فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 102

ریاضی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا جمع نظام دار و نحوه ی انجام جدول جمع نظام دار مرور و تکرار شد . سپس دانش آموزان با جمع های دوقلو آشنا شدند و در دفتر خود نوشتند . و انواع روش های جمع اعداد مثل ذهنی -شانه ای- و....را مرور کردند . مفهوم تفریق را مرور و تکرار کردند و بازی دارت توپی را در کلاس با هم هکلاسی های خود انجام دادند. و در دفتر خود یادداشت کردند.
تکلیف: 1)با توجه به اهمیت جمع نظام دار و جمع های دوقلو در پایه دوم با هدف افزایش سرعت عمل دانش آموزان در جمع و تفریق حتما جمع های دوقلو و جمع های نظام دار را بچه ها تکرار و تمرین کنند به طوری که بتوانند شفاهی جمع های عدد پنج را نام ببرندو اعداد دیگر را . 2)عبارت های زیر را با روش خواسته شده بدست آورید. 18+6= ذهنی 20+50= (شکل) 80-20=(شکل) 22+10= (ذهنی) 9+7=(شانه ای)

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا کلمات استثنا مرور شد . سپس بازی کلمات با هدف تقویت دو نیمکره و افزایش سرعت عمل به صورت تلفیق با درس ریاضی در کلاس انجام شد . و کاربرگ مربوط به آن انجام شد .
تکلیف: ندارند .

علوم دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا دانش آموزان به کمک پاور پوینت و به کمک نمایش یک کلیپ نحوه تشکیل چرخه ی آب را مجدد مرور و تکرار کردند. و در مورد تصاویر مختلفی که نمایش داده شد با هم گروهی های خود صحبت کردند با کلمات تبخیر و انجماد و ذوب آشنا شدند . و کاردستی چرخه ی آب را به صورت گروهی با هدف تثبیت یادگیری و تقویت مهارت های دست انجام دادند . ومراحل چرخه ی آب را به کمک سایه با هدف مرور درس قبلی نمایش دادند .
تکلیف: آزمایش نحوه ی تشکیل آب مقطر را در منزل و با کمک اولیا انجام دهید . ( در کلاس توضیح داده شد . ابتدا کتری پر از آب را روی گاز قرار داده اب که شروع به بخار شدن کرد یک بشقاب پر از یخ روی بخار می گیریم . و زیر آن یک ظرف یا یک لیوان تمیز می گذاریم آبی که در لیوان جمع می شود آب مقطر است )

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا نشانه های هم آوا و کلمات استثنا مرور و تکرار شد . سپس دانش آموزان روان خوانی درس های صدای موج و سفر دلپذیر را انجام دادند . و در درس سفر دلپذیر کلماتی که برای مثال (کلمات سه نقطه،کلمات پنج نقطه و کلماتی که نشانه ی ذال ) داشتند را با رنگ های خواسته شده خط کشیدند .
تکلیف: 1) کلمات و استثنا و خوا در دفتر تلاش با خط زیبا نوشته شود . برنامه فردا 1)دفتر تلاش 2) جامدادی

ریاضی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا دانش آموزان به کمک ابزار و با داستان جمع نظام دار را مرور و تکرار کردند . و در دفتر تلاش جمع نظام دار یک تا 8 را نوشتند . سپس با هدف تثبیت یادگیری کاربرگ جمع نظام دار را به صورت انفرادی کامل کردند .
تکلیف: 1)دانش آموزان حتما جمع نظام دار را مجدد تکرار و در دفتر تلاش خود بنویسند .

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز دانش اموزان باهدف تکرار و تمرین نشانه های هم آوا و تثبیت یادگیری و افزایش دایره لغات بازی کلمه یابی را به صورت گروهی و در کلاس بدون دیوار انجام دادند . روی یک کاغذ رولی کلمات هر کلمه به صورت مجزا و در هم ریخته نوشته شده بود و دانش آموزان باید لیوان هر کلمه را روی نشانه های مربوط به آن قرار می دادند گروهی برنده بود که تعداد لیوان بیشتری را روی کاغذ می گذاشت .
تکلیف: 1)از کتاب فارسی کلاس اول روان خوانی درس صدای موج و سفر دلپذیر را انجام بده . لوازم مورد نیاز فردا دفتر تلاش و همراه داشتن کتاب فارسی کلاس اول(هر دانش آموزی که دارد ) اگر دانش آموز به هر دلیلی کتاب را ندارد . می توانید فایل pdf را دانلود کنید و تکرار و تمرین را انجام دهند . در کلاس هم فایل پخش می شود

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا دانش آموزان جهت تکرار و تمرین نشانه های هم آوا را به کمک پخش کلیپ مرور و تکرار کردند . سپس کاربرگ مربوط به کلمه نویسی و دیکته کلمات ناقص را در کلاس به صورت انفرادی باهدف ارزیابی دانش آموزان انجام دادند . با هدف تقویت روان خوانی کتاب صفه های خود را در کلاس برای هم خواندند . و در نهایت بازی خوب ببین و جواب بده را به صورت گروهی با هدف تقویت حافظه ی دیداری و مرور و تکرار کلماتی که ارزش املایی دارند را در کلاس به صورت گروهی انجام دادند .
تکلیف: 1)کلماتی که برای نشانه های عربی (صاد -ضاد -ذال _عین ) در سال گذشته یاد گرفته اند با خطی زیبا در دفتر خود به صورت مرتب و با تفکیک نشانه بنویسند و به صورت روزانه بخوانند.

دست ورزی

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز دانش آموزان دست سازه ی نشانگر(یا بوک مارک )را با هدف هماهنگی چشم و دست وتقویت مهارت قیچی زنی در کلاس انجام دادند . نشانگر ها بعد از اتمام پایگاه تابستانه و برگزاری جشنواره به دانش آموزان تحویل داده می شود .
تکلیف: ندارند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: