فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه میدان امامت تهران
کلاس: سیندخت

ریاضی ششم

مدرس: ابوالمعصومی، مریم
فعالیت: با سلام.به منظور آشنایی با مفهوم الگو ،از الگوهایی که در طبیعت وجود دارد پرسش شد و سپس با اشاره ی دانش آموزان به کندوی زنبور عسل و ایجاد شبانه و روز و فصلها و...الگوی هندسی و عددی کندوی عسل رسم و رابطه ی بین اعداد بیان شد.سپس با نخ و مرواریدهای رنگی دست سازه هایی با الگوهای مثلثی و مربعی توسط دانش آموزان ساخته شد.

علوم ششم

مدرس: ابوالمعصومی، مریم
فعالیت: به منظور یادآوری مراحل مختلف انجام پژوهش های علمی و افزایش توانایی کار گروهی و همکاری ،توضیحاتی در مورد مراحل علمی داده شد و سپس دانش آموزان به صورت گروهی در مورد مراحل علمی بحث و گفتگو کرده و سپس به صورت انفرادی و گروه های دونفره بازی چرخنده انجام شد.روی تعدادی کارت اطلاعاتی همزمان شامل چند مرحله از مراحل تحقیق بیان شده بود و دانش آموزان طی چرخیدن دور چرخنده، باید آخرین مرحله ذکر شده روی کارت رو بیان می کردند.

ورزش ششم

مدرس: صفایی، منصوره
فعالیت: نرمش ، مسابقه ی آمادگی جسمانی برگزار گردید .

فارسی ششم

مدرس: ابوالمعصومی، مریم
فعالیت: باسلام به منظور آشنایی با انواع آرایه های ادبی و آشنایی با شاعران بزرگ پارسی زبان،شعر چشمه و سنگ در کلاس خوانده و سپس دانش آموزان به صورت گروهی شعر را خواندند. آرایه های ادبی و ترکیبات این شعر در کلاس بیان شد. در ادامه ی کلاس به صورت گروهی و انفرادی حکایتی را اجرا و بازی کردند و در صورت داشتن آرایه ،آرایه ها را بیان نمودند. از داشتن دخترهای بانشاط در کلاسم لذت وافر بردم.

پرتال هوش

مدرس: ابوالمعصومی، مریم
فعالیت: به منظور افزایش تمرکز و افزایش قدرت حل مسئله ،افزایش دقت دیداری هدف گیری ،بازی سوال و دارت در کلاس انجام شد. در فرایند کلاس،چندین سوالات هوش و آموزشی به چهار گروه پنج نفره ی دانش آموزان داده شد. بعد از پنج دقیقه پاسخ ها ارائه و هر گروهی که پاسخ درست داده بودند،حق پرتاب و کسب امتیاز دارت را داشته و در نهایت اعضای گروه کارت امتیاز دریافت کردند. ( شادی حق کودکان است)
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: