1404/08/21
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا مفاهیم خواسته شده برای مطالعه در کلاس مرور و تمرین و رفع اشکال شد به صورت پرسش پا تخته ای .
مسابقه ی اقای ریاضی برگزار شد .
تکلیف:
فصل اول (عدد و رقم) و فصل دوم ((جمع و تفریق اعداد دو رقمی): تا ابتدای جمع و تفریق دو عدد دو رقمی) مطالعه شود .
(طبق کتاب کار فصل اول کامل و فصل دوم تا ابتدای درس سوم از فصل دوم )
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس پنج علوم در کلاس مرور و تکرار شد .با هدف تثبیت یادگیری .
در مورد نحوه ی تولید صدا در کلاس صحبت کردند و با ابزار ساخته شده با پوست گردو و فندق در کلاس صدا تولید کردند .
تکلیف:
ندارند .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب کار فارسی تا پایان صفحه ی 44 در کلاس انجام شد .
تکلیف:
1)ارمغان هفت انجام شود .
2)برگه ی مربوط به قطعات تانگرام در پوشه ی دانش اموزان گذاشته شده ،پسرم با این قطعات هر چیزی که به ذهنت می رسد بساز و سپس روی برگه ی a4 بچسبان و شنبه با خود به کلاس بیاور .
برنامه ی شنبه
1)کتاب کار ریاضی
2)کتاب فارسی
3)دفتر تلاش
املا دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز در کلاس بدون دیوار دیکته خلاق به صورت تلفیق با درس اشکال هندسی نوشته شد .دفاتر دیکته بازخورد داده شد تکالیف انفراذی نوشته شده در دفتر دیکته انجام شود .
تکلیف:
1)دفتر دیکته توسط اولیا بازخورد داده شود .
و شنبه بیاورند .
سواد مالی
مدرس:
فتحی زاده، مبینا
فعالیت:
درس 5 پس انداز تدریس شد،فعالیت کلاسی تدریس شد.
تکلیف:
فعالیت منزل صفحه 43 حل شود.
مهارت اجتماعی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
آشنایی با آداب رستوران
بازی پانتومیم مربوط به قوانین رستوران
تکلیف:
در رستوران قوانین مربوط به آن را رعایت کنند
آزمایشگاه
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان ازمایش تاثیر نور خورشید در رشد گیاه را پس از رپیش دانه ها ی خود در آزمایش گاه به نمایش گذاشتند و با هم گروهی های خود در رابطه با تاثیر نور خورشید در رشد گیاهان صحبت کردند .
سپس آزمایش صدای کلفت و نازک با لیوان آب در ازمایشگاه انجام شد و دانش آموزان با ابزار ساخته شده صدا تولید کردند .
تکلیف:
ندارند.
1404/08/20
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب کار ریاضی تا پایان درس اول از فصل سوم انجام شد .
به دانش آموزان تحویل داده شد جهت ارائه ی بازخورد و امضای اولیا و تکرار و تمرین بیشتر در مواردی که نیاز به تمرین دارند .
با هدف تکرار و تمرین و انجام نمونه سوال فصل سوم چند سوال در دفتر تلاش انجام شد .
تکلیف:
1) ریاضی فصل اول (عدد و رقم) و فصل دوم ((جمع و تفریق اعداد دو رقمی): تا ابتدای جمع و تفریق دو عدد دو رقمی) مطالعه شود .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
روان خوانی درس پنجم در کلاس توسط دانش آموزان انجام شد و دانش آموزان کلمات مهم املایی پنج درس اول را در دفتر تلاش با خطی زیبا نوشتند .با هدف مرور و تکرار و تمرین کلمات مهم املایی در کلاس
تکلیف:
1)در یک برگه ی a4 ضرب المثل قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود را با خطی زیبا بنویس و برای آن یک نقاشی بکش و زیبا رنگ بزن .
2)فردا دیکته مروری از چهار درس اول فارسی و کلمات مهم درس پنجم داریم
3)فردا همه ی بچه ها لوبیا های خود را به کلاس بیاورند .
برنامه ی فردا
1)کتاب کار ریاضی
2)کتاب فارسی
3)دفتر تلاش
4)و کتاب نگارش و ریاضی در صورتی که منزل هست.
نگارش دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
نگارش تا پایان درس پنجم انجام شد و بازخورد داده شد .
تکلیف:
ندارند .
غایبین تاپایان درس 5کامل کنند و فردا به کلاس تحویل دهند .
قرآن دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
قران صفحات 16 تا 20 در کلاس جمع خوانی شد .
تکلیف:
ندارند .
استعداد فضایی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
آزمون هوش و استعداد فضایی در کلاس برگزار شد .
تکلیف:
ندارند .
رایانه
مدرس:
نیکزاد، علی
فعالیت:
دانش آموزان دستورات و ابزار های word را که در جلسات قبل درس داده شده بود دوباره تمرین کردند سپس در درس جدید نحوه استفاده از ابزار Farmat painter را یاد گرفتند و در گروه های دو نفره پروژه کلاسی را انجام دادند . ***Farmat painter یکی از ابزارهای پرکاربرد word است و به شما این امکان را میدهد که فرمت بخش موردنظرتان را کپی کنید و آن را روی سایر بخشهای متن اعمال کنید. حال فرمت میتواند شامل فونت، سایز، رنگ و سایر ویژگیهای متن باشد. به عنوان مثال ممکن است تنها یک کلمه از متن با فونت ساحل، اندازه 14 و رنگ سبز نوشته باشد. شما میتوانید همه ویژگیهای این یک کلمه را با Farmat painter کپی و روی سایر بخشهای متن اعمال کنید.
تکلیف:
دانش آموزان گرامی لطفا یک متن ( درباره اینکه دوست دارید در آینده چکاره شوید و چه کارهایی انجام دهید ) در محیط word تایپ نمایید( حدود 3 خط) سپس پاراگراف خود را در خط بعد کپی نمایید به پاراگراف دوم خود *** رنگ متن سبز *** بولد *** زیر خط دار باشدunderline *** highlight باشد *** سایز متن 26 با یک فونت فارسی دلخواه را اعمال کنید سپس با استفاده از ابزار فرمت پینتر ، استایل که به پاراگراف دوم داده اید روی پاراگراف اول خود که تایپ کرده اید اعمال کنید با تشکر alinikzad0044@gmail.com (حتما تمرین کنید یادگیری کامپیوتر نیازمند تمرین و تکرار است )
بازی استراتژیک
مدرس:
نژاد حسن، معصومه
فعالیت:
اهمیت و مزایای بازی برج رنگی
تقویت هماهنگی شنیداری-حرکتی (اجرای حرکات پا و درجا زدن با ریتم موسیقی)
رشد درک ریتم و شمارش موسیقایی (هماهنگی حرکات با ضرب و تعداد مشخص)
افزایش تمرکز و دقت دیداری (تشخیص رنگها و ساخت برج با نظم درست)
پرورش مهارتهای گروهی و کار تیمی (همکاری برای ساخت برج مشابه)
تقویت حافظهی دیداری و سازماندهی ذهنی (بهخاطر سپردن ترتیب و رنگ ردیفها)
توسعه مهارتهای حرکتی ظریف و درشت (حرکت در صف، گرفتن و چیدن کاپها)
ایجاد حس مسئولیت و دقت در انجام وظیفهی فردی (هر نفر مسئول بخشی از برج است)
افزایش انعطاف ذهنی و واکنش به دستور معلم (تغییر از حرکت ریتمیک به ساخت برج)
ایجاد هیجان، نشاط و حس موفقیت جمعی
تقویت اعتماد به نفس و انگیزهی مشارکت در گروه
تکلیف:
بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود
1404/08/19
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
جمع و تفریق فرآیندی و تقریبی در کلاس به صورت آزمونک در دفتر تلاش مرور و تمرین شد .
کتاب کار ریاضی تا پایان صفحه ی 64 انجام شد .
تکلیف:
تمرین نوشته شده در دفتر تلاش انجام شود .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا ازمون مداد قرمز درس فارسی برگزار شد .
سپس جعبه ی کلمات درس پنجم با هم فکری دانش آموزان نوشته شد و کتاب کار فارسی تا پایان صفحه ی43 در کلاس انجام شد و تایمی مشخص شد تا جعبه ی کلمات را حفظ کنند و هم گروهی ها از یکدیگر سوال کنند .
تکلیف:
1)صفحات 39 و 40 کتاب نگارش سوال اول با دقت و زیبا نوشته شود .
برنامه ی فردا
1)کتاب نگارش
2)کتاب کار علوم
3)کتاب فارسی
4)دفتر تلاش
نگارش دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب های نگارش بازخورد داده شد تمرین ها کامل شد و رفع اشکال انجام شد .
تکلیف:
1)صفحات 39 و 49 سوال اول انجام شود
هنر دوم
مدرس:
رعیتی، سمانه
فعالیت:
سلام هنرمندان کلاس به جلسات پایانی مسابقه طرح دوسالانه هنر نزدیک میشویم موفق و پیروز باشید
1404/08/18
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز مفاهیم فصل سوم مثل نوشتن نام اشکال هندسی و بیان شباهت و تفاوت بین دو شکل هندسی مرور شد و کتاب ریاضی تا صفحه ی 43 انجام شد .
تکلیف:
ندارند .
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
بازی پیام رمز را پیدا کن به صورت گروهی در کلاس با هدف یادگیری بهتر تاثیر صدا در پیام رسانی انجام شد .
ابتدا یک جدول که از حروف الفبا تشکیل شده بود روی تخته کشیده شد و دانش آموزی از یک گروه انتخاب شد و گروه دیگر باید به ان دانش آموز با بیان صدا مثل دست زدن و ... می فهماندن که پیام رمز چه کلمه ای هست به صورت تلفیق با کلمات مهم املایی
تکلیف:
ندارند .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
روان خوانی درس پنجم به صورت بازی کی کجا رو بخونه در کلاس انجام شد با هدف تلفیق با درس ریاضی و تطابق چشم و دست ،به هر دانش آموز برگه ای داده شد که نوشته بود کدام قسمت از درس را با شمارش خط بخواند .بچه ها بازی کردند و لذت بردند .
تکلیف:
1)پسرم فارسی درس های یک و دو را کامل( کلمات هم معنی /مخالف/صدای آخر اِ و ه /گی و گان/کلمه سازی هم و با/صدای واو در کلمات مختلف ) مطالعه کن.
2)کتاب نگارش سوال اول صفحات 38 و 37 را با دقت و با خطی زیبا انجام بده .
برنامه ی فردا
1)کتاب کار علوم
2)کتاب فارسی
3)دفتر تلاش
نگارش دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب نگارش تمرین های درس پنجم به غیر از سوالات رو نویسی در کلاس انجام شد .و دانش آموزان علامت (ها) را یادگرفتند و معنی کلماتی که به آخر انها ها اضافه می شود را بیان کردند .
تکلیف:
1)سوال یک از صفحات 37 و 38 انجام شود .
هدیههای آسمان دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس هجده از کتاب هدیه های آسمانی به صورت تلفیق با درس پنجم فارسی با هدف تاکید بر راست گویی در کلاس رو خوانی شد و به سوالات آن توسط بچه ها پاسخ داده شد
تکلیف:
ندارند .
قرآن دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
صفحات 30 تا 35 کتاب قرآن با هدف مرور و تمرین تنوین در کلاس جمع خوانی شد .
تکلیف:
ندارند .
شطرنج
مدرس:
احمدی، امیر
فعالیت:
با عرض سلام ووقت بخیر خدمت اولیای گرامی امروز آموزش ساختار های مربوط به پیاده و دوره قوانین شروع بازی رو داشتیم
1404/08/17
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا چند نمونه جمع و تفریق فرایندی در کلاس تمرین شد .سپس فصل سوم ریاضی اشکال هندسی تصویر خوانی شد (با هدف آشنایی با هنر کاشی کاری و استفاده از اشکال هندسی در این هنر )
و دانش اموزان کار با شابلون را تمرین کردند و مقایسه ی دو شکل هندسی با هم را یاد گرفتند .
مفهوم تفاوت(چه فرق هایی دارند )
مفهوم شباهت (چه چیز هاشون مثل همه و با هم یکی هست )
و کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی 39 انجام دادند .
تکلیف:
1)کاربرگ زیر در دفتر تلاش وارد شود .
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ارزشیابی علوم برگزار شد .
تکلیف:
ندارند .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز درس پنجم فارسی چوپان درست کار با پخش کلیپ و جمع خوانی دانش آموزان تدریس شد .سپس کلمات مهم املایی خط کشیده شد و کتاب فارسی تا پایان صفحه ی 33 با هدف تقویت درک مطلب و حافظه ی شنیداری و مرور کلمات مخالف انجام شد .
تکلیف:
1)پسرم روان خوانی درس پنجم را تمرین کن.
2)از روی کلمات مهم درس دوبار بنویس .
برنامه ی فردا
1)دفتر تلاش
2)کتاب فارسی
قرآن دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
بخش خوانی لوحه های قرآنی در کلاس تمرین شد .
تکلیف:
کتاب قرآن دانلود شود و حتما لوحه ها تمرین شوند.
لوحه های درس اول و دوم تمرین شود
مهارت زندگی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
درس ششم مهارت کنترل خشم تدریس شد.
کتاب داستان توپک خشم خوانده شد.
کاربرگ مربوط به آن انجام شد.
تکلیف:
از والدین خود سوال کنند که چگونه خشم خود را کنترل می کنند.
دانش آموزان تکنیک 1-2-3-4 نفس عمیق را به والدین آموزش دهند.
زیبانویسی
مدرس:
امیری، زهرا
فعالیت:
درس هفتم آموزش داده شد
تمرینات درس هفتم در کلاس انجام شد
کلاس با موسیقی همراه بود ...
تکلیف:
کامل کردن تمرینات درس هفتم برای دانش آموزانی که تکمیل نکردند... حروف درس داده شده از درس اول تا هفتم در تکالیف درسی اجرا شود .
شطرنج
مدرس:
احمدی، امیر
فعالیت:
با عرض سلام وقت بخیر خدمت اولیای گرامی امروز آموزش ساختار پیاده ای و دوره شروع بازی رو داشتیم