فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مهدی اخوان ثالث

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: اول کلاس ورزش انجام شد. خواندن سوره حمد و توحید. خواندن شعر زرد آلو. در کلاس آنلاین با داستان تدریس ای مستقل انجام شد . ای تنها در کلمه هایی می آید که آخر انها ه آخر تنها و یا چسبان باشد. در دفتر تلاش کلماتی که ای آخر تنها داشتند نوشتیم. مانند: ستاره ای، نامه ای، مدرسه ای، نرده ای، راننده ای و ..... برای درک بهتر تدریس کتاب کار فارسی صفحات 97 و 98 کامل شد. کتاب نگارش صفحه 63 انجام شد.از دانش آموزان برای انجام سوال های کتاب نگارش و کتاب کار فارسی کمک گرفته شد. روانخوانی کتاب کار صفحه 99 توسط دانش آموزان خوانده شد. شنبه نشانه جدید تدریس نمی شود. کتاب های روز شنبه : دفتر املا علوی، کتاب ریاضی، کتاب کار ریاضی و فارسی ، دفتر تلاش همراه دانش آموزان باشد.
تکلیف: 1)کتاب کار فارسی صفحات 99 و 100 انجام شود. روانخوانی صفحه 99 چندین بار خوانده شود. 2)دیکته ی شب نوشته شود. در کلمات و جملات -ِ دوستی و ای آخر تنها فراموش نشود. 3)حتما ترکیب های نشانه ی اِ کار شود‌. 4)در دفتر تلاش از عدد 0 تا 7 به ترتیب 4 خط نوشته شود‌. 0،1،2،3،4،5،6،7.

مهارت زندگی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام وروزبخیر امروز در مورد مسولیت پذیری /انجام دادن به موقع تکالیف نمایش عروسکی اجرا شد /صفحات 22و23 کتاب انجام شد
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: زنگ ریاضی تم 11 شروع به تدریس شد. صفحه اول تم از گل پسرها سوال پرسیده شد و آنها پاسخ دادند. صفحه 72 انجام شد. آشنایی با مفهوم اولیه برابر و مساوی، شمارش شکل ها و کشیدن اشکال هندسی به اندازه ای که دو دسته شکل باهم برابر شوند.کار با شابلون. کامل کردن جدول شطرنجی به صورت قرینه. برای آموزش بهتر کتاب کار ریاضی صفحه 78 انجام شد. در انجام سوال ها از دانش آموزان کمک گرفته شد. و در پایان کلاس استپ رقص بازی کردیم به گل پسرها بسیار خوش گذشت.
تکلیف: 1) املا در دفتر تلاش نوشته شود. حتما در املا -ِ دوستی و کلماتی که اِ دارند استفاده شود‌.2) کتاب کار علوم صفحات 63،64،65 انجام شود.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: در صورت حضوری بودن کلاس ،فردا چهارشنبه ،کتاب های زیر همراه دانش آموزان باشد:کتاب نگارش، کتاب ریاضی، دفتر املا علوی، کتاب کار فارسی

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: گل پسرها در دفتر املا علوی، املا کلمات نوشتند. کلماتی که نشانه اِ دارد. مانند: اِمام، مِداد، مدرِسه، سِتاره، آزاده، دانه، سه، دسته، اِمروز ، اِنسان، اِداره و..... دانش آموزانی که حضور نداشتند حتما دیکته کلمات در دفتر املا وارد شود.

سواد مالی

مدرس: نادری، نرگس
فعالیت: -ویدئو ( مستر بین و دستگاه عابر بانک ) -معلم از یک دانش آموز می خواهد درباره ی ویدئو پخش شده برای بقیه صحبت کند -متن درس از روی کتاب خوانده میشود . -درباره کارت بانکی و دستگاه عابر بانک به اختصار توضیح داده میشود . -عکس قسمتهای مختلف دستگاه نشان داده می شود . -معلم با مشارکت دانش آموزان مزایای دستگاه عابر بانک را بیان میکند . -معلم با همکاری دانش آموزان درباره ی نکات ایمنی هنگام استفاده از دستگاه خود پرداز صحبت می کند
تکلیف: فعالیت منزل صفحه74

رایانه

مدرس: فرخی، فرید
فعالیت: مرور مطالب گذشته آشنایی با خط صاف خمیده و سطل رنگ
تکلیف: فعالیت صفحه 23 انجام شود

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: در کلاس انلاین تدریس ( -ِ دوستی ) انجام شد. زمانی که دو کلمه در کنار هم قرار میگیرند و برای بهتر شدن معنی -ِ دوستی آن دو کلمه را باهم دوست میکند تا نوشتن کلمه اول تغیر نکند. -ِ دوستی زیر پای آخرین نشانه از کلمه ی اول قرار می گیرد. مانند: سیبِ تازه، مدادِ من، ایرانِ زیبا، دامنِ مادر، برادرِ سارا و.... گل پسر ها در دفتر تلاش کلمات را نوشتند.
تکلیف: 1)کتاب کار فارسی صفحه 98 فقط سوال 7 و 9 انجام شود. 2)دیکته ی شب نوشته شود. 3)حتما -ِ دوستی تمرین شود.کلماتی در دفتر تلاش نوشته شود که با -ِ دوستی باهم دوست می شوند.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 62 انجام شد. دانش آموزانی که در کلاس حضور نداشتند حتما این صفحه کامل شود.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: زنگ اول دوباره تدریس نشانه اِ به صورت خلاصه انجام شد. صدا و اسم نشانه یادآوری شد. گل پسرها چهار شکل نشانه اِ را درست کرده بودند و در کلاس هر کدام را معرفی کردند. اِ اول ِ غیر اول آخر چسبان ه آخر تنها. کلماتی گفته شد و هر کدام از کلمات، از چهار شکل نشانه اِ را داشتند دانش آموزان باید نشان میدادند. ترکیب ها به صورت تک به تک پرسیده شد و در کلاس کار شد.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 61 در کلاس آنلاین انجام شد و دانش آموزان کلمات را خواندند. دوباره نگارش هر چهار شکل نشانه اِ آموزش داده شد. در آخر کلاس گل پسرها روی تخته سفید نقاشی کشیدند.
تکلیف: 1)کتاب کار فارسی صفحه 96 کامل انجام شود. 2)صفحه 97 فقط سوال 4 و 5 انجام شود.3)حتما ترکیب نشانه ها با اِ تمرین شود.

مهارت اجتماعی

مدرس: صادقی، مهتا
فعالیت: با سلام و احترام جلسه امروز تدریس اتیکت مهمان بودن، آشنایی دانش آموزان با کلمات مهمان و میزبان، پخش ارائه پاور پوینت در مورد اینکه چطور یک مهمان فوق العاده باشیم.
تکلیف: دانش آموزان این هفته تکلیفی ندارند.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: تدریس نشانه چهار شکلی اِ با داستان و شعرخوانی و کدگذاری انجام شد.(اِ اول ِ غیر اول ه آخر تنها ،آخر چسبان).ترکیب نشانه ها با ِ کار شد مثل: به، ده، ره، سه و ....کلماتی که صدای اِ دارند توسط دانش آموزان گفته شد. کتاب فارسی صفحه 48 کلمات و جملات خوانده شد. تشخیص جایگاه اِ در کلمات، بخش، صدای اول، صدای آخر انجام شد. پک ایجاد انگیزه توسط پارسا نشان داده شد. سپاس از اولیا عزیز برای تهیه پک جذاب‌.کلاس به صورت انلاین برگزار شد‌. نشانه اِ جز نشانه های موشک دار، صدا دار است‌.
تکلیف: لطفا برای فردا هر چهار شکل نشانه اِ به صورت کاردستی درست شود.برای ایجاد انگیزه و آموزش بهتر فردا گل پسرها در کلاس انلاین همراه خود داشته باشند.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: گل پسرها در دفتر تلاش نقاشی کشیدند که صدای اِ در آنها شنیده می شود. مثل: اِستخر، مِداد، سِتاره، مدرسه و ..... نگارش نشانه چهار شکلی اِ در دفتر آموزش داده شد و دانش آموزان هر کدام را روی یک خط نوشتند.
تکلیف: 1)کتاب کار فارسی صفحه 95 انجام شود‌. 2)دانش آموزان در دفتر تلاش یک خط از نشانه چهار شکلی اِ را بنویسند‌.مانند فعالیت انجام شده در کلاس انلاین.3) ترکیبات نشانه ها با اِ کار شود.4) جدول ترکیب که در منزل هست حتما ترکیب نشانه ها با اِ در جدول کامل شود‌.

قرآن اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: اول کلاس گل پسرها ورزش کردند و بعد سوره ی حمد و توحید خوانده شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: