فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 104

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کتاب کار علوم علوی درس سلام به من نگاه کن با مرور مبحث حواس پنجگانه اهمیت مراقبت و تذکر نکات ایمنی دانش اموزان به تبادل نظر پرداختنددرس 2 کتاب کار علوم علوی تا اخر انجام شد

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ایجاد انگیزه (نشانه د )را داشتیم . جدول دوستی و ترکیبات مرور شد . روان خوانی و ساخت کلمه با نشانه مرور شد .
تکلیف: ندارند

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلید واژه های نشانه ب در دفتر تلاش نوشته و رو نویسی شد . کتاب کار فارسی علوی (درس باد )به طور کامل حل شد .
تکلیف: 1) از کلید واژه های دفتر تلاش املا تمرین و تکرار و مرور شودلطفا املا توسط اولیا تصحیح شود . 2) ارمغان شماره ی 5 حل شود . 3) از کتاب کلمه کوچولو تا نشانه د کلید واژه ها مرور و صدای اول و اخر تاکید شود . 4)جدول دوستی در دفتر کشیده شود 5) کلمات (آباد) و (اَبَد) و (بَد ) و (بادا ) وارد جدول بخش و صدا شود . کتاب ها : کتاب نگارش و کتاب فارسی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا در دفتر املای علوی تا نشانه اَ نوشته شد .

سواد مالی

مدرس: فتحی زاده، مبینا
فعالیت: درس نیاز مشترک تدریس شد.فعالیت کلاسی انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 38 به خوبی و با دقت انجام شود.

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس 2 علوم با موضوع سلام به من نگاه کن با هدف شناخت بهتر طبیعت و پدیده‌های طبیعی، با یکدیگر همکاری کنند، همزمان از چند حس مختلف خود و یا از ابزارهایی مانند ذره بین استفاده کنند وحواس پنج گانه مرور شدند .
تکلیف: ندارند

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس 2 با موضوع د تدریس و متن درس کل خوانی شد. متن درس کل خوانی و تصویرک ها بخش و صداکشی شد، هم چنین جایگاه نشانه در کلمات تاکید و مشخص شد. نشانه ی ( د ) توسط داستان گویی تدریس شد. جدول دوستی مرور و جایگاه نشانه در جدول مشخص شد.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه د با کدگذاری در زدن تدریس شد . نوشتار نشانه د تاکید شد . کلمات و کلید واژه های مهم نشانه د تدریس شد و در دفتر تلاش نوشته شد . د پاشنه در کلمات اَبَد و بَد تدریس شد .
تکلیف: 1)لطفا رو نویسی کلمات موجود در دفتر تلاش مثل دا / دَ / داد / باد / دَدَ / اَدَب / با ادَب و کلمات (د ) پاشنه مثل بَد / اَبَد در دفتر تلاش تکمیل شود . ( بعضی از دانش اموزان در کلاس تکمیل کرده اند ) 2) فردا املا تا نشانه اَ خواهیم داشت . لطفا لغات مربوطه تا نشانه اَ تمرین و تکرار شود و (در صورت دلخواه دفتر املای علوی نقاشی ایجاد انگیزه آ یا اَ داشته باشد ) کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و‌کتاب کار علوم علوی و دفتر تلاش و دفتر املای علوی ( زرد می باشد ) همراه دانش اموز باشد .

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: سلام مسابقه هنر رسید به مرحله رنگ کردن و کم کم داریم به پایان کار نزدیک میشویم .موفق باشید

آزمایشگاه

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به آزمایشگاه رفتیم و آزمایش زیر آب روی آب انجام شد .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مسابقه ی اقای ریاضی برگزار شد .ریاضی مبحث انتقال جمع و تفریق و الگوی تکرار شونده مرور شد . سپس کتاب کار ریاضی علوی تم 5 به طور کامل حل شد .
تکلیف: ندارند .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه( آ / ب / اَ )مرور و تکرار و تمرین شد . جدول دوستی مرور شد . ایجاد انگیزه نشانه اَ داشتیم .
تکلیف: کلمات زیر وارد جدول بخش و صدا کشی شود و توسط دانش اموز کامل شود نمونه جدول در کاربرگ زیر می باشد . کلمات : (اَباب / آبا / اَبَب / آبابَب / بَب / بابا) کتاب ها : کتاب نگارش و کتاب فارسی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املای پای تخته جهت تمرین و مرور گفته شد .

مهارت زندگی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: درس چهارم خواب به موقع تدریس شد. کاربرگ مربوط به آن انجام شد.
تکلیف: به مدت یک هفته هر شب یک ساعت کشیده شود و همراه دانش آموز تایم خواب ثبت شود. هفته ی بعد دوشنبه به مدرسه آورده شود.

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: دانش آموزان با استفاده از ابزار های select و rotate که در جلسه قبل یاد گرفتند یک پروانه در محیط paint کشیدند
تکلیف: لطفا تصویر پروانه که در قسمت کاربرگ ضمیمه شده است را در محیط paint بکشید

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تم 5 با موضوع رفتن به پیک نیک و آداب ان تدریس شد . دانش اموزان با مقدمات انتقال جمع و مفهوم تفریق اشنا شدند . الگوی پیوسته و گسسته تاکید شد و الگوی تکرار شونده مشخص شد . مفهوم‌گوشه و لبه مرور شد و در کلاس گوشه و لبه را مشخص کردند . سپس تم 5 کتاب ریاضی کامل انجام شد .
تکلیف: لطفا با توجه به صفحه ی 35 کتاب ریاضی ، دانش اموزان اشکال هندسی مثل : مربع یا دایره یا مستطیل یا مثلث را در برگه رنگی بکشند و سپس برش دهند و روی برگه ی a4 بچسبانند و گوشه و لبه ی اشکال را مشخص کنند . در صورت اختیار دانش اموزان می توانند اشکال را به شکل های زیبا و کاربردی تبدیل کنند مثلا مربع را می توانند قاب عکس کنند و گوشه و لبه را مشخص کنند یا دایره را خورشید کنند فقط توجه داشته باشید تمام اشکال در ابعاد کوچک و بر روی یک برگه a4 چسبانده شود و نام و نام خانوادگی و گروه دانش اموز نوشته شده باشد تشکر

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: اموزش تلفیقی فارسی / علوم داشتیم دانش اموزان خوراکی هایی که اَ داشتند را مشاهده کردند مثل اَنار . شَلیل / اَنگور / پَنکیک و ...... و به نشانه و قسمت های ان اشاره شد .
تکلیف: ندارند

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: صدای اول و اخر تصویرک ها از کتاب کلمه کوچولو پرسیده شد . و نشانه ها و ترکیبات و جدول دوستی مرور شد سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه 50 حل و رفع اشکال شد .
تکلیف: 1)دانش اموزان امروز تکلیف مهارت محور دارند . لطفا به کلمات صفحه ی 1 و 2 و 3کتاب کلمه کوچولو توجه شود و 3 یا 4 کلمه به دلخواه انتخاب شود و والدین ان را بر‌روی برگه a4 بنویسند و دانش اموزان با استفاده از حبوبات یا چسب رنگی رنگی یا دکمه یا پولک یا کاموا و ......... هر نشانه ای را که خوانده اند را مشخص کنند کلمات را داخل برگه ی a4 بنویسد و سپس با موارد مورد نظر فقط نشانه آ . اَ / ب را ردیابی کنند . 2) لطفا نشانه( آ . ب . اَ )از کتاب کلمه کوچولو مطالعه شود و صدای نشانه ها در کلمات مربوطه تاکید شود . کتاب ها : کتاب کلمه کوچولو و دفتر تلاش و کتاب کار ریاضی علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

بازی استراتژیک

مدرس: نژاد حسن، معصومه
فعالیت: از اهمیت و مزایای بازی این هفته تقویت درک ریتم و شمارش موسیقایی (حرکات هماهنگ با شمارش «1 تا 8») افزایش هماهنگی حرکتی - شنیداری (هم‌زمانی دست‌ها، پاها و چرخش با موسیقی) رشد تمرکز و دقت در اجرای توالی حرکت‌ها پرورش مهارت‌های اجتماعی و همکاری دو‌نفره (گرفتن دست‌ها، رعایت هماهنگی با هم‌گروهی) تقویت حافظه‌ی حرکتی و شنیداری (به خاطر سپردن توالی حرکات و ضرب‌ها) افزایش تعادل و کنترل بدن (درجا زدن، چرخش و تغییر جایگاه) ایجاد نشاط، هیجان و تخلیه‌ی انرژی مثبت تقویت اعتماد به نفس در اجرای گروهی
تکلیف: بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود

مهارت اجتماعی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: وسایل مورد نیاز برای چیدن سفره توضیح داده شد. یک نمونه دستمال سفره آموزش داده شد.
تکلیف: در منزل چیدن سفره به عهده ی دانش آموز گذاشته شود. دانش آموز دستمال سفره را تزیین و در سفره قرار دهد. والدین گرامی ممنون خواهم شد اگر کتاب مهارت های زندگی دانش آموز در منزل است فردا توسط دانش آموز در قفسه ی کلاس قرار گیرد.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس 1 با موضوع اب و باران مرور و کل خوانی شد . درس 2 با موضوع اَبر تدریس شد . متن درس کل خوانی و درس 2 تصویر خوانی شد . صدا ها تاکید شد . کلاس بدون دیوار داشتیم و دانش اموزان با کد گذاری اَنگور کاردستی انگور ساخیتم و‌نشانه اَ را تثبیت کردیم .
تکلیف: متن درس صفحه ی 27 و 28 و 30 کتاب فارسی کل خوانی شود . کتاب کلمه کوچولو صفحه ی 1 و 2 و 3 جدول دوستی خوانده شود و تصویرک ها تاکید شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه اَ با شعر تدریس شد . جدول دوستی و نشانه آ و ب مرور شد کتاب نگارش صفحه ی 31 و 32 و 33 حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 47 و 48 و 49 تکمیل شد . دانش اموزان کلمات کلیدی را در دفتر تلاش نوشتند و تاکید شد . اردوی عصرمانی برگزار شد .
تکلیف: از کلمات آب / بابا/ اَب / آبا / اَباب / آباب / بَب / اَبابَب / در دفتر تلاش (همان مشق ) املا نوشته شود . کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش و کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی همراه دانش اموز باشد .

شطرنج

مدرس: احمدی، امیر
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اولیای گرامی این هفته با بچه ها مرور حرکت اسب و آموزش حرکت وزیر رو داشتیم که اسب با روش روسی و وزیر با شعر به بچه ها آموزش داده شد و سعی شد که مراحل یادگیری بچه ها در کلاس تا جای ممکن طی شود اما بدهی است که با تمرین در منزل این یادگیری به مرحله تسلط خواهد رسید و در کل ساعت های کلاس برای بچه ها مفید تر خواهد شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: