد.اشیا و شکل هایی که تقارن دارند را پیدا کن و بعد با کاغذ رنگی شکل های هندسی را که یاد گرفتی را ببُر و روی مقوا بچسبان و خط تقارن آن را بکش و مشخص کن. سه شنبه تکلیف زیبایت را با خود به کلاس درس بیاور. ممنون از دخترهای خوبم که کره زمین خود را آماده کرده و آوردند. دخترهای گلم که هنوز نیاوردند.لطفا تا فردا آماده کرده و با خود به کلاس بیاورند. با سپاس از همکاری شما

خلاقیت

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان قسمت دوم فعالیت هنریمان را با کشیدن یک روز روشن(آبی کمرنگ به طور رقیق) و اضافه کردن علفزار به ترتیب زیر:1.ضربه قلمو با رنگ سبز تیره(ترکیب سبز با مشکی) 2.ضربه قلمو با سبز پررنگ 3.ضربه قلمو با سبز خیلی روشن 4.بعد از خشک شدن علفزار افزودن گل های رنگارنگ به دلخواه 5.اضافه کردن ابرها و خورشید و...به دلخواه انجام دادیم.
تکلیف: دانش آموز خوبم تصویر ارسال شده بعنوان نمونه برای شما جهت گرفتن ایده و فعالیتی که سرکلاس انجام شده است. اضافه کردن جزئیات دیگر و تغییر رنگ گلها دلخواه است. این قسمت در منزل به طور کامل انجام شود

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: با سلام امروز در خصوص شناخت علائق فردی و احترام به علائق دیگران صحبت گردید

زنگ تفریح

مدرس: جهانگیر، حمیده
فعالیت: در حضور تابستان،خورشید صمیمانه زمین را به آغوش می کشد و برایش از قصه ی پرواز پرستو ها و آواز گنجشگ ها می گوید. دختران گلمون امروز در اردوی هیجان انگیز آیس رینگ حضور داشتند.به امید اینکه روز خوبی را برای عزیزانمون رقم زده باشیم.

ریاضی سوم

مدرس: جهانگیر، حمیده
فعالیت: هیچ دانشی را نمی توان واقعی دانست مگر اینکه به صورت ریاضی نوشته شود. (داوینچی) با سلام و احترام خدمت اولیای گرامی امروز سه شنبه 3 مردادماه دخترهای گلمون در زنگ ریاضی با بازی شیرین و دوست داشتنی لی لی الگویابی را که مقدمه‌ای برای یادگیری ضرب هست را با دوستانشان تمرین کردند.و به این ترتیب هم راه های حل مسئله را با الگویابی آموختند و هم دست ورزی را تقویت کردند.
تکلیف: دخترهای عزیزم برای روز یکشنبه قیچی و چسب ماتیکی همراه خود داشته باشند.

زنگ تفریح

مدرس: جهانگیر، حمیده
فعالیت: راه موفقیت، همیشه در حال ساخت است؛ موفقیت پیش رفتن است، نه به نقطه پایان رسیدن.(آنتونی رابینز) با سلام واحترام دخترهای مهندسم امروز در زنگ بازی ساختنی یک سازه با آجرهای کاغذی ساختند. به امید آینده‌ای درخشان برای همه‌ی عزیزانم.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: