فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه نبرد تهران
کلاس: کاوشگران 1

ریاضی پنجم

مدرس: برادران باقری، سمانه
فعالیت: بازی آموزشی با هدف تثبیت مفهوم تساوی کسرها انجام شد‌.
تکلیف: سوالات ریاضی و علوم ارمغان شماره 6 با دقت حل شود و اولیای محترم ارمغان را امضا نمایند.

علوم پنجم

مدرس: برادران باقری، سمانه
فعالیت: تدریس فصل 3 آغاز شد.
تکلیف: صفحه 30 و 31 کتاب کار مطالعه شود.

فارسی پنجم

مدرس: محمود زاده، لیلا
فعالیت: روانخوانی درس چهارم ( بازرگان و پسران)به همراه فایل آموزشی،تدریس شد. گنجینه ( طرح سواد خواندن) برگزار شد.
تکلیف: ارمغان هفته ششم ( فارسی ،اجتماعی،هدیه های آسمان و قرآن) بعد از مطالعه با دقت پاسخ داده شود.

مطالعات اجتماعی پنجم

مدرس: محمود زاده، لیلا
فعالیت: بعد از مرور درس من عضو گروه هستم ،مبحث مشورت و همفکری تدریس شد.
تکلیف: درسنامه درس چهارم از کتاب کار مطالعه شود.

مهارت زندگی

مدرس: محمودی، شبنم
فعالیت: در این جلسه، دخترای قشنگم با مفهوم «پذیرش خود و دیگران» آشنا شدند. کودکان در این سن به مقایسه‌ی خود با دیگران حساس هستند؛ بنابراین هدف ما این است که یاد بگیرند تفاوت‌ها را بپذیرند و خودشان را همان‌طور که هستند دوست داشته باشند. در کلاس، با تماشای انیمیشن و گفت‌وگوی گروهی، تمرین کردیم که «همه ما ارزشمندیم حتی با نقص‌هایمان».
تکلیف: از شما والدین میخواهم که با فرزندتان درباره‌ی این پرسش صحبت کنید: «وقتی کسی با ما فرق دارد، چطور می‌توانیم نشان دهیم که او را می‌پذیریم؟» سپس دخترای من خلاصه‌ی گفت‌وگویتان را در 4تا 5 جمله بنویسند و هفته آینده همراه خود بیاورند .

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه دخترهای قشنگم با دسته بلوک قلم و نحوه افزودن آن آشنا شدند. همچنین در این جلسه نحوه کار با بلوک مهر زدن آموزش داده شد و دخترهای عزیزم پروژه های صفحه 22 و 23 را در کلاس به صورت گروهی انجام دادند.
تکلیف: لطفا نرم افزار اسکرچ در منزل نصب شود و دخترهای عزیزم در منزل تمرین داشته باشند. لینک آنلاین نرم افزار اسکرچ: https://scratch.mit.edu لینک آفلاین نرم افزار اسکرچ: https://scratch.mit.edu/download

ریاضی پنجم

مدرس: برادران باقری، سمانه
فعالیت: سوالات 7 و 8 و 9 و 1و 4 صفحه 30 کتاب کار حل شد.
تکلیف: نمونه سوالات ارسال شده در دفتر ریاضی نوشته و پاسخ داده شود.

علوم پنجم

مدرس: برادران باقری، سمانه
فعالیت: بازی گروهی با هدف مرور و تثبیت فصل 1 و 2 انجام شد.

فارسی پنجم

مدرس: محمود زاده، لیلا
فعالیت: تمرین های درس رازی و ساخت بیمارستان از کتاب کار با همکاری دانش‌آموزان پاسخ داده شد.
تکلیف: صفحه 31( نوشتن خاطره )کتاب کار کامل شود. روانخوانی درس رازی و ساخت بیمارستان تمرین شود.

نگارش پنجم

مدرس: محمود زاده، لیلا
فعالیت: نگارش درس سوم صفحه 20و 21 با همکاری دانش آموزان کامل شد.

مطالعات اجتماعی پنجم

مدرس: محمود زاده، لیلا
تکلیف: درسنامه درس من عضو گروه هستم از کتاب کار مطالعه شود.

ورزش پنجم

مدرس: عابدین، مهری
فعالیت: پاس بیس بالی در بسکتبال آموزش داده شد.

زیبانویسی

مدرس: مصطفوی، منیره
فعالیت: حرف( ر) مرغی و( ر )شمشیری، تدریس شد. تکالیف تصحیح شد. کتاب خطاط‌شو، صفحات 11، 12 نوشته شد.
تکلیف: کتاب خطاط‌شو، صفحه‌ی 13 نوشته شود. سرمشق‌های داده شده، نوشته شود و همراه عزیزان باشد.

ریاضی پنجم

مدرس: برادران باقری، سمانه
فعالیت: کوییز فصل 1 برگزار شد.
تکلیف: سوال 7 و 8 و 9 و سوال 1 و 4 صفحه 30 کتاب کار با دقت حل شود.

علوم پنجم

مدرس: برادران باقری، سمانه
فعالیت: سوالات فصل 2 کتاب کار به طور کامل پاسخ داده شد. کاوشگری ها و فعالیت های کتاب درسی پاسخ داده شد.

فارسی پنجم

مدرس: محمود زاده، لیلا
فعالیت: درس رازی و ساخت بیمارستان پرسیده شد.

نگارش پنجم

مدرس: محمود زاده، لیلا
فعالیت: نگارش درس سوم صفحه های 18 و 19 با همکاری دانش آموزان تصحیح شد.

مطالعات اجتماعی پنجم

مدرس: محمود زاده، لیلا
فعالیت: درس چهارم ( من عضو گروه هستم) تا سر مشورت و هم فکری تدریس شد.
تکلیف: درس چهارم مطالعه شود.

بازی استراتژیک

مدرس: ساداتی، مبینا
فعالیت: بازی ریتمیک با چوبک و حلقه: این بازی تقویت درک ریتم و شمارش موسیقایی کودک با اجرای الگوهای «1-2-3-4» و «1-2 / 1-2-3» مفهوم ضرب، الگو و تغییر ریتم را به‌صورت شنیداری و حرکتی تجربه می‌کند. هماهنگی شنیداری - حرکتی هم‌زمانی حرکات دست با ریتم موسیقی باعث هماهنگی دقیق بین گوش و بدن می‌شود. افزایش تمرکز و توجه شنیداری گوش دادن به تغییرات ریتم و تشخیص نام رنگ‌ها باعث دقت و تمرکز بیشتر کودک می‌شود. پرورش حافظه‌ی ریتمیک و توالی حرکات کودک توالی حرکات و ریتم‌ها را به خاطر می‌سپارد و به شکل منظم تکرار می‌کند. تقویت مهارت‌های گروهی و اجتماعی همکاری در گروه‌ها، رعایت نوبت و تعویض جای رنگ‌ها حس تعامل و نظم اجتماعی را افزایش می‌دهد. رشد مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت زدن چوبک‌ها، حرکت در حلقه‌ها و حفظ تعادل موجب تقویت عضلات کوچک و بزرگ بدن می‌شود. افزایش انعطاف ذهنی و واکنش سریع تغییر ناگهانی ریتم یا فراخوان رنگ تمرینی برای تصمیم‌گیری سریع و انعطاف ذهنی کودک است. ایجاد نشاط، هیجان و تخلیه‌ی انرژی سالم حرکت و موسیقی شاد باعث نشاط، انرژی مثبت و تخلیه‌ی هیجانات کودکان می‌شود. تقویت اعتماد به نفس و جسارت حرکتی اجرای درست حرکات در جمع باعث افزایش خودباوری و احساس موفقیت می‌گردد. بازی ریتمیک و حرکتی با پاراشوت ( چتر) تمرین صبحگاه آبان ماه انجام شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: قاسمی، فرزانه
فعالیت: در این جلسه ابتدا به مرور مفاهیم مرتبط با مبحث "نتیکت" پرداختیم. سپس درباره اهمیت و ضرورت وجود اینترنت و نکاتی که باید هنگام استفاده از این فضا رعایت کنیم، گفت و گو کردیم.

ریاضی پنجم

مدرس: برادران باقری، سمانه
فعالیت: ارمغان شماره 5 به طور کامل حل شد. سوالات 4 و 5 و 6 صفحه 29 کتاب کار حل شد.
تکلیف: دختران گلم فصل 1 را به طور کامل تمرین کنند و با آمادگی کامل در کلاس حاضر شوند.

علوم پنجم

مدرس: برادران باقری، سمانه
فعالیت: صفحه 25 و 26 کتاب کار پاسخ داده شد.

فارسی پنجم

مدرس: محمود زاده، لیلا
فعالیت: شعر حفظی خرد راهنمای و خرد دلگشای پرسیده شد.نکات ومعنی شعر خرد رهنمای و خرد دلگشای گفته شد.
تکلیف: از درس رازی و ساخت بیمارستان کلماتی که بدون نقطه هستند را در برگه کلاسور بنویسید. درس سوم، ساخت رازی و ساخت بیمارستان پرسیده می شود.

قرآن پنجم

مدرس: محمود زاده، لیلا
فعالیت: فایل صوتی سوره اعراف از درس سوم ، به جهت آشنایی با نحوه‌ی خواندن در کلاس پخش شد.کاردر کلاس صفحه 16 با همکاری دانش آموزان پاسخ داده شد.

هنر پنجم

مدرس: موسوی، راضیه سادات
فعالیت: اتودهای نقاشی بر روی ورق های اصلی مسابقه دوسالانه هنر اجرا شد .
تکلیف: جلسه ی آینده رنگ آمیزی نقاشی ها انجام می‌شود. در صورتی که دانش آموزی لوازم هنر را تحویل مدرسه نداده است لطفا برای جلسه آینده مدادرنگی ، ماژیک رنگی و قیچی و چسب ماتیکی همراه دانش آموز باشد .

ریاضی پنجم

مدرس: برادران باقری، سمانه
فعالیت: فصل 1 به طور کامل تدریس و حل شد. سوال 1 و 2و 3 تمرین صفحه 29 کتاب کار حل شد.
تکلیف: سوالات دفتر با دقت حل شود.

فارسی پنجم

مدرس: محمود زاده، لیلا
فعالیت: با همکاری دانش آموزان تصحیح ارمغان هفته پنجم انجام شد.

نگارش پنجم

مدرس: محمود زاده، لیلا
تکلیف: نگارش درس رازی و ساخت بیمارستان صفحه 18 و21 پاسخ داده شود.

املا پنجم

مدرس: محمود زاده، لیلا
فعالیت: املای خلاق ( لب خوانی)از درس رازی و ساخت بیمارستان گفته شد.

سواد مالی

مدرس: علی آقایی، مریم سادات
فعالیت: در جلسه اخیر، ما به معرفی مفاهیم اولیه سود و زیان در کسب و کار ، پس انداز پرداختیم. هدف این بود که دانش‌آموزان درک کنند که چرا افراد کسب و کار راه می‌اندازند و چه زمانی موفق می‌شوند. و چرا پس انداز اهمیت دارد و باید انجام شود. مفاهیم کلیدی آموخته شده: 1. هزینه (مخارج): پولی که برای ساخت یا خرید یک کالا باید پرداخت شود. 2. فروش (درآمد): پولی که در ازای فروش آن کالا به دست می‌آید. 3. سود: حالتی که پول فروش بیشتر از پول هزینه شده باشد (موفقیت در کسب و کار). 4. زیان: حالتی که پول هزینه شده بیشتر از پول فروش باشد (ضرر کردن).

رباتیک

مدرس: حسن پور، فاطمه
فعالیت: باسلام و احترام پک ها تحویل داده شد. دست ورزی انجام شد.
تکلیف: تکلیفی داده نشد.

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: برادران باقری، سمانه
فعالیت: تعدادی از سوالات کتاب هوش و استعداد تحلیلی حل شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: