فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: نوآوران 1

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ نوشتاری امروز، نوآموزان کاربرگ‌های مربوط به حرکت روی خطوط را در فضای کلاس آنلاین انجام دادند. برای اجرای این فعالیت، از تخته مجازی استفاده شد و نوآموزان مسیر خطوط مختلف را با دقت دنبال کردند. این تمرین به بهبود هماهنگی چشم و دست، تقویت دقت و افزایش مهارت‌های اولیه نوشتن کمک کرد. مشارکت دانش‌آموزان مناسب بود و فعالیت با موفقیت انجام شد.
تکلیف: لطفا پس از تمرین درمنزل صفحه مربوط به این خطوط را از کتاب نوشتاری تکمیل کنید.

فعالیت

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در جلسه امروز کلاس آنلاین، کلیپ آموزشی معرفی شهر اصفهان برای دانش‌آموزان پخش شد. در این کلیپ، جاذبه‌های فرهنگی و هنری شهر همراه با تصاویر سه‌بعدی نمایش داده شد. سپس درباره صنایع‌دستی اصفهان مثل میناکاری، خاتم‌کاری و قلم‌زنی توضیح داده شد. همچنین لهجه مردم اصفهان، سوغات (گز و پولکی) و غذاهای معروف این شهر مانند بریانی معرفی گردید. این فعالیت با مشارکت خوب دانش‌آموزان انجام شد و موجب آشنایی بیشتر آن‌ها با فرهنگ و ویژگی‌های شهر اصفهان شد.
تکلیف: پایان هفته خوبی داشته باشید ارمغان 9 تکمیل شود.

بازی استراتژیک

مدرس: مهدی هداوند، مینا
فعالیت: بازی زیگزاگ و قطار
تکلیف: طراحی حرکت جدید با خلاقیت بچه‌ها

زبان‌آموزی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: امروز در کلاس آنلاین خوانداری، ابتدا کلیپ ورود صدای «م» به شهرک آواها برای بچه‌ها پخش شد تا با صدای «م» به‌صورت جذاب آشنا شوند. بعد از آن، پاورپوینت آموزش آوای «م» نمایش داده شد و بچه‌ها همراه با تصاویر، کلمه‌هایی مثل مامان، ماه و موش را تکرار کردند. در پایان، یک بازی کوتاه برای تشخیص آوای «م» انجام شد و کلاس با مشارکت خوب بچه‌ها به پایان رسید.
تکلیف: نوآموزان عزیز خسته نباشید لطفا ماهی کوچولو زیبا را حتما بسازید ودراولین جلسه حضوری تحویل معلم دهید.

مهارت زندگی پیش‌دبستانی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه درس 8 ( در چه زمانهایی باید غذا و خوراکی استفاده کنند ) . دانش آموزان عزیزی که کتاب مهارت زندگی آنها در مدرسه است لطفا حتما کتاب را از مدرسه تحویل بگیرند ، سپاسگزارم .

بازی دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: در زنگ بازی هدفمند امروز، معلم در کلاس آنلاین بازی مهره‌های رنگی را که به‌صورت مجازی طراحی شده بود، برای کودکان اجرا کرد. بچه‌ها با کمک این بازی، رنگ‌ها را تشخیص دادند، مهره‌ها را به‌درستی انتخاب کردند و با هیجان در فعالیت شرکت کردند. این بازی به تقویت توجه، هماهنگی دیداری و تمرکز کودکان کمک کرد و کلاس با مشارکت خوب آن‌ها به پایان رسید.

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: «به دلیل آلودگی شدید هوا و اعلام شرایط ناسالم، در این روز فعالیت‌های عملی و حرکتی کلاس برگزار نشد. حضور نوآموزان کنترل شد و برنامه به صورت آرام و بدون فعالیت‌های بیرونی یا پرتحرک ادامه یافت.»

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و عرض ادب خدمت اولیای عزیز کلاس به علت آلودگی هوا تشکیل نشد سپاس از همراهیتون.

آسمانه پیش‌دبستانی

مدرس: محمدی، سمانه سادات
فعالیت: امروز به دلیل آلودگی هوا تعداد کمی از نوآموزان حضور داشتند، اما کلاس با حال‌وهوای شاد برگزار شد. فعالیت کاردستی «تلویزیون» اجرا شد و بچه‌ها با آن آواها را تمرین کردند. سپس بخش «بادبادک سازی» انجام شد و نوآموزان ضمن ساخت بادکنک، آواهای امروز را دوره کردند. کلاس با وجود حضور کم، پویا و مؤثر بود.

هنر پیش‌دبستانی

مدرس: خوشدامن، مهتاب
فعالیت: باسلام... فعالیت دست ورزی... ساخت سبزیجات ( هویج و بادمجان و ... ) با خمیر .... سپس چیدمان عناصر ساخته شده ....
پیام مشاور چگونه از کودکان و نوجوانان در مقابل قلدری و آسیب زدن به خود مراقبت کنیم؟

پیام مشاور چگونه از کودکان و نوجوانان در مقابل قلدری و آسیب زدن به خود مراقبت کنیم؟

رده: فوق برنامه
توضیح: تحقیقات نشان داده بچه‌هایی که در خانه احساس ارزشمندی می‌کنند، احساس امنیت بیشتری دارند. احساس ارزشمندی یعنی کودک در عمق وجودش تجربه کند که «دوست‌داشتنی و محترم است»، حتی وقتی اشتباه می‌کند یا مخالف نظر والدینش رفتار می‌کند. این احساس نه با تعریف‌های زیاد و نه با برآورده‌کردن همه خواسته‌ها، بلکه با عشق بی‌قید و شرط، حد و مرز سالم، رابطه محترمانه، گوش‌دادن فعال و نشان‌دادن همدلی واقعی شکل می‌گیرد. 1. رابطه صمیمانه و حمایت شما نقش حیاتی دارد: درباره اتفاقات روزانه در مدرسه یا با دوستانش با فرزندتان صحبت کنید، اما در سؤال پرسیدن زیاده‌روی نکنید. گاهی فقط درباره رنگ احساسات فرزندتان با او صحبت کنید: «امروز کی قلبت رو صورتی، آبی، خاکستری کرد؟» یا «امروز کی مهربون بود؟ کی خوشحالت کرد؟ کی ناراحتت کرد؟» و سریع نصیحت نکنید. گوش کنید و وارد دنیای فرزندتان شوید. 2. درباره دوستی‌های متفاوت صحبت کنید: بعضی دوست‌ها واقعی هستند، هم دوستت هستند و هم رفتار دوستانه‌ای دارند. بعضی از دوست‌ها ظاهری هستند، یعنی با هم دوستید اما گاهی رفتار دوستانه‌ای ندارند، مثلاً مسخره‌ات می‌کنند، تهدید می‌کنند، قهر می‌کنند یا تو را مجبور به انجام کارهای اشتباه می‌کنند. حتی می‌توانید با رنگ‌ها دوستی‌ها را تعریف کنید و بعداً فرزندتان به شما بگوید هر دوستی چه رنگی است. 3. مهارت قاطع بودن و تنظیم هیجانی را آموزش دهید: با فرزندتان تمرین کنید چگونه قاطع «نه» بگوید، مرز بگذارد یا از بقیه در جای درست کمک بگیرد. به فرزندتان بیاموزید احساساتش را بشناسد، چگونه آن‌ها را مدیریت و ابراز کند. برای این آموزش، برای فرزندتان کتاب بخوانید، خودتان الگوی خوبی باشید، با هم بازی کنید و در خانه تمرین کنید. 4. فرزندتان را بازجویی نکنید، او را از اتفاقات بد یا آدم‌های بد نترسانید. برای داشتن روان و شخصیت سالم، کودکان نیاز دارند باور کنند دنیا جای امنی است، اکثر آدم‌ها خوب هستند و من امن هستم. فرزندتان را در تصمیم‌گیری‌ها دخیل کنید؛ کنترل بیش از حد، تمایل به سلطه یا پنهان‌کاری را زیاد می‌کند. در حالی‌که همیشه برای فرزندتان حد و مرز می‌گذارید و از او به اندازه سن و توانایی‌هایش توقع داشته باشید ، باید فرزندتان آن‌قدر به شما اعتماد داشته باشد و رابطه‌تان صمیمانه و امن باشد که بداند ، اگر با شما صحبت کند شما کنار او خواهید ماند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: