1400/09/22
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
با سلام و احترام ورزش صبحگاهی در کلاس انجام شد
مرور و تمرین قواعد فارسی را داشتیم و نشانه #ی_ی تدریس شد .روان خوانی درس 8 دریا در کلاس اموزش داده شد و توسط بچه ها خوانده شد .
تکلیف:
تکلیف فارسی : تمرین و تکرار و مرور روان خوانی ها انجام شود .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
با سلام و احترام
نحوه نگارش و ساخت کلمه و جدول دوستی نشانه #ی_ی اموزش داده شد .
کتاب نگارش ص 67 سوال یک مدادی در کلاس انجام شد .
تکلیف:
تکلیف نگارش : کتاب کار ص 110 و ص 111 انجام شود .جدول دوستی کامل شود . فردا املا داریم 'املا تا نشانه( اِ )به خوبی تمرین و تکرار شود و یک املا نوشته شود تشکر
مهارت زندگی
مدرس:
رشیدی، فاطمه
فعالیت:
سلام روز بخیر
مبحث صبوری در خرید با مشارکت دانش اموزان تدریس شد.
تکلیف:
تکالیف در کلاس انجام شد.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
ستوده فرد، محدثه
فعالیت:
با عرض سلام و وقت بخیر
فعالیت های انجام شده در کلاس علوم انگلیسی امروز مورخ 1400/9/22 به شرح زیر است:
1. تدریس مبحث action verbs :
I can jump.
She can play.
2. تماشای ویدئوهای آموزشی مرتبط با موضوع
3. انجام ورک شیت و بیان جملاتی توسط دانش آموزان درباره ی توانمندی هایشان
تکلیف:
تکلیف کلاس علوم انگلیسی امروز مورخ 1400/9/22:
عزیزانم لطفا مطالب در منزل دوره شوند.
همچنین دانش آموزان جملاتی درباره ی توانمندی های خود بیان کنند. برای مثال:
I can read.
I can run.
I can't climb.
.....
1400/09/21
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
به نام خدا ریاضی مبحث تساوی با نماد و ساخت دسته با تعداد مساوی تدریس شد .عدد 8 آموزش داده شد . ص 72 و 73و 74 و 75 و 76 و 77 و 78 در کلاس انجام شد
تکلیف:
تکلیف ریاضی: ص 77 کتاب ریاضی حل شود و کتاب کار ص 91 و 92 و 93 انجام شود. تشکر
علوم اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
به نام خدا
تدریس فصل 6 علوم تکمیل شد .
#سوالات_فصل6_علوم_زمین_خانه_ی_پرآب_ما
1- آب به چه شکل هایی وجود دارد؟
#جواب:به صورت بخار در هوا ،آب خوردنی ،برف،یخ ، آب جاری در دریا ورودخانه و جوی آب، آب در چشمه و چاه
2- آبی که استفاده می کنیم از کجا به دست آمده است؟
#جواب:از باریدن باران
3- از آب چه استفاده هایی می کنیم؟
#جواب: می نوشیم - در کشاورزی و صنعت استفاده می کنم- در پخت غذا و
بهداشت مانند حمام کردن و نظافت - برای مسافرت های دریایی و ورزش های آبی، خاموش کردن آتش ،برای خنک کردن خانه در استفاده کردن از کولرهای آبی
4- چرا در مصرف آب باید صرفه جویی کنیم؟
#جواب:چون آب قطع می شود و دچار بی آبی می شویم.
5 - چه کار کنیم تا آب را پاکیزه نگاه داریم؟
#جواب:آشغال درآب نریزیم- فاضلاب خانه ها وکارخانه ها را درآب چاهایی که آب آشامیدنی دارند نریزیم .
6- اگر آب آلوده استفاده کنیم چه می شود؟
#جواب: بیمار می شویم.
7 - از کجا می فهمیم که آب خوردنی است؟
#جواب:از بزرگترها (پدر ومادرمان )می پرسیم .
8 - آیا از آب دریا می توانیم بنوشیم یا در کشاورزی استفاده کنیم؟چرا؟
#جواب:خیر چون شور است .
9- موقع خوردن آب وقتی لیوان را پر کردیم باید چه کار کنیم؟
#جواب:باید شیر آب را ببندیم.
10- موقع مسواک زدن باید چه کار کنیم تا آب هدر نرود؟
#جواب:حتما یک لیوان آب برمی داریم - شیر آب را می بندیم. بعد مسواک می زنیم.
11- از آب دریاها چه استفاده هایی می شود؟
#جوای:صید ماهی - در کشتیرانی - شنا - قایق رانی و موج سواری ازآب استفاده می کنیم .
12- برای رشد گیاه چه آبی مناسب است؟
#جواب:آب معمولی
13- اگر 1روز آب لوله کشی قطع شود چه مشکلاتی برای مردم به وجود می آید ؟
#جواب: مردم با کمبود آب برای پختن غذا - بهداشت فردی رو یه رو می شوند - نظافت خانه رعایت نمی شود و مشکلات زیادی برای افرادخانواده بوجود می آید.
14- آیا در بدن انسان ها - گیاهان و جانوران هم آب وجود دارد ؟
#جواب: بله بیشتر بدن تمام موجودات زنده از آبتشکیل شده است.
15-نام چند جانور که در آب زندگی می کنند را بگو ؟
#جواب: انواع ماهی ها - دلفین - کوسه - نهنگ - هشت پا ،صدف ها و تمام موجوداتی که فقط در آب می توانند زنده بمانند.
16- چرخه ی آب را توضیح دهید ؟
#جواب:نور خورشید به آب های روی زمین می تابد . آب در اثر گرمای خورشید بخار می شود و به آسمان
تکلیف:
تکلیف علوم : تکلیف کتاب کار علوم ص 71'72'74'75 ' 76 انجام شود .
تشکر
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
به نام خدا' مفاهیم ترکیب و نشانه ها تمرین و تکرار شد و کتاب نگارش ص 66 در کلاس انجام شد .
تکلیف:
تکلیف نگارش : کتاب کار فارسی ص 107 ' 108 '109 انجام شود .
املا به صورت چند جمله گفته شود .
تشکر
هوش و ریاضی
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
به نام خدا
چند نمونه سوال از کتاب ریاضی و هوش ص 7 و 10 و 11 انجام شد
تکلیف:
تکلیف ریاضی و هوش : دانش اموزان تا ص 11 در منزل انجام دهند .
1400/09/20
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
به نام خدا
با سلام و احترام سرود ملی در کلاس آنلاین خوانده شد .
پرسش و تمرین و تکرار و مرور و روان خوانی از نشانه ها داشتیم
نشانه ش تدریس شد . جدول دوستی نشانه ش تدریس شد . روان خوانی ص 49 و ص 50 انجام شد .
تکلیف:
تکلیف فارسی : روان خوانی تمرین و تکرار شود .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
با سلام و احترام
نگارش ص 64 و 65 در کلاس انجام شد .
نگارش و نوشتن ترکیبات با نشانه و -ِ دوستی تمرین و تکرار شد .
تکلیف:
تکلیف نگارش :
جدول دوستی و جدول نشانه ها تکمیل شود .
کتاب کار ص 104 و 105 و 106 انجام شود از روی متن ص 65 کتاب نگارش سوال یک مدادی در دفتر تلاش رو نویسی شود .
قرآن اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
با سلام و احترام
قرآن درس دوم تدریس شد و در رابطه با نعمت خداوند و دوستی و آداب سلام و احوالپرسی مشارکت شد
سوره ی کوثر تدریس شد .
شعر ص 25 در کلاس خوانده شد .
تکلیف:
تکلیف قرآن :
ص 21 کتاب قرآن نقاشی با موضوع مربوطه کشیده شود.
برای شعر ص 25 یک نام زیبا توسط گروه ها انتخاب شود و تا روز دوشنبه یک نفر به نمایندگی از بقیه اعضا گروه به بنده اعلام کند ' تشکر
1400/09/17
ریاضی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
به نام خدا
ورزش در کلاس انجام شد
عدد 6 و 7 تدریس شد .
جمع انتقال تمرین و تکرار شد .
تقارن و سودوکو 3*2 پنجره ای و مقایسه آموزش داده شد و اولین ص تم 11 تدریس شد .
تکلیف:
تکلیف ریاضی : 1 ) کتاب کار از ص 81 تا 89 انجام شود.
2) طرح دلخواه شطرنجی با خط تقارن در دفتر شطرنجی ایجاد شود .
سپاس
علوم اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
به نام خدا
علوم فصل 6 تا شگفتی آفرینش تدریس شد .ی
تکلیف:
تکلیف علوم : کتاب کار ص 67 تا 70 انجام شود و (ازمایش داستان آب ص 73 )انجام شود تشکر
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
با سلام و احترام
نمونه سوالات کتاب کار درس اِستخر در کلاس آنلاین حل شد .
روان خوانی درس استخر پرسیده شد .
تکلیف:
تکلیف فارسی : 1)مفاهیم -ِ ربط یا دوستی و ای مسقل تمرین و تکرار شود
'( احتیاج به ارسال فیلم نمی باشد )
2)املا ستاره ای تا نشانه اِ نوشته شود .
هر کلمه در یک ستاره نوشته شود .
موفق باشید
1400/09/16
فارسی اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
به نام خدا
ایجاد انگیزه نشانه اِ انجام شد . مسابقه آقای ریاضی انجام شد .
روان خوانی درس استخر تدریس شد .
املا به دانش آموزان گفته شد .
تکلیف:
تکلیف : روان خوانی تمرین و تکرار کنند .
نگارش اول
مدرس:
سادات حسینی، سمانه
فعالیت:
با سلام و احترام
نشانه اِ تمرین و تکرار شد ' ای مستقل یا ای آخر تنها و -ِ ربط تدریس شد .
کلماتی که انتهای ان ه آخر تنها و چسبان باشد ای مستقل می آید .
مثل : سرمه ای ' ستاره ای .
هرگاه دو اسم با هم قرار بگیرند و مرتبط باشند -ِ ربط می آوریم مثل : دامنِ آزاده ' اِسمِ مَن .
" تمامی نشانه ها و نحوه نگارش و دوستی و ترکیب نشانه ها تمرین و تکرار شد .
ص 63 کتاب نگارش انجام شد .
دانش اموزان چند کلمه در دفتر تلاش همراه معلم نوشتند .
چند کلمه با ای مستقل و -ِ ربط :
نامه ای - تَرانه ای - دَسته ای - دیده ای - آماده ای - سِتاره ای - ایران ِ ما - سَبَدِ توت - مِدادِ اَمین -
آسمان ِ اَبری - نَم نَم ِ باران - اِنسانِ آزاده - دَر ِ بَسته - زِمِستان ِ سَرد - آبِ تیره - داس ِ تیز - دود ِ بَد بو -
مَرد ِ نیرومَند - زَن ِ دانا - دَست ِ تَمیز - داستان ِ سارا - دوستان ِ سِتاره - اِسم ِ مَن - سَرباز ِ تیر اَنداز -بَدَن ِ اَمین
#نشانه_اِ_ِ__ه
تکلیف:
تکلیف : ص 101 و 102 و 103 کتاب کار نگارش انجام شود .
چند کلمه که ( -ِ) ربط داشته باشد بنویسید و دانش آموز -ِ بگذارد .
مثل : آسمانِ آبی ' بدنِ من .
چند کلمه بنویسید و دانش آموز تشخیص دهد
(ای مستقل قرار دهد یا ی آخر ؟)
دانش آموز برای کلمات (ای ی )بنویسد .
مثلا : ایران = ایرانی
ستاره = ستاره ای
نامه = نامه ای
آبادان = آبادانی
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
ستوده فرد، محدثه
فعالیت:
سلام وقت بخیر
فعالیت های انجام شده در کلاس ریاضی انگلیسی امروز مورخ 1400/9/16 به شرح زیر است:
1. نمایش Good morning song
2. دوره مبحث
heavy/light
heavier/lighter
3. تماشای ویدئو های آموزشی
4. انجام ورک شیت
تکلیف:
تکلیف کلاس ریاضی انگلیسی امروز مورخ 1400/9/16:
دانش آموزان عزیزم لطفا ورک شیت ارسال شده را حل کنند.
برای این ورک شیت اشیا سبک تر از کتاب در سمت چپ و اشیا سنگین تر از کتاب در سمت راست کشیده شوند.