1403/04/31
ریاضی پنجم
مدرس:
اهدایی وند، ژیلا
فعالیت:
خدایا جهان پادشاهی تو راست/زما خدمت اید خدایی تو راست/موضوع:مفهوم ضرب با زیر بنای ضرب مساحتی /هدف:یاد اوری ضرب
سلام و عرض احترام/با دانش اموزان ضرب چند رقمی در چندرقمی روی تخته مرور کردیم بعد روی کاغذ شطرنجی در قالب گروههای 2 نفره ضربهای چند رقمی در چند رقمی رابه روش ضرب مساحتی انجام دادند .
فارسی پنجم
مدرس:
اهدایی وند، ژیلا
فعالیت:
اسمان فرصت پرواز بلند است،ولی قصه این است چه اندازه کبوتر باشی/سلام و احترام مجدد/موضوع:شناخت انواع ترکیبات/هدف:توانایی ساخت ترکیبات وصفی و اضافی و طرز تشخیص ان/همر اه دانش اموزان ،ترکیب وصفی و اضافی و اجزا و تشخیص ان را مرور وتمرین کردیم بعد در قالب گروههای 2 نفره از بین کلماتی که اماده کرده بودم و روی مقوا روی تخته با مگنت زده بودم در جدول هر کدام ترکیب اضافی و وصفی درست کردند و امتیازگرفتند.
""فرصت ها اتفاق نمی افتندبلکه شما انها را خلق میکنید""
1403/04/27
ریاضی پنجم
مدرس:
اهدایی وند، ژیلا
فعالیت:
خدایا جهان پادشاهی تو راست
زما خدمت اید خدایی تو راست
موضوع:کسرها
هدف:مهارت حل مساله و کاربرد کسر در زندگی روزمره /با عرض سلام و احترام.
با بچه ها کسر و اجزای ان را را روی تخته نوشتیم و انواع کسرها را با پرسش و پاسخ مرور کردیم جمع و تفریق کسری را پای تخته نوشتند وحل کردند و هم مخرج بودن کسرها که شرط جمع و تفریق کسرهاست یاداوری شدو مسئله ای با بچه ها در مورد جمع و تفریق کسرها حل کردیم و بچه ها هر کدام روی برگه ای مساله طرح کردند و پای تخته امدند و حل کردند.
هنر پنجم
مدرس:
الهی، شیما
فعالیت:
زیبانویسی اسم بچه ها به صورت قلم ونقاشی وخوشنویسی داخل اسم
تکلیف:
دفترمشق ونقاشی وآبرنگ همراه داشته باشند.
چوب جادویی
مدرس:
اهدایی وند، ژیلا
فعالیت:
به نام مهندس هستی/درس چوب جادویی/موضوع:ساخت استند گوشی/هدف:تلفیق دست سازه با قوانین فیزیک(تعادل و ارتباط زاویه ها)/با همراهی ،دانش اموزان با چوب بستنی، استند گوشی ساختند .
""یادگیری هیچ وقت بدون شکست و اشتباه انجام نمی گیرد""
در پناه خدا.
1403/04/24
ریاضی پنجم
مدرس:
اهدایی وند، ژیلا
فعالیت:
خدایا جهان پادشاهی توراست
زما خدمت اید خدایی تو راست
موضوع:زاویه ها
هدف:اندازه گیری زاویه ها با نقاله مهارت ساخت انواع زاویه
ابتدا با ساعت اموزشی و حرکت عقربه های ساعت انواع زاویه ها را با دانش اموزان تمرین کر دیم ،سپس گوشه های اتاق و زاویه ی تشکیل شده رامشاهده کردندبعد راس زاویه و تعریف زاویه و ضلعهای زاویه را توضیح دادم و انواع زوایا را با نامهای معروفی که دارند توضیح دادم و روی تخته کشیدم بعد در قالب گروههای 2 نفره با نی و کاغذ رنگی انواع زاویه را با دستورزی درست کردند و بعد زاویه های 130 و 48 و 99 درجه را با نقاله رسم کردند.
"انسانهای بی هدف مجبورند تمام عمر برای انسانهای هدفمند کار کنند""
فارسی پنجم
مدرس:
اهدایی وند، ژیلا
فعالیت:
خدایا جهان پادشاهی تو راست
زما خدمت اید خدایی تو راست
موضوع:جمله سازی و اجزای ان
هدف:شناسایی اجزای جمله با بازی مکعب شانس
ابتدا یک جمله ی ناقص روی تخته نوشتم و با بجه ها ان را کامل کردیم و بعد اجزای جمله (فعل و فاعل و ...)و جایگاه قرار گیری انها را برای بچه ها توضیح دادم بعد با 2 مکعبی که روی وجه های ان کلماتی را نوشته بودم به گروههای 2 نفره دادم و گروهها پای تخته امدند و با پرتاب مکعب ، بر اساس واژه ها جمله مناسب نوشتند و نمودار هر جمله را رسم کردند بعد به هر گروه روزنامه ای داده شد تا انها جملاتی انتخاب کنند و نمودار ان را رسم کنند.
""عزاداریهایتان قبول درگاه حق""
1403/04/20
1403/04/19
ریاضی پنجم
مدرس:
اهدایی وند، ژیلا
فعالیت:
خدایا جهان پادشاهی تو راست
زما خدمت اید خدایی تو راست
موضوع: الگوهای عددی و کشف رابطه ی بین انها
اجرا:ابتدا فیلمی از الگوها و طبیعت برای بچه ها گذاشتم سپس پرسیدم: چه برداشتی و ارتباطی بین تصاویر داخل فیلم میبینند،بعد با چینه هایی که به کلاس اوردم الگویی درست کردم و ودر مورد الگوهای عددی و انواع انها و کشف رابطه ی کلی بین انها توضیحاتی همراه با پرسش و پاسخ وچالش بین بچه ها داشتیم
بعد هر گروه دو نفره الگویی طراحی کرد و پای تخته امدند و از گروههای دیگر رابطه اش را سوال کرد و هر گروهی که پاسخ صحیح داد امتیاز گرفت.
تکلیف:
برای جلسه ی اینده (یکشنبه) هر کدام از دانش اموزان روی یک برگ مقوا با ابزار مناسب(لپه،چوب کبریت،...) الگویی طراحی کنندو رابطه ی بین الگوی خودشان را زیر ان بنویسند و به کلاس بیاورند
چوب جادویی
مدرس:
اهدایی وند، ژیلا
فعالیت:
به نام هنرمند افرینش
همراه دانش اموزان ، دست سازه ی ماشین را درست کردیم (با چوبهای بستنی و ...)تا مثل ماشین مسابقه با استفاده از قوانین فیزیکی که ضمن درست کردن میگفتم حرکت پر شتابی را تجربه کنند.