فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: غلامرضا تختی

ریاضی ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: امروز درس تقسیم اعشاری بر عدد طبیعی را تکرار و تمرین کرده و سپس ارزیابی شد.
تکلیف: لطفا تمرینات داده شده در دفتر را کامل و دقیق انجام دهید.

علوم ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: امروز تدریس درس زمین پویا را ادامه دادیم (فعال و مشارکتی )
تکلیف: لطفا درس را مطالعه بفرمایید.

فارسی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: تکالیف کتاب کار دانش آموزان چک شد. معنی لغات شعر ای وطن از درس ششم گفته شد و شعر حفظی «همه از خاک پاک ایرانیم» از دانش آموزان داوطلب پرسیده شد.
تکلیف: بقیه دانش آموزان برای پرسش شعر، فردا آماده باشند. درس ششم کتاب کار حل شود. کسانی که درس چهار و پنج کتاب کار را ناقص حل کردند و برای آنها چک و نوشته شده است تکمیل کنند.

املا ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
تکلیف: توجه شود که فردا آزمون املا از درس سه و چهار برگزار میشود. کسانی که دفتر املای آنها در مدرسه نیست و در خانه جا گذاشته اند فردا همراه داشته باشند.

تفکر و پژوهش ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
تکلیف: فردا همه جهت درست کردن ماسک حیوانات در ادامه زنگ املا قیچی همراه داشته باشند.

سواد مالی

مدرس: نادری، نرگس
فعالیت: -مفهوم نیاز : کمترین اقلامی که بتوان با آنها زنده ماند ( غذا،پوشاک،مسکن،آموزش ،سلامت) -سوال از دانش آموزان : اگر نیازها تامین نشوند ؟جایگزینی یا کاهش مصرف / مثال مصرف برنج وجایگزین کردن با گندم یا کاهش مصرف گندم -انواع نیازها : فیزیکی : لمس کردنی و اندازه گرفتنی هستند . مثال : هوا ، خوراک ، مسکن ، آب ، سرمایه ذهنی : مفید برای سلامت روان به آن ها نیاز داریم . مثال : امنیت ، حس آرامش ، اعتماد به نفس -مفهوم خواسته : اقلامی که برای زندگی ضروری نیستند و کمی بیشتر از نیازها هستند و در واقع یک قدم از نیازها جلو تر هستند -خواسته ها تحت تاثیر فرهنگ و شخصیت افراد هستند ، از دانش آموزان میخواهیم مثالهایی بیاورند ( برای فرهنگ پوشش اقوام مختلف و برای شخصیت مدل لباس انتخابی) -تصویر نیازهای مازلو نشان داده میشود و توضیح روی عکس داده میشود -مفهوم تقاضا : در صورتی خواسته ها تبدیل به تقاضا میشوند که شخصی خواهان اقلامی است که توانایی خرید آنها را نیز دارد یعنی خواسته تبدیل به تقاضا شده است .تقاضا یک قدم جلوتر از خواسته است مثلا : خواسته ی لباس گرم تبدیل به تقاضای خرید لباس برند و گران قیمت میشود یا در مورد نیاز گرسنگی نان و پنیر یا چلوکباب -تقاضا تحت تاثیر توانایی خرید و میل افراد است . از دانش آموزان میخواهیم مثالهایی را بیان کنند( گرسنگی : توانایی خرید : چلوکباب یا نان و پنیر و میل : اشتها به نان پنیر یا چلوکباب ) -نمایش جدول صفحه ی 51 -فعالیت صفحه ی 52 با همکاری دانش آموزان انجام میشود .-مفهوم تقاضا = مقدار کالا یا خدماتی که خریدار تمایل دارد به قیمت مشخصی خریداری کند -مفهوم عرضه = مقدار کالا یا خدماتی که فروشنده یا تولید کننده تمایل به تامین آن به قیمت مشخصی دارد تا وارد بازار کند -قانون تقاضا : با افزایش قیمت یک محصول ، تقاضا برای آن کاهش مییابد ( خریداران تمایل ندارند کالا را با قیمت بالاتری بخرند ) منحنی تقاضا کشیده میشود -قانون عرضه : با افزایش قیمت عرضه آن افزایش مییابد . ( تولید کنندگان و فروشندگان با هدف کسب درآمد بیشتر عرضه ی خود را افزایش میدهند ) منحنی عرضه کشیده میشود -درباره شیب و مولفه های نمودارهای عرضه و تقاضا توضیح داده میشود --مفهوم تعادل بازار : چنانچه مقدار عرضه و تقاضا برابر باشد .
تکلیف: فعالیت منزل انتهای صفحه 53

رباتیک

مدرس: جابری، پریسا
فعالیت: انجام تمرینات جلسه قبل و رفع اشکال و آموزش خازن و نحوه کارکرد و بستن مدار شارژ و دشارژ خازن.
تکلیف: ندارند

مهارت زندگی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و روز بخیر امروز در مورد مبحث خود آگاهی (هویت جنسی) به گفت و گو پرداختیم .
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید
توضیح: یادآور می شویم فردا پنج شنبه 10 آذر ساعت 10 صبح آزمون تیزهوشان ( تستی ) به صورت حضوری در مدرسه برگزار می گردد. از دانش آموزانی که بعد از ساعت 10 مراجعه نمایند آزمون گرفته نمی شود. لطفا دانش آموزان مداد سیاه نرم جهت تکمیل پاسخ نامه به همراه داشته باشند.

ریاضی ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: امروز تقسیم اعشاری بر عدد صحیح را تدریس کردیم (مشارکتی و فعال)
تکلیف: لطفا تمرینات صفحه 55 تا 61 از کتاب کار را حل کنید و سپس تمرینات ص 48 تا 49 کتاب ریاضی را حل کنید .

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: متن درس ششم (سیمای خوبان) تا آخر قسمت بدانیم توسط دانش آموزان خوانده شد و پرسش های متن آن داده شد و به سوال ایستگاه فکر پاسخ داده شد.
تکلیف: نوشتن «کامل کنید» درس ششم (ذکر نام امامان و نوشتن آنچه درباره‌ی ایشان میدانیم)
توضیح: با سلام و احترام به اطلاع اولیا گرامی میرسانیم، روز سه شنبه 15 آذر ، جشن تولد کلیه متولدین آذر ماه در دبستان برگزار خواهد شد. روش اجرای این جشن، بدین ترتیب می باشد که دکور با تم تولد در حیاط دبستان اجرا و در زنگ تفریح همکاران با پخش آهنگهای تولد، جشن برگزار خواهد نمود. اولیا گرامی متولدین آذر ماه در صورت تمایل می توانند، با هماهنگی معلم پایه، اقدام به تهیه اقلام پذیرایی از دانش آموزان همکلاسی خود نمایند. لازم به تذکر است، اولیا به هیچ عنوان اجازه ارسال کیک تولد و غذاهای ناسالم برای پذیرایی ندارند. پذیرایی کیک در دبستان، مغایر با پروتکلهای بهداشتی می باشد و در فضای دبستان امکانپذیر نیست. پذیرایی صرفا با انواع خوراکیهای سالم بسته بندی از قبیل بیسکوییت، آبمیوه و پاستیل و به تعداد نفرات هر کلاس انجام می شود. اولیا متولدین هرماه می توانند اقلام پذیرایی کلاس خود را زمان ورود به دبستان به معلم پایه تحویل دهند تا در کلاس پذیرایی انجام شود.

ریاضی ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: امروز تمرینات صفحه 45 تا 47 کتاب حل شده و اشکالات برطرف شد .سپس ارزیابی از دانش آموزان در مبخث جمع و تفریق و ضرب اعشاری انجام شد .
تکلیف: نداریم .

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: ادامه درس نهم تدریس شد و مفهوم خط زمان برای دانش آموزان توضیح داده شد و فعالیت 4 بررسی شد و قسمتی از درس هشتم کتاب کار را دانش آموزان حل کردند.
تکلیف: حل ادامه درس هشتم کتاب کار

قرآن ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: تدریس درس سوم قرآن تکمیل شد و پیام های قرآنی این درس گفته شد و روخوانی آیات برای دانش آموزان پخش شد و از تمام دانش آموزان پرسش روخوانی انجام شد.

تفکر و پژوهش ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
تکلیف: برای فردا حتما تمامی دانش آموزان برای درست کردن ماسک حیوانات قیچی همراه داشته باشند.

متن ادبی ششم

مدرس: طاهای ابدی، المیرا
فعالیت: کلاس مشاعره برگزار گردید و چند بیت شعر برای حفظ کردن گفته شد که به قرار زیر هستند: آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا اشک گرم و آه سر و روی زرد و سوز دل حاصل عشقند و من این نکته میدانم چو شمع تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد وجود نارکت آزرده‌ی گزند مباد در دایره‌ی قسمت ما نقطه‌ی تسلیمیم لطف آنچه تو اندیشی حکم آنچه تو فرمایی

هنر ششم

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با استفاده از دورگیر مرحله اول نقاشی انار را روی بشقاب های شیشه ای کشیدند.
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان قلمو(هر سایزی که در دسترس میباشد و یا از قبل تهیه کرده اند.) دستمال پارچه ای کاور یا لباس قدیمی برای کار که لباس رنگی نشود. ممنونم
توضیح: پنج شنبه هفته آینده ( 17 آذر ) ساعت 9:30 آزمون تیمز ( علوم و ریاضی ) به صورت تستی در مدرسه به صورت حضوری برگزار می گردد.

ریاضی ششم

مدرس: طاهری، مریم
فعالیت: امروز پس از بازگشت از اردو ، تمرینات ص 45 تا 46کتاب را حل کردیم .
تکلیف: نداریم .

استعداد تحلیلی ششم

مدرس: طاهری، مریم
تکلیف: لطفا تمرینات ص 24 تا 27 کتاب استعداد تحلیلی را کامل انجام دهید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: