1404/07/30
ریاضی سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
**** دخترهای عزیزم، روز شنبه، این کتاب ها را همراه خود بیاورید: کتاب فارسی آموزش و پرورش / کتاب ریاضی آموزش و پرورش / کتاب کار علوم / کتاب هوش / دفتر املا علوی **** مبحث معرفی عدد هزار تدریس شد. صفحه ی 28 و سوال یک از صفحه ی 29 از کتاب ریاضی انجام شدند. سوال های 3 و 4 و 5 از درس ریاضی و سوال های هدیه های آسمان و قرآن از ارمغان شماره ی 5 در کلاس انجام شدند.
تکلیف:
**** دخترهای گلم، ارمغان شماره ی 5 کامل انجام شود و روز شنبه همراه خود بیاورید. (اولیای گرامی، لطفا ارمغان شماره ی 5 امضا شود و دانش آموزان روز شنبه همراه خود بیاورند.) ****
علوم سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
مرور از درس دوم علوم (خوراکی ها) انجام شد.
فارسی سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
صفحات 26 تا 28 از کتاب کار فارسی انجام شدند.
تکلیف:
**** دخترهای عزیزم، هفت خط املا از درس های دوم و سوم کتاب فارسی بنویسید.****
املا سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
تکلیف:
**** دخترهای گلم، اشتباهات املایی نوشته شوند و با اشتباهات املایی خود جمله بسازید. اولیای گرامی، لطفا دفتر های املا امضا شوند و دانش آموزان روز شنبه همراه خود بیاورند.****
مطالعات اجتماعی سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
درس پنجم اجتماعی (خانواده ام را دوست دارم.) تدریس شد.
مهارت اجتماعی
مدرس:
قاسمی، فرزانه
فعالیت:
در این جلسه با استفاده از روش بارش فکری، گفتگو و نمایش پاور پوینت با مفهوم نتیکت (آداب معاشرت فضای مجازی) آشنا شدیم.
سپس به انجام یک کاربرگ برای نوشتن یک پیام در فضای مجازی، با رعایت موارد آموخته شده، پرداختیم.
1404/07/29
ریاضی سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
**** دخترهای عزیزم، فردا این کتاب ها را همراه خود بیاورید: کتاب علوم آموزش و پرورش / کتاب ریاضی آموزش و پرورش / کتاب کار فارسی / کتاب اجتماعی / ارمغان شماره ی 5 **** سوال های 5 و 6 از صفحه ی 37 و سوال های 7 و 8 و 9 از صفحه ی 38 از مبحث حل مسئله از کتاب کار ریاضی انجام شدند.
تکلیف:
**** دخترهای گلم، فردا ارمغان شماره ی 5 را همراه خود بیاورید. ****
فارسی سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
تکلیف:
**** دخترهای گلم، یک بند در مورد فصل پاییز بنویسید. (4 خط) ****
املا سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
املا از درس سوم کتاب فارسی (آسمان آبی، طبیعت پاک) نوشته شد.
قرآن سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
تمرین روخوانی از کلمات و عبارات با تشدید، هو و هی از صفحات 16 تا 18 کتاب قرآن انجام شد. تمرین روخوانی اذان و اقامه، سوره های حمد و توحید و ذکرهای قنوت، رکوع و قیام از صفحات 36 تا 42 کتاب قرآن انجام شد.
متن اطلاعاتی سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
گنجینه ی شماره دو (افزایش درک مطلب و سواد خوانداری) در کلاس انجام شد.
1404/07/28
ریاضی سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
**** دخترهای عزیزم، فردا این کتاب ها را همراه خود بیاورید: کتاب کار ریاضی / کتاب کار فارسی / دفتر املا علوی / کتاب قرآن **** سوال 6 از صفحه ی 27 کتاب ریاضی (سوال مربوط به سکه ها) انجام شد. نمونه سوال از مسئله ی سکه ها در دفتر انجام شد.
تکلیف:
**** دخترهای عزیزم، سوال مربوط به سکه ها که در دفتر نوشتید، انجام شود.****
علوم سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
مرور از درس اول علوم انجام شد.
فارسی سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
صفحات 23 تا 25 از کتاب کار فارسی انجام شدند.
پرسش از شعر هم بازی انجام شد.
املا سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
تکلیف:
**** دخترهای عزیزم، فردا از درس سوم کتاب فارسی (آسمان آبی، طبیعت پاک) املا گفته می شود. تمرین داشته باشید. ****
هدیههای آسمان سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
درس چهارم هدیه های آسمان (در کاخ نمرود) تدریس شد. پرسش از درس های اول و دوم هدیه های آسمان انجام شد.
رایانه
مدرس:
فخاریان، یاسمن
فعالیت:
در این جلسه روش های ایجاد و حذف اسلاید، مفهوم قالب بندی اسلاید و نحوه انتخاب قالب بندی برای اسلاید آموزش داده شد، همچنین دخترهای عزیزم فعالیت صفحه 26 کتاب را در کلاس به صورت گروهی انجام دادند.
بازی استراتژیک
مدرس:
ساداتی، مبینا
فعالیت:
بازی ریتمیک با چوبک و حلقه: این بازی تقویت درک ریتم و شمارش موسیقایی کودک با اجرای الگوهای «1-2-3-4» و «1-2 / 1-2-3» مفهوم ضرب، الگو و تغییر ریتم را بهصورت شنیداری و حرکتی تجربه میکند. هماهنگی شنیداری - حرکتی همزمانی حرکات دست با ریتم موسیقی باعث هماهنگی دقیق بین گوش و بدن میشود. افزایش تمرکز و توجه شنیداری گوش دادن به تغییرات ریتم و تشخیص نام رنگها باعث دقت و تمرکز بیشتر کودک میشود. پرورش حافظهی ریتمیک و توالی حرکات کودک توالی حرکات و ریتمها را به خاطر میسپارد و به شکل منظم تکرار میکند. تقویت مهارتهای گروهی و اجتماعی همکاری در گروهها، رعایت نوبت و تعویض جای رنگها حس تعامل و نظم اجتماعی را افزایش میدهد. رشد مهارتهای حرکتی ظریف و درشت زدن چوبکها، حرکت در حلقهها و حفظ تعادل موجب تقویت عضلات کوچک و بزرگ بدن میشود. افزایش انعطاف ذهنی و واکنش سریع تغییر ناگهانی ریتم یا فراخوان رنگ تمرینی برای تصمیمگیری سریع و انعطاف ذهنی کودک است. ایجاد نشاط، هیجان و تخلیهی انرژی سالم حرکت و موسیقی شاد باعث نشاط، انرژی مثبت و تخلیهی هیجانات کودکان میشود. تقویت اعتماد به نفس و جسارت حرکتی اجرای درست حرکات در جمع باعث افزایش خودباوری و احساس موفقیت میگردد. بازی ریتمیک و حرکتی با پاراشوت ( چتر)
تمرین صبحگاه آبان ماه انجام شد.
1404/07/27
ریاضی سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
**** دخترهای عزیزم، فردا این کتاب ها را همراه خود بیاورید: کتاب کار فارسی / کتاب ریاضی آموزش و پرورش/ کتاب هدیه های آسمان **** صفحات 26 و 27 از مبحث حل مسئله از کتاب ریاضی انجام شدند. صفحات 36 و 37 از مبحث حل مسئله از کتاب کار ریاضی انجام شدند.
تکلیف:
**** دخترهای گلم، برگه های شعر جشن هزار را رنگ آمیزی کنید. برگه را وسط کاغذ رنگی داده شده بچسبانید. سپس کاغذ رنگی خود را با خلاقیت خود، زیبا تزیین کنید و روز شنبه همراه خود بیاورید.**** عزیزانم، تا روز شنبه شعر جشن هزار را حفظ کنید.****
فارسی سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
تکلیف:
**** دخترهای گلم، پنج خط املا از درس سوم کتاب فارسی (آسمان آبی، طبیعت پاک) بنویسید. (عزیزانم، پنج خط از درس سوم فارسی را به دلخواه انتخاب کنید و روخوانی کنید. صدای خود را ضبط کنید. سپس صدای خود را پخش کنید و املا بنویسید و املای خود را تصحیح کنید.) **** دخترهای گلم، فردا شعر هم بازی از صفحه ی 35 کتاب فارسی پرسیده می شود. *****
نگارش سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
صفحات 21 تا 24 از کتاب نگارش انجام شدند.
هدیههای آسمان سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
تکلیف:
**** دخترهای عزیزم، درس های اول و دوم هدیه های آسمان از جزوه نمونه سوال های هدیه های آسمان مطالعه شوند. فردا پرسیده می شوند.****
هنر سوم
مدرس:
موسوی، راضیه سادات
فعالیت:
اتودهای نقاشی بر روی ورق های اصلی مسابقه دوسالانه هنر اجرا شد .
تکلیف:
جلسه ی آینده رنگ آمیزی نقاشی ها انجام میشود. در صورتی که دانش آموزی لوازم هنر را تحویل مدرسه نداده است لطفا برای جلسه آینده مدادرنگی ، ماژیک رنگی و قیچی و چسب ماتیکی همراه دانش آموز باشد .
زیبانویسی
مدرس:
مصطفوی، منیره
فعالیت:
حرف د، آموزش داده شد. کتاب خطاطشو، صفحات 8 و 9 نوشته شد. تکالیف تصحیح شد.
تکلیف:
کتاب خطاطشو، هر جلسه همراه دختران گلم باشد. سرمشقهای داده شده، نوشته شود و همراه عزیزان باشد.
شطرنج
مدرس:
کشه فراهانی، سعیده
فعالیت:
مهره رخ و حرکت آن
مهره فیل و حرکت آن
حل صفحه 5و 6 کتاب آموزش د اده شد.
تکلیف:
دانش آموزانی که کتاب تهیه نکردند برای جلسه آینده حتما باید کتاب همراه داشته باشند
1404/07/26
ریاضی سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
**** دخترهای عزیزم، فردا این کتاب ها را همراه خود بیاورید: کتاب نگارش / کتاب ریاضی آموزش و پرورش / کتاب کار ریاضی **** مبحث نمودار درختی مرور و مجدد توضیح داده شد. نمونه سوال از نمودار درختی در دفتر انجام شد.
تکلیف:
**** دخترهای عزیزم، سوال نمودار درختی که در دفتر نوشتید، انجام شود.****
علوم سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
پرسش از درس دوم کتاب کار علوم (خوراکی ها) انجام شد.
تکلیف:
****دخترهای گلم، روی برگه ی A4 نقاشی زیبا از بشقاب سلامت بکشید، نام گروه های مواد غذایی را بنویسید و تا روز چهارشنبه همراه خود بیاورید. (عزیزانم، می توانید با خلاقیت خود، روی برگه ی A4 کاردستی بشقاب سلامت را درست کنید.) **** دخترهای گلم، بشقاب سلامت را طبق صفحه ی 14 کتاب علوم آموزش و پرورش نقاشی کنید یا کاردستی آن را درست کنید. ****
فارسی سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
تکلیف:
**** دخترهای عزیزم، از درس سوم کتاب فارسی (آسمان آبی، طبیعت پاک) کلماتی که این نشانه ها را دارند، پیدا کنید و بنویسید: ز / ذ / ع / ط / ت / ص / ض **** عزیزانم، تمرین املا از درس سوم کتاب فارسی (آسمان آبی، طبیعت پاک) فراموش نشود.****
نگارش سوم
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
صفحه ی 20 از کتاب نگارش انجام شد.
سواد مالی
مدرس:
علی آقایی، مریم سادات
فعالیت:
سلام،
در کلاس درباره تاریخچه بانک و خدمات آن به دانشآموزان آموزش دادم. هدف، آشنایی ساده با بانک و اهمیت پول بود.
ابتدا با داستان و تصویر، تاریخچه بانکها را توضیح دادیم. سپس خدمات بانکی مثل پسانداز و کارت بانکی را با مثالهای روزمره یاد گرفتند. بچهها در یک بازی گروهی نقش مشتری و کارمند بانک را بازی کردند که خیلی لذت بردند.
دانشآموزان کنجکاو بودند و درباره پول و بانک سؤال کردند. این درس به آنها کمک کرد تا نقش بانک در زندگی را بهتر یاد بگیرند.
مهارت زندگی
مدرس:
محمودی، شبنم
فعالیت:
امروز دخترای قشنگم یاد گرفتند فکرهایشان را بشناسند (مثبت و منفی را از هم تشخیص دهد) ، بفهمند فکرها روی احساسات و رفتار آنها چه تأثیری دارد و همینطور بتوانند فکرهای منفی را به فکرهای مثبت و کمککننده تبدیل کنند.
تکلیف:
قشنگم یک نقاشی از "ابر فکرهای خودم" بکش:
ابرهای سفید برای فکرهای خوب و ابرهای خاکستری برای فکرهای ناراحتکننده
هوش و ریاضی
مدرس:
باقرشیرودی، زهرا
فعالیت:
سوال یک صفحه ی 12، سوال 3 صفحه ی 13 و سوال 2 صفحه ی 14 از کتاب هوش انجام شدند.