فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 207

ریاضی سوم

مدرس: بزرگ منش، حانیه
فعالیت: خرید و فروش اسباب بازی هدف: تقویت حافظه عددی،مهارت محاسبه و حل مسئله. فعالیت: دانش آموزان عزیزم به چهار گروه تقسیم شدند و هر بار دو گروه سناریوی خریدار و فروشنده را بازی میکردند. گروه فروشنده اسباب بازی هایی که آورده بودند را در فروشگاه میچیدند و گروه خریدار به فروشگاه آمده و اسباب بازی هایی که میخواستند باتوجه به مقدار پولی که در دست داشتند خریداری میکردند. در حین بازی با مفاهیم خرید و فروش و هزینه و جمع و تفریق آشنا شدند.
تکلیف: فراموش نشود که در منزل حتما جمع و تفریق فرایندی و تکنیکی تمرین شود. لطفا دفتر مشق پسرهای گل بررسی شود و امضا کنید. لطفا فردا دانش آموزان از بین پنج گروه اصلی مواد غذایی یک نوع خوراکی به دلخواه ، همراه داشته باشند.

هنر سوم

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: در این جلسه به مناسبت (روز مغز) برای دانش آموزان مختصری از عملکرد و سیستم مغز در ابتدای کلاس صحبت شد. سپس کارتن هایی را که قرار بود طبق توضیحات هفته قبل برش بزنن تا برای کار نهایی آماده شوند را اندازه گیری کردند و برش زدند.
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان به دلخواه خود یا یک عدد قلمو یا ماژیک رنگی هر کدام در دسترس میباشد را همراه خود بیاورند.

ریاضی سوم

مدرس: بزرگ منش، حانیه
فعالیت: آموزش گسترده نویسی و جمع و تفریق اعداد و مرتب کردن اعداد از کوچک به بزرگ. دانش آموزان به گروه های چهارنفره تقسیم شدند و یک گروه با توپ اعداد، اعداد سه رقمی ساختن و از بزرگ به کوچک مرتب کردند. یک گروه با استفاده از کارت اعداد، گسترده ی عدد گروه قبلی را نشان میداد، و در نهایت یک گروه جمع و تفریق فرایندی اعداد به دست امده را حل میکرد. تمامی دانش اموزان در این فعالیت ها مشارکت فعال داشتند. هدف از این فعالیت آشنایی با تفریق به صورت فرآیندی، آشنایی با تفریق اعداد به صورت مفهومی، حل مسئله است.
تکلیف: فردا هرکدام از دانش آموزان یک الی دو اسباب بازی کوچک ، و پول کاغذی که در تمام لوازم التحریر ها موجود هست ،همراه خود داشته باشند.

فارسی سوم

مدرس: بزرگ منش، حانیه
فعالیت: املای خلاق هدف کلی از این فعالیت تقویت املای دانش آموزان است. و همچنین شناخت مهارت درست نوشتن کلمات با به کارگیری انواع املا. دانش آموزان به گروه های مختلف تقسیم شدند و کلماتی که بنده به صورت بر عکس برروی تخته نوشته ام را حدس میزنند ،که املای صحیح آن به چه صورت است. و همچنین تعدادی کلمه را برعکس برروی استوانه کاغذی نوشته و بااستفاده از چراغ قوه برروی تخته نشان داده و دانش آموزان با حدس کلمات امتیاز دریافت کردند.
تکلیف: دفتر مشق دانش آموزان در کلاس قرار دارد فردا پس از بررسی تحویل داده می شوند. لطفا تمامی دانش آموزان دفتر مشق همراه داشته باشند.

ریاضی سوم

مدرس: بزرگ منش، حانیه
فعالیت: ساخت جدول ارزش مکانی بااستفاده از (چوب شور، پفک، کیک)آموزش اعداد سه رقمی و جایگاه این اعداد در جدول ارزش مکانی و تمرین جمع تکنیکی و حل عبارت ها در دفتر مشق توسط دانش آموزان. هدف از این فعالیت تقویت جمع تکنیکی یاداوری و معرفی جایگاه عددها در جدول ارزش مکانی،گسترده نویسی.

فارسی سوم

مدرس: بزرگ منش، حانیه
فعالیت: آموزش کلمات هم خانواده باابزار و نوشتن این کلمات در دفتر مشق تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان و آشنایی با کلمات هم خانواده.

پرتال هوش

مدرس: بزرگ منش، حانیه
فعالیت: حل جدول اعداد به صورت گروهی هدف از این فعالیت افزایش قدرت تمرکز و تفکر، بهبود تشخیص دیداری و حافظه ی فضایی دانش آموزان است.

علوم سوم

مدرس: بزرگ منش، حانیه
فعالیت: موضوع امروز تدریس 3تا حالت ماده بود . که با روش های متفاوت از جمله بازی، نقاشی، به حافظه سپاری، پرسش و پاسخ دست ورزی و بصری تدریس شد و دانش آموزان به خوبی با سه حالت ماده آشنا شدند و توانایی توضیح و تشخیص این سه ماده را دارند.
تکلیف: اولیای عزیز و گرامی در منزل از دانش آموزان بخواهید چند نوع ماده را نام ببرند و بر روی برگه نقاشی بکشند یا به صورت پانتومیم برای شما اجرا کنند و شما حدس بزنید یا برعکس. باتشکر

چوب جادویی

مدرس: بزرگ منش، حانیه
فعالیت: دانش آموزان امروز در کلاس با نحوه ی تشکیل رنگین کمان آشنا شدند و رنگ های آن را شناختند و سپس با استفاده از ابزار موجود(چوب بستنی ،گواش، فوم اکلیلی، چسب چوب و چشم عروسکی)و باهمکاری یکدیگر یک رنگین کمان ساختند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: