1401/09/15
توضیح:
یادآور می شویم چهارشنبه آزمون پرلز ( درک مطلب ) در یکی از زنگ های کلاسی و پنج شنبه 17 آذر آزمون تیمز ( علوم و ریاضی ) به صورت تستی و حضوری ساعت 9:30 در مدرسه برگزار می گردد.
دانش آموزان مداد سیاه نرم همراه داشته باشند.
ریاضی ششم
طاهری، مریم
امروز تمرینات صفحه 48 تا 50 کتاب ریاضی در کلاس توسط دانش آموزان حل شد و به سوالات دانش آموزان پاسخ داده شد . در ضمن مراسم تولد آذر ماهی ها برگزار شد .
لطفا ص 52 تا 54 کتاب ریاضی انجام شود .
علوم ششم
طاهری، مریم
لطفا پس از مطالعه درسنامه درس 5 علوم به سوالات کتاب کار پاسخ دهید و با دقت درس پنجم را جهت ارزیابی برای فردا و آزمون تیمز روز پنج شنبه مطالعه بفرمایید.
مطالعات اجتماعی ششم
طاهای ابدی، المیرا
درس 10 با عنوان «چه عواملی موجب گسترش علوم و فنون در دورهی اسلامی شد» اجتماعی تدریس شد.
حل کاربرگ شماره 3
یادآوری میشود فردا آزمون کتبی اجتماعی از درس های 7-8-9 برگزار میشود.
قرآن ششم
طاهای ابدی، المیرا
درس چهارم قرآن تدریس شد و فایل صوتی آیات برای دانش آموزان پخش شد و معنای کلمات و آیات و پیام قرآنی در کلاس بررسی شد.
1401/09/14
فعالیت:
با سلام و احترام
به اطلاع اولیا گرامی میرسانیم، روز سه شنبه 15 آذر ، جشن تولد کلیه متولدین آذر ماه در دبستان برگزار خواهد شد.
روش اجرای این جشن، بدین ترتیب می باشد که دکور با تم تولد در حیاط دبستان اجرا و در زنگ تفریح همکاران با پخش آهنگهای تولد، جشن برگزار خواهد نمود.
اولیا گرامی متولدین آذر ماه در صورت تمایل می توانند، با هماهنگی معلم پایه، اقدام به تهیه اقلام پذیرایی از دانش آموزان همکلاسی خود نمایند.
لازم به تذکر است، اولیا به هیچ عنوان اجازه ارسال کیک تولد و غذاهای ناسالم برای پذیرایی ندارند. پذیرایی کیک در دبستان، مغایر با پروتکلهای بهداشتی می باشد و در فضای دبستان امکانپذیر نیست. پذیرایی صرفا با انواع خوراکیهای سالم بسته بندی از قبیل بیسکوییت، آبمیوه و پاستیل و به تعداد نفرات هر کلاس انجام می شود.
اولیا متولدین هرماه می توانند اقلام پذیرایی کلاس خود را زمان ورود به دبستان به معلم پایه تحویل دهند تا در کلاس پذیرایی انجام شود.
نگارش ششم
طاهای ابدی، المیرا
بخش هایی از درس پنجم و ششم کتاب نگارش که مربوط به قوانین دستوری است در کلاس حل و بررسی شد.
تکمیل و حل کتاب نگارش تا آخر درس ششم (ای وطن)
هدیههای آسمان ششم
طاهای ابدی، المیرا
تکالیف کامل دانش آموزان چک شد و ادامه درس ششم (سیمای خوبان) تا سر کامل کنید تدریس شد و سوالات متن داده شد.
کسانی که تکلیف کامل کنید درس ششم را انجام نداده اند تا جلسه بعد آن را تکمیل کنند.
تفکر و پژوهش ششم
طاهای ابدی، المیرا
برای فردا جهت تکمیل ماسک حیوانات قیچی همراه داشته باشید.
استعداد تحلیلی ششم
طاهری، مریم
صفحه 22 تا 27 در کلاس انجام شد.
نداریم.
مهارت اجتماعی
صادقی، مهتا
با سلام و احترام
جلسه امروز تدریس پارت دوم اتیکت میز غذاخوری
شامل پاورپوینت و فیلم
نحوه ی رفتارهای صحیح و ناصحیح هنگام غذاخوردن( باید ها و نباید ها)
استفاده صحیح از کاتلری و نحوه ی قرار دادن آنها هنگام غذا خوردن،
نحوه ی یادگیری غذاخوردن با پاپستیک و پرسش و پاسخ به روش گفتاری و بارش فکری در حین تدریس.
دانش آموزان هنگام خوردن یک وعده غذایی از خود فیلم بگیرند و نکاتی ک یاد گرفته اند را توضیح دهند.
همچنین از انواع پوزیشن کاتلری ها عکس بگیرند و توضیح دهند هر کدام به چه معناست.
1401/09/13
ریاضی ششم
طاهری، مریم
امروز درس تقسیم اعشاری بر عدد طبیعی را تمرین و تکرار کرد و اشکالات دانش آموزان برطرف شد در ضمن مسابقه آقای ریاضی نیز برگزار شد .
لطفا تمرینات درون دفتر را با دقت حل کنید و سپس تمرینات صفحه 51 کتاب ریاضی را کامل انجام دهید.
فارسی ششم
طاهای ابدی، المیرا
درس هفتم کتاب کار فارسی توسط دانش آموزان حل شد و کتاب کارها جهت چک کردن مجدد جمع آوری شد.
از باقی دانش آموزان پرسش شعر حفظی انجام شد.
چندین لغت از درس پنجم برای املا به عنوان سرمشق تکلیف تعیین شد.
نوشتن و کامل کردن لغات سرمشق تعیین شده در کلاس:
هفت خان، مرحله، اهریمنی، گذشتن، شاهنامه،کیکاووس، دیوان، مازندران، رهایی، اژدها، زابلستان، قوی پنجه، جست و جو، تیمار، نخجیر، بدین سان، کوفتن سم، فرجام
املا ششم
طاهای ابدی، المیرا
آزمون املا از درس های 3-4 برگزار شد و ادامه زنگ دانش آموزان قسمتی از کار درست کردن ماسک حیوانات را برای درس تفکر و پژوهش انجام دادند.
مطالعات اجتماعی ششم
طاهای ابدی، المیرا
درس هشتم کتاب کار (انرژی را بهتر مصرف کنیم) در کلاس چک شد و درس نهم کتاب کار (پیشرفت های علمی مسلمانان) توسط دانش آموزان در کلاس حل شد.
برای آزمون کتبی اجتماعی از درس های 7-8-9 در روز چهارشنبه در زنگ اول آماده باشید.
رایانه
فرخی، فرید
ارزیابی دانش آموزان به صورت عملی انجام شد
تمرین مطالب گذشته
1401/09/12
ریاضی ششم
طاهری، مریم
امروز درس تقسیم اعشاری بر عدد طبیعی را تکرار و تمرین کرده و سپس ارزیابی شد.
لطفا تمرینات داده شده در دفتر را کامل و دقیق انجام دهید.
علوم ششم
طاهری، مریم
امروز تدریس درس زمین پویا را ادامه دادیم (فعال و مشارکتی )
لطفا درس را مطالعه بفرمایید.
فارسی ششم
طاهای ابدی، المیرا
تکالیف کتاب کار دانش آموزان چک شد. معنی لغات شعر ای وطن از درس ششم گفته شد و شعر حفظی «همه از خاک پاک ایرانیم» از دانش آموزان داوطلب پرسیده شد.
بقیه دانش آموزان برای پرسش شعر، فردا آماده باشند. درس ششم کتاب کار حل شود. کسانی که درس چهار و پنج کتاب کار را ناقص حل کردند و برای آنها چک و نوشته شده است تکمیل کنند.
املا ششم
طاهای ابدی، المیرا
توجه شود که فردا آزمون املا از درس سه و چهار برگزار میشود. کسانی که دفتر املای آنها در مدرسه نیست و در خانه جا گذاشته اند فردا همراه داشته باشند.
تفکر و پژوهش ششم
طاهای ابدی، المیرا
فردا همه جهت درست کردن ماسک حیوانات در ادامه زنگ املا قیچی همراه داشته باشند.
سواد مالی
نادری، نرگس
-مفهوم نیاز : کمترین اقلامی که بتوان با آنها زنده ماند ( غذا،پوشاک،مسکن،آموزش ،سلامت)
-سوال از دانش آموزان : اگر نیازها تامین نشوند ؟جایگزینی یا کاهش مصرف / مثال مصرف برنج وجایگزین کردن با گندم یا کاهش مصرف گندم
-انواع نیازها :
فیزیکی : لمس کردنی و اندازه گرفتنی هستند . مثال : هوا ، خوراک ، مسکن ، آب ، سرمایه
ذهنی : مفید برای سلامت روان به آن ها نیاز داریم . مثال : امنیت ، حس آرامش ، اعتماد به نفس
-مفهوم خواسته : اقلامی که برای زندگی ضروری نیستند و کمی بیشتر از نیازها هستند و در واقع یک قدم از نیازها جلو تر هستند
-خواسته ها تحت تاثیر فرهنگ و شخصیت افراد هستند ، از دانش آموزان میخواهیم مثالهایی بیاورند ( برای فرهنگ پوشش اقوام مختلف و برای شخصیت مدل لباس انتخابی)
-تصویر نیازهای مازلو نشان داده میشود و توضیح روی عکس داده میشود
-مفهوم تقاضا : در صورتی خواسته ها تبدیل به تقاضا میشوند که شخصی خواهان اقلامی است که توانایی خرید آنها را نیز دارد یعنی خواسته تبدیل به تقاضا شده است .تقاضا یک قدم جلوتر از خواسته است مثلا : خواسته ی لباس گرم تبدیل به تقاضای خرید لباس برند و گران قیمت میشود یا در مورد نیاز گرسنگی نان و پنیر یا چلوکباب
-تقاضا تحت تاثیر توانایی خرید و میل افراد است . از دانش آموزان میخواهیم مثالهایی را بیان کنند( گرسنگی : توانایی خرید : چلوکباب یا نان و پنیر و میل : اشتها به نان پنیر یا چلوکباب )
-نمایش جدول صفحه ی 51
-فعالیت صفحه ی 52 با همکاری دانش آموزان انجام میشود .-مفهوم تقاضا = مقدار کالا یا خدماتی که خریدار تمایل دارد به قیمت مشخصی خریداری کند
-مفهوم عرضه = مقدار کالا یا خدماتی که فروشنده یا تولید کننده تمایل به تامین آن به قیمت مشخصی دارد تا وارد بازار کند
-قانون تقاضا : با افزایش قیمت یک محصول ، تقاضا برای آن کاهش مییابد ( خریداران تمایل ندارند کالا را با قیمت بالاتری بخرند ) منحنی تقاضا کشیده میشود
-قانون عرضه : با افزایش قیمت عرضه آن افزایش مییابد . ( تولید کنندگان و فروشندگان با هدف کسب درآمد بیشتر عرضه ی خود را افزایش میدهند ) منحنی عرضه کشیده میشود
-درباره شیب و مولفه های نمودارهای عرضه و تقاضا توضیح داده میشود
--مفهوم تعادل بازار : چنانچه مقدار عرضه و تقاضا برابر باشد .
فعالیت منزل انتهای صفحه 53
رباتیک
جابری، پریسا
انجام تمرینات جلسه قبل و رفع اشکال و آموزش خازن و نحوه کارکرد و بستن مدار شارژ و دشارژ خازن.
ندارند
مهارت زندگی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام و روز بخیر
امروز در مورد مبحث خود آگاهی (هویت جنسی) به گفت و گو پرداختیم .
عزیزان تکلیف ندارید