فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه نبرد تهران
کلاس: دانشمندان 2

فارسی اول

مدرس: شاه محمدی، محبوبه
فعالیت: دخترهای گل امروز با هدف تقویت مهارت های دست ورزی و استفاده از ابزارهایی مثل چسب و قیچی، برای صورتکهایی که در اختیارشان قرار دادیم با توجه به الگوی موهایشان، با کاموا مو چسباندند. همچنین با بچه ها قرار گذاشتیم تا هفته ای یک بیت شعر را تمرین کنیم تا آن را حفظ شویم. امروز یک بیت شعر از نظامی گنجوی در کلاس خوانده شد. شعرمان به شرح زیر بود: آب ار چه همه زلال خیزد از خوردنِ پر ، ملال خیزد
تکلیف: لطفا شعر را همراه با دخترهای گلمان در منزل تمرین بفرمایید. آب ار چه همه زلال خیزد از خوردنِ پر ، ملال خیزد

پرتال هوش

مدرس: شاه محمدی، محبوبه
فعالیت: بازی آدمکهای ورزشکار را با هدف رشد سرعت پردازش، افزایش دقت و تمرکز ،تقویت ادراکات فضایی و هماهنگی بین چشم و دست انجام دادیم. ابتدا تصاویری روی تخته نصب شد و بچه ها با بدن خود شکل آن تصاویر را اجرا کردند، سپس با توجه به اشکال مختلفی از آدمکها که در اختیارشان قرار دادیم و با استفاده از چوب هایی که داشتند اقدام به ساخت آدمکها کردند.

ریاضی اول

مدرس: شاه محمدی، محبوبه
فعالیت: بازی "قیچی بازیگوش" را با هدف آشنایی با جهت های چپ و راست بدن انجام دادیم.دست راست را با استفاده از کشیدن ستاره روی دست نشانه گذاری کردیم و در ادامه، با هدف تقویت مهارت های دست ورزی، افزایش دقت و تمرکز و هماهنگی بین چشم و دست با استفاده از ماکارونی پنه و روبان برای دست های راستمان دستبند درست کردیم. بازی نخ کردن مهره ها را (از روی الگو) با هدف تقویت مهارت های فضایی و جهت یابی انجام دادیم. در انتها در راهرو جهت ها با توجه به جهت قرار گرفتن پاها حرکت کردیم .

فارسی اول

مدرس: شاه محمدی، محبوبه
فعالیت: قبل از شروع آموزش، گردنبندهای اسمشان را با خواندن شعر (سلام به تو ای دوستم اسمتو میگم با دستم) به گردن آویختیم و از این طریق اسم های بچه ها را بخش کردیم و به تعداد هر بخش دست زدیم. کاربرگ وصل خطوط نقطه چین و برش آنها را با هدف افزایش دقت و تمرکز و رشد مهارت های یادگیری و هماهنگی بین چشم و دست انجام دادیم و در ادامه با استفاده از کاموا اقدام به چسباندن مو برای صورتک ها کردیم.

زنگ تفریح

مدرس: شاه محمدی، محبوبه
فعالیت: با هدف پرورش قدرت تخیل و خلاقیت ، افزایش مهارت های حل مسئله و افزایش اعتماد به نفس اقدام به فعالیت شماره دوزی کردیم. در این جلسه بچه ها با لوحه شماره دوزی و نخ و سوزن آشنا شدند.

علوم اول

مدرس: شاه محمدی، محبوبه
فعالیت: در ابتدا داستانِ دانه کوچولو را در کلاس تعریف کردیم و بازی نمایشی رشد گیاه را با هدف افزایش اطلاعات عمومی ،آشنایی با مراحل رشد گیاهان و شناخت اجزای یک گیاه انجام دادیم. در ادامه فیلم کوتاهی از رشد یک دانه را تماشا کردیم و در مورد آن به گفت و گو پرداختیم. بعد از تشکیل گروههای کوچکتر، ابتدا کاربرگ گل را به صورت گروهی رنگ آمیزی کردیم و بعد از برش کاربرگ توسط بچه ها پازل گل را درست کردیم.

ورزش اول

مدرس: کاظمی، محدثه
فعالیت: نرمش و گرم کردن _تکرار و تمرین حرکات_تمرین عکس العمل و هماهنگی عصب و عضله _تمرین ریتمیک روی موزیک _سرد کردن و تمرین تعادل انجام شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: