فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: نوآوران 1

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ نوشتاری کلاس آنلاین، آموزش جهت‌ها و رنگ‌ها به‌صورت تلفیقی با مهارت‌های نوشتاری اجرا شد. در ابتدای کلاس، جهت‌ها (بالا، پایین، چپ، راست) با استفاده از تصاویر آموزشی و حرکات دست معرفی و مرور شد و نوآموزان به‌صورت شفاهی جهت‌ها را تشخیص دادند. سپس رنگ‌ها با نمایش اشیای رنگی و پرسش‌وپاسخ فعال‌سازی شد.

بازی دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ بازی هدفمند، آموزش به‌صورت تلفیقی با درس علوم و با موضوع مفید بودن حیوانات برای انسان انجام شد. در ابتدای زنگ، با قصه‌گویی جذاب درباره حیوانات مفید و نقش آن‌ها در زندگی انسان، ذهن نوآموزان آماده یادگیری شد. سپس بازی گردونه شانس اجرا گردید؛ به این صورت که نوآموزان با چرخاندن گردونه داستان فلش کارت ها را تعریف کردند در ادامه، چالش حافظه با کارت‌های تصویری حیوانات برگزار شد . در پایان، مطالب آموزش‌داده‌شده جمع‌بندی شد و نوآموزان توانستند با مشارکت فعال، نمونه‌هایی از مفید بودن حیوانات برای انسان را بیان کنند. این زنگ در فضایی شاد، پویا و آموزشی با مشارکت بالای نوآموزان به پایان رسید.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: کلاس آنلاین امروز، آموزش نشانه «ن» به‌صورت خلاقانه و فعال انجام شد. در این جلسه، با اجرای فعالیت نمایشی «نانوا» و درست‌کردن خمیر به‌صورت عملی، نوآموزان با صدای نشانه «ن» آشنا شدند. در ادامه، به‌منظور تثبیت یادگیری، کلیپ آموزشی کلماتی که با نشانه «ن» آغاز می‌شوند برای نوآموزان پخش شد. این فعالیت موجب افزایش توجه، مشارکت و درک بهتر مفاهیم آموزشی در فضای کلاس آنلاین گردید.

مهارت زندگی پیش‌دبستانی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه درس یازدهم داده شد و در رابطه با تفاوتهای فردی و ظاهری صحبت شد .

فعالیت

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ فعالیت مناسبتی، در خصوص شب یلدا گفتگو و تبادل نظر انجام شد. نوآموزان درباره خاطرات شب یلدا، میوه‌های مخصوص این شب و آیین‌های آن صحبت کردند. سپس با هدف تقویت حافظه و توجه، مطالب ارائه‌شده مرور و حفظ شد. در ادامه، نوآموزان با انجام یک فعالیت عملی، کاردستی هندوانه تهیه کردند که این فعالیت با استقبال و مشارکت فعال آنان همراه بود.

هوش و خلاقیت پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ هوش و خلاقیت، نوآموزان با انگیزه و علاقه‌مندی در فعالیت‌های آموزشی شرکت کردند. تمرینات کتاب به‌صورت کامل و مرحله‌به‌مرحله انجام شد و مفاهیم مربوط با توضیح ساده، مثال و راهنمایی معلم برای نوآموزان مرور گردید. در طول کلاس، نوآموزان با تمرکز و دقت به حل تمرین‌ها پرداختند و تلاش شد تا تفکر منطقی، دقت دیداری، حل مسئله و خلاقیت آن‌ها تقویت شود. همچنین با پرسش و پاسخ و راهنمایی فردی، مشارکت فعال همه نوآموزان فراهم شد. در پایان، تمرینات بررسی و جمع‌بندی گردید و اهداف آموزشی این زنگ به‌خوبی محقق شد.

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: به علت شروع با تاخیر دوساعته به مناسبت شب یلدا کلاس تشکیل نشد.

بازی دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ بازی هدفمند، بازی «بادکنک بازیگوش» با هدف ایجاد نشاط، افزایش تمرکز و تقویت مهارت‌های حرکتی نوآموزان اجرا شد. نوآموزان با علاقه و هیجان در بازی شرکت کردند و با رعایت نوبت و قوانین ساده بازی، فعالیت را انجام دادند. این بازی موجب تقویت هماهنگی چشم و دست، دقت، سرعت عمل و همکاری گروهی در نوآموزان شد. فضای کلاس شاد و پرانرژی بود و در پایان، ضمن جمع‌بندی فعالیت، اهداف آموزشی و تربیتی این زنگ به‌خوبی تحقق یافت.

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: جشن یلدا با شور و صمیمیت در سالن رونیکا پلاس برگزار شد. این برنامه با هدف آشنایی نوآموزان با آیین‌های سنتی شب یلدا و ایجاد فضایی شاد و خاطره‌انگیز اجرا گردید. نوآموزان با حضور پرنشاط خود، لحظات دل‌انگیزی را رقم زدند و این مراسم در فضایی گرم و صمیمی به یادماندنی شد.
تکلیف: پیشاپیش یلداتون مبارک

مفاهیم علوم پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ علوم، تمرینات مربوط به مبحث آبزیان با مشارکت نوآموزان حل شد. ابتدا ویژگی‌های آبزیان مرور گردید و سپس نوآموزان با راهنمایی معلم به انجام تمرینات کتاب پرداختند. در پایان، پاسخ‌ها بررسی شد و نکات آموزشی به منظور تثبیت یادگیری بیان گردید.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ نوشتاری، نوآموزان تمرینات مربوط به کتاب را با راهنمایی معلم انجام دادند. در این زنگ، نحوه صحیح انجام تمرین‌ها توضیح داده شد و نوآموزان با دقت و تمرکز به حل فعالیت‌ها پرداختند. در پایان، تمرین‌ها بررسی و اشکالات احتمالی برطرف شد.

مهارت زندگی پیش‌دبستانی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: به دلیل برگزاری جشن یلدا کلاس اتیکت برگزار نشد .

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام خدمت اولیای عزیز امروز جشن یلدا بود تدریس نشد با سپاس.

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ خوانداری، نوآموزان با پدیده‌ی زیبای رنگین‌کمان آشنا شدند. ابتدا درباره‌ی شکل‌گیری رنگین‌کمان و رنگ‌های آن گفت‌وگو شد و نوآموزان با ترتیب رنگ‌ها به‌صورت ساده و قابل فهم آشنا شدند. سپس هر یک از نوآموزان با استفاده از مداد‌رنگی و خلاقیت خود، رنگین‌کمان را نقاشی کردند. این فعالیت علاوه بر تقویت مهارت خوانداری، باعث افزایش دقت، هماهنگی چشم و دست و پرورش خلاقیت نوآموزان شد و با علاقه‌مندی بالای آن‌ها همراه بود.

آسمانه پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ آسمانه و شعر، نوآموزان با شور و علاقه کاربرگ گل نرگس را با دقت و خلاقیت تکمیل کردند. در ادامه، سوره مبارکه کوثر به‌صورت جمعی تکرار و تمرین شد تا ضمن تقویت حافظه، مفاهیم معنوی آن نیز در ذهن نوآموزان تثبیت شود. این فعالیت‌ها در فضایی شاد و آموزنده انجام شد.

هنر پیش‌دبستانی

مدرس: خوشدامن، مهتاب
فعالیت: باسلام.... ساخت کاردستی یلدا .... آموزش ساخت کلاژ هندوانه ... سپس فضاسازی و رنگ آمیزی کل اثر.....

ماهرشو

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ ماهرشو، نوآموزان با راهنمایی مربی اوریگامی گل لاله را مرحله‌به‌مرحله درست کردند. این فعالیت با هدف تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف، دقت و تمرکز انجام شد. نوآموزان با علاقه و اشتیاق در ساخت گل لاله کاغذی مشارکت داشتند و در پایان، آثار زیبای خود را با افتخار به نمایش گذاشتند.
پیام مشاور

پیام مشاور

رده: فوق برنامه
توضیح: ناخن جویدن در کودکان: دلایل و راهکارهای عملی چرا کودکان ناخن می‌جوند؟ ناخن جویدن (اونیکوفاژی) یکی از شایع‌ترین عادات رفتاری در کودکان است که معمولاً از 4-5 سالگی شروع شده و ممکن است تا نوجوانی ادامه یابد: علل احتمالی: استرس و اضطراب (مشاجرات خانوادگی، فشار تحصیلی، تغییرات زندگی) تقلید از دیگران خستگی یا بی‌حوصلگی نیاز به تخلیه تنش‌های درونی راهکارهای کاربردی برای والدین 1. برخورد آرام و غیرمستقیم هرگز کودک را به خاطر ناخن جویدن سرزنش یا تحقیر نکنید توجه منفی می‌تواند رفتار را تشدید کند 2. کاهش استرس محیط خانه را آرام نگه دارید زمان‌های استرس‌زا را شناسایی و مدیریت کنید تکنیک‌های آرام‌سازی مثل تنفس عمیق را آموزش دهید 3. جایگزین‌سازی یک شیء جایگزین مثل توپ استرس ( فیجت ) یا اسباب‌بازی فشاری در اختیارش بگذارید و در هنگام تماشای تلویزیون یا مواقع بی‌حوصلگی، به او بدهید تا دستهایش مشغول شود . 4. مشغول نگه‌داشتن دست‌ها فعالیت‌های هنری با استفاده از دست‌ها (خمیربازی، نقاشی، ساختن سازی) بازی با اسباب‌بازی‌هایی که نیاز به دست‌کاری دارند 5. تشویق و پاداش سیستم پاداش برای روزهایی که ناخن نمی‌جود ایجاد کنید پیشرفت را تحسین کنید (حتی اگر کوچک باشد) 6. مراقبت از ناخن‌ها ناخن‌های کودک را کوتاه نگه دارید برای دختران لاک زدن (حتی بی‌رنگ) ممکن است کمک‌کننده باشد چه زمانی نگران باشیم؟ اگر ناخن جویدن: منجر به خونریزی یا عفونت شود همراه با سایر علائم اضطراب باشد باعث انزوا یا اجتناب از فعالیت‌ها شود پس از مدتی استفاده از راهکارها بهبود نیابد یادآوری مهم: در بیشتر موارد، ناخن جویدن با افزایش سن و رشد مهارت‌های مقابله‌ای کاهش می‌یابد. صبر و درک والدین کلید اصلی کمک به کودک است.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: