فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 103

علوم اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: کتاب کار علوم انجام شد با هدف مشاهده خوب و با دقت دانش آموزان بعد از برش میوه هایی که همراه داشتند را مشاهده کرده و با دوستان در مورد ویژگی‌ها و مشخصات ظاهری آن صحبت کردند در مورد میوه مورد علاقه و اهمیت مصرف میوه های مفید و مقوی صحبت شد درس سایه ها مرور شد دانش آموزان با ابزار لیوان یکبار مصرف با نقاشی روی سلفون های ته لیوان سایه آن ها را روی تخته مشاهده کردند. کتاب کار علوم تا صفحه 13 انجام شد مبحث زیر آب روی آب تدریس نشده و در کتاب انجام نشد تا جلسه ی بعد تدریس انجام شود

فارسی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: کتاب کار فارسی صفحات 44 و 45 با مرور نشانه های تدریس شده توجه به جایگاه نشانه در کلمه کامل شد
تکلیف: از سرمشق های داده شده در دفتر مشق نوشته شود ارمغان 4 انجام شود در زمان نوشتن دانش آموز حتما بخواند و بنویسد کتاب کلمه های کوچولو صفحات 1 و 2 تمرین شود برنامه کلاسی شنبه کتاب فارسی گل کتاب نگارش درخت کتاب ریاضی زنبوری دفتر مشق

نگارش اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: کتاب نگارش صفحات 29 و 30 با روخوانی حروف و ترکیب ها تمرین و کلمات نوشته شد

مهارت زندگی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: درس سوم خوراکی های سالم و ناسالم تدریس شد. کاربرگ مربوط به آن انجام شد لطفاً دانش آموزانی که کتاب همراه نداشتند این صفحات را انجام داده و روز شنبه در قفسه مربوط به مهارت ها در کلاس قرار دهند.
تکلیف: خوراکی سالم به مدرسه بیاورند. لطفاً تا هفته ی بعد بستن بند کفش کار شود. برنامه ی هفتگی خوراکی ها همراه با دانش آموز در منزل درست شود.

ریاضی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: کتاب کار ریاضی صفحات 32 و 33 انجام شد مفاهیم شمارش و چوب خط و مربع شگفت انگیز مرور و تمرین شد
تکلیف: صفحه 34 کتاب کار ریاضی علوی انجام شود

فارسی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: درس باران تدریس شد و نشانه جدید با قصه و داستان معرفی شد دانش آموزان نشانه جدید را تمرین کرده و در جدول دوستی فارسی با نشانه 1 غیر اول دوست کرده و ترکیب با را ساختند و سپس با این ترکیب کلمات مختلف پیدا کردند
تکلیف: درس باران تصویر خوانی شود به نشانه جدید در کلمات و جایگاه آن توجه شود

نگارش اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 28 انجام شد نشانه ها و کلمات خوانده و نوشته شد
تکلیف: در دفتر مشق نشانه تدریس شده تمرین و نوشته شود دانش آموز در زمان نوشتن باید با صدای بلند اسم نشانه را ادا کند برنامه کلاسی فردا کتاب نگارش کتاب کار فارسی علوی کتاب کار علوم علوی و یک میوه مثل سیب یا گوجه فرنگی که در منزل موجود دارید داخل کیف فرزند بگذارید برای درس علوم دفتر مشق رضایت نامه به دانش آموزان داده شد

سواد مالی

مدرس: فتحی زاده، مبینا
فعالیت: پرسش و پاسخ انجام شد.درس نیاز مشترک تدریس شد.فعالیت کلاسی انجام شد.
تکلیف: درس اول تا سوم تکرار و تمرین شود. فعالیت منزل صفحه 38 با دقت و به خوبی انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: کتاب کار ریاضی علوی صفحات 30 و 31 انجام شد مباحث شمارش الگو شطرنجی و چوب خط مرور و تمرین شد

فارسی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: جشن آب برای دانش آموزان عزیزمان برگزار شد شعر نشانه همراه با ماکت حروف خوانده شد سپس از فرزندان کلاس اولی پذیرایی شده و گیفت های یادگاری هدیه شد با آرزوی موفقیت و سربلندی برای پسرانم کتاب کار فارسی تا پایان صفحه 43 انجام شد زیبا نویسی حروف تمرین شد و به صدای آ ا در اول و وسط و آخر کلمات توجه شد
تکلیف: کاربرگ ارسال شده انجام شود دانش اموزان به صورت شفاهی صدای اول و اخر کلمات زیر را بیان کند . مار / باران / دریا / ماشین برنامه کلاسی فردا کتاب کار ریاضی علوی کتاب فارسی گل کتاب نگارش درخت دفتر مشق

نگارش اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 27 انجام شد به دانش آموزان متذکر می شویم وقتی صدای ا در وسط کلمه باشد و قبل از آن نشانه ای روی خط نوشته شده باشد نشانه ا از پایین به بالا و چسبیده به نشانه قبل نوشته می شود

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: سلام فسقلی های کلاس امروز طرح ها روی مقوا کشیده ،ورفتیم مرحله رنگ آمیزی،
تکلیف: اولیا عزیزم لطفا هرجلسه دفتر نقاشی همراه گل پسرا باشد و دراین طرح پسرای گلم را همراهی کنید .

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: دانش آموزان با ابزارهای select و Rotate آشنا شدند آنها یادگرفتند که میتوانند با استفاده از ابزار select بخشی از نقاشی را انتخاب کنند و پس از کپی کردن آن در صفحه خود با ابزار Rotate آن را بچرخانند در انتها پس از تدریس این درس دانش آموزان در گروه های دو نفره پروژه صفحه 26 کتاب را انجام دادند
تکلیف: دانش آموزان گرامی لطفا نقاشی صفحه 26 کتاب را که در کلاس یاد گرفتید دوباره در محیط paint بکشید . با تشکر **** حتما با استفاده از ابزار های select و Rotate انجام دهید alinikzad0044@gmail.com

فارسی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: کتاب فارسی صفحه 27 تدریس شد نشانه آ اول و ا غیر اول با شعر و تصویر معرفی شد تصویر کتاب توسط دانش آموزان تصویر خوانی و به جایگاه نشانه در کلمات توجه شد سپس دانش آموزان وسایلی که نشانه آا داشت و امروز همراه داشتند را به دوستانشان معرفی و به صدای آ ا در کلمه توجه کردند
تکلیف: درس آب در کتاب فارسی گل تصویر خوانی شود و از روی کلمات درس خوانده شود و به شکل نشانه آ ا در کلمه ها دقت شود

نگارش اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: در کتاب نگارش صفحه 25 و 26 نشانه آ ا همراه با حرکت صحیح دست و نگارش صحیح نشانه و جایگاه درست آن در کلمات نوشته شد
تکلیف: در دفتر مشق از نشانه تدریس شده طبق سرمشق نوشته شود در پایین صفحه با نشانه آ ا یک نقاشی کشیده شود برنامه کلاسی فردا دفتر مشق کتاب نگارش درخت کتاب کار فارسی علوی کتاب کار ریاضی علوی فردا جشن آب داریم لطفا تمام دانش آموزان با فرم مدرسه و ظاهری آراسته در کلاس حاضر باشند با تشکر

بازی استراتژیک

مدرس: نژاد حسن، معصومه
فعالیت: این بازی تقویت درک ریتم و شمارش موسیقایی کودک با اجرای الگوهای «1-2-3-4» و «1-2 / 1-2-3» مفهوم ضرب، الگو و تغییر ریتم را به‌صورت شنیداری و حرکتی تجربه می‌کند. هماهنگی شنیداری - حرکتی هم‌زمانی حرکات دست با ریتم موسیقی باعث هماهنگی دقیق بین گوش و بدن می‌شود. افزایش تمرکز و توجه شنیداری گوش دادن به تغییرات ریتم و تشخیص نام رنگ‌ها باعث دقت و تمرکز بیشتر کودک می‌شود. پرورش حافظه‌ی ریتمیک و توالی حرکات کودک توالی حرکات و ریتم‌ها را به خاطر می‌سپارد و به شکل منظم تکرار می‌کند. تقویت مهارت‌های گروهی و اجتماعی همکاری در گروه‌ها، رعایت نوبت و تعویض جای رنگ‌ها حس تعامل و نظم اجتماعی را افزایش می‌دهد. رشد مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت زدن چوبک‌ها، حرکت در حلقه‌ها و حفظ تعادل موجب تقویت عضلات کوچک و بزرگ بدن می‌شود. افزایش انعطاف ذهنی و واکنش سریع تغییر ناگهانی ریتم یا فراخوان رنگ تمرینی برای تصمیم‌گیری سریع و انعطاف ذهنی کودک است. ایجاد نشاط، هیجان و تخلیه‌ی انرژی سالم حرکت و موسیقی شاد باعث نشاط، انرژی مثبت و تخلیه‌ی هیجانات کودکان می‌شود. تقویت اعتماد به نفس و جسارت حرکتی اجرای درست حرکات در جمع باعث افزایش خودباوری و احساس موفقیت می‌گردد.
تکلیف: بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود

مهارت اجتماعی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: مراحل عذرخواهی مرور شد. احساس غم و شادی کار شد. کتاب توپک شادی خوانده شد.
تکلیف: با کارهای خوب توپک شادی خود و دیگران را بزرگ کنند.

فارسی اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: نگاره 10 با معرفی نوروز و هفت سین صحبت و گفتگو در مورد آداب عید دیدنی و مفهوم نماد های سفره هفت سین تدریس شد کتاب کار فارسی علوی صفحات 38 و 39 انجام شد
تکلیف: . فردا تدریس اولین نشانه را داریم لطفا دانش اموزی غایب نباشد . فردا خوراکی که جلدش آبی باشد یا آب نبات یا فقط یک اسباب بازی که صدای آ ا داشته باشد همراه دانش آموز باشد همراه دانش اموز باشد .

نگارش اول

مدرس: دراج، زینب
فعالیت: نگارش صفحه 23 پس از تمرین و دست ورزی نوشته شد
تکلیف: از لوحه تدریس شده در دفتر مشق نوشته شود.کتاب کار فارسی علوی صفحه 40 نوشته شود. برنامه کلاسی فردا کتاب فارسی گل کتاب نگارش دفتر مشق

شطرنج

مدرس: احمدی، امیر
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اولیای گرامی این جلسه شطرنج به بازی کردن گذشت و اکثر بچه ها درباره نحوه برنده شدن یا حرکت مهره هایی که هنوز درس ندادم سوال داشتن و سعی شد به پرسش ها جواب قابل فهم داد تا روزی که به شکل کامل یاد بگیرن.در نهایت هدف از این بازی های زود تر از موعد پرسیدن همین سوال ها بود که به نوعی مقدمه برای تدریس جلسه بعدی خواهد بود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: