1403/10/01
علوم اول
سادات حسینی، سمانه
علوم درس 7 زمین خانه ی سنگی ما تدریس شد . فیلم فندوق درس 7 پخش شد و دانش اموزان با انواع سنگها و تغییرات سنگ و .... اشنا شدند .
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
دوره نیم سال اول شروع شده است ابتدا نشانه ها و نکات اموزشی کلاس انلاین مجدد مرور و دوره شد .
سپس نشانه ک با کد کیک و کارت تبریکروز مادر تثبیت شد .
و دانش اموزان با خوردن کیک با کلمه کیک جمله های مختلف ساختند و نشانه ک را ایجاد انگیزه کردیم.
نشانه ک را تلفیق با درس علوم و اشنایی با کوه های مختلف تدریس کردیم .
ندارند
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
کتاب نگارش صفحه ی 71 و 72 حل شد .
کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 103 و 104 حل شد .
ترکیبات نشانه ( ک ) تدریس شد و در دفتر تلاش نوشته شد سپس پایین دفتر تلاش نقاشی کیک جهت تثبیت نشانه کشیدند.
1)املا تا نشانه اُ نوشته شود .
2) کتاب کلمه کوچولو صفحه ی 37 روان خوانی شود سپس 10 کلمه ای که به خاطر داشتی در دفتر تلاش بنویس
کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش و کتاب ریاضی و کتاب فارسی همراه دانش اموز باشد .
1403/09/28
علوم اول
سادات حسینی، سمانه
درس 6 علوم مرور و رفع اشکال و پرسش و پاسخ شد .
سپس کتاب کار علوم علوی از صفحه ی 59 تا 67 با مشارکت انجام شد .
صفحه ی 68 و 69 کتاب کار علوم علوی انجام شود.
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
ی میاجی و - ِ ربط و جمله سازی و مرتب کردن جمله مرور شد .
جورچین کلمات به صورت تلفیقی با شمارش ریاضی تاکید شد و نمونه ای در دفتر تلاش نوشته شد .
کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 101 و 102 حل شد .
1) ارمغان شماره ی 13 انجام شود.
2) کتاب کلمه کوچولو صفحه ی 35 خوانده شود
سپس درک مطلب صفحه ی 36 انجام شود سپس زیر کلمات متن درس
صفحه ی 35 که (ی ِ میانجی یا - ِ ربط )دارند خط کشیده شود .
عزیزانم یلدا مبارک
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املای تلفیقی اکتشافی فارسی -ریاضی در کلاس انلاین گفته شد .
مهارت زندگی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام و وقت بخیر
امروز در مورد مبحث مسولیت پذیری و انجام دادن تکالیف با نمایش عروسکی آموزش داشتیم
عزیزان تکلیف ندارید
1403/09/27
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
ریاضی مبحث کم تر و بیش تر و شمارش مرور شد . سپس صفحه ی 86 کتاب کار ریاضی علوی حل شد .
لطفا صفحه 87 و 88 و89 کتاب کار ریاضی علوی انجام شود .
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
درس 8 اُردک کتاب فارسی با تقویت حس بینایی و شنوایی در خصوص شناخت صدای " اُ ُ "
تقویت مهارتهای سخنرانی و قصه گویی راجع یک روز خوب با مادربزرگ و نقاشی اُردک جمع اوری وسایل و لوازم اتاق تدریس شد.
از مادربزرگان عزیز در کلاس انلاین دعوت به عمل امد .کل خوانی پرسیده شد .
متن درس اردک کل خوانی شد .
متن درس اردک کل خوانی شود .
متن صفحه ی 34 کتاب کلمه کوچولو روان خوانی شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
نشانه اُ به صورت تلفیق (فارسی -ریاضی -علوم )با داستان اردک و تاکید نشانه اُ والودگی اب و علامت کمتر و بیشتر تدریس شد.
سپس با کد گذاری کُلاه اموزش داده شد .
دانش اموزان با نحوه ی نوشتن اُ و ترکیبات نشانه اشنا شدند . سپس با ترکیبات کلمه ساخته شد و ترکیبات را در دفتر تلاش نوشتند . جدول دوستی نشانه اُ مرور و نوشته شد .
کتاب نگارش صفحه ی 69 و 70 حل شد .
1) کاربرگ زیر توسط والدین وارد دفتر املای علوی شود سپس توسط دانش اموز انجام شود .
2) کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 99 و 100 حل شود .
1403/09/26
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
ریاضی مبحث تلفیقی بیشتر و کمتر با کلمات مرور شد و در دفتر تلاش نوشته شد .
سپس سودوکو 9 تایی و مبحث اندازه گیری اشاره شد و 82 و 83 و 84 حل شد .
لطفا با واحد های یک اندازه مثل قاشق یا چنگال یا لیوان ' یک وسیله مثلا فرش یا میز یا سرامیک یا تخت یا ....... هر وسیله ی دیگر خانه را با واحد اندازه گیری مشخص اندازه گیری کنید .
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
روان خوانی کلمات ترکیبی با ( ی ِ میانجی / -ِ ربط ) پرسیده و تاکید شد . بازی پیدا وپنهان ( ی ِ میانجی / -ِ ربط ) در کلاس انلاین انجام شد .
متن صفحه ی 32 کتاب کلمه کوچولو خوانده شود سپس درک مطلب صفحه ی 33 حل شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
ی ِ میانجی با شعر و کد گذاری تدریس شد.
کلمات مربوطه به ی ِ میانجی در دفتر تلاش نوشته شد .
تشخیصی ( ی / ای ) تدریس و تاکید شد .
سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 97 انجام شد.
1) کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 98 انجام شود .
2) املا تا نشانه ی ( ی ) یه هر روشی که دوست داری تمرین و تکرار شود.
بازی استراتژیک
سادات، هلیا
مهارت های جابجایی/
دقت/
سرعت عمل/
بکارگیری حافظه/
زمان واکنش/
مهارت دست ورزی
1403/09/25
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
صفحه آغازین تم 12 (ص78)
موضوع: رفتن به بوستان
تم شناختی: تنوع در بوستان
صفحه 79
اهداف:
* درک مفهوم مقایسه
* درک مفهوم کمتر - بیشتر
* تشخیص مجموعه با تعداد شکلهای کمتر
* تمرین نوشتن اعداد
صفحه 80
اهداف:
* آشنایی با نماد کمتر - بیشتر
* به کار گیری نماد کمتر - بیشتر در مقایسه اعداد
* خواندن یک عبارت نامساوی به دو صورت ( از راست به چپ و از چپ به راست )
صفحه 81
اهداف:
* درک کامل مفهوم عدد 9 و برقراری ارتباط با نمایشهای مختلف آن
* درک مفهوم ترکیبی عدد 9 و تبدیل آن به صورت ترکیبی از 5 و 4
* توانایی نوشتن صحیح نماد عدد 9
تدیس و انجام شد .
لطفا صفحه هایی از تم 11 کتاب کار ریاضی علوی که تکمیل نشده است تکمیل شود .
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با ورزش صبحگاهی شروع شد .
نشانه ( ی) و ساخت ترکیبات با نشانه ( ی) مرور شد .
درس دریا کتاب فارسی تدریس شد .
دانش اموزان تصویر خوانی کردند .
کل خوانی متن درس پرسیده شد .
اهنگ دریا پخش شد و سوالاتی در رابطه با اهداف درس ذکر شد.
دانش اموزان کلماتی که ( ترکیب ( ی ) دارند را تایپ کردند سپس کلمات دوستان خود را خواندند.
متن درس کلمه کوچولو صفحه ی 31 خوانده شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
ساخت کلمه و جدول دوستی با نشانه ( ی ) مرور شد .
سپس ( ای پنهان ) تدریس شد مثال بیا. زیارت / و ....... در دفتر تلاش نوشته شد.
کلید واژه های مربوطه به ترکیبات در دفتر تلاش نوشته شد .
صرف فعل و تغییر فعل با توجه به شخص جمله و متن جمله تدریس شد و مثال در دفتر تلاش نوشته شد .
1)لطفا با کلمات زیر هر نوع جمله ای که دوست دارید ساخته شود می توانید جملات سوالی یا خنده دار هم بنویسید .
زیارت / بیا / زیاد / بیایید / می آییم / دایی
2) کاربرگ زیر وارد دفتر املای علوی شود سپس توسط دانش اموز تکمیل شود .( در صورت تمایل می توانند رنگ بزنند)