فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه نبرد تهران
کلاس: دانشمندان 2

علوم اول

مدرس: شاه محمدی، محبوبه
فعالیت: با هدف آشنایی با حواس پنجگانه و نقش آنها در زندگی روزمره و افزایش اطلاعات عمومی، ابتدا شعری همراه با موزیک در مورد حواس پنجگانه گوش کردیم، سپس در مورد آن به گفت و گو پرداختیم. تصاویری از اندام های حسی بدن(گوش، بینی، چشم، دهان، دست) تماشا کردیم و در مورد آن ها گفت و گو کردیم. انیمیشن دوربینک با موضوع حواس پنجگانه را، با هدف ثبیت هر آنچه که آموخته بودیم، تماشا کردیم. در انتها آزمایش حس شنوایی را با استفاده از گوش کردن صدای حیوانات و حدس اینکه صدایی که شنیده ایم صدای چه حیوانی بود، انجام دادیم.

ورزش اول

مدرس: کاظمی، محدثه
فعالیت: نرمش و گرم کردن انجام حرکات ریتمیک و تمرین کردن روی موزیک سرد کردن و انجام حرکات کششی تمرین شد.

ریاضی اول

مدرس: شاه محمدی، محبوبه
فعالیت: با هدف آشنایی با اشکال هندسی ، تقویت مهارت های دست ورزی و قیچی کردن، افزایش خلاقیت و ایجاد هماهنگی بین چشم و دست، به بازی با اشکال هندسی پرداختیم. ابتدا ربات اشکال هندسی به کلاسمان آمد‌و بعد از معرفی خود ، از بچه ها خواست تا اشکال هندسی که درون ربات می بینند را نام ببرند. سپس اشکال هندسی را با شعر به بچه ها معرفی کردیم. در انتها بازی جدا سازی و دسته بندی اشکال را انجام دادیم و از آن لذت بردیم. در راستای تقویت خلاقیت بچه ها بعد از رنگ آمیزی و برش اشکال هندسی، با استفاده از آنها کاردستی خلاقانه ای درست کردند.

فارسی اول

مدرس: شاه محمدی، محبوبه
فعالیت: با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با شیوه صحیح مداد دست گرفتن و تقویت عضلات دست، داستانی برای آنها تعریف شد که در آن بچه ها با نحوه صحیح دست گرفتن مداد آشنا شدند. سپس داستان کرم بازیگوش را تعریف کردیم و در راستای آن بازی رسم خطوط مختلف روی کاغذ را انجام دادیم و بچه ها در ادامه با استفاده از سیم های مفتولی توپک های کوچکی را از روی خطوطی که خود رسم کرده بودند عبور دادند. همچنین در این مرحله بچه ها اعداد مختلف را خواندند. در انتها هواپیمای کوچکی به بچه ها داده شد و بچه ها با استفاده از آنها به دسته بندی اشکال هندسی پرداختند.

زنگ تفریح

مدرس: شاه محمدی، محبوبه
فعالیت: با هدف پرورش خلاقیت و تفکر خلاق، افزایش مهارت های حل مسئله و تقویت اعتماد به نفس، بخش اول از فعالیت بشمار بدوز را با استفاده از نخ و سوزن بر روی لوحه های مخصوص آن انجام دادیم.

علوم اول

مدرس: شاه محمدی، محبوبه
فعالیت: در راستای آشنایی با سایه ها و نحوه تشکیل آنها و همچنین تغییر اندازه سایه ها، بعد از تاریک کردن فضای کلاس به بازی با سایه دستهایمان روی تخته پرداختیم. سپس با استفاده از مهارت تا کردن کاغذ، کاغذی را تا کردیم و شکلی را به دلخواه در وسط آن برش زدیم و با استفاده از چراغ قوه سایه آن را تشکیل دادیم. سپس با استفاده از دور و نزدیک کردن منبع نور(چراغ قوه) در مورد تغییر اندازه سایه ها گفت و گو کردیم. در انتها بچه ها در یک فعالیت گروهی، با استفاده از کاغذ و چراغ قوه به کشیدن نقاشی از سایه دستهای دوستانشان پرداختند.
تکلیف: اولیای گرامی لطفا یک بسته چوب خط و یک بسته چینه تهیه فرمایید و روز چهارشنبه همراه بچه ها به مدرسه بفرستید. جهت سهولت شما عزیزان تصاویری از جعبه های چینه و چوب خط در ادامه برایتان ارسال می گردد.

ورزش اول

مدرس: کاظمی، محدثه
فعالیت: نرمش و گرم کردن _تکرار و تمرین حرکات _تمرین ریتمیک روی موزیک _سرد کردن و تمرین تعادل

زنگ تفریح

مدرس: شاه محمدی، محبوبه
فعالیت: اردوی هیومن پارک برگزار شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: