فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مبتکران

ریاضی پنجم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: خدایا جهان پادشاهی تو راست/زما خدمت اید خدایی تو راست/موضوع:مفهوم ضرب با زیر بنای ضرب مساحتی /هدف:یاد اوری ضرب سلام و عرض احترام/با دانش اموزان ضرب چند رقمی در چندرقمی روی تخته مرور کردیم بعد روی کاغذ شطرنجی در قالب گروههای 2 نفره ضربهای چند رقمی در چند رقمی رابه روش ضرب مساحتی انجام دادند .

فارسی پنجم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: اسمان فرصت پرواز بلند است،ولی قصه این است چه اندازه کبوتر باشی/سلام و احترام مجدد/موضوع:شناخت انواع ترکیبات/هدف:توانایی ساخت ترکیبات وصفی و اضافی و طرز تشخیص ان/همر اه دانش اموزان ،ترکیب وصفی و اضافی و اجزا و تشخیص ان را مرور وتمرین کردیم بعد در قالب گروههای 2 نفره از بین کلماتی که اماده کرده بودم و روی مقوا روی تخته با مگنت زده بودم در جدول هر کدام ترکیب اضافی و وصفی درست کردند و امتیازگرفتند. ""فرصت ها اتفاق نمی افتندبلکه شما انها را خلق میکنید""

ریاضی پنجم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: خدایا جهان پادشاهی تو راست زما خدمت اید خدایی تو راست موضوع:کسرها هدف:مهارت حل مساله و کاربرد کسر در زندگی روزمره /با عرض سلام و احترام. با بچه ها کسر و اجزای ان را را روی تخته نوشتیم و انواع کسرها را با پرسش و پاسخ مرور کردیم جمع و تفریق کسری را پای تخته نوشتند وحل کردند و هم مخرج بودن کسرها که شرط جمع و تفریق کسرهاست یاداوری شدو مسئله ای با بچه ها در مورد جمع و تفریق کسرها حل کردیم و بچه ها هر کدام روی برگه ای مساله طرح کردند و پای تخته امدند و حل کردند.

هنر پنجم

مدرس: الهی، شیما
فعالیت: زیبانویسی اسم بچه ها به صورت قلم ونقاشی وخوشنویسی داخل اسم
تکلیف: دفترمشق ونقاشی وآبرنگ همراه داشته باشند.

چوب جادویی

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: به نام مهندس هستی/درس چوب جادویی/موضوع:ساخت استند گوشی/هدف:تلفیق دست سازه با قوانین فیزیک(تعادل و ارتباط زاویه ها)/با همراهی ،دانش اموزان با چوب بستنی، استند گوشی ساختند . ""یادگیری هیچ وقت بدون شکست و اشتباه انجام نمی گیرد"" در پناه خدا.

ریاضی پنجم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: خدایا جهان پادشاهی توراست زما خدمت اید خدایی تو راست موضوع:زاویه ها هدف:اندازه گیری زاویه ها با نقاله مهارت ساخت انواع زاویه ابتدا با ساعت اموزشی و حرکت عقربه های ساعت انواع زاویه ها را با دانش اموزان تمرین کر دیم ،سپس گوشه های اتاق و زاویه ی تشکیل شده رامشاهده کردندبعد راس زاویه و تعریف زاویه و ضلعهای زاویه را توضیح دادم و انواع زوایا را با نامهای معروفی که دارند توضیح دادم و روی تخته کشیدم بعد در قالب گروههای 2 نفره با نی و کاغذ رنگی انواع زاویه را با دستورزی درست کردند و بعد زاویه های 130 و 48 و 99 درجه را با نقاله رسم کردند. "انسانهای بی هدف مجبورند تمام عمر برای انسانهای هدفمند کار کنند""

فارسی پنجم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: خدایا جهان پادشاهی تو راست زما خدمت اید خدایی تو راست موضوع:جمله سازی و اجزای ان هدف:شناسایی اجزای جمله با بازی مکعب شانس ابتدا یک جمله ی ناقص روی تخته نوشتم و با بجه ها ان را کامل کردیم و بعد اجزای جمله (فعل و فاعل و ...)و جایگاه قرار گیری انها را برای بچه ها توضیح دادم بعد با 2 مکعبی که روی وجه های ان کلماتی را نوشته بودم به گروههای 2 نفره دادم و گروهها پای تخته امدند و با پرتاب مکعب ، بر اساس واژه ها جمله مناسب نوشتند و نمودار هر جمله را رسم کردند بعد به هر گروه روزنامه ای داده شد تا انها جملاتی انتخاب کنند و نمودار ان را رسم کنند. ""عزاداریهایتان قبول درگاه حق""

ریاضی پنجم

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: خدایا جهان پادشاهی تو راست زما خدمت اید خدایی تو راست موضوع: الگوهای عددی و کشف رابطه ی بین انها اجرا:ابتدا فیلمی از الگوها و طبیعت برای بچه ها گذاشتم سپس پرسیدم: چه برداشتی و ارتباطی بین تصاویر داخل فیلم میبینند،بعد با چینه هایی که به کلاس اوردم الگویی درست کردم و ودر مورد الگوهای عددی و انواع انها و کشف رابطه ی کلی بین انها توضیحاتی همراه با پرسش و پاسخ و‌چالش بین بچه ها داشتیم بعد هر گروه دو نفره الگویی طراحی کرد و پای تخته امدند و از گروههای دیگر رابطه اش را سوال کرد و هر گروهی که پاسخ صحیح داد امتیاز گرفت.
تکلیف: برای جلسه ی اینده (یکشنبه) هر کدام از دانش اموزان روی یک برگ مقوا با ابزار مناسب(لپه،چوب کبریت،...) الگویی طراحی کنندو رابطه ی بین الگوی خودشان را زیر ان بنویسند و به کلاس بیاورند

چوب جادویی

مدرس: اهدایی وند، ژیلا
فعالیت: به نام هنرمند افرینش همراه دانش اموزان ، دست سازه ی ماشین را درست کردیم (با چوبهای بستنی و ...)تا مثل ماشین مسابقه با استفاده از قوانین فیزیکی که ضمن درست کردن میگفتم حرکت پر شتابی را تجربه کنند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: