فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 102

ریاضی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا مفاهیم خواسته شده برای مطالعه در کلاس مرور و تمرین و رفع اشکال شد به صورت پرسش پا تخته ای . مسابقه ی اقای ریاضی برگزار شد .
تکلیف: فصل اول (عدد و رقم) و فصل دوم ((جمع و تفریق اعداد دو رقمی): تا ابتدای جمع و تفریق دو عدد دو رقمی) مطالعه شود . (طبق کتاب کار فصل اول کامل و فصل دوم تا ابتدای درس سوم از فصل دوم )

علوم دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: درس پنج علوم در کلاس مرور و تکرار شد .با هدف تثبیت یادگیری . در مورد نحوه ی تولید صدا در کلاس صحبت کردند و با ابزار ساخته شده با پوست گردو و فندق در کلاس صدا تولید کردند .
تکلیف: ندارند .

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کتاب کار فارسی تا پایان صفحه ی 44 در کلاس انجام شد .
تکلیف: 1)ارمغان هفت انجام شود . 2)برگه ی مربوط به قطعات تانگرام در پوشه ی دانش اموزان گذاشته شده ،پسرم با این قطعات هر چیزی که به ذهنت می رسد بساز و سپس روی برگه ی a4 بچسبان و شنبه با خود به کلاس بیاور . برنامه ی شنبه 1)کتاب کار ریاضی 2)کتاب فارسی 3)دفتر تلاش

املا دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز در کلاس بدون دیوار دیکته خلاق به صورت تلفیق با درس اشکال هندسی نوشته شد .دفاتر دیکته بازخورد داده شد تکالیف انفراذی نوشته شده در دفتر دیکته انجام شود .
تکلیف: 1)دفتر دیکته توسط اولیا بازخورد داده شود . و شنبه بیاورند .

سواد مالی

مدرس: فتحی زاده، مبینا
فعالیت: درس 5 پس انداز تدریس شد،فعالیت کلاسی تدریس شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 43 حل شود.

مهارت اجتماعی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: آشنایی با آداب رستوران بازی پانتومیم مربوط به قوانین رستوران
تکلیف: در رستوران قوانین مربوط به آن را رعایت کنند

آزمایشگاه

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز دانش آموزان ازمایش تاثیر نور خورشید در رشد گیاه را پس از رپیش دانه ها ی خود در آزمایش گاه به نمایش گذاشتند و با هم گروهی های خود در رابطه با تاثیر نور خورشید در رشد گیاهان صحبت کردند . سپس آزمایش صدای کلفت و نازک با لیوان آب در ازمایشگاه انجام شد و دانش آموزان با ابزار ساخته شده صدا تولید کردند .
تکلیف: ندارند.

ریاضی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کتاب کار ریاضی تا پایان درس اول از فصل سوم انجام شد . به دانش آموزان تحویل داده شد جهت ارائه ی بازخورد و امضای اولیا و تکرار و تمرین بیشتر در مواردی که نیاز به تمرین دارند . با هدف تکرار و تمرین و انجام نمونه سوال فصل سوم چند سوال در دفتر تلاش انجام شد .
تکلیف: 1) ریاضی فصل اول (عدد و رقم) و فصل دوم ((جمع و تفریق اعداد دو رقمی): تا ابتدای جمع و تفریق دو عدد دو رقمی) مطالعه شود .

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: روان خوانی درس پنجم در کلاس توسط دانش آموزان انجام شد و دانش آموزان کلمات مهم املایی پنج درس اول را در دفتر تلاش با خطی زیبا نوشتند .با هدف مرور و تکرار و تمرین کلمات مهم املایی در کلاس
تکلیف: 1)در یک برگه ی a4 ضرب المثل قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود را با خطی زیبا بنویس و برای آن یک نقاشی بکش و زیبا رنگ بزن . 2)فردا دیکته مروری از چهار درس اول فارسی و کلمات مهم درس پنجم داریم 3)فردا همه ی بچه ها لوبیا های خود را به کلاس بیاورند . برنامه ی فردا 1)کتاب کار ریاضی 2)کتاب فارسی 3)دفتر تلاش 4)و کتاب نگارش و ریاضی در صورتی که منزل هست.

نگارش دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: نگارش تا پایان درس پنجم انجام شد و بازخورد داده شد .
تکلیف: ندارند . غایبین تاپایان درس 5کامل کنند و فردا به کلاس تحویل دهند .

قرآن دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: قران صفحات 16 تا 20 در کلاس جمع خوانی شد .
تکلیف: ندارند .

استعداد فضایی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: آزمون هوش و استعداد فضایی در کلاس برگزار شد .
تکلیف: ندارند .

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: دانش آموزان دستورات و ابزار های word را که در جلسات قبل درس داده شده بود دوباره تمرین کردند سپس در درس جدید نحوه استفاده از ابزار Farmat painter را یاد گرفتند و در گروه های دو نفره پروژه کلاسی را انجام دادند . ***Farmat painter یکی از ابزارهای پرکاربرد word است و به شما این امکان را می‌دهد که فرمت بخش موردنظرتان را کپی کنید و آن را روی سایر بخش‌های متن اعمال کنید. حال فرمت می‌تواند شامل فونت، سایز، رنگ و سایر ویژگی‌های متن باشد. به عنوان مثال ممکن است تنها یک کلمه از متن با فونت ساحل، اندازه 14 و رنگ سبز نوشته باشد. شما می‌توانید همه ویژگی‌های این یک کلمه را با Farmat painter کپی و روی سایر بخش‌های متن اعمال کنید.
تکلیف: دانش آموزان گرامی لطفا یک متن ( درباره اینکه دوست دارید در آینده چکاره شوید و چه کارهایی انجام دهید ) در محیط word تایپ نمایید( حدود 3 خط) سپس پاراگراف خود را در خط بعد کپی نمایید به پاراگراف دوم خود *** رنگ متن سبز *** بولد *** زیر خط دار باشدunderline *** highlight باشد *** سایز متن 26 با یک فونت فارسی دلخواه را اعمال کنید سپس با استفاده از ابزار فرمت پینتر ، استایل که به پاراگراف دوم داده اید روی پاراگراف اول خود که تایپ کرده اید اعمال کنید با تشکر alinikzad0044@gmail.com (حتما تمرین کنید یادگیری کامپیوتر نیازمند تمرین و تکرار است )

بازی استراتژیک

مدرس: نژاد حسن، معصومه
فعالیت: اهمیت و مزایای بازی برج رنگی تقویت هماهنگی شنیداری-حرکتی (اجرای حرکات پا و درجا زدن با ریتم موسیقی) رشد درک ریتم و شمارش موسیقایی (هماهنگی حرکات با ضرب و تعداد مشخص) افزایش تمرکز و دقت دیداری (تشخیص رنگ‌ها و ساخت برج با نظم درست) پرورش مهارت‌های گروهی و کار تیمی (همکاری برای ساخت برج مشابه) تقویت حافظه‌ی دیداری و سازمان‌دهی ذهنی (به‌خاطر سپردن ترتیب و رنگ ردیف‌ها) توسعه مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت (حرکت در صف، گرفتن و چیدن کاپ‌ها) ایجاد حس مسئولیت و دقت در انجام وظیفه‌ی فردی (هر نفر مسئول بخشی از برج است) افزایش انعطاف ذهنی و واکنش به دستور معلم (تغییر از حرکت ریتمیک به ساخت برج) ایجاد هیجان، نشاط و حس موفقیت جمعی تقویت اعتماد به نفس و انگیزه‌ی مشارکت در گروه
تکلیف: بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود

ریاضی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: جمع و تفریق فرآیندی و تقریبی در کلاس به صورت آزمونک در دفتر تلاش مرور و تمرین شد . کتاب کار ریاضی تا پایان صفحه ی 64 انجام شد .
تکلیف: تمرین نوشته شده در دفتر تلاش انجام شود .

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا ازمون مداد قرمز درس فارسی برگزار شد . سپس جعبه ی کلمات درس پنجم با هم فکری دانش آموزان نوشته شد و کتاب کار فارسی تا پایان صفحه ی43 در کلاس انجام شد و تایمی مشخص شد تا جعبه ی کلمات را حفظ کنند و هم گروهی ها از یکدیگر سوال کنند .
تکلیف: 1)صفحات 39 و 40 کتاب نگارش سوال اول با دقت و زیبا نوشته شود . برنامه ی فردا 1)کتاب نگارش 2)کتاب کار علوم 3)کتاب فارسی 4)دفتر تلاش

نگارش دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کتاب های نگارش بازخورد داده شد تمرین ها کامل شد و رفع اشکال انجام شد .
تکلیف: 1)صفحات 39 و 49 سوال اول انجام شود

هنر دوم

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: سلام هنرمندان کلاس به جلسات پایانی مسابقه طرح دوسالانه هنر نزدیک میشویم موفق و پیروز باشید

ریاضی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز مفاهیم فصل سوم مثل نوشتن نام اشکال هندسی و بیان شباهت و تفاوت بین دو شکل هندسی مرور شد و کتاب ریاضی تا صفحه ی 43 انجام شد .
تکلیف: ندارند .

علوم دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: بازی پیام رمز را پیدا کن به صورت گروهی در کلاس با هدف یادگیری بهتر تاثیر صدا در پیام رسانی انجام شد . ابتدا یک جدول که از حروف الفبا تشکیل شده بود روی تخته کشیده شد و دانش آموزی از یک گروه انتخاب شد و گروه دیگر باید به ان دانش آموز با بیان صدا مثل دست زدن و ... می فهماندن که پیام رمز چه کلمه ای هست به صورت تلفیق با کلمات مهم املایی
تکلیف: ندارند .

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: روان خوانی درس پنجم به صورت بازی کی کجا رو بخونه در کلاس انجام شد با هدف تلفیق با درس ریاضی و تطابق چشم و دست ،به هر دانش آموز برگه ای داده شد که نوشته بود کدام قسمت از درس را با شمارش خط بخواند .بچه ها بازی کردند و لذت بردند .
تکلیف: 1)پسرم فارسی درس های یک و دو را کامل( کلمات هم معنی /مخالف/صدای آخر اِ و ه /گی و گان/کلمه سازی هم و با/صدای واو در کلمات مختلف ) مطالعه کن. 2)کتاب نگارش سوال اول صفحات 38 و 37 را با دقت و با خطی زیبا انجام بده . برنامه ی فردا 1)کتاب کار علوم 2)کتاب فارسی 3)دفتر تلاش

نگارش دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کتاب نگارش تمرین های درس پنجم به غیر از سوالات رو نویسی در کلاس انجام شد .و دانش آموزان علامت (ها) را یادگرفتند و معنی کلماتی که به آخر انها ها اضافه می شود را بیان کردند .
تکلیف: 1)سوال یک از صفحات 37 و 38 انجام شود .

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: درس هجده از کتاب هدیه های آسمانی به صورت تلفیق با درس پنجم فارسی با هدف تاکید بر راست گویی در کلاس رو خوانی شد و به سوالات آن توسط بچه ها پاسخ داده شد
تکلیف: ندارند .

قرآن دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: صفحات 30 تا 35 کتاب قرآن با هدف مرور و تمرین تنوین در کلاس جمع خوانی شد .
تکلیف: ندارند .

شطرنج

مدرس: احمدی، امیر
فعالیت: با عرض سلام ووقت بخیر خدمت اولیای گرامی امروز آموزش ساختار های مربوط به پیاده و دوره قوانین شروع بازی رو داشتیم

ریاضی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا چند نمونه جمع و تفریق فرایندی در کلاس تمرین شد .سپس فصل سوم ریاضی اشکال هندسی تصویر خوانی شد (با هدف آشنایی با هنر کاشی کاری و استفاده از اشکال هندسی در این هنر ) و دانش اموزان کار با شابلون را تمرین کردند و مقایسه ی دو شکل هندسی با هم را یاد گرفتند . مفهوم تفاوت(چه فرق هایی دارند ) مفهوم شباهت (چه چیز هاشون مثل همه و با هم یکی هست ) و کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی 39 انجام دادند .
تکلیف: 1)کاربرگ زیر در دفتر تلاش وارد شود .

علوم دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ارزشیابی علوم برگزار شد .
تکلیف: ندارند .

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز درس پنجم فارسی چوپان درست کار با پخش کلیپ و جمع خوانی دانش آموزان تدریس شد .سپس کلمات مهم املایی خط کشیده شد و کتاب فارسی تا پایان صفحه ی 33 با هدف تقویت درک مطلب و حافظه ی شنیداری و مرور کلمات مخالف انجام شد .
تکلیف: 1)پسرم روان خوانی درس پنجم را تمرین کن. 2)از روی کلمات مهم درس دوبار بنویس . برنامه ی فردا 1)دفتر تلاش 2)کتاب فارسی

قرآن دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: بخش خوانی لوحه های قرآنی در کلاس تمرین شد .
تکلیف: کتاب قرآن دانلود شود و حتما لوحه ها تمرین شوند. لوحه های درس اول و دوم تمرین شود

مهارت زندگی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: درس ششم مهارت کنترل خشم تدریس شد. کتاب داستان توپک خشم خوانده شد. کاربرگ مربوط به آن انجام شد.
تکلیف: از والدین خود سوال کنند که چگونه خشم خود را کنترل می کنند. دانش آموزان تکنیک 1-2-3-4 نفس عمیق را به والدین آموزش دهند.

زیبانویسی

مدرس: امیری، زهرا
فعالیت: درس هفتم آموزش داده شد تمرینات درس هفتم در کلاس انجام شد کلاس با موسیقی همراه بود ...
تکلیف: کامل کردن تمرینات درس هفتم برای دانش آموزانی که تکمیل نکردند... حروف درس داده شده از درس اول تا هفتم در تکالیف درسی اجرا شود .

شطرنج

مدرس: احمدی، امیر
فعالیت: با عرض سلام وقت بخیر خدمت اولیای گرامی امروز آموزش ساختار پیاده ای و دوره شروع بازی رو داشتیم
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: