1404/04/31
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا جمع نظام دار و نحوه ی انجام جدول جمع نظام دار مرور و تکرار شد .
سپس دانش آموزان با جمع های دوقلو آشنا شدند و در دفتر خود نوشتند .
و انواع روش های جمع اعداد مثل ذهنی -شانه ای- و....را مرور کردند .
مفهوم تفریق را مرور و تکرار کردند و بازی دارت توپی را در کلاس با هم هکلاسی های خود انجام دادند.
و در دفتر خود یادداشت کردند.
تکلیف:
1)با توجه به اهمیت جمع نظام دار و جمع های دوقلو در پایه دوم با هدف افزایش سرعت عمل دانش آموزان در جمع و تفریق حتما جمع های دوقلو و جمع های نظام دار را بچه ها تکرار و تمرین کنند به طوری که بتوانند شفاهی جمع های عدد پنج را نام ببرندو اعداد دیگر را .
2)عبارت های زیر را با روش خواسته شده بدست آورید.
18+6= ذهنی
20+50= (شکل)
80-20=(شکل)
22+10= (ذهنی)
9+7=(شانه ای)
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا کلمات استثنا مرور شد .
سپس بازی کلمات با هدف تقویت دو نیمکره و افزایش سرعت عمل به صورت
تلفیق با درس ریاضی در کلاس انجام شد .
و کاربرگ مربوط به آن انجام شد .
تکلیف:
ندارند .
1404/04/30
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا دانش آموزان به کمک پاور پوینت و به کمک نمایش یک کلیپ نحوه تشکیل چرخه ی آب را مجدد مرور و تکرار کردند.
و در مورد تصاویر مختلفی که نمایش داده شد با هم گروهی های خود صحبت کردند با کلمات تبخیر و انجماد و ذوب آشنا شدند .
و کاردستی چرخه ی آب را به صورت گروهی با هدف تثبیت یادگیری و تقویت مهارت های دست انجام دادند .
ومراحل چرخه ی آب را به کمک سایه با هدف مرور درس قبلی نمایش دادند .
تکلیف:
آزمایش نحوه ی تشکیل آب مقطر را در منزل و با کمک اولیا انجام دهید .
( در کلاس توضیح داده شد . ابتدا کتری پر از آب را روی گاز قرار داده اب که شروع به بخار شدن کرد یک بشقاب پر از یخ روی بخار می گیریم .
و زیر آن یک ظرف یا یک لیوان تمیز می گذاریم آبی که در لیوان جمع می شود آب مقطر است )
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا نشانه های هم آوا و کلمات استثنا مرور و تکرار شد .
سپس دانش آموزان روان خوانی درس های صدای موج و سفر دلپذیر را انجام دادند .
و در درس سفر دلپذیر کلماتی که برای مثال (کلمات سه نقطه،کلمات پنج نقطه و کلماتی که نشانه ی ذال ) داشتند را با رنگ های خواسته شده خط کشیدند .
تکلیف:
1) کلمات و استثنا و خوا در دفتر تلاش با خط زیبا نوشته شود .
برنامه فردا
1)دفتر تلاش
2) جامدادی
1404/04/29
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا دانش آموزان به کمک ابزار و با داستان جمع نظام دار را مرور و تکرار کردند .
و در دفتر تلاش جمع نظام دار یک تا 8 را نوشتند .
سپس با هدف تثبیت یادگیری کاربرگ جمع نظام دار را به صورت انفرادی کامل کردند .
تکلیف:
1)دانش آموزان حتما جمع نظام دار را مجدد تکرار و در دفتر تلاش خود بنویسند .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش اموزان باهدف تکرار و تمرین نشانه های هم آوا و تثبیت یادگیری و افزایش دایره لغات بازی کلمه یابی را به صورت گروهی و در کلاس بدون دیوار انجام دادند .
روی یک کاغذ رولی کلمات هر کلمه به صورت مجزا و در هم ریخته نوشته شده بود و دانش آموزان باید لیوان هر کلمه را روی نشانه های مربوط به آن قرار می دادند گروهی برنده بود که تعداد لیوان بیشتری را روی کاغذ می گذاشت .
تکلیف:
1)از کتاب فارسی کلاس اول روان خوانی درس صدای موج و سفر دلپذیر را انجام بده .
لوازم مورد نیاز فردا
دفتر تلاش
و همراه داشتن کتاب فارسی کلاس اول(هر دانش آموزی که دارد )
اگر دانش آموز به هر دلیلی کتاب را ندارد .
می توانید فایل pdf را دانلود کنید و تکرار و تمرین را انجام دهند .
در کلاس هم فایل پخش می شود
1404/04/25
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا دانش آموزان جهت تکرار و تمرین نشانه های هم آوا را به کمک پخش کلیپ مرور و تکرار کردند .
سپس کاربرگ مربوط به کلمه نویسی و دیکته کلمات ناقص را در کلاس به صورت انفرادی باهدف ارزیابی دانش آموزان انجام دادند .
با هدف تقویت روان خوانی کتاب صفه های خود را در کلاس برای هم خواندند .
و در نهایت بازی خوب ببین و جواب بده را به صورت گروهی با هدف تقویت حافظه ی دیداری و مرور و تکرار کلماتی که ارزش املایی دارند را در کلاس به صورت گروهی انجام دادند .
تکلیف:
1)کلماتی که برای نشانه های عربی (صاد -ضاد -ذال _عین )
در سال گذشته یاد گرفته اند با خطی زیبا در دفتر خود به صورت مرتب و با تفکیک نشانه بنویسند و به صورت روزانه بخوانند.
دست ورزی
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان دست سازه ی نشانگر(یا بوک مارک )را با هدف هماهنگی چشم و دست وتقویت مهارت قیچی زنی در کلاس انجام دادند .
نشانگر ها بعد از اتمام پایگاه تابستانه و برگزاری جشنواره به دانش آموزان تحویل داده می شود .
تکلیف:
ندارند.