فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مهدی اخوان ثالث

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: فعالیت ریاضی مربوط به اعداد ،اشکال، چوب خط های مساوی انجام شد. 2=2، 7=7. در دفتر تلاش و با کمک شابلون اشکالی کشیدند که با طرف دیگر علامت ،مساوی باشد. و در پایان کلاس بازی کردیم به گل پسرها بسیار خوش گذشت.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: در شروع کلاس مروری بر نشانه جدید داشتیم. ترکیب ها پرسیده شد و کتاب نگارش صفحه 65 کامل شد. از دانش آموزان در خواندن و حل سوال ها کمک گرفته شد. شنبه نشانه ی جدید تدریس نمی شود. کتاب های روز شنبه:: کتاب ریاضی، نگارش، دفتر املا علوی، کتاب کار ریاضی و فارسی همراه دانش آموزان باشد.
تکلیف: 1)کتاب کار فارسی صفحه 103 و 104 انجام شود. 2)دیکته شب با کلمات و جملاتی که نشانه ش در آنها است نوشته شود. 3)ترکیبات نشانه ش کار شود. تعطیلات خوبی داشته باشید.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: در شروع کلاس ورزش صبحگاهی انجام شد. کارتون شیر و موش و شکارچی را دانش آموزان مشاهده کردند و با تکرار صدای ش در کارتون متوجه تدریس نشانه جدید شدند. تصاویری روی تخته کلاس نشان داده شد و دانش آموزان کلماتی گفتند که نشانه ش در آنها بود. ش دو شکل دارد ، غیر آخر و آخر ، و با نشانه های موشک دار دوست می شوند. دانش آموزان در دفتر تلاش نقاشی کارتونی که مشاهده کرده بودند را کشیدند. ترکیب نشانه ش کار شد: شا،شَ، شو،شی،شِ. در دفتر ترکیب ها و یک خط نگارش نشانه ش نوشته شد. کتاب فارسی صفحات 49 و 50 درس جدید گوش شنوا تصویرک و جمله ها خوانده شد. بخش ، صدای اول و آخر، پیدا کردن جایگاه ش در کلمات توسط دانش آموزان گفته شد.کتاب نگارش صفحه ی 64 توسط دانش اموزان خوانده شد و با خطی زیبا نوشته شد. از دانش آموزان در انجام سوال ها کمک گرفته شد.
تکلیف: 1)کتاب کار فارسی صفحات 101 و 102 انجام شود. 2)ترکیبات نشانه ش حتما کار شود.3) جدول هایی که در منزل هست برای ترکیب ش کامل شود.4) گل پسرها به مادر یا پدر املا بگویند و در پایان املا را تصحیح کنند، خطاهای املا را با مداد قرمز مشخص کنند و صحیح آن را بنویسند.

سواد مالی

مدرس: نادری، نرگس
فعالیت: ویدئو ( همراه بانک ) -معلم از دانش آموزان می خواهد درباره ی ویدئو پخش شده برای بقیه صحبت کند -متن درس از روی کتاب خوانده میشود . -درباره همراه بانک و نحوه ی استفاده از آن به اختصار توضیح داده میشود . -معلم از دانش آموزان می خواهد با دقت به تصاویر کتاب نگاه کند و توضیحاتی توسط معلم داده می شود . -معلم با مشارکت دانش آموزان مزایای همراه بانک را بیان میکند . -معلم با همکاری دانش آموزان درباره ی نکات ایمنی هنگام استفاده از همراه بانک صحبت می کند .
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 81

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: در زنگ ریاضی ؛ ابتدا مسابقه ی اقای ریاضی انجام شد‌. دانش آموزان سوال نمایش داده شده روی تخته را در دفتر تلاش وارد کردند و سوال را کامل کردند. کتاب ریاضی صفحات 76 و 77 کامل شد. شمارش اشکال و کشیدن چوب خط و عدد مناسب،کار با خط کش و توجه به الگو اصلی کتاب و کامل کردن قسمت شطرنجی. کتاب کار ریاضی صفحه 81 انجام شد. در انجام سوال ها از دانش آموزان کمک گرفته شد. امروز در کلاس داستان مورچانه با طرح بیدپا خوانده شد ، با هدف افزایش درک مطلب کودکان ، توسعه سواد خواندن کودکان، افزایش دقت و توجه ، و در پایان سوالات مربوط به داستان پرسیده شد و دانش آموزان پاسخ دادند. فردا نشانه ی جدید تدریس می شود.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحات 82 و 83 انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: در کلاس ریاضی گل پسرها در دفتر تلاش با خط کش اشکال هندسی کشیدند و به تعداد شکل ها چوب خط و عدد مناسب را نوشتند. شعر اعداد خوانده شد و شمارش اشکال ، سپس آموزش عدد 8 با شعر خوانی، کشیدن 8 شکل، چوب خط 8 ، و نگارش عدد 8 یک خط تمرین شد. کتاب ریاضی صفحه ی 74 انجام شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه 80 انجام شود.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: دانش آموزان در دفتر املا علوی، دیکته خورشیدی نوشتند‌. دیکته کلمات برای تکرار و تمرین ، -ِ دوستی، ای مستقل و کلمات نشانه ی -ِ گفته شد.
تکلیف: اولیا عزیز 10 کلمه در دفتر تلاش نوشته شود و دانش آموزان با هر کدام جمله بسازند.

مهارت اجتماعی

مدرس: صادقی، مهتا
فعالیت: با سلام و احترام جلسه امروز مرور اتیکت مهمان بودن همراه با پخش فیلم ، پرسش و پاسخ بارش فکری در کلاس.
تکلیف: بچه ها همان تکلیف جلسه قبل را همراه خود به کلاس بیاورند.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: در کلاس انلاین ابتدا گل پسرها ورزش کردند. آموزش علامت مساوی با شعر داده شد. گل پسرها با کاغذ رنگی علامت مساوی را درست کردند. کتاب ریاضی صفحات 73 و 75 کامل انجام شد.در انجام سوال ها از دانش آموزان کمک گرفته شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه 79 انجام شود.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: در دفتر علوی املا جمله ای گفته شد. جملات:( آزاده در باران آمد. مدادِ سبز زیبا است. بابا نامه ای در دست دارد. او در مرز سرباز است. من ایران را دوست دارم. مادر با نانِ تازه آمد. مادرِ سارا بیمار بود. درِ مدرسه باز بود. اسد با سام در باران ایستاده است. امین در بازار میز می سازد.)دانش آموزانی که جملات را صحیح ننوشتند حتما اصلاح شود و دانش آموزانی که حضور نداشتند جملات در دفتر املا وارد شود.
تکلیف: 1)روانخوانی کتاب کار فارسی صفحه 93 خوانده شود.2) 7 جمله بهم ریخته در دفتر تلاش نوشته شود و دانش آموزان پایین آن مرتب شده ی جمله را بنویسند‌.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: