فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام کلمات -ِ ربط تمرین و تکرار شد سپس ی ِ میانجی تدریس شد #ادامه_تدریس_نشانه_ی دانش آموز چون ای را خوانده اکنون خود متوجه #شباهت ای با ی می شود و بیان می کند ،همان طور که قبلا برای شما عزیزان عرض کردم مصوت ها را من با عنوان پلیس شهر الفبا و صامت ها را مردم شهر الفبا برای دانش آموزان معرفی کرده ام ....اکنون وقت آن است که خود دانش آموزان متوجه تفاوت بشوند ........پس اول به خود دانش آموزان اجازه دهید این #تفاوت را بیان کنند ...... سپس ما بعد از دانش آموزان راهنمایی می کنیم که #ی غیر آخر و #ی آخر از مردم شهر الفبا هستند که به کمک پلیس ها نیاز دارند ....اما ی غیر آخر و ی (با صدای ای ) پلیس هستند و خودشون به مردم شهر الفبا کمک می کنند،برای تمیز این تفاوت از کلمات متعددی که هم مصوت ای دارند و هم کلماتی که صامت ی دارند استفاده کنید ..تا به تمیز این تفاوت دست پیدا کنند . سپس از طریق #سمعی اقدام کنید ...یعنی کلماتی که ای مصوت دارند و ی صامت دارند بگویید تا گوش آن ها به #تمیزشنیداری بتواند تفاوت را بیان کند #ترکیب صامت و مصوت را انجام می دهیم .... برای هر ترکیب مثالی می زنیم : ی با...ا ..یا : مثل .......یاس ...یاسین ....یاسمن ی با َ یَ مثل ..یزد ....یزدان .......مریم .... در ترکیب(یی)که کارایی زیادی دارد:دانایی،بویایی،دانایی،بینایی عزیزان در این درس نکته ی مهم دیگری هم داریم به نام #یای_میانجی یای میانجی در حقیقت کارایی #اِربط را انجام می دهد برای این که برای دانش آموزان این مطلب خوب جا بیفتد و بتوانند خوب تشخیص دهند هروقت کلمه ای بیاد که آخرش پلیس(مصوت) باشه ....اِربط خودش رو خوشکل می کنه و ی رو بالای سرش می بره تا ناز بشه بعد می ره کنار پلیس می ایسته....نگاه کنید ...بو آخرش چی داره (او) که پلیسه ....حالا اگه بخواهیم بگیم بو ....یاس .....کنار (ا) که پلیسه چی میاد ............(یِ میانجی ) نگاه کنید بویِ یاس ....دریا آخرش چی داره (ا) ...(ا) چیه ....پلیسه .......حالا اگه بخوایم بگیم ....دریا .آبی وسط چی بزاریم .......می گن (یِ ) میانجی ......و مثال های زیادی می زنیم تا مطلب جا بیفتد .......چون برای یای میانجی اسمی گذاشته ایم ......تا بگوییم بو یِ کدوم یِ همه می گویند یِ میانجی.
تکلیف: تکلیف :1) تمرین تشخیص گذاشتن یِ میانجی و -ِ ربط مطابق دو نمونه ارسال شده در واتس اپ انجام شود . 2)تمرین تشخیصی و شناخت صدای نشانه #_ی_ی مثلا : چای و قوری ( 2 شکل یکسان اما صدای متفاوت دارند ) انجام شود. تشکر

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام کتاب نگارش ص 67 و 68 در کلاس تکمیل شد . مثال هایی از -ِ ربط و ی میانجی زده شد . املا تا نشانه اِ گفته شد .
تکلیف: تکلیف : کتاب کار ص 112 و 113 انجام شود . املا تا نشانه اِ تمرین و تکرار شود . فردا مجدد املا تا نشانه اِ خواهیم داشت .

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: ستوده فرد، محدثه
فعالیت: سلام وقت بخیر فعالیت های انجام شده در کلاس ریاضی انگلیسی امروز مورخ 1400/9/23 به شرح زیر است: 1. نمایش Good morning song 2. تدریس مبحث Tall/ Short 3. تماشای ویدئو های آموزشی 4. انجام ورک شیت
تکلیف: تکلیف کلاس ریاضی انگلیسی امروز مورخ 1400/9/23: دانش آموزان عزیزم لطفا ورک شیت ارسال شده را حل کنند. برای حل این ورک شیت، مانند مثال، باید زیر تصویر کوتاه حرف S و زیر تصویر بلند حرف T نوشته شود.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام ورزش صبحگاهی در کلاس انجام شد مرور و تمرین قواعد فارسی را داشتیم و نشانه #ی_ی تدریس شد .روان خوانی درس 8 دریا در کلاس اموزش داده شد و توسط بچه ها خوانده شد .
تکلیف: تکلیف فارسی : تمرین و تکرار و مرور روان خوانی ها انجام شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام نحوه نگارش و ساخت کلمه و جدول دوستی نشانه #ی_ی اموزش داده شد . کتاب نگارش ص 67 سوال یک مدادی در کلاس انجام شد .
تکلیف: تکلیف نگارش : کتاب کار ص 110 و ص 111 انجام شود .جدول دوستی کامل شود . فردا املا داریم 'املا تا نشانه( اِ )به خوبی تمرین و تکرار شود و یک املا نوشته شود تشکر

مهارت زندگی

مدرس: رشیدی، فاطمه
فعالیت: سلام روز بخیر مبحث صبوری در خرید با مشارکت دانش اموزان تدریس شد.
تکلیف: تکالیف در کلاس انجام شد.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: ستوده فرد، محدثه
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر فعالیت های انجام شده در کلاس علوم انگلیسی امروز مورخ 1400/9/22 به شرح زیر است: 1. تدریس مبحث action verbs : I can jump. She can play. 2. تماشای ویدئوهای آموزشی مرتبط با موضوع 3. انجام ورک شیت و بیان جملاتی توسط دانش آموزان درباره ی توانمندی هایشان
تکلیف: تکلیف کلاس علوم انگلیسی امروز مورخ 1400/9/22: عزیزانم لطفا مطالب در منزل دوره شوند. همچنین دانش آموزان جملاتی درباره ی توانمندی های خود بیان کنند. برای مثال: I can read. I can run. I can't climb. .....

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به نام خدا ریاضی مبحث تساوی با نماد و ساخت دسته با تعداد مساوی تدریس شد .عدد 8 آموزش داده شد . ص 72 و 73و 74 و 75 و 76 و 77 و 78 در کلاس انجام شد
تکلیف: تکلیف ریاضی: ص 77 کتاب ریاضی حل شود و کتاب کار ص 91 و 92 و 93 انجام شود. تشکر

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به نام خدا تدریس فصل 6 علوم تکمیل شد . #سوالات_فصل6_علوم_زمین_خانه_ی_پرآب_ما 1- آب به چه شکل هایی وجود دارد؟ #جواب:به صورت بخار در هوا ،آب خوردنی ،برف،یخ ، آب جاری در دریا ورودخانه و جوی آب، آب در چشمه و چاه 2- آبی که استفاده می کنیم از کجا به دست آمده است؟ #جواب:از باریدن باران 3- از آب چه استفاده هایی می کنیم؟ #جواب: می نوشیم - در کشاورزی و صنعت استفاده می کنم- در پخت غذا و بهداشت مانند حمام کردن و نظافت - برای مسافرت های دریایی و ورزش های آبی، خاموش کردن آتش ،برای خنک کردن خانه در استفاده کردن از کولرهای آبی 4- چرا در مصرف آب باید صرفه جویی کنیم؟ #جواب:چون آب قطع می شود و دچار بی آبی می شویم. 5 - چه کار کنیم تا آب را پاکیزه نگاه داریم؟ #جواب:آشغال درآب نریزیم- فاضلاب خانه ها وکارخانه ها را درآب چاهایی که آب آشامیدنی دارند نریزیم . 6- اگر آب آلوده استفاده کنیم چه می شود؟ #جواب: بیمار می شویم. 7 - از کجا می فهمیم که آب خوردنی است؟ #جواب:از بزرگترها (پدر ومادرمان )می پرسیم . 8 - آیا از آب دریا می توانیم بنوشیم یا در کشاورزی استفاده کنیم؟چرا؟ #جواب:خیر چون شور است . 9- موقع خوردن آب وقتی لیوان را پر کردیم باید چه کار کنیم؟ #جواب:باید شیر آب را ببندیم. 10- موقع مسواک زدن باید چه کار کنیم تا آب هدر نرود؟ #جواب:حتما یک لیوان آب برمی داریم - شیر آب را می بندیم. بعد مسواک می زنیم. 11- از آب دریاها چه استفاده هایی می شود؟ #جوای:صید ماهی - در کشتیرانی - شنا - قایق رانی و موج سواری ازآب استفاده می کنیم . 12- برای رشد گیاه چه آبی مناسب است؟ #جواب:آب معمولی 13- اگر 1روز آب لوله کشی قطع شود چه مشکلاتی برای مردم به وجود می آید ؟ #جواب: مردم با کمبود آب برای پختن غذا - بهداشت فردی رو یه رو می شوند - نظافت خانه رعایت نمی شود و مشکلات زیادی برای افرادخانواده بوجود می آید. 14- آیا در بدن انسان ها - گیاهان و جانوران هم آب وجود دارد ؟ #جواب: بله بیشتر بدن تمام موجودات زنده از آبتشکیل شده است. 15-نام چند جانور که در آب زندگی می کنند را بگو ؟ #جواب: انواع ماهی ها - دلفین - کوسه - نهنگ - هشت پا ،صدف ها و تمام موجوداتی که فقط در آب می توانند زنده بمانند. 16- چرخه ی آب را توضیح دهید ؟ #جواب:نور خورشید به آب های روی زمین می تابد . آب در اثر گرمای خورشید بخار می شود و به آسمان
تکلیف: تکلیف علوم : تکلیف کتاب کار علوم ص 71'72'74'75 ' 76 انجام شود . تشکر

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به نام خدا' مفاهیم ترکیب و نشانه ها تمرین و تکرار شد و کتاب نگارش ص 66 در کلاس انجام شد .
تکلیف: تکلیف نگارش : کتاب کار فارسی ص 107 ' 108 '109 انجام شود . املا به صورت چند جمله گفته شود . تشکر

هوش و ریاضی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به نام خدا چند نمونه سوال از کتاب ریاضی و هوش ص 7 و 10 و 11 انجام شد
تکلیف: تکلیف ریاضی و هوش : دانش اموزان تا ص 11 در منزل انجام دهند .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به نام خدا با سلام و احترام سرود ملی در کلاس آنلاین خوانده شد . پرسش و تمرین و تکرار و مرور و روان خوانی از نشانه ها داشتیم نشانه ش تدریس شد . جدول دوستی نشانه ش تدریس شد . روان خوانی ص 49 و ص 50 انجام شد .
تکلیف: تکلیف فارسی : روان خوانی تمرین و تکرار شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام نگارش ص 64 و 65 در کلاس انجام شد . نگارش و نوشتن ترکیبات با نشانه و -ِ دوستی تمرین و تکرار شد .
تکلیف: تکلیف نگارش : جدول دوستی و جدول نشانه ها تکمیل شود . کتاب کار ص 104 و 105 و 106 انجام شود از روی متن ص 65 کتاب نگارش سوال یک مدادی در دفتر تلاش رو نویسی شود .

قرآن اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام قرآن درس دوم تدریس شد و در رابطه با نعمت خداوند و دوستی و آداب سلام و احوالپرسی مشارکت شد سوره ی کوثر تدریس شد . شعر ص 25 در کلاس خوانده شد .
تکلیف: تکلیف قرآن : ص 21 کتاب قرآن نقاشی با موضوع مربوطه کشیده شود. برای شعر ص 25 یک نام زیبا توسط گروه ها انتخاب شود و تا روز دوشنبه یک نفر به نمایندگی از بقیه اعضا گروه به بنده اعلام کند ' تشکر

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به نام خدا ورزش در کلاس انجام شد عدد 6 و 7 تدریس شد . جمع انتقال تمرین و تکرار شد . تقارن و سودوکو 3*2 پنجره ای و مقایسه آموزش داده شد و اولین ص تم 11 تدریس شد .
تکلیف: تکلیف ریاضی : 1 ) کتاب کار از ص 81 تا 89 انجام شود. 2) طرح دلخواه شطرنجی با خط تقارن در دفتر شطرنجی ایجاد شود . سپاس

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به نام خدا علوم فصل 6 تا شگفتی آفرینش تدریس شد .ی
تکلیف: تکلیف علوم : کتاب کار ص 67 تا 70 انجام شود و (ازمایش داستان آب ص 73 )انجام شود تشکر

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام نمونه سوالات کتاب کار درس اِستخر در کلاس آنلاین حل شد . روان خوانی درس استخر پرسیده شد .
تکلیف: تکلیف فارسی : 1)مفاهیم -ِ ربط یا دوستی و ای مسقل تمرین و تکرار شود '( احتیاج به ارسال فیلم نمی باشد ) 2)املا ستاره ای تا نشانه اِ نوشته شود . هر کلمه در یک ستاره نوشته شود . موفق باشید
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: