فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 102

ریاضی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا مبحث تقریب با کمک ابزار و داستان تدریس شد .دانش آموزان در کلاس تمرین و تکرار کردند .سپس کتاب کار ریاضی فصل دوم تا پایان درس اول با هدف تکرار و تمرین و تثبیت یادگیری تکمیل شد .
تکلیف: 1)از دانش آموزان بخواهید تقریب اعداد را برای شما توضیح دهند .

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا از دانش آموزانی که شعر ستاره را حفظ کرده بودند شعر پرسیده شد سپس کلمات هم معنی درس سه با کمک بازی (وصل کن ) پرسیده شد .و علائم نگارشی مجدد تکرار و مرور شد . رضایت نامه ی اردوی شنبه به دانش آموزان غایب تحویل داده شد حتما شنبه امضا کنند و تحویل کلاس دهند .
تکلیف: 1)ارمغان شماره 3 انجام شود . 2)روان خوانی درس دوم فارسی و درس سوم فارسی تمرین شود . برنامه ی شنبه 1)دفتر تلاش 2)کتاب فارسی 3)غایبین کتاب های داده شده را با توجه به علامت بالای صفحه تکمیل کنند و شنبه به کلاس تحویل دهند .

املا دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز دانش آموزان از درس سوم خرس کوچولو در دفتر تلاش دیکته نوشتند .در پایان دیکته کلمات هم معنی هم خواسته شد که جزو اشتباهات دیکته محسوب نمی شوند .
تکلیف: دفتر دیکته توسط اولیا بازخورد داده شود و در قسمت مربوطه امضا زده شود .شنبه همراه دانش آموزان باشد .

سواد مالی

مدرس: فتحی زاده، مبینا
فعالیت: درس پول توجیبی تدریس شد.فعالیت کلاسی انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحات 16 و 24 انجام شود.

دست ورزی

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: بازی تقریب در کلاس به کمک ابزار انجام شد .و دانش آموزان کلمات هم معنی را با بازی وصل کن تکرار و تمرین کردند.
تکلیف: ندارند.

مهارت اجتماعی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: دروس قبل تکرار شد. آداب اجتماعی و رعایت نوبت در صحبت کردن کار شد. کتاب وسط حرف دیگران نپر خوانده شد.
تکلیف: مراقب باشند وسط حرف دیگران صحبت نکنند.

آزمایشگاه

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز دانش آموزان باکمک ابزار آموزشی افلاک نما نحوه ی پیدایش شب و روز و گردش زمین به دور خود و خورشید را مشاهده کردند و چگونگی پیدایش شب و روز را توضیح دادند .سپس در آزمایشگاه با دماسنج آشنا شدند و در کلاس دمای لیوان پر از یخ و پر از آب داغ را اندازه گیری کردند .
تکلیف: تغییرات دمای یک روز را در سه ساعت متفاوت با استفاده از تلفن همراه ببین ودر دفتر تلاش یادداشت کن .(سانتی گراد )

ریاضی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: سه شنبه های داغ در مدرسه برگزار شد .کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی 25 با هدف مرور و تثبیت یادگیری مطالب آموخته شده انجام شد .
تکلیف: 1)کاربرگ زیر در دفتر وارد شود .

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: مراسم اهدای ویلچر با درب بطری ها در حیاط مدرسه برگزار شد .ابتدا آزمونک درس اول در کلاس برگزار شد .دانش آموزان پنج سوال را در دفتر نوشتند سپس به آن ها پاسخ دادند. درس سوم خرس کوچولو تا پایان شعر ستاره با پخش کلیپ در کلاس تدریس شد .دانش آموزان حکایت را خواندند و شعر ستاره را جمع خوانی کردند .سپس کتاب کار فارسی تا پایان درس سوم با هدف تثبیت یادگیری انجام شد .
تکلیف: 1)پسرم پنج خط املا از درس سوم به صورت جمله و از متن درس بنویس. 2)روان خوانی درس حکایت و تند خوانی شعر ستاره تمرین شود . 3)جعبه ی کلمات درس سوم تمرین شود . برنامه ی فردا 1)دفتر تلاش 2)کتاب فارسی 3)کتاب کار ریاضی غیبین تمامی کتاب هایی که همراه دارند در صورت حضور تحویل کلاس دهند

متن ادبی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: گنجینه ی شماره ی دو در کلاس با مشارکت فعال دانش آموزان انجام شد .
تکلیف: ندارند.

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: در جلسه امروز ابزار های درس گذشته مثل بولد کردن ، ایتالیک کردن ، underline ، تغییر فونت ، تغییر سایز با دانش آموزان کار شد و در درس جدید نحوه پاک کردن تمام فرمت متن ( clear all formatting) ، هایلایت کردن متن ( text highlight color ) با دانش آموزان کار شد و در نهایت یک پروژه به دانش آموزان داده شد و از آنها خواسته شد در گروه های دو نفره انجام دهند
تکلیف: دانش آموزان گرامی لطفا متن " پاییز با کوله باری از رنگ از راه رسیده و آرام روی تک تک برگ ها می نشیند و بر رخسار شان رنگ خزان می زند" را در محیط word تایپ کنید آن : *** اندازه فونت 32 *** رنگ متن آبی *** کلمه خزان و پاییز هایلایت نارنجی *** زیر کلمه برگها خط بکشید underline *** متن وسط چین باشد با تشکر alinikzad0044@gmail.com

بازی استراتژیک

مدرس: نژاد حسن، معصومه
فعالیت: از اهمیت و مزایای بازی این هفته تقویت درک ریتم و شمارش موسیقایی (حرکات هماهنگ با شمارش «1 تا 8») افزایش هماهنگی حرکتی - شنیداری (هم‌زمانی دست‌ها، پاها و چرخش با موسیقی) رشد تمرکز و دقت در اجرای توالی حرکت‌ها پرورش مهارت‌های اجتماعی و همکاری دو‌نفره (گرفتن دست‌ها، رعایت هماهنگی با هم‌گروهی) تقویت حافظه‌ی حرکتی و شنیداری (به خاطر سپردن توالی حرکات و ضرب‌ها) افزایش تعادل و کنترل بدن (درجا زدن، چرخش و تغییر جایگاه) ایجاد نشاط، هیجان و تخلیه‌ی انرژی مثبت تقویت اعتماد به نفس در اجرای گروهی
تکلیف: بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود

ریاضی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی 24 با هدف مرور و تمرین جمع و تفریق اعداد دو رقمی با یک رقمی و آشنایی با جدول جمع و تفریق انجام شد .
تکلیف: غایبین تا پایان صفحه ی 24 کتاب را انجام دهند .

علوم دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: درس سوم علوم زندگی ما و گردش زمین (1) را با هدف آشنایی با چرخش زمین و پیدایش شب و روز و فصل ها و سرد و گرم و.... شروع کردیم و داستان خوانی شد ،کتاب کار تا پایان صفحه ی 26 انجام شد .
تکلیف: ندارند .

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز دانش آموزان جعبه ی کلمات درس سه در کتاب کار فارسی را کامل کردند و کتاب کار فارسی تا پایان صفحه ی 27 با مشارکت فعال دانش آموزان کامل شد .
تکلیف: 1)آمادگی برای آزمونک درس اول فارسی لطفا دانش آموزان از این موضوع چیزی متوجه نشوند (فقط کلمات مهم درس و قسمت واژه سازی و روان خوانی درس را مرور کنند) 2)املا از درس سوم توسط دانش آموز به اولیا گفته شود ،کلماتِ مهم را اشتباه بنویسید و بعد از املا دانش آموز املا را تصحیح کرده و اشتباهات شما را بشمرد . 3)جعبه ی کلمات درس سوم تمرین شود . برنامه ی فردا 1)کتاب کار فارسی(در صورتی که منزل است) 2)دفتر تلاش 3)کتاب فارسی 4)کتاب کار ریاضی(در صورتی که منزل است)

نگارش دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کتاب نگارش تا پایان درس سوم در کلاس با هدف مرور و تکرار و تمرین درس سوم انجام شد .
تکلیف: ندارند.

هنر دوم

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: سلام نقاش کوچولوهای کلاس امروز طرح هارا انتقال دادیم روی مقوا و کم‌کم رفتیم سراغ رنگ کردن
تکلیف: اولیا عزیزم لطفا دفتر نقاشی همراه پسرای گلم باشد و در کشیدن این نقاشی همراهی لازم را با پسرای عزیزم در خانه انجام دهید ،

ریاضی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز دانش آموزان کشیدن ساعت و نمایش ساعت روی آن را در کلاس یاد گرفتند .و در دفتر تلاش چند نمونه انجام دادند .سپس جمع و تفریق دسته های ده تایی مرور و تکرار شد و کتاب ریاضی تا پایان (کار در کلاس )صفحه ی 24 با هدف یادگیری انواع روش های جمع و تفریق انجام شد.
تکلیف: 1)کار برگ زیر در دفتر تلاش وارد شود . 2) یک ساعت در دفترت بکش و ساعت خواب خود را رو آن نمایش بده .

علوم دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز مطالب مهم درس یک و دو علوم مجدد پرسیده شد.
تکلیف: ندارند .

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا روان خوانی درس سوم پرسیده شد سپس کتاب فارسی تا پایان بیاموز و بگو با هدف یادگیری واژه سازی با پیشوند( بی ) به معنای (نداشتن ) تدریس شد و دانش آموزان معنای واژه های امروز را یادگرفتند . و علائم نگارشی مثل نقطه ، ویرگول، علامت سوال را یاد گرفتند .
تکلیف: 1)کتاب نگارش صفحه ی 28 سوال اول (فقط ) با خطی زیبا و بدون اشتباه انجام شود . (در رو نویسی یک متن هر چه را که می بینیم می نویسیم ) 2) با کلمات داده شده جملات زیبا بساز. میکروب: موجودات خطرناک: بجنگیم: کثیف: صبح زود : بی حوصله: با ارزش: برنامه ی فردا 1)دفتر تلاش 2)کتاب نگارش 3) کتاب کار فارسی (دانش آموزانی که تحویل ندادند) 4)کتاب فارسی

نگارش دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز کتاب نگارش تا پایان صفحه ی 27 در کلاس انجام شد .
تکلیف: ندارند .

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: درس دوم هدیه ها صدای پرندگان رو خوانی شد و دانش آموزان نعمت های خدا را نام بردند .و برای تشکر از خدا بابت نعمت هایی که داده نامه نویسی کردند .
تکلیف: ندارند .

شطرنج

مدرس: احمدی، امیر
فعالیت: با سلام و وقت بخیر خدمت اولیای گرامی این جلسه، جلسه بازی بچه ها بود که بچه ها سعی کردن از تکنیک های شروع بازی که یاد داده بودم استفاده کنن تا به تکمیل شدن آموزش کمک کنه و آمادگی ایجاد کنه برای تدریس جلسه بعدی

ریاضی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز در مدرسه المپیاد ورزشی به مناسبت هفته ی تربیت بدنی برگزار شد. ابتدا دانش آموزان تعداد نقطه های پایان صفحه ی اول درس خرس کوچولو را شمارش کردند و در ادامه تعداد نقطه های پایان جملات صفحه ی دوم درس خرس کوچولو را شماردند و دو عدد به دست آمده را با هم با کمک ابزار چینه و چوب خط جمع کردند و عدد به دست آمده را در جدول یکان و دهگان بردند . و با علائم نگارشی مثل نقطه و ویرگول و کاربرد آنها آشنا شدند. فصل دوم در ابتدا تصویر خوانی شد سپس کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی 21 انجام شد
تکلیف: جواب عبارت های زیر را به کمک شکل بدست آورید؟ 30+50= 20+40= 50+10= 20+30= 35+20= 15+30= 17+20= الگوی زیر را ادامه دهید؟ 15،25،35 34،24،54 17،27،37

علوم دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: درس یک و دوم علوم با بازی جعبه ی سوالات در کلاس به صورت گروهی با هدف مرور و تکرار مطالب درس یک و دو پرسیده شد .
تکلیف: ندارند .

فارسی دوم

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: شعر هفته : گر نگهدار من آن است که من می دانم شیشه را بغل سنگ نگه می دارد ، امروز درس سوم کتاب فارسی از فصل بهداشت با پخش کلیپ و با هدف یادگیری بهداشت فردی و رعایت آن در همه جا تدریس شد .در کلاس کلیپ پخش شد و درس توسط دانش آموزان روان خوانی شد .و زیر کلمات مهم املایی خط کشیده شد .
تکلیف: 1)از روی کلمات مهم درس دو بار با خطی زیبا بنویس. 2)سوال اول صفحه ی 26 کتاب نگارش در منزل با خطی زیبا و تمیز نوشته شود . برنامه ی فردا 1)کتاب نگارش 2)کتاب فارسی 3) دفتر تلاش 4)کتاب کار فارسی

مهارت زندگی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: درس سوم مربوط به آداب غذا خوردن تدریس شد. کاربرگ مربوط به آن انجام شد. کتاب داستان « وقتی به نهار خوری می‌رویم » خوانده شد.
تکلیف: آداب غذا خوردن در خانه رعایت شود.

زیبانویسی

مدرس: امیری، زهرا
فعالیت: درس چهارم کتاب زیبا نویسی انجام شد و تمرین‌های کتاب در کلاس انجام شد ... کتاب دانش آموزان از درس یک تا سه چک شد و مهر دریافت کردند کلاس همراه بود با موسیقی ....
تکلیف: برای جلسه آینده 12و 13کتاب تکمیل شود و تمامی دانش آموزان کتاب زیبا نویسی همراه داشته باشند. چک می شود . آوردن برگه خوشنویسی شده یک بیت شعر دلخواه با حاشیه نقاشی شده برای دانش آموزانی که فراموش کرده بودند .

دست ورزی

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز دانش آموزان جواب عبارت های کتاب ریاضی را به کمک ابزار دسته های دهتایی با هدف درک بهتر در کلاس انجام دادند .
تکلیف: ندارند.

شطرنج

مدرس: احمدی، امیر
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اولیای گرامی این جلسه به بازی کردن گذشت که بچه ها تکنیک های گذشته رو تکرار کردند تا آماده تدریس جلسه بعدی باشند
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: