فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 202

ریاضی چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: فعالیت اول ریاضی:مساحت با هدف توانایی تشخیص مفهوم محیط و مساحت،توانایی به دست آوردن واحد سطح اشکال هندسی، پس از توضیح در مورد تفاوت سطح و محیط و واحد اندازه گیری ،اشکال هندسی طلقی در اختیار هر گروه قرار داده شد و دانش آموزان به کمک کاغذ شطرنجی، تعداد مربع های تشکیل دهنده هر شکل را حساب کردند. سپس با طرح سوالاتی نظیر تغییر اندازه ی ضلع مربع، یا تغییر تعداد مربع های تشکیل دهنده شکل، از دانش آموزان خواسته شد در مورد تغییر در مورد مساحت شکل توضیح دهند.در آخر از دانش آموزان خواسته شد تصاویری از ماهی با تعداد مشخصی از مربع ها بر روی صفحه ی شطرنجی کشیده و رنگ آمیزی کنند‌. فعالیت دوم ریاضی:ضرب به منظور آشنایی و مرور مفهوم ضرب و انجام ضرب اعداد کوچک،توسعه مهارت های حل مسئله از طریق بازی و فعالیت های تعاملی و افزایش دقت و تمرکز، در یک بازی به شیوه ی دانش آموز محور، هر دانش آموز توپ را دو مرتبه به صفحه ی اعداد پرتاب کرده و حاصل ضرب دو عددی که برخورد کرد را سریع اعلام می کرد. همچنین در یک بازی سه نفره، دو دانش آموز به تعداد دلخواه دست می زدند و دانش آموز دیگر پس از گوش دادن ،تعداد دست زدن ها را در هم ضرب می کرد.

پرتال هوش

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: پرتال هوش:سودوکوی ریاضی با هدف بهبود مهارت فکر کردن،تقویت حافظه و افزایش تمرکز،پس از توضیح در مورد نحوه ی حل جدول سودوکو، به هر دانش آموز یک کاربرگ داده شد تا پاسخ دهند.

چوب جادویی

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: چوب جادویی: کارگاه خلاقیت با هدف گسترش خلاقیت،بهبود مهارت حل مسئله، هماهنگی دست و چشم،آموزش تمرکز ، به کمک چوب بستنی ، استند موبایل توسط دانش آموزان ساخته شد. در ادامه ی فعالیت، هر گروه کار خود را تکمیل و با سلیقه ی خود رنگ آمیزی کردند.

علوم چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: علوم: مخلوط های یکنواخت و غیریکنواخت با هدف شناخت مخلوط های غیر یکنواخت و ویژگی های این نوع مخلوط ها،ابتدا مخلوط تعریف شد و به عنوان نمونه مخلوط آجیل ها، حبوبات، شکلات ها، مدادرنگی ها ،مخلوط آب و آرد،مخلوط آب و روغن ساخته شد. به کمک دانش آموزان اجزای هر مخلوط از لحاظ جامد و مایع بودن مشخص شد و ویژگی های مخلوط های غیر یکنواخت توضیح داده شد.در ادامه جهت شناخت بهتر مخلوط های غیریکنواخت، دانش آموزان به صورت گروهی ،سالاد کاهو درست کردند، در مورد رنگ،بو و مزه ی سالاد و مقایسه با خیار و گوجه و کاهو از دانش آموزان سوال شد. مخلوط یکنواخت(محلول) ابتدا مخلوط نمک در آب و مخلوط آب و الکل ساخته شد. دانش آموزان این دو مخلوط را با مخلوط های غیریکنواخت آرد در آب و روغن در آب مقایسه کردند‌. رونشینی و ته نشینی و محلول بودن مخلوط ها توضیح داده شد. ویژگی های محلول ها و اجزای سازنده ی آنها(حل شونده و حلال) برای دانش آموزان توضیح داده شد.

هنر چهارم

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان نقاشی های روی پلکسی را با رنگ مشکی پررنگ کردند تا هفته آینده رنگ نهایی و پشت کار را تمام کنند.
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان یک عدد قلمو همراه خود بیاورند. ممنونم

ورزش چهارم

مدرس: الیاسی، بهنام
فعالیت: انجام نرمش و حرکات پایه آموزش و مهارت استقامت قلب و عروقی و عضلانی آموزش مهارت های تعادلی و انعطاف پذیری/ کار با استپ

ریاضی چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: ریاضی:سفر در زمان با هدف مرور ساعت، عقربه های ساعت و دقیقه شمار، زمان قبل و زمان بعد ،ابتدا مروری از سال قبل انجام شد، سپس کاربرگ هایی مربوط به ساعت در اختیار هر دانش قرار داده شد تا پاسخ دهند و با ذوق هنری خود رنگ آمیزی کنند.

پرتال هوش

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: پرتال هوش: طرح معما با هدف تقویت هوش منطقی و ریاضی و ایجاد کلاسی شاد،در یک بازی مفرح، معمایی توسط آموزگار مطرح می شد، هر دانش آموزی که پاسخگو بود به تابلوی بادکنک ها راهنمایی می شد و مجوز ترکاندن یک بادکنک و درآوردن امتیاز داخل بادکنک را داشت.به همین ترتیب ،معماهای دیگر پرسش شد. در پایان ،هر دانش آموزی که امتیاز بیشتری بدست آورده بود، برنده ی بازی اعلام شد. در پایان ،خود دانش آموزان معماهایی برای دوستانشان طرح کردند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: