فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: سهراب سپهری

فارسی دوم

مدرس: بهمنی، شیوا
فعالیت: کتاب کار فارسی صفحات 96،95،94،93،92،91،90 تدریس و حل شد.دانستنی راجع به عطار نیشابوری،فردوسی،واژه سازی با تر و ترین،املادان،جمله سازی،آشنایی با زمان انجام کار روانخوانی درس انجام شد و از روی جملات آن نوشته شد
تکلیف: ندارند

املا دوم

مدرس: بهمنی، شیوا
فعالیت: املا انگیزشی از درس فردوسی گفته شد.جای خالی از درس داده شد
تکلیف: یک املا از درس فردوسی نوشته شود.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس چهاردهم (تخصص گرایی) تدریس شد. انیمیشن مهارت زندگی (برکت نان) گذاشته شد. در رابطه با تخصص گرایی و مزایای آن با بچه ها صحبت شد. معرفی کتاب داستان: حسنی شیطون ما، حالا شده ی نانوا شعر تعمیرکار را با بچه ها همخوانی کردیم. قصه صوتی متخصص کوچک نانوا گذاشته شد. کتاب بچه ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است فعالیت در منزل درس چهاردهم صفحه 106 انجام شود.

ریاضی دوم

مدرس: بهمنی، شیوا
فعالیت: نداشتیم
تکلیف: تکلیف زیر را انجام دهید

علوم دوم

مدرس: بهمنی، شیوا
فعالیت: کتاب کار علوم صفحات 60،61،62،63،64،65 تدریس و حل شد.بسازیم و لذت ببریم گفته شد.آموختنی ها ،ساخت کاردستی،نقسه ی مفهومی،ساخت یک اسباب بازی و مفهوم بازیافت
تکلیف: برای روز سه شنبه کاردستی چتر نجات یاخته شود و آورده شود.

فارسی دوم

مدرس: بهمنی، شیوا
فعالیت: کتاب فارسی صفحات 76 و 77 تدریس شد.یک کلاغ چهل کلاغ.روانخوانی معنی ضرب المثل گفته شد.
تکلیف: ندارند

نگارش دوم

مدرس: بهمنی، شیوا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 74 انجام شد.جمله سازی ،مرتب کردن جملات،شناخت مکانهایی که شاعران دفن هستند.
تکلیف: ندارند

زیبانویسی

مدرس: الهی، شیما
فعالیت: درس14حرف ه وبه تدریس وتمرین شد.رسیدگی به کل تکالیف
تکلیف: صفحه37دردفترنوشته شود.

فارسی دوم

مدرس: بهمنی، شیوا
فعالیت: سنجش مداد سیاه به صورت کلی از تمام دروس گرفته شد
تکلیف: از روی کلمات سخت نوشته شود،و نسبت نقطه کلمات به حروف آن را جمع کنید.مثلا صحبت به این صورت که تعداد حرف ها 4 است و تعداد نقطه ها 3 ، 4+3

املا دوم

مدرس: بهمنی، شیوا
فعالیت: املا از درس فردوسی گفته شد
تکلیف: ندارند

هنر دوم

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با استفاده از کاغذرنگی کاردستی روز پدر را درست کردند.
تکلیف: لطفا برای تمامی جلسات دفتر نقاشی و مدادرنگی و قیچی و چسب مایع یا ماتیکی همراه داشته باشند. ممنونم

هوش و ریاضی

مدرس: بهمنی، شیوا
فعالیت: کتاب هوش صفحه 20 انجام شد.حدس جمع و تفریق اعداد دو رقمی حل شد
تکلیف: ندارند

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: باسلام و وقت بخیر امروز باداستانی کوتاه با مفهوم قانون و اجرای آن آشنا شدیم .
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید

ریاضی دوم

مدرس: بهمنی، شیوا
فعالیت: کتاب کار ریاضی صفحات 104،105،106،107،108،109،110 تدریس و حل شد.کار با کوئیزنر و تقریب اعداد،جمع و تفریق اعداد سه رقمی با جدولاعداد،گسترده نویسی،تقریب زدن اعداد سه رقمی ،ساعت
تکلیف: کتاب کار صفحات 114 و 115 انجام شود

فارسی دوم

مدرس: بهمنی، شیوا
فعالیت: بیدپا در کلاس انجام شد
تکلیف: ندارند

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب صفحه 30 کامل شد. زبان بدن تدریس شد. پانتومیم زبان بدن اجرا شد. تا صفحه 35 کتاب کامل شد.
تکلیف: یک کار گروهی را در منزل طراحی کنید. هدف، نقش افراد و نحوه اجرای کار را مشخص کنید. و بعد از کار صفحه 31 را کامل کنید.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور پاسخ سیاه به ایده آل های سفید ،در مورد قوانین تساوی صحبت کردیم. چون عزیزانمان در هفته پیش رو مسابقه دور بعدی خود را انجام می دهند ،لازم است که با این قوانین آشنا شوند. اگر در بازی شطرنج ببریم یک امتیاز، اگر ببازیم صفر امتیاز و اگر مساوی کنیم ،یک امتیاز برد را گرفته و نصف کرده و به هر بازیکن نیم امتیاز می دهند ،حالا اگر در بازی به هر دلیل عقب افتادیم باید تلاش کنیم تا بازی به تساوی برسد تا ما نیم امتیاز را بگیریم. اگر در بازی دو شاه تنها بماند، بازی مساوی است اگر در بازی یک شاه و فیل در برابر یک شاه تنها بماند باز بازی مساوی است ،چون فیل یا سفید رو است و یا سیاه رو و کافیست که شاه در خانه های خلاف آن حرکت کند. اگر یک شاه داشته باشیم با یک اسب ،در برابر یک شاه تنها ،باز بازی مساوی است چون اسب نیروی کافی برای مات کردن ندارد. من با مثال آنرا به بچه ها نشان دادم. پات ،یکی دیگر از شرایط تساوی است و آن وقتی است که شاه کیش نیست خانه ای ندارد که برود ،مهره ای هم ندارد که با آن بازی کند و مهم آن که نوبت حرکت نیز با او باشد ،حالا طبق قانون این شاه پات است و بازی مساوی شده ، قانون بعدی کیش دائم است ،وقتی شاه سه بار کیش شود و واکنش های یکسانی داشته باشد ،آنگاه بازی نیز مساوی خواهد شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: