فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به نام خدا ایجاد انگیزه نشانه اِ انجام شد . مسابقه آقای ریاضی انجام شد . روان خوانی درس استخر تدریس شد . املا به دانش آموزان گفته شد .
تکلیف: تکلیف : روان خوانی تمرین و تکرار کنند .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام نشانه اِ تمرین و تکرار شد ' ای مستقل یا ای آخر تنها و -ِ ربط تدریس شد . کلماتی که انتهای ان ه آخر تنها و چسبان باشد ای مستقل می آید . مثل : سرمه ای ' ستاره ای . هرگاه دو اسم با هم قرار بگیرند و مرتبط باشند -ِ ربط می آوریم مثل : دامنِ آزاده ' اِسمِ مَن . " تمامی نشانه ها و نحوه نگارش و دوستی و ترکیب نشانه ها تمرین و تکرار شد . ص 63 کتاب نگارش انجام شد . دانش اموزان چند کلمه در دفتر تلاش همراه معلم نوشتند . چند کلمه با ای مستقل و -ِ ربط : نامه ای - تَرانه ای - دَسته ای - دیده ای - آماده ای - سِتاره ای - ایران ِ ما - سَبَدِ توت - مِدادِ اَمین - آسمان ِ اَبری - نَم نَم  ِ باران - اِنسانِ آزاده - دَر  ِ بَسته - زِمِستان ِ سَرد - آبِ  تیره - داس ِ تیز - دود ِ بَد بو - مَرد ِ نیرومَند - زَن ِ دانا - دَست ِ تَمیز - داستان ِ سارا - دوستان ِ سِتاره - اِسم  ِ مَن - سَرباز  ِ تیر اَنداز -بَدَن ِ اَمین #نشانه_اِ_ِ__ه
تکلیف: تکلیف : ص 101 و 102 و 103 کتاب کار نگارش انجام شود . چند کلمه که ( -ِ) ربط داشته باشد بنویسید و دانش آموز -ِ بگذارد . مثل : آسمانِ آبی ' بدنِ من . چند کلمه بنویسید و دانش آموز تشخیص دهد (ای مستقل قرار دهد یا ی آخر ؟) دانش آموز برای کلمات (ای ی )بنویسد . مثلا : ایران = ایرانی ستاره = ستاره ای نامه = نامه ای آبادان = آبادانی

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: ستوده فرد، محدثه
فعالیت: سلام وقت بخیر فعالیت های انجام شده در کلاس ریاضی انگلیسی امروز مورخ 1400/9/16 به شرح زیر است: 1. نمایش Good morning song 2. دوره مبحث heavy/light heavier/lighter 3. تماشای ویدئو های آموزشی 4. انجام ورک شیت
تکلیف: تکلیف کلاس ریاضی انگلیسی امروز مورخ 1400/9/16: دانش آموزان عزیزم لطفا ورک شیت ارسال شده را حل کنند. برای این ورک شیت اشیا سبک تر از کتاب در سمت چپ و اشیا سنگین تر از کتاب در سمت راست کشیده شوند.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام ورزش صبحگاهی انجام شد . پرسش و دوره و مرور نشانه ها و روان خوانی تا نشانه ز داشتیم . نشانه ( اِ ِ ه ه) اِ (اول)ِ (غیراول) ه (آخرچسبان)ه(آخر تنها) تدریس شد . اِ (اول) : اول میاد. ِ (غیراول) : غیر از اول همه جا می آید. ه (آخرچسبان) : به قبل خود یعنی نشانه هایی که دستشون رو خط درازه می چسبد . مثل : اَنبه ،مَدرِسه' نامه. ه(آخر تنها) : آخر میام با تک شکلی ها دوستم مثل : نَرده ' آزاده ' تازه ' ساده. کلمات نشانه_اِ_ِ__ه اِمام - مِداد - دانه - نامه - ساده - نَرده - مَدرِسه - اِداره - اِدامه - اِراده - اِسم - اِنسان - اِمداد -آماده - آزاده - سِتاره - سِمنان - دَبِستان - زِمِستان - تابِستان - بیمارستان - سِتَم - سینه - سه - به - سَبزه - زَرده - دوده - تیره - تازه - روزه - روزنامه - مَدینه - مِس - ماسه - مِتر - بَسته - دَسته - تَرانه - رانَنده - رَزمَنده - نِدا -نادِر - زِندانی - آسوده - داده - دیده - زَده - آمَده - ایستاده - تَرسیده - بوده - کلمات نشانه_اِ_ِ__ه
تکلیف: تکلیف: دانش آموزان جایگاه نشانه ( اِ ِ ه ه) را بشناسند . جدول ترکیب : با استفاده از ترکیب نشانه ها با (غیراول) (آخرچسبان)(آخر تنها) ' کلمه بسازند مثلا : ر+ -ِ = رِستوران ' س + -ِ = آسِمان . مثلا با (آخر چسبان )تازه ساده یا با (آخر تنها )دَسته بَسته . و ........ هدف ساخت کلمات با ترکیب جدول دوستی است . ساخت 6 کلمه کافی می باشد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام جدول دوستی و نحوه ترکیب نشانه ها تدریس شد . ص 61 و 62 سوال یک مدادی در کلاس انجام شد .
تکلیف: تکلیف نگارش : جدول دوستی تا نشانه جدید در کاربرگ کامل شود . کتاب نگارش ص 61 و 62 کامل شود . کتاب کار نگارش ص 100 کامل شود . فردا املا تا نشانه (ای )خواهیم داشت. تشکر

مهارت زندگی

مدرس: رشیدی، فاطمه
فعالیت: سلام مبحث صبوری در سفر با مشارکت دانش اموزان تدریس شد.
تکلیف: تکالیف در کلاس انجام شد.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: ستوده فرد، محدثه
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر فعالیت های انجام شده در کلاس علوم انگلیسی امروز مورخ 1400/9/15 به شرح زیر است: 1. دوره مبحث senses. 2. تماشای ویدئوهای آموزشی مرتبط با موضوع 3. انجام ورک شیت و بیان جملاتی توسط دانش آموزان
تکلیف: تکلیف کلاس علوم انگلیسی امروز مورخ 1400/9/15: عزیزانم لطفا مطالب در منزل دوره شوند.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به نام خدا با سلام و احترام جمع انتقال تدریس شد لطفا به خوبی تمرین و تکرار شود و دانش اموزان حتما با دو رنگ چوب خط بکشند . چند نکته در باره انتقال: برای انتقال فرقی نداره که انگشتان دست چپ را به راست منتقل کنیم یا راست به چپ! انتقال جمع است و در جمع جابجایی صورت میگیره. در انتقال بهتره عدد کمتر به دستی که انگشت بیشتر داره منتقل بشه. چون: زمینه برای جمع هایی مثل 5 + 7 که باید عدد بیشتر را توی ذهن نگه داشت و عدد کمتر را اضافه کرد؛ فراهم می شود . در ابتدا انگشتان را یکی یکی منتقل کرده و بعد میتونیم همزمان دو یا سه انگشت را با هم انتقال بدیم. ص 62 و 63 و65 و 66 تدریس شدو در کلاس حل شد . عدد 0 تدریس شد .
تکلیف: تکلیف ریاضی : لطفا دانش اموزان درس امروز را به خوبی بخوانند . کتاب کار ص 75 تا 79 انجام شود . جمع انتقال با انگشتان دست و چوب خط حتما تمرین و تکرار شود

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام به نام خدا نحوه نوشتن ز و چسباندن در کلمات و ص 59 و 60 کتاب فارسی انجام شد .
تکلیف: تکلیف فارسی : دیکته شب تا نشانه ز نوشته شود . کتاب کار ص 97 و 98 و 99 انجام شود . تشکر

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به نام خدا با سلام و احترام ورزش صبحگاهی انجام شد . پرسش و مرور و روانخوانی از دانش اموزان انجام شد. نشانه ز تدریس شد ص 45کتاب فارسی روانخوانی انجام شد . شعر ای ایران در کلاس خوانده شد .
تکلیف: تکلیف فارسی : دانش آموزان بر روان خوانی ها تسلط داشته باشند . شعر ای ایران تا روز جمعه به صورت امتیازی حفظ شود . فیلم در واتس اپ ارسال شود. تشکر

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام جدول دوستی و ترکیب و نوشتار نشانه و نگارش ص 58 و 59 تدریس شد .
تکلیف: تکلیف : ص 94 و 95 و 96 کتاب کار فارسی حل شود .املا زنبوری نوشته شود ( نمونه در واتس اپ ارسال شده است ) . جدول دوستی کامل شود .تشکر

قرآن اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به نام خدا سوره توحید و پیام قرآنی تدریس شد شعر خوانی ها خوانده شد . کلیپ و خواندن صحیح سوره توحید در واتس اپ ارسال شد . پیام قرآنی ارسال شد .
تکلیف: تکلیف : دانش اموزان با صدا سوره توحید را همخوانی کنند و با پیام قرآنی اُنس بگیرند و گروه ها یک اسم برای شعر ص 19 انتخاب کنند و اعلام کنند تشکر

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام ورزش صبحگاهی در کلاس انجام شد . تِم 9 ریاضی ص 57 و 58 و59 و 60تدریس شد . دانش اموزان تصویر خوانی کردند . تبدیل چوب خط به نماد اعدد تدریس شد . تقارن و درک مفهوم تقارن و شناخت اشیاء متقارن تمرین و تکرار شد .
تکلیف: تکلیف ریاضی : ص 68 و 69و 70 و 73 و 74کتاب کار ریاضی انجام شود . خلاقیت تقارن با چوب آبسلانگ یا دفتر شطرنجی یا ........... انجام شود.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام ترکیبات با نشانه #ای_ی_ی_ای مرور شد و توسط دانش آموزان کلمه ساخته شد . (می ) کاری آموزش داده شد . ابتدا با( (می )کاری )کلمه ساختیم و سپس با می کاری جمله ساختیم . (می دانَد) : او می دانَد . (می بوسَم): مَن مادَر را می بوسَم .
تکلیف: تکلیف : کتاب کار ص 91'93 انجام شود .سه کلمه با می کاری نوشته شود سپس با همان سه کلمات جمله بسازند . جدول ترکیبات و دوستی و روان خوانی ها تمرین و تکرار و مرور شود .تشکر
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: