1403/06/24
1403/05/17
1403/05/15
ریاضی چهارم
پوروالا، طناز
ریاضی: تقسیم
با هدف مرور تقسیم و نیز یادگیری مسیر برگشت عملیات ضرب _تقسیم، به هر گروه از دانش آموزان، یک جدول بازی و کارت های 5 تا 9 داده شد. هر دانش آموز به نوبت تاس پرتاب و به تعداد عدد تاس در جدول به جلو حرکت کرد. روی هر عدد از جدول که قرار گرفت، آن عدد را تصادفی بر یکی از اعداد 5 تا 9 تقسیم کرد و باقی مانده ی تقسیم را حساب نمود و به تعداد باقی مانده به جلو رفت. برنده ی بازی کسی بود که زودتر به انتهای مسیر جدول رسید.
فارسی چهارم
پوروالا، طناز
فارسی:قصه گویان خلاق
به جهت تقویت مهارت های داستان نویسی، خلاقیت و افزایش علاقه به نوشتن داستان، دانش آموزان به 3 دسته گروه بندی شدند. یک داستان پخش شد و به صورت ناتمام ماند. اعضای گروه اول، به ترتیب با خلاقیت خود داستان را ادامه دادند. گروه دوم از داستان گفته شده سوال طرح کردند و گروه سوم به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.
در پایان برای شادابی کلاس، بازی انجام دادیم. ابتدا موزیک پخش شد و سپس توپ دست به دست بین بچه ها می چرخید،هر وقت موزیک قطع می شد توپ دست هر دانش آموزی بود باید یک مطلب خنده دار تعریف می کرد.
1403/05/14
ریاضی چهارم
پوروالا، طناز
ریاضی: احتمال
با هدف آشنایی دانش آموزان با مفهوم احتمال از طریق بازی و فعالیت عملی،تقویت تفکر انتقادی و مهارت حل مسئله، یک بازی انجام شد. هر گروه پس از انتخاب یک رنگ، تاس را پرتاب کرده و در صورتی که رنگ تاس با رنگ گروه یکی می شد ،آن گروه می توانست یک مرحله روی کاغذهای رنگی به جلو حرکت کند. برنده ی بازی گروهی بود که زودتر به انتهای مسیر رسید.
پرتال هوش
پوروالا، طناز
پرتال هوش: تانگرام
با هدف افزایش تمرکز،قدرت تجسم فضایی به روش اکتشافی بازی انجام شد که در آن به هر گروه از دانش آموزان،هفت قطعه تانگرام و یک الگو داده شد که دانش آموزان باید طرح مورد نظر را می ساختند.