1404/08/28
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
دانش آموزان ساعت خوانی و نشان دادن ساعت را به کمک ابزار و تلفیق با درس کلمه مشترک فارسی در کلاس بدون دیوار انجام دادند .برای هر کدام در دفتر ساعت کشیده شد و دانش اموزان ساعت های خواسته شده را در دفتر نمایش دادند.
تکلیف:
1)از امروز پسرای من مسئول اعلام ساعت در منزل هستند لطفا از بچه ها مدام ساعت را بپرسید .
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس چهار علوم مرور و تکرار شد و کتاب کار تا پایان درس چهارم انجام شد .کتاب کار های علوم تحویل داده شد .شنبه از درس سه و چهار پرسش کلاسی داریم .
تکلیف:
1)امادگی درس سه و چهار علوم برای پرسش کلاسی
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس ششم فارسی تا پایان صفحه ی 40 با هدف یادگیری و مرور صدای آخر اِ وه در کلمات انجام شد و کتاب کار فارسی جعبه ی کلمات درس ششم و تا صفحه ی 50 انجام شد .
تکلیف:
1)جعبه ی کلمات درس ششم حفظ شود .
2)کتاب نگارش صفحه ی 44 سوال اول کامل شود .
3)ارمغان هشت را انجام بده .
شنبه
1)کتاب کار علوم
2)کتاب نگارش
3)کتاب کار فارسی
4)دفتر تلاش
نگارش دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز کتاب نگارش صفحات 42و43کامل شد و تمرین های دو صفحه بعد هم در کلاس انجام شد .
تکلیف:
1)انجام سوال اول صفحه ی 44 با خطی زیبا و با دقت.
سواد مالی
مدرس:
فتحی زاده، مبینا
فعالیت:
پرسش و پاسخ انجام شد.درس بانک تدریس شد.فعالیت کلاسی حل و چک شد.
تکلیف:
فعالیت منزل صفحه 52 به خوبی و با دقت انجام شود.
هوش و ریاضی
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
با توجه به کامل بودن کتاب هوش بچه ها تکرار و تمرین درس ریاضی را انجام دادند .
تکلیف:
نداریم
مهارت اجتماعی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
قوانین مربوط به آسانسور تدریس شد.
تمرین عملی در کلاس انجام شد.
تکلیف:
دانش آموزان در هر جا که آسانسور سوار شدند به قوانین آن احترام بگذارند.
به والدین خود نیز آموزش دهند.
1404/08/27
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا الگو های یک مرحله ای و دو مرحله ای در کلاس مرور و رفع اشکال شد .سپس دانش آموزان تقارن دو نیمه ای را یاد گرفتند یا (عمودی و یا افقی)
و کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی 48 با هدف یادگیری کشیدن خط تقارن برای اشکال هندسی و انجام تقارن شطرنجی و یادگیری مفهوم تقارن انجام دادند .
و کتاب کار ریاضی تا پایان درس سوم از فصل سوم در کلاس با مسارکت فعال دانش آموزان انجام شد .
تکلیف:
1)کاربرگ زیر در دفتر تلاش وارد شود .
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس چهار علوم در کلاس مرور و تکرار شد .دانش آموزان علت پیدایش شب و روز و پیدایش فصل و مدت زمان یک شبانه روز و یک سال را بیان کردند و دانش آموزان باد را تعریف کردند و .....
تکلیف:
نداریم .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس ششم کوشا و نوشا در کلاس روان خوانی شد و دانش آموزان با ده کلمه ی مهم املایی در کلاس جمله سازی کردند .
بازی حدس کلمه با هدف مرور کلمات مهم درس های فارسی با کارت های رنگی به صورت به هم ریخته انجام دادند .کلمه را مرتب می کردند و می نوشتند سپس هم معنی کلمه را هم برایش می نوشتند و بعد دانش آموزان دیگر با ان کلمات جمله سازی می کردند .
تکلیف:
1)پسرم کتاب نگارش صفحات 42 و. 43سوال اول را کامل کن.
برنامه ی فردا
1)نگارش
2)دفتر
3)فارسی
نگارش دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
بازی حدس کلمه و نوشتن هم معنی برای ان کلمه سپس جمله سازی با آن با هدف افزایش دایره لغات و مرور و تکرار کلمات مهم درس های فارسی انجام شد.
تکلیف:
1)صفحات 42 و 43 از کتاب نگارش سوال اول انجام شود .
رایانه
مدرس:
نیکزاد، علی
فعالیت:
دانش آموزان با نحوه ایجاد کادر borders آشنا شدند آنها یاد گرفتند متن خود را در کادر قرار دهند سپس با استفاده از ابزار هایی مختلف در بخش فونت و پاراگراف متن خود را تنظیم و ویرایش کنند و در انتها در گروه های دو نفره یک پروژه کلاسی انجام دادند
تکلیف:
دانش آموزان گرامی لطفا یک متن تایپ نمایید با این عنوان : اگر فردی قدرتمند بودید چه کاری انجام میدادید ؟ ( در 3 خط ) متن شما باید : *** فونت فارسی *** بولد باشد *** رنگ متن سبز *** هایلایت آبی *** راست چین باشد در انتها متن خود را با گزینه جاستیفای تنظیم نمایید و در داخل یک بوردر یا کادر قرار دهید . ( لطفا تمرین کنید ) با تشکر alinikzad0044@gmail.com
بازی استراتژیک
مدرس:
نژاد حسن، معصومه
فعالیت:
اهمیت و مزایای بازی اول این هفته
تقویت درک ریتم و شمارش موسیقایی
(حرکات چرخشی با شماره 1234 و زدن لیوانها بر اساس شمارش 1-2 123)
هماهنگی شنیداری-حرکتی
(هماهنگ کردن چرخش، نشستن و ضربهزدن به لیوانها با موسیقی)
پرورش تمرکز و توجه شنیداری
(شناخت تغییر موسیقی و تغییر جهت چرخش)
افزایش مهارتهای حرکتی ظریف و درشت
(چرخش دور دایره، نشستن سریع، گرفتن و زدن لیوانها)
رشد حافظهی حرکتی و توالی زمانی
(بهخاطر سپردن ترتیب حرکات: چرخش، نشستن، ضربهها)
تقویت تعادل و کنترل بدن
(تغییر جهت چرخش و ثابت ماندن در نشستن و برخاستن)
پرورش مهارتهای گروهی و فضای جمعی منظم
(حرکت هماهنگ در دو دایرهی داخلی و بیرونی)
افزایش انعطاف ذهنی
(واکنش سریع به تغییر جهت با تغییر ریتم موسیقی)
ایجاد نشاط، هیجان و تخلیه انرژی مثبت
(ترکیب چرخش، حرکت و ضربات ریتمیک فضای کلاس را شاد و فعال میکند)
اهمیت و مزایا بازی دوم این هفته
تقویت هماهنگی چشم و دست
افزایش دقت و تمرکز هنگام تغییر ریتم و حرکت
تقویت مهارتهای حرکتی ظریف (حرکت دادن کاغذ با کنترل)
تقویت مهارتهای حرکتی درشت (درجا زدن، حرکتهای جهتی)
تقویت سرعت واکنش در پاسخ به تغییر موزیک
تقویت حس ریتم و موسیقیپذیری
افزایش آگاهی بدنی و کنترل حرکات
آموزش تشخیص راست و چپ
افزایش قدرت پیروی از دستور (حرکت با تغییرات موزیک)
تقویت مهارتهای گروهی و کار در کنار دیگران
بالا بردن اعتماد به نفس در اجرای حرکات هماهنگ
تخلیه انرژی و کاهش استرس
تقویت مهارت شمارش و نظم حرکتی (1-2، 1-2-3-4)
تکلیف:
بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود
1404/08/26
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
بچه ها در این زنگ با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب در مدرسه برای خرید کتاب به نمایشگاه رفتند و کتاب های مناسب رده ی سنی خود را خرید کردند با هدف علاقه مندی به کتاب خوانی و یادگیری فرهنگ خرید کتاب با توجه به رده ی سنی
تکلیف:
نداریم
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان درس شش کتاب فارسی (کوشا و نوشا)را با بیان مثال از رفتار خود و تلاش خود و به دست آوردن نتیجه ی دل خواه یاد گرفتند و آموختند که هرگز دست از تلاش بر ندارند.
درس ششم روان خوانی شد .و کلمات مهم املایی خط کشیده شد .و کتاب فارسی تا پایان واژه آموزی تدریس شد .
دانش آموزان یافتن کلمه ی مشترک بین چند کلمه را آموختند .و چندین نمونه را انجام دادند .
تکلیف:
1)پسرم از روی کلمات مهم درس دوبار بنویس.
2)درس ششم را روان خوانی کن .
3)مورد سوم در دفتر وارد شود .
کلمه مشترک را بین کلمات زیر پیدا کن و بنویس.
(نورانی-پرنور-بی نور-کم نور)
(کارگر-پرکار-بی کار-همکار-کارخانه)
(سخن گو-بی سخن-سخن ران-سخن چین)
(کتاب خانه-کتاب دار-کتاب فروش-کتاب خوان)
4)کاربرگ زیر در دفتر تلاش وارد شود .
برنامه ی فردا
1)دفتر دیکته
2)دفتر تلاش
3)کتاب فارسی
املا دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
دیکته ی درس پنجم در دفتر دیکته ی علوی نوشته شد .دیکته ها تصحیح شد و بازخورد داده شد .حتما توسط اولیا امضا شود و فردا بیاورند .
تکلیف:
جمله سازی با اشتباهات دیکته در دفتر دیکته ی علوی انجام شود .
متن ادبی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
گنجینه شماره چهار نقشه ی گنج در کلاس انجام شد .ابتدا دانش آموزان هر کدام داستان را خواندن و سپس به سوالات آن پاسخ دادند .
تکلیف:
جهت تقویت روان خوانی بچه ها حتما کتاب های داستانی جذابی که دوستدارند را بخوانند .خیلی از بچه ها در روان خوانی ضعیف هستند و نیاز به مطالعه ی متن های غیر درسی دارند .
هنر دوم
مدرس:
رعیتی، سمانه
فعالیت:
سلام هنرمندان کلاس آخرین جلسه مسابقه طرح دو سالانه هنر به پایان رسید بریم برای مراحل بعدی
1404/08/25
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز مجدد الگوهای دو مرحله ای مرور شد و بچه ها وارد کتاب ریاضی شد و تا پایان صفحه ی 45 کتاب را انجام دادند .و نوشتن اعداد دیجیتال را تمرین کردند .سپس با هدف توبیت یادگیری کتاب کار ریاضی را تا پایان درس دوم انجام دادند .
تکلیف:
نداریم .
فقط دانش آموزانی که در تشخیص اعداد و نوشتن اعداد دیجیتال مشکل داشتند تمرین کنند .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا هم معنی و متضاد کلمات درس 4و5 از بچه ها پرسیده شد .سپس حفظ شعر احوال پرسی از بچه ها به صورت گروهی پرسیده شد .و بعد درس یک تا پنج فارسی در کلاس با هدف تقویت روان خوانی و مرور درس ها انجام شد .
تکلیف:
1)شش خط دیکته از درس چوپان درست کار با خطی زیبا بنویس در دیکته پنج تا کلمه هم معنی و متضاد هم گفته شود .
2)روان خوانی درس حکایت و تمیز باش و عزیز باش را تمرین کن .
برنامه ی فردا
1)کتاب فارسی
2)دفتر تلاش
هدیههای آسمان دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس ده هدیه ها (خانواده ی بخشنده )با هدف یادگیری صفت های خوب مثل بخشش و مهربانی و صبر تدریس شد و فعالیت های آن در کلاس انجام شد .
تکلیف:
نداریم
قرآن دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس چهارم قرآن تدریس شد لوحه ها در کلاس با کمک دانش آموزان خوانده شد .و پیام قرآنی درس چهارم تدریس شد .دانش آموزان سوره ی ناس را جمع خوانی کردند .کتاب های قرآن با هدف تنرین و تکرار بیشتر به دانش آموزان تحویل داده شد و در منزل نگه داشته شود .
تکلیف:
1)لوحه های درس چهارم در منزل تمرین شود.
شطرنج
مدرس:
احمدی، امیر
فعالیت:
با عرض سلام ووقت بخیر خدمت اولیای گرامی امروز جلسه بازی بچه ها بود که متاسفانه سوالاتی که بچه ها میپرسن و نحوه بازی که داشتن نشان دهنده ضعف در تمرین منزل هستش.برای رشد بهتر و سریع تر بچه ها حداقل یک بازی در روز الزامی است.با تشکر از توجه شما
1404/08/24
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ازمون مداد قرمز ریاضی در کلاس برگزار شد .
راهبرد حل مسئله ویادگیری الگوها در کلاس به کمک ابزار آموزش داده شد و دانش آموزان با الگوهای هندسی آشنا شدند .
تکلیف:
1)عبارت های زیر را ستونی بنویس و فرایندی انجام بده .
89-34=
56-28=
49-36=
65+19=
14+37=
45+37=
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز درس چهارم علوم در کلاس تدریس شد و دانش آموزان علت به وجود امدن فصل ها و نام فصل ها و علت سرد و گرم بودن فصل ها و ....را یاد گرفتند .و کتاب علوم تا پایان صفحه ی 34 رو خوانی شد .
تکلیف:
1)یک آزمایش ساده در خانه با چراغ مطالعه و یک سکه ی فلزی یکبار چراغ مطالعه را با زاویه راست به سکه بتابان و بعد از یک یا دو دقیقه هر آنچه مشاهده کردی را برای خانواده بگو و یکبار این آزمایش را با زاویه مایل چراغ مطالعه انجام بده و بعد از یک یا دو دقیقه آنچه می بینی را بیان کن .
با هدف درک این موضوع که ؛ اگر خورشید با زاویه راست بتابد پس گرمای بیشتری می تواند بدهد نسبت به زمانی که مایل می تابد .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا کتاب کار فارسی تا پایان درس پنج انجام شد سپس کتاب فارسی تا پایان درس پنج انجام شد و شعر احوال پرسی تدریس شد .
ارمغان هفت تصحیح شد و تحویل داده شد پسرای عزیزم لطفا در نگهداری ارمغان ها کوشا باشید .
و حتما چک کنید تا اشتباهات خود را متوجه شود .
تکلیف:
1)پسرم تکلیف فارسی که در دفتر تلاش نوشتی را با دقت و با خطی زیبا انجام بده.
2)در یک برگه جدول کار های خوب و کار های بد را درست کن و به دیوار اتاقت بچسبان و آخر هر شب کار های خوب و بدت را در آن یادداشت کن .بعد از یک هفته کار های خوب و بدت را ببین و به خودت امتیاز بده .می توانی با خود به کلاس هم بیاوری .
3)شعر احوال پرسی را حفظ کن و فردا در کلاس بخوان
4)جعبه کلمات درس پنجم و چهار مرور شود .
5) پنج خط دیکته از درس چوپان درست کار بنویس.
برنامه ی فردا
1)کتاب فارسی
2)دفتر تلاش
3)کتاب کار فارسی
مهارت زندگی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
درس هفتم کنترل خشم تدریس شد
کاربرگ مربوط به آن انجام شد
کتاب توپک آرامش خوانده شد.
بازی کنترل هیجانات انجام شد.
مراحل تنفس آرامش بخش کار شد.
تکلیف:
صفحه 33 در طول هفته انجام شود.
حتماً روز شنبه هفته ی آینده کتاب به مدرسه آورده شود.
مراحل توجه به تنفس توسط دانش آموزان به والدین آموزش داده شود.
زیبانویسی
مدرس:
امیری، زهرا
فعالیت:
درس هشتم آموزش داده شد .
تمرینات در کلاس انجام شد .
از درس سوم تا آخر هفتم چک شد .
کلاس با موسیقی همراه بود
تکلیف:
لطفا از درس اول تا آخر هشتم
حروف آموزش داده شده در تکالیف مدرسه اجراء شود وشما والدین عزیرم ملاحظه بفرمائید .