فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه نبرد تهران
کلاس: دانش 2

مفاهیم علوم پیش‌دبستانی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: مروری بر اندام های داخلی و درونی بدن انسان انجام شد.حل صفحه 12 کتاب درسی انجام شد.

مهارت زندگی پیش‌دبستانی

مدرس: فرهمند، الهام
فعالیت: درس جلسه دوم و رعایت بهداشت فردی تدریس و صفحات 8 و 9 در کلاس انجام شد. شروع تدریس احساسات پایه به کمک فلش کارت صورت گرفت.

دستان توانا

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: دانش آموزان برای حضور در جشن روز کودک در حیاط بودند.

بازی‌های تمرکزی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: بالن بادکنکی با رنگ انگشتی در کلاس ساخته شد. این بازی برای افزایش مهارت دست ورزی،ایجاد خلاقیت،استفاده از انگشتان در هنگام نقاشی انجام داده شده است.

بازی استراتژیک

مدرس: قمری، ندا
فعالیت: بازی آگاهی بدنی و بادی پرکاشن انجام شد .2 بازی با کاپ گیم انجام گرفت.

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: مفاهیم جلو،عقب،زیر،رو،بالا،پایین،باز،بسته،کمتر،بیشتر، آموزش داده شد و صفحات 11 الی 13 کتاب درسی حل شد.

هنر پیش‌دبستانی

مدرس: آقایی، مرجان
فعالیت: امروز در کلاس کاردستی فصل پاییز تکنیک کلاژ انجام شد.

شعر

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: آشنایی با شاعر بزرگ حافظ و یکی ازاشعار حافظ در کلاس خوانده شد.

ماهرشو

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: کاردستی چهره آدمک خندان به مناسبت روز لبخند در کلاس ساخته شد.این کار برای افزایش نشاط کلاسی،افزایش مهارت دست ورزی،کار با چسب و قیچی انجام داده شده است.

دومینو

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: کارگروهی دومینو درکلاس انجام داده شد.این بازی به جهت تقویت و تشویق عزیزان به کارگروهی و در نهایت یادگیری بازی دومینو درکلاس انجام داده می شود.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: کتاب مهارت های نوشتاری صفحه ی 11 و 13 در کلاس انجام داده شد. از جمله فعالیت های انجام شده می توان به مچاله کردن کاغذ ابتدا با یک دست و سپس با دو دست اشاره کرد.این کار برای افزایش قدرت دست و انگشتان انجام گرفته است. یکی دیگر از کارهای انجام شده کشیدن خطوط و اشکال متفاوت بر روی نمک است.این فعالیت برای ایجاد خلاقیت،افزایش مهارت دست ورزی و یادگیری انجام می شود.
تکلیف: والدین گرامی لطفا در منزل یک ظرف را پر از نمک یا آرد کرده سپس اجازه دهید دانش آموز هر شکل و یا نقاشی که می خواهند بکشند.

نقد فیلم

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: قسمت اول انیمیشن کلاوس در کلاس نمایش داده شد. در جریان داستان تمام شخصیت ها در طی مسیر تلاش میکنند به نسخه ی بهتری از خودشان تبدیل شوند.حرف زدن درباره همین مسئله قدرت حل مسئله و درک خوب را در فرزندان ایجاد میکند.

فعالیت

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: والدین گرامی لطفا در منزل ارمغان هفته شماره 2 را دانش آموزان حل نمایند وتا روز شنبه با خود به مدرسه بیاورند. لطفا عزیزانی که ارمغان هفته شماره یک را تحویل نداده اند روز شنبه هر دو(ارمغان یک و دو را)به مدرسه بیاورند.

قصه‌های فارسی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: قصه ی جیلی جیغ جیغو به همراه نمایش عروسکی در کلاس خوانده شد. دانش آموزان آموختند که گوش دادن و ندادن به حرف های والدین می تواند چه عواقب خوب و عواقب بدی برایشان داشته باشند و هرگز با پدر و مادر خود لجبازی نکنند.
تکلیف: برای هفته ی آینده روز شنبه هر دانش آموز یک کتاب داستان آموزنده و مناسب گروه سنی 6 سال با خود به مدرسه بیاورند.

رایانه

مدرس: ابوالقاسم حسینی، مرضیه سادات
فعالیت: انواع کامپیوتر، اجزای آن و شناخت محیط های کامپیوتری آموزش داده شد.

آزمایشگاه

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: انجام آزمایش رنگ ها. این فعالیت به جهت یادگیری رنگ ها ودیدن ترکیب شدن رنگ ها با یکدیگرو ایجاد ذوق و خلاقیت در کلاس انجام داده شده است.

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: انواع خط ها مرور شد. دو نوع خط بسته و خط باز آموزش داده شد. دانش آموزان با چسباندن روبان در کتاب درسی خود شکل خط باز و بسته راکامل کردند.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: کتاب مفاهیم نوشتاری صفحه ی 10 در کلاس انجام شد. مرور و تمرین دردفتر شطرنجی انجام شد.

ضریب هوشی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: کاربرگ آتش نشانی و ساخت یک آتش با کاغذهای رنگی و تراشه های مداد انجام داده شد. همچنین دانش آموزان آموختند در چه مواقعی می توان با آتش نشانی تماس گرفت.

فعالیت

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: والدین گرامی لطفا ارمغان هفته شماره یک را دانش آموزان در منزل حل نموده و روز چهارشنبه با خود به مدرسه بیاورند.

مفاهیم علوم پیش‌دبستانی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: یادگیری قسمت های مختلف دست و پا مانند(بازو،آرنج،ساق دست یا ساعد،مچ دست،زانو،ران پا،و...) آموزش داده شد. کتاب مفاهیم علوم صفحه ی 9 در کلاس انجام داده شد.

مهارت زندگی پیش‌دبستانی

مدرس: فرهمند، الهام
فعالیت: با سلام و تبریک سال تحصیلی جدید امروز دختران گلم با عروسک شخصیتهای کتاب مهارتها (درنا و برنا) آشنا شدند و درس اول در راستای بهداشت فردی و مهارتهای خودیاری بصورت مشارکتی تدریس شد و همگی یک نقاشی از درنا و برنا کشیدند مهارتهای خودیاری همچون توانایی پوشیدن لباس، بستن دکمه ها و بند کفش و استفاده از سرویس بهداشتی به تنهایی، در افزایش اعتماد بنفس و کاهش اضطراب کودکان تاثیر بسزایی دارند.

دستان توانا

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: ساخت عروس دریایی و کار با قیچی برای یادگیری بیشتر مفهوم انواع خطوط(خط صاف،خط شکسته،خط خمیده) آموزش داده شد.این فعالیت به جهت افزایش قوت دست و انگشتان،افزایش تمرکز به هنگام برش کاغذ،یادگیری اصولی چگونگی دست گرفتن قیچی انجام گرفته شده است.

بازی‌های تمرکزی

مدرس: پالاهنگ، صدیقه
فعالیت: بازی برای تقویت حس شنیداری وحرکتی دانش آموزان درکلاس انجام شد.(دانش آموزان دو به دو روبه روی یکدیگر نشسته و وسط آنها یک چوب یا دومینو و یا توپ قرار می دهیم سپس با گفتن قسمت مختلف اعضای صورت دانش آموزان می بایست به آن قسمتی که می گوییم اشاره کنند. سپس میان گفتن اعضای صورت ناگهان اسم دومینو یا چیزی که وسط دانش آموزان قرار دارد رو می گوییم و کسی که آن را بردار برنده می شود.این بازی به جهت افزایش حافظه شنیداری و حرکتی همچنین برای افزایش شادی و نشاط گروهی انجام می گیرد.

بازی استراتژیک

مدرس: قمری، ندا
فعالیت: جلسه ی معارفه و شناخت از ریتموگیم و ابزار آن انجام گرفت. بادی پرکاشن و کار با چوبک و کاپ گیم انجام شد. ریمیکس خونه مادربزرگه کار شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: