1404/09/15
ریاضی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
جمع های ترکیب اعداد 5 و 6 و7 تمرین شد
همراه با داستان و ابزار فعالیت شمارش انجام شد
دانش اموز باشد انجام این فعالیت و تمرین های منظم می داند چه اعدادی با هم 6 می شود و همینطور جمع های عدد 7 را با تمرین به خاطر می سپارد
فارسی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
تمرین و مرور درس استخر انجام شد
نشانه ها از ابتدا تا آخرین درس دوباره خوانده شد کلمه های درس استخر تکرار وتمرین شد مبحث ِ ربط دوباره تکرار و تمرین شد
فلش کارت ها توسط دانش آموزان خوانده شد و به نشانه اِ در کلمات دقت و توجه شد
به منظور ایجاد فضای شاد در کلاس و تعامل بیشتر دانش اموزان کلماتی نوشته شد و دانش آموزان بعد از خواندن کلمه حرکات متناسب با صدای آن کلمه که در نظر گرفته شده بود انجام دادند
تکلیف:
مرور و روخوانی کلمات درس استخر در کتاب کلمه های کوچولو
کاربرگ ارسال شده انجام شود
برنامه کلاسی فردا
کتاب فارسی گل
دفتر مشق
کتاب کار فارسی علوی
املا اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
املا در دفتر املای علوی نوشته شد
1404/09/12
علوم اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
کتاب کار علوم تا پایان مبحث گیاهان مرور و انجام شد.
اجزا گیاه نام برده شد عوامل موثر بر رشد گیاهان نام برده شد در مورد فواید گیاه صحبت شد
دانه های روغنی معرفی شد ریشه های خوراکی مثل هویج و تربچه برگ خوراکی مثل کلم و کاهو ساقه خوراکی مثل کرفس مشاهده شد
به اهمیت ریشه ها در نگه داری گیاه در خاک و همچنین پوشش گیاهی در نگه داری خاک در جای خود اشاره شد
دانش اموزان عزیزم گزارش های خود در مورد نحوه زندگی جانواران را به کلاس ارائه کردند
فارسی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
4 شکل نشانه دوباره معرفی و جایگاه آن ها تمرین شد
مبحث ِدوستی یا ِ ربط معرفی شد
ِ دوستی یا ربط بین 2 کلمه می آید برای ربط دادن دو کلمه به هم مثل دامن ِ مادر. ایران ِ زیبا
در زمان نوشتن کلمه ها دانش آموز باید با دقت به کلمه گوش دهد و متوجه باشد کدام نشانه را در جای خود بگذارد
تکلیف:
کلمه های کوچولو صفحات 26 و 27 کامل شود
کتاب کار فارسی صفحات 8 و 90کامل شود
ارمغان 12 قسمت آخر کامل شود
با توجه به اهمیت مبحث ِ ربط کاربرگ ارسال شده تمرین شود
املا و روخوانی تمرین شود
برنامه کلاسی شنبه در صورت حضوری
دفتر مشق
کتاب کار علوم علوی
دفتر املای علوی
کتاب کلمه های کوچولو
نگارش اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
نگارش درس استخر همراه با روخوانی کلمه ها و جمله سازی انجام شد .
مهارت زندگی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
درس هشتم دماسنج احساسات مرور شد.
کاربرگ مربوط به آن انجام شد
تکلیف:
وقتی عصبانی می شوند درجه ی عصبانیت خود را مشخص کنند تا با توجه به آن رفتار کنند
دست ورزی
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
دانش اموزان به صورت نمایشی نماد 4 شکل نشانه اِ را در دست گرفتند و صدا و جایگاه آن را معرفی کردند
سپس از روی کارت ها کلمه را می خواند و با نماد نشانه ای که در دست داشتند کلمه را کامل کردند
و در مرحله بعد دو کارت را می خوانند و از ِ ربط برای ربط دادن 2 کلمه استفاده کردند
1404/09/11
ریاضی اول
مدرس:
دراج، زینب
تکلیف:
کتاب کار ریاضی علوی تا پایان تم 10 انجام شود
فارسی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
تدریس درس استخر همراه با داستان نشانه ها و معرفی صدا ها انجام شد متن درس روخوانی شد و به جایگاه نشانه در کلمات اشاره شد به منظور تقویت شنوایی و حساس شدن به صدای اِدر کلمه ها دانش آموزان با مشارکت در تدریس کلماتی را نام بردند و به صدای نشانه در آن اول وسط یا آخر بودن اشاره کردند
جدول ترکیب و کلمات جدید نوشته شد
کتاب کار فارسی علوی تا تمرین 4 صفحه 89 انجام شد
بازی با فلش کارت ها و تمرین صدای تدریس شده در کلمات به منظور ایجاد فضای شاد و تقویت تمرکز روی صدای نشانه انجام شد
نشانه ای آخر مستقل دوباره معرفی و کلماتی که با آن نوشته می شوند تمرین شد زمانی که کلمه در آخر صدای ِ چسبان و ه تنها داشت و دانش آموز صدای ای شنید ای آخر مستقل می باشد مثل دانه ای. تازه ای
تکلیف:
جدول ترکیب برای نشانه جدید تمرین و تمام حروف با آن ترکیب شود از روی ترکیب ها یک بار خوانده شود
بالای دفتر مشق نشانه 4 شکلی تدریس شده با فاصله نوشته شود و دانش اموز به صورت ستونی در زیر هر نشانه از کتاب کلمه های کوچولو صفحه 25 روخوانی کرده و کلمه ها را متناسب با صدای بالای دفتر در دفتر مشق زیر هر نشانه بنویسد
برای هر صدا 6 کلمه پیدا کند و بنویسد
فقط در صفحه 25 خط آخر هنوز تدریس نشده انجام نشود
برنامه کلاسی فردا چهارشنبه
کتاب نگارش
دفتر مشق
کتاب کار علوم علوی
1404/09/10
ریاضی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
کتاب کار ریاضی علوی تم 10 تا پایان صفحه 73 مرور و تمرین شد مفاهیم شمارش عدد جمع عدد نماد و مفهوم عدد 6 و7 اندازه گیری و جمع های ترکیبی برای عدد 6 و 7 تمرین شد
فارسی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
کتاب کار فارسی علوی صفحه 86 مرور و تمرین شد
مفاهیم کامل کردن یک جمله مرتب کردن کلمات در هم ریخته و کلمه سازی برای تصویر تمرین شد
سپس دانش اموزان با ساختار جمله آشنا شدند و چند تمرین انجام دادند
مثلا برای کلمه آمد با توجه به کلمات دیگر جمله ساختند
او آمد
من آمدم
ما آمدیم
آنان آمدند
پیشنهاد می شود این تمرین را با کلمات دیگر به صورت شفاهی با عروسک های خود انجام دهند
تکلیف:
کتاب کلمه های کوچولو صفحات 22 تا 24 انجام شود
کاربرگ ارسال شده در دفتر مشق انجام شود
برنامه کلاسی فردا سه شنبه
کتاب فارسی گل
کتاب کار فارسی علوی
دفتر مشق
1404/09/09
ریاضی اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
کتاب ریاضی زنبوری تم 10 تدریس و تمرین شد
مفاهیم شمارش عدد نماد و شکل عدد تقارن شطرنجی و مفهوم پیش نیاز جمع تمرین شد
دانش آموز در این مرحله باید به طور مثال عدد 6 را به صورت 5 و 1نشان دهد و همچنین عدد های منتهی به عدد 6 را بشناسد مثلا بگوید 4 و 2 باهم میشه 6 و یا مثل تمرین صفحه 69 بتواند عدد هایی که با هم 7 را درست می کنند بشناسد برای این فعالیت می تواند از ابزار استفاده کند مثلا با شکلات ها یا مهره ها عدد 7 را به اشکال مختلف بسازد
تکلیف:
از عدد 1 تا 7 به ترتیب در دفتر مشق نوشته شود
با توجه به اینکه بعضی از اولیا عزیزم کارمند هستن ساعت ارسال تکالیف تا 11 شب می باشد ممنون از همکاری و همراهی شما عزیزان
نگارش اول
مدرس:
دراج، زینب
فعالیت:
کتاب نگارش صفحات 58 تا 60 همراه با روخوانی و جمله سازی انجام شد
تکلیف:
جدول ترکیب تمام حروف با نشانه ای تمرین شود
برای هر ترکیب 1 کلمه نوشته شود
املا نوشته شود
کتاب کار فارسی علوی
کتاب کار ریاضی علوی
دفتر املای علوی
دفتر مشق
بازی استراتژیک
مدرس:
نژاد حسن، معصومه
فعالیت:
اهداف فعالیت موزیکوگرام
1. تقویت دقت شنیداری:
بچهها یاد میگیرن صداها، ریتمها و تغییرات موسیقی رو با گوش دادن دقیق تشخیص بدن.
2. هماهنگی چشم و دست و بدن:
با دنبال کردن علامتها و اجرای ریتمها، هماهنگی حرکتی بهتر میشه.
3. درک ریتم و ضرب:
کودک به شکل عملی مفهوم ضربهای کوتاه، بلند، تکرار و الگوهای ریتمی رو تجربه میکنه.
4. تقویت توجه و تمرکز:
چون باید همزمان به نشانه و موسیقی توجه کنن، تمرکز کودکان افزایش پیدا میکنه.
5. تخلیه انرژی و شادی در حرکت:
موسیقاگرام یک روش شادیآور برای بیان احساس و تخلیه انرژی مثبت با موسیقی است.
6. آشنایی با نمادها و تصویرسازی موسیقی:
کودکان یاد میگیرن چطور موسیقی را با شکلها و خطوط تصور کنند؛ نوعی خواندن و نوشتن سادهی موسیقی.
7. پرورش خلاقیت و ابتکار:
در ادامه بچهها حتی میتوانند موزیکوگرام مخصوص خودشان را بسازند.
تکلیف:
بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود