1404/07/30
مفاهیم ریاضی پیشدبستانی
مدرس:
محمدی، سمانه سادات
فعالیت:
در زنگ ریاضی، نوآموزان بدون کمک معلم به طور مستقل به حل سوالات سنجش پرداختند. هدف از این فعالیت، ارزیابی میزان یادگیری و تثبیت آموختههای آنان در طول یک ماه آموزش بود. از طریق این سنجش، نقاط قوت و نیازهای آموزشی هر نوآموز شناسایی شد تا برنامهریزی دقیقتری برای ادامهی آموزش انجام گیرد.
تکلیف:
باتشکر فراوان ارمغان تحویل نوآموزان شد. لطفا ارمغان 2 و4 درمنزل کامل شده وسپس روز شنبه تحویل آموزگار گردد.
مفاهیم علوم پیشدبستانی
مدرس:
محمدی، سمانه سادات
فعالیت:
در زنگ علوم، مطالب مربوط به درس «غذای سالم و ناسالم» بهصورت کامل مرور و تکرار شد. در ادامه، نوآموزان با مشارکت فعال در گفتگو، دربارهی فواید تغذیهی سالم و مضرات خوراکیهای ناسالم تبادل نظر کردند. سپس تمرینات مربوط به این مبحث در کتاب درسی بهصورت فردی و گروهی حل شد. این فعالیت با هدف تقویت آگاهی تغذیهای، تشخیص صحیح گروههای غذایی و ترویج عادتهای درست غذایی در زندگی روزمره انجام گرفت.
تکلیف:
کتاب مفاهیم علوم تحویل نوآموزان شد. لطفا بازدید شود ودرنهایت بازخورد داده شودوروز شنبه تحویل معلم گردد.با تشکر
دانشمند کوچک
مدرس:
محمدی، سمانه سادات
فعالیت:
در زنگ آزمایشگاه، مطالب جلسات پیشین مرور و تکرار شد. نوآموزان دربارهی مراحل انجام آزمایشها و نتایج آنها گفتگو کردند و نکات اصلی دوباره مورد بررسی قرار گرفت. هدف از این فعالیت، تثبیت آموختههای علمی، تقویت دقت مشاهده و یادآوری مراحل صحیح انجام آزمایشها بود.
قصههای فارسی
مدرس:
محمدی، سمانه سادات
فعالیت:
در زنگ قصهگویی، نوآموزان با شور و اشتیاق به بازگویی قصهی «پریا» پرداختند و با استفاده از نقاشی، برداشت و آموختههای خود را به تصویر کشیدند. هدف از این فعالیت، تقویت قدرت بیان، خلاقیت و درک مفاهیم اخلاقی داستان بود. در پایان، هر نوآموز با الهام از نتیجهی قصه، پیام اخلاقی و آموزههای ارزشمند آن را بیان کرد.
دومینو
مدرس:
محمدی، سمانه سادات
فعالیت:
در زنگ دومینو، نوآموزان با مفهوم «کنترل سرعت در چینش قطعات» آشنا شدند. معلم ابتدا شیوهی صحیح و دقیق چیدن دومینوها را با تأکید بر حفظ فاصله و تمرکز توضیح داد، سپس نوآموزان با اجرای عملی تمرینها، مهارت خود را در کنترل حرکت و هماهنگی دستها تقویت کردند. هدف از این فعالیت، افزایش دقت، تمرکز و صبر در انجام کارهای مرحلهای بود.
1404/07/29
زبانآموزی پیشدبستانی
مدرس:
محمدی، سمانه سادات
فعالیت:
در زنگ مفاهیم نوشتاری، نوآموزان ابتدا با سوزن مخصوص، روی کارتهای مقوایی اشکال هندسی مختلف مانند دایره، مربع و مثلث را سوراخ کردند. این فعالیت با هدف تقویت مهارتهای دستورزی، افزایش تمرکز و آمادهسازی عضلات انگشتان برای نوشتن انجام شد. سپس معلم درباره خط بریل و روش خواندن آن توضیح داد؛ نوآموزان با لمس نقاط برجسته روی کارتها، مفهوم نوشتار لمسی را درک کردند و با شیوه خواندن نابینایان آشنا شدند. این فعالیت ضمن ایجاد حساسیت نسبت به تواناییهای متفاوت افراد، به پرورش دقت و حس لمس دانشآموزان کمک کرد.
ورزش پیشدبستانی
مدرس:
باقرپور، محمدمبین
فعالیت:
گرم کردن اجرای تمرینات هماهنگی گروهی و در آخر فوتبال
ماهرشو
مدرس:
محمدی، سمانه سادات
فعالیت:
در زنگ «ماهر شو»، ابتدا گفتوگویی گروهی میان معلم و نوآموزان درباره پایتخت کشور ایران، شهر تهران، و برخی از مکانهای دیدنی آن مانند برج آزادی، برج میلاد، پارک آبوآتش و موزهها انجام شد. سپس با طرح پرسش و پاسخ، آموختههای نوآموزان مرور و تثبیت گردید. در ادامه، بچهها با استفاده از خمیر بازی، مدلهایی از برج آزادی و برج میلاد ساختند. این فعالیت علاوه بر تقویت دقت، تمرکز و مهارتهای دستورزی، موجب آشنایی عملیتر نوآموزان با نمادهای فرهنگی و شهری تهران شد.
فعالیت
مدرس:
محمدی، سمانه سادات
فعالیت:
در زنگ فعالیت مناسبتی، معلم با عینک تیره و عصا به شکل یک فرد نابینا وارد کلاس شد تا تجربهای واقعی و ملموس برای نوآموزان ایجاد کند. در ابتدا درباره نحوه استفاده از عصا و نقش آن در راه رفتن و تشخیص مسیر توسط نابینایان گفتگو شد. سپس معلم خط نوشتاری بریل را معرفی کرد و نحوه خواندن و نوشتن با این خط را توضیح داد. نوآموزان با لمس نمونههایی از خط بریل و تمرین شناسایی نقاط برجسته، درکی اولیه از روش ارتباط نابینایان پیدا کردند. این فعالیت باعث تقویت همدلی، احترام به تفاوتها و آشنایی با دنیای افراد دارای محدودیت بینایی شد.
تکلیف:
روز عصای سفید بر نابینایان گرامی باد.
1404/07/28
زبانآموزی پیشدبستانی
مدرس:
محمدی، سمانه سادات
فعالیت:
در زنگ خوانداری امروز، ابتدا مطالب جلسات گذشته مرور شد تا نوآموزان با تلفظ و شکل نوشتاری صداهای «آ»، «اَ» و «اِ» دوباره آشنا شوند. پس از مرور و تمرین گروهی این صداها با استفاده از کارتکلمات و بازیهای زبانی، صدای «اُ» معرفی و تمرین شد. نوآموزان با کلمات دارای صدای اُ آشنا شدند و سپس تمرینات مربوط به این صدا در کتاب خوانداری به صورت فردی و گروهی انجام شد. در پایان، چند دانشآموز بهصورت داوطلبانه کلمات جدید با صدای اُ را بیان کردند تا آموختههای خود را تثبیت کنند.
هوش و خلاقیت پیشدبستانی
مدرس:
محمدی، سمانه سادات
فعالیت:
در زنگ هوش و خلاقیت امروز، مجموعهای از تمرینات دیداری انجام شد که با اهداف تقویت دقت بصری و هماهنگی چشم و دست طراحی شده بود. این فعالیتها شامل تشخیص تفاوت تصاویر، یافتن مسیرهای درست و تطبیق شکلها با الگوهای مشابه بود. تمرینها بهصورت فردی انجام شد و کاملاً همسو با تمرینات کتاب هوش طراحی گردید تا ضمن ایجاد تمرکز و دقت، مهارت دیداری و نوشتاری نوآموزان تقویت شود.
رایانه
مدرس:
سیفی، راضیه
فعالیت:
در این جلسه با بخش دیگری از مهارت های آشنایی با کامپیوتر مانند نحوه درست نشستن و استفاده صحیح از کامپیوتر مانند عدم استفاده از نوشیدنی هنگام کار با کامپیوتر و غیره پرداختیم. همچنین با لوازم جانبی که به کامپیوتر متصل میشوند مانند موس، چاپگر، بلندگو، اسکنر، صفحه نمایش، هدفون و طریقه استفاده از آنها آشنا شدیم.
بازی دبستانی
مدرس:
محمدی، سمانه سادات
فعالیت:
در زنگ بازی هدفمند امروز، نوآموزان با اسباببازیهای شخصی خود به صورت آزاد و در فضایی شاد و آرام به بازی پرداختند. هدف از این فعالیت، تقویت تعامل اجتماعی، پرورش خلاقیت و تخلیه انرژی در محیطی ایمن و دوستانه بود. کودکان ضمن بازی، مهارتهایی مانند نوبتگیری، همکاری و احترام به وسایل دیگران را نیز تمرین کردند.
1404/07/27
مفاهیم ریاضی پیشدبستانی
مدرس:
محمدی، سمانه سادات
فعالیت:
نوآموزان امروز با حضور در پارک ژوراسیک، با دایناسورها و محیط طبیعی پارک آشنا شدند. بازیهای آموزشی و فعالیتهای گروهی انجام شد و لحظاتی شاد و آموزنده را تجربه کردند.
مفاهیم علوم پیشدبستانی
مدرس:
محمدی، سمانه سادات
فعالیت:
گزارش جامع زنگ علوم
در زنگ علوم امروز، ابتدا نوآموزان مطالب جلسه قبل با موضوع غذاهای سالم و ناسالم را مرور کردند. در این مرحله، معلم با طرح پرسشهای کوتاه و گفتوگوی گروهی، مفاهیم اصلی مانند اهمیت صبحانه، مصرف میوه و سبزی، و مضرات خوراکیهای ناسالم را یادآوری کرد.
سپس نوآموزان به صورت فردی و گروهی تمرینهای مربوط به درس غذاهای سالم و ناسالم را در کلاس حل کردند. در حین انجام تمرینها، دربارهی تصاویر و مثالهای مختلف مواد غذایی بحث و تبادل نظر شد تا کودکان بتوانند به درک دقیقتری از تفاوت بین خوراکیهای مفید و مضر برسند.
در پایان، با اجرای بازی کوتاه «خوراکی خوب، خوراکی بد» و نمایش کارتهای تصویری، مفهوم درس به صورت شاد و ملموس برای نوآموزان تثبیت شد.
این جلسه با یادگیری فعال، تقویت مهارت تصمیمگیری و افزایش آگاهی تغذیهای دانشآموزان همراه بود.
تکلیف:
باتشکر فراوان از همکاری اولیا محترم،برای فردا زنگ بازی هدفمند نوآموزان میتوانند همراه خود اسباب بازی مورد علاقه خود را با رعایت مقررات مدرسه بیاورند.
مهارت زندگی پیشدبستانی
مدرس:
کاظمی، نیره
فعالیت:
به دلیل برگزاری اردو کلاس مهارت زندگی تشکیل نشد.
1404/07/26
زبانآموزی پیشدبستانی
مدرس:
محمدی، سمانه سادات
فعالیت:
در زنگ خوانداری امروز، نوآموزان با صدای اُ آشنا شدند. در آغاز جلسه، با اجرای شعر آموزشی و آهنگین دربارهی صدای اُ، بچهها با تلفظ درست و جایگاه این صدا در کلمات آشنا شدند. سپس پاورپوینت آموزشی «اُ» پخش شد که شامل تصاویر و واژههای مرتبط بود؛ نوآموزان با دقت تصاویر را مشاهده کرده و کلمات را با صدای بلند تکرار کردند.
برای ایجاد انگیزه و تثبیت یادگیری، فعالیت هنری جذابی اجرا شد؛ بچهها با استفاده از کاغذرنگی، چشم متحرک، اردک کوچولوی صدادار اُ درست کردند و شعر کوتاهی دربارهی اردک و صدای اُ خواندند. در پایان، چند تمرین گروهی برای تشخیص و تفکیک صدای اُ در اول، وسط و آخر کلمات انجام شد. فضای کلاس شاد، خلاق و سرشار از مشارکت فعال نوآموزان بود.
آسمانه پیشدبستانی
مدرس:
محمدی، سمانه سادات
فعالیت:
در زنگ آسمانه امروز، ابتدا نوآموزان سوره توحید را با صوت زیبا و جمعخوانی تکرار و تمرین کردند . سپس داستان حضرت نوح (ع) بهصورت تصویری و جذاب روایت شد. پس از پخش داستان، گفتوگویی کوتاه و نقد و بررسی دربارهی پیامهای اخلاقی آن انجام گرفت؛ کودکان دربارهی صبر، ایمان و مهربانی در رفتار حضرت نوح صحبت کردند و برداشتهای خود را بیان نمودند.
در پایان، بهعنوان فعالیت عملی و هنری، نوآموزان با استفاده از مقوا، چسب و تزیینات رنگی، رحل قرآن ساختند. این کاردستی نمادی از احترام به کتاب آسمانی بود و با ذوق و علاقه توسط همه اجرا شد. فضای کلاس آرام، معنوی و همراه با شور یادگیری بود.
ماهرشو
مدرس:
محمدی، سمانه سادات
فعالیت:
در زنگ ماهر شو امروز، ابتدا مطالب و فعالیتهای جلسه قبل مرور شد تا نوآموزان آموختههای خود را به یاد آورند و تثبیت کنند. سپس ادامهی فعالیت ساخت رحل قرآن انجام گرفت. بچهها با دقت و همکاری، بخشهای باقیمانده از رحل را با مقوا، قیچی، چسب و تزیینات رنگی کامل کردند. برخی گروهها نیز با ذوق خاصی نوشتههای زیبا یا طرحهای کودکانه روی رحل خود اضافه کردند. در پایان، آثارشان در کلاس به نمایش گذاشته شد و احساس افتخار و رضایت در چهرهی همه دیده میشد. فضای کلاس پر از نظم، خلاقیت و آرامش بود.
تکلیف:
اولیا محترم فردا نوآموزان در اردو شرکت خواهند کرد. درصورت صلاح دید بابت خوراکی و قمقمه آب که همراه دارند کیف کوچکی همراه داشته باشند.لطفا روی ساک لیبل اسم چسبانده شود.