1403/08/30
ریاضی اول
دراج، زینب
کتاب کار ریاضی تم 9 مرور و تمرین شد.
مباحث ؛شمارش عدد تا 5
الگوی شطرنجی
سودوکو با عدد
تقارن شکلی و شطرنجی
دانش آموزان با ابزار شکل های قرینه را به هم مربوط کردند.
عدد نویسی به ترتیب از صفر تا 5 روی خط زمینه و با تاکید از چپ به راست نوشته شود.
دانش آموزان در دفتر مشق اشکال هندسی به کمک خط کش رسم کرده سپس برای آن خط قرینه بکشند تا شکل به دو قسمت مثل هم تقسیم شود.
گاهی بعضی از شکل ها قرینه ندارند و دانش آموز باید به این نکته توجه داشته باشد.
فارسی اول
دراج، زینب
در دفتر مشق تمام حروف از ابتدا تا مبحث تدریس شده نوشته شد.
جدول ترکیب کشیده شد حروف و صداهای کشیده باهم ترکیب شده و نوشته شد.
از روی جدول ترکیب 2 بار با صدای بلند و برای سرگرمی و شادی بچه ها با لحن های مختلف خوانده شد.
سپس برای تمام ترکیب ها 1 کلمه پیدا کرده و نوشته شد
به صورت شفاهی برای بعضی از کلمه ها جمله سازی انجام شد.
1) متن کتاب صفحه ی 18 تا 20 کلمه های کوچولو خوانده شود.
2)سوالات زیر وارد دفتر مشق شود.
_: جملات زیر مرتب شود.
آباد -ایران -است
دارو -بر می دارد - را-بیمار
ابری-بود - آسمان-در-ساری
تَب -دارد-ساسان
سارا -دارد-دوست-بستنی
_) با کلمات زیر جمله ساخته و نوشته شود.
می بارد/ بر می دارد / می بوسم / می بندد .
_) بخش دوم کلمات زیر را بنویس .
ایران/ بینی / بستنی/بیماری/ساری/اَمین
_)به تعداد صداهای هر کلمه دایره کشیده و هر صدا را در دایره بنویس
روسَری/ایرانی /آنان/آمَدَند
_) از جدول ترکیب 10 ترکیب را انتخاب و برای آن یک کلمه بنویس .
برنامه کلاسی شنبه کتاب فارسی (گل) کتاب کار فارسی علوی و دفتر مشق
سواد مالی
منصوریآریا، درسا
درس هشتم ( دستگاه کارتخوان ) تدریس شد.
فعالیت در کلاس درس هشتم صفحه 65 انجام شد.
فعالیت در منزل درس هشتم صفحه 66 انجام شد.
در رابطه با جزییات کارت بانکی آموزش داده شد.
انیمیشن تهدیدات دستگاه کارتخوان گذاشته شد.
کتاب ها چک شد.
مهارت زندگی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام و وقت بخیر
امروز در مورد شست و شوی دست و صورت و مراحل بعد از بیداری آموزش داشتیم . صفحه 18 کتاب مهارت انجام شد.
عزیزان لطفا جلسه بعدی مسواک و خمیر دندان همراه دانش آموزان عزیزم باشد .
1403/08/29
علوم اول
دراج، زینب
کتاب کار علوم همراه با مرور و تبادل اطلاعات در مورد گیاهان انجام شد.
در مورد انواع درختان و دانه ها ی روغنی
فواید گیاهان و درختان
اجزا گیاه و عوامل موثر در رشد صحبت شد.
دانش آموزان فیلم آموزشی در مرود گیاهان را تماشا کردند و به اهمیت وجود گیاه و درخت پی بردند.
به نوع آب و هوا در رشد گیاهان دقت کردند.
ریشه های خوراکی را مشاهده و به عنوان آزمایش یک عدد پیاز در یک لیوان آب گذاشتیم تا تغییرات آن را در روزهای بعد مشاهده کنند.
فارسی اول
دراج، زینب
در دفتر مشق جمله سازی با ترکیب "می"تمرین شد.
این ترکیب با عنوان "می" کاری معرفی می شود.
که در آخر جمله نوشته شده و انجام دادن کاری را شامل می شود در ارتباط با این موضوع دانش آموزان یک فیلم تماشا کرده و سپس اسلاید تصاویر مختلف با این عبارت را دیده و با انجام دادن آن کار "می"کاری را تکرار کردند .
مثال:بابا ماشین می راند.
مادر من را می بوسد.
باران می بارد.
خورشید در آسمان می تابد.
سپس جمله سازی و تغییر کلمات تمرین شد.
مثال:
من آمدم
او آمد
ما آمدیم
آنان آمدند .
دانش آموزان می توانند جمله های مختلفی با
" می" کاری بسازند و انجام دادن آن کار را نمایش داده و "می" را با تاکید ادا کنند.
در تمرین بعدی با عروسک ها یا حیوانات خود جمله سازی زیر را تمرین کند( به صورت شفاهی )
مثال:
من با اَمین آمدم
او با امین آمد
ما با امین آمدیم
آنان با امین آمدند
........بود
........بودم
.........بودیم
........بودند.
نگارش اول
دراج، زینب
به منظور تقویت حافظه شنیداری دانش آموزان
از مجموعه گنجینه داستانی صوتی برای دانش آموزان پخش شد
در ادامه از همان داستان پرسش هایی از دانش آموزان پرسیده شد.
در دفتر مشق جدول ترکیب تمام حروف تمرین شود.
جمله سازی با کلمات :
می بارد
می بندد
می بوسد
به آخر کلمات زیر ابتدا ی اضافه شود سپس نوشته شود.
سیم
دوست
بیمار
بستر
بیدار
دیدن
ایران
ابر
در صورت انجام دادن کاربرگ برای هر شکل از نشانه کلمه بنویسد.
برنامه کلاسی فردا
کتاب کار ریاضی
دفتر مشق
رایانه
نیکزاد، علی
دانش آموزان نحوه کشیدن آسمان شب و خانه و درخت کاج و ماه و ستاره را در کلاس یاد گرفتند
دانش آموزان گرامی لطفا نقاشی که امروز یاد گرفتید را با کمک والدین در محیط paint بکشید با تشکر
هوش و ریاضی
دراج، زینب
کتاب چهارگوش تا صفحه 11 انجام شد.
1403/08/28
فارسی اول
دراج، زینب
حروف درس ایران تمرین شد و دانش آموزان برای هر شکل از نشانه کلمه پیدا کردند و نوشتند.
دانش آموزان روخوانی کلمات را انجام دادند به این صورت که کلمه های روی کاغذ رنگی به شکل ماهی نوشته شد دانش آموزان کلمات را خوانده و به شکل ای مورد نظر مربوط می کردند.
با توجه به املای امروز به عنوان تشویق دانش آموزانی که املای بدون اشتباه نوشتند تکلیف ندارند و فقط ارمغان 12 انجام بدهند.
دانش آموزانی که نیاز به تمرین بیشتر دارند:
جدول ترکیب تمام حروف را 1بار بخوانند
برای هر ترکیب 1 کلمه پیدا کرده و بنویسند
ارمغان12.
برای درس علوم فردا لطفا هر دانش آموز 1 نوع ریشه ی خوراکی یا ساقه خوراکی که در منزل موجود هست به کلاس بیاورد. یک مورد کافی است
موارد شامل :هویج ،پیاز،سیر،لبو،شلغم
ساقه خوراکی :کرفس
برگ خوراکی :کلم ،کاهو ،برگ دلمه
هر کدام که موجود داشتید
املا اول
دراج، زینب
املای کلاسی گفته شد.
برنامه کلاسی فردا
دفتر مشق
مواد مورد نیاز درس علوم
کتاب چهارگوش
کتاب کار علوم
مهارت اجتماعی
غلامی، نازنین
آموزش اتیکت غذاخوری، تماشای فیلم رفتار مناسب و نامناسب سر میز غذاخوری
1403/08/27
ریاضی اول
دراج، زینب
تم 9 کتاب ریاضی تدریس شد.
شمارش اعداد،نوشتن عدد 5 و مفهوم صفر آموزش داده شد.
مفهوم تقارن با دانش آموزان به کمک ابزار تمرین شد.
مفاهیم جمع و تفریق با شکل تمرین شد.
عدد از صفر تا 5 به ترتیب در دفتر مشق نوشته شود.
برای هر عدد به تعداد آن شکل و چوب خط کشیده شود.
نگارش اول
دراج، زینب
کتاب نگارش صفحات درس ایران همراه با روخوانی کلمات انجام شد.
جمله سازی تمرین شد.
جدول ترکیب تمام حروف و صداهای کشیده تمرین شود.
کتاب کار فارسی صفحات 81 و 82 انجام شود.
کتاب کلمه های کوچولو صفحات 20 و 21انجام شود.
در صورت تمایل مقداری نمک یا آرد یا برنج در سینی ریخته تا دانش آموز کلمات درس جدید را به عنوان املا در آن بنویسد .
برنامه کلاسی فردا :
دفتر مشق ،دفتر املای علوی
بازی استراتژیک
سادات، هلیا
مهارت های جابجایی
هماهنگی فردی
هماهنگی گروهی
هماهنگی چشم و دست و چشم و پا
بکارگیری حس دهلیزی
1403/08/26
علوم اول
دراج، زینب
در تلفیق با درس فارسی
تدرس درس گیاهان از کتاب علوم آغاز شد.
دانش آموزان با دیدن گل های طبیعی در کلاس و تصویر درختان با اجزا گیاه آشنا شدند.
برنامه کلاسی فردا
کتاب نگارش
دفتر مشق
کتاب ریاضی
فارسی اول
دراج، زینب
کتاب فارسی درس ایران تدریس شد.
داتش آموزان با نقشه و پرچم ایران ،
با اقوام مختلف و ویژگی های جغرافیایی کشور عزیزمان آشنا شدند.
روخوانی درس ایران انجام شد و شکل و اسم نشانه تمرین شد.
جدول ترکیب تمرین و کلمه های درس جدبد نوشته شد.
از کتاب کار فارسی صفحات 79 و 80 در کلاس انجام شد.
درس ایران روخوانی شود.
جدول ترکیب از اولین حرف تا نشانه تدریس شده نوشته و خوانده شد.
از کلمه های درس جدید نوشته شود.
صفحه 19 از کتاب کلمه های کوچولو خوانده و از این صفحه 3 خط املا نوشته شود.