1400/09/16
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
به نام خدا
ایجاد انگیزه نشانه اِ انجام شد . مسابقه آقای ریاضی انجام شد .
روان خوانی درس استخر تدریس شد .
املا به دانش آموزان گفته شد .
تکلیف : روان خوانی تمرین و تکرار کنند .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
با سلام و احترام
نشانه اِ تمرین و تکرار شد ' ای مستقل یا ای آخر تنها و -ِ ربط تدریس شد .
کلماتی که انتهای ان ه آخر تنها و چسبان باشد ای مستقل می آید .
مثل : سرمه ای ' ستاره ای .
هرگاه دو اسم با هم قرار بگیرند و مرتبط باشند -ِ ربط می آوریم مثل : دامنِ آزاده ' اِسمِ مَن .
" تمامی نشانه ها و نحوه نگارش و دوستی و ترکیب نشانه ها تمرین و تکرار شد .
ص 63 کتاب نگارش انجام شد .
دانش اموزان چند کلمه در دفتر تلاش همراه معلم نوشتند .
چند کلمه با ای مستقل و -ِ ربط :
نامه ای - تَرانه ای - دَسته ای - دیده ای - آماده ای - سِتاره ای - ایران ِ ما - سَبَدِ توت - مِدادِ اَمین -
آسمان ِ اَبری - نَم نَم ِ باران - اِنسانِ آزاده - دَر ِ بَسته - زِمِستان ِ سَرد - آبِ تیره - داس ِ تیز - دود ِ بَد بو -
مَرد ِ نیرومَند - زَن ِ دانا - دَست ِ تَمیز - داستان ِ سارا - دوستان ِ سِتاره - اِسم ِ مَن - سَرباز ِ تیر اَنداز -بَدَن ِ اَمین
#نشانه_اِ_ِ__ه
تکلیف : ص 101 و 102 و 103 کتاب کار نگارش انجام شود .
چند کلمه که ( -ِ) ربط داشته باشد بنویسید و دانش آموز -ِ بگذارد .
مثل : آسمانِ آبی ' بدنِ من .
چند کلمه بنویسید و دانش آموز تشخیص دهد
(ای مستقل قرار دهد یا ی آخر ؟)
دانش آموز برای کلمات (ای ی )بنویسد .
مثلا : ایران = ایرانی
ستاره = ستاره ای
نامه = نامه ای
آبادان = آبادانی
ریاضی به زبان انگلیسی
ستوده فرد، محدثه
سلام وقت بخیر
فعالیت های انجام شده در کلاس ریاضی انگلیسی امروز مورخ 1400/9/16 به شرح زیر است:
1. نمایش Good morning song
2. دوره مبحث
heavy/light
heavier/lighter
3. تماشای ویدئو های آموزشی
4. انجام ورک شیت
تکلیف کلاس ریاضی انگلیسی امروز مورخ 1400/9/16:
دانش آموزان عزیزم لطفا ورک شیت ارسال شده را حل کنند.
برای این ورک شیت اشیا سبک تر از کتاب در سمت چپ و اشیا سنگین تر از کتاب در سمت راست کشیده شوند.
1400/09/15
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
با سلام و احترام
ورزش صبحگاهی انجام شد .
پرسش و دوره و مرور نشانه ها و روان خوانی تا نشانه ز داشتیم .
نشانه ( اِ ِ ه ه)
اِ (اول)ِ (غیراول) ه (آخرچسبان)ه(آخر تنها) تدریس شد .
اِ (اول) : اول میاد.
ِ (غیراول) : غیر از اول همه جا می آید.
ه (آخرچسبان) : به قبل خود یعنی نشانه هایی که دستشون رو خط درازه می چسبد . مثل : اَنبه ،مَدرِسه' نامه.
ه(آخر تنها) : آخر میام با تک شکلی ها دوستم مثل : نَرده ' آزاده ' تازه ' ساده.
کلمات نشانه_اِ_ِ__ه
اِمام - مِداد - دانه - نامه - ساده - نَرده - مَدرِسه - اِداره - اِدامه - اِراده - اِسم - اِنسان - اِمداد -آماده -
آزاده - سِتاره - سِمنان - دَبِستان - زِمِستان - تابِستان - بیمارستان - سِتَم - سینه - سه - به - سَبزه -
زَرده - دوده - تیره - تازه - روزه - روزنامه - مَدینه - مِس - ماسه - مِتر - بَسته - دَسته - تَرانه - رانَنده -
رَزمَنده - نِدا -نادِر - زِندانی - آسوده - داده - دیده - زَده - آمَده - ایستاده - تَرسیده - بوده -
کلمات نشانه_اِ_ِ__ه
تکلیف: دانش آموزان جایگاه نشانه ( اِ ِ ه ه) را بشناسند .
جدول ترکیب :
با استفاده از ترکیب نشانه ها با (غیراول) (آخرچسبان)(آخر تنها)
' کلمه بسازند
مثلا : ر+ -ِ = رِستوران '
س + -ِ = آسِمان .
مثلا با (آخر چسبان )تازه ساده یا با (آخر تنها )دَسته بَسته . و ........
هدف ساخت کلمات با ترکیب جدول دوستی است .
ساخت 6 کلمه کافی می باشد .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
با سلام و احترام
جدول دوستی و نحوه ترکیب نشانه ها تدریس شد . ص 61 و 62 سوال یک مدادی در کلاس انجام شد .
تکلیف نگارش : جدول دوستی تا نشانه جدید در کاربرگ کامل شود .
کتاب نگارش ص 61 و 62 کامل شود .
کتاب کار نگارش ص 100 کامل شود .
فردا املا تا نشانه (ای )خواهیم داشت.
تشکر
مهارت زندگی
رشیدی، فاطمه
سلام
مبحث صبوری در سفر با مشارکت دانش اموزان تدریس شد.
تکالیف در کلاس انجام شد.
علوم به زبان انگلیسی
ستوده فرد، محدثه
با عرض سلام و وقت بخیر
فعالیت های انجام شده در کلاس علوم انگلیسی امروز مورخ 1400/9/15 به شرح زیر است:
1. دوره مبحث senses.
2. تماشای ویدئوهای آموزشی مرتبط با موضوع
3. انجام ورک شیت و بیان جملاتی توسط دانش آموزان
تکلیف کلاس علوم انگلیسی امروز مورخ 1400/9/15:
عزیزانم لطفا مطالب در منزل دوره شوند.
1400/09/14
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
به نام خدا با سلام و احترام جمع انتقال تدریس شد لطفا به خوبی تمرین و تکرار شود و دانش اموزان حتما با دو رنگ چوب خط بکشند . چند نکته در باره انتقال: برای انتقال فرقی نداره که انگشتان دست چپ را به راست منتقل کنیم یا راست به چپ! انتقال جمع است و در جمع جابجایی صورت میگیره. در انتقال بهتره عدد کمتر به دستی که انگشت بیشتر داره منتقل بشه. چون: زمینه برای جمع هایی مثل 5 + 7 که باید عدد بیشتر را توی ذهن نگه داشت و عدد کمتر را اضافه کرد؛ فراهم می شود . در ابتدا انگشتان را یکی یکی منتقل کرده و بعد میتونیم همزمان دو یا سه انگشت را با هم انتقال بدیم. ص 62 و 63 و65 و 66 تدریس شدو در کلاس حل شد . عدد 0 تدریس شد .
تکلیف ریاضی : لطفا دانش اموزان درس امروز را به خوبی بخوانند . کتاب کار ص 75 تا 79 انجام شود . جمع انتقال با انگشتان دست و چوب خط حتما تمرین و تکرار شود
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
با سلام و احترام
به نام خدا نحوه نوشتن ز و چسباندن در کلمات و ص 59 و 60 کتاب فارسی انجام شد .
تکلیف فارسی :
دیکته شب تا نشانه ز نوشته شود .
کتاب کار ص 97 و 98 و 99 انجام شود .
تشکر
1400/09/13
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
به نام خدا
با سلام و احترام ورزش صبحگاهی انجام شد . پرسش و مرور و روانخوانی از دانش اموزان انجام شد.
نشانه ز تدریس شد ص 45کتاب فارسی روانخوانی انجام شد .
شعر ای ایران در کلاس خوانده شد .
تکلیف فارسی : دانش آموزان بر روان خوانی ها تسلط داشته باشند . شعر ای ایران تا روز جمعه به صورت امتیازی حفظ شود . فیلم در واتس اپ ارسال شود. تشکر
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
با سلام و احترام
جدول دوستی و ترکیب و نوشتار نشانه و نگارش ص 58 و 59 تدریس شد .
تکلیف : ص 94 و 95 و 96 کتاب کار فارسی حل شود .املا زنبوری نوشته شود ( نمونه در واتس اپ ارسال شده است ) . جدول دوستی کامل شود .تشکر
قرآن اول
سادات حسینی، سمانه
به نام خدا
سوره توحید و پیام قرآنی تدریس شد شعر خوانی ها خوانده شد .
کلیپ و خواندن صحیح سوره توحید در واتس اپ ارسال شد .
پیام قرآنی ارسال شد .
تکلیف : دانش اموزان با صدا سوره توحید را همخوانی کنند و با پیام قرآنی اُنس بگیرند و گروه ها یک اسم برای شعر ص 19 انتخاب کنند و اعلام کنند تشکر
1400/09/10
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
با سلام و احترام
ورزش صبحگاهی در کلاس انجام شد .
تِم 9 ریاضی ص 57 و 58 و59 و 60تدریس شد .
دانش اموزان تصویر خوانی کردند .
تبدیل چوب خط به نماد اعدد تدریس شد .
تقارن و درک مفهوم تقارن و شناخت اشیاء متقارن
تمرین و تکرار شد .
تکلیف ریاضی : ص 68 و 69و 70 و 73 و 74کتاب کار ریاضی انجام شود .
خلاقیت تقارن با چوب آبسلانگ یا دفتر شطرنجی یا ........... انجام شود.
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
با سلام و احترام
ترکیبات با نشانه #ای_ی_ی_ای
مرور شد و توسط دانش آموزان کلمه ساخته شد . (می ) کاری آموزش داده شد .
ابتدا با( (می )کاری )کلمه ساختیم و سپس با می کاری جمله ساختیم .
(می دانَد) : او می دانَد .
(می بوسَم): مَن مادَر را می بوسَم .
تکلیف : کتاب کار ص 91'93 انجام شود .سه کلمه با می کاری نوشته شود سپس با همان سه کلمات جمله بسازند .
جدول ترکیبات و دوستی و روان خوانی ها تمرین و تکرار و مرور شود .تشکر