فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: آینده سازان

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: صفحه ی 120 کتاب کار علوی با مشارکت عزیزانم حل و رفع اشکال شد.مبحث محیط همراه با فرمول ها مجدد مرور شد.محیط مستطیل دوباره توضیح داده شد.اولیای عزیز این مبحث نیاز به رسیدگی و صبوری دارد و ما به راحتی از این صفحات عبور نمی کنیم تا ایرادات کامل مرتفع شود.لذا خواهشمندم بچه ها کتاب کارها را جلوتر حل نکنند.
تکلیف: پسرم ارمغان 18 را کامل حل کن.دو ضرب تکنیکی و دو تقسیم چکشی در دفتر تلاش نوشته و انجام شود.

علوم سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: پرسش کتبی مداد سیاه 1 برگزار شد.

فارسی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: پرسش کتبی مداد سیاه 1 برگزار شد.
تکلیف: پسرم یک املای پنج خطی از درس 12 بنویس.شنبه لغات هم معنی درس را خواهم پرسید.

نگارش سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: صفحات 72 و 73 نگارش در کلاس تکمیل شد.کتاب ها در مدرسه نگه داشته شد.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: درس پانزدهم همراه با مشارکت عزیزانم و اسلاید تدریس شد.
تکلیف: درس 13،14،15 جلسه‌ی بعد پرسش می شود.درست کردن چادر عشایر مربوط به این درس روی برگه ی a4 اختیاری و امتیازی خواهد بود.

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: درس چهاردهم همراه با داستان و اسلاید تدریس شد.
تکلیف: پسرم سه درس آخر جلسه ی آینده پرسش می سود.درست کردن تسبیح مربوط به بخش باخانواده ی این درس دلخواه و امتیازی خواهد بود.

متن اطلاعاتی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: پسرم جهت کلاس های روز شنبه،دفتر تلاش ،کتاب کار علوی ریاضی،کتاب کار فارسی،کتاب علوم درسی و ارمغان 18 همراه شما باشد.لطفاً کلیربوک ها هم در صورت اتمام شنبه تحویل من داده شود.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز اتیکت لذت بردن از زندگی و موقعیت های کوچک را به وسیله ی بازی و محتوای آموزشی آموختند.
تکلیف: دانش آموزان لطفا نقاشی یکی از لذت های کوچک زندگی خود را ترسیم کنند و چهارشنبه هفته ی آینده همراه خود بیاورند.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: مرور مباحث طول،کیلومتر و متر،موازی و .... همراه با بازی ماشینی در کلاس انجام شد.
تکلیف: پسرم هیچ تکلیف نوشتنی ندارید فقط جهت پرسش کتبی، فردا ریاضی را تا فصل چهارم صفحه ی 72 مرور کنید..می توانید از نمونه سوالات ارسالی به دلخواه استفاده بفرمایید.لطفاً پیش از انجام دلخواهی فایل ویس بخش اطلاعاتی گوش داده شود.فایل به این صورت است،اول سوالات هر درس و به پیوست پاسخنامه ی آن می باشد.

علوم سوم

مدرس: بهجتی، مریم
تکلیف: پسرم جهت پرسش کتبی دروس فردا از درس اول تا درس هفتم مرور انجام شود.

فارسی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: مباحث، هم خانواده ، املای بریل و ....به صورت بازی مرور و در حیاط انجام شد.
تکلیف: تکلیف نوشتنی ندارید فقط مرورها انجام شود.پسرم جهت پرسش کتبی فردا از درس اول تا درس هشتم کامل مرور شود.

متن اطلاعاتی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: جهت کلاس فردا،دفتر تلاش،ارمغان 18،کتاب اجتماعی،هدیه ها،کار ریاضی،نگارش درسی همراه عزیزانم باشد.

ورزش سوم

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش.آموزش حرکت کرانچ.بازی فوتبال.

زیبانویسی

مدرس: شایسته، محبوبه
فعالیت: حرف لا تدریس شد نقاشی مربوط به درس کشیده شد کلمه های مربوط به درس تمرین شد
آشنایی با هویت ملی

آشنایی با هویت ملی

رده: پرورشی
توضیح: ایران، کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی، همواره به نمادها و نشانه‌های ملی خود اهمیت ویژه‌ای داده است. یکی از این نمادها، پرچم ملی ایران است که نمایانگر هویت، استقلال و وحدت ملی ایرانیان است. ساخت پرچم توسط دانش‌آموزان می‌تواند یک فعالیت آموزشی و فرهنگی بسیار مفید باشد. این فعالیت نه تنها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با تاریخ و فرهنگ کشور خود آشنا شوند، بلکه فرصتی برای ابراز خلاقیت و همکاری گروهی نیز فراهم می‌آورد. در این فعالیت، دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از مواد مختلف مانند پارچه، رنگ، کاغذ پرچم ایران را بسازند. آن‌ها می‌توانند در مورد رنگ‌ها و نمادهای موجود در پرچم صحبت کنند؛ به عنوان مثال، رنگ سبز نماد رشد و امید، رنگ سفید نماد صلح و رنگ قرمز نماد شجاعت و ایستادگی است. همچنین، دانش‌آموزان می‌توانند درباره نشان وسط پرچم که شامل هشت‌پر و کلمه "الله" است، تحقیق کنند و مفهوم آن را درک کنند. این فعالیت می‌تواند به تقویت حس ملی‌گرایی و تعلق خاطر به کشور کمک کند و همچنین فرصتی برای بحث و تبادل نظر درباره ارزش‌های انسانی و اجتماعی فراهم آورد. در نهایت، ساخت پرچم توسط دانش‌آموزان می‌تواند به عنوان یک یادگاری از عشق و احترام به وطن باقی بماند.
آشنایی با هویت ملی

آشنایی با هویت ملی

رده: پرورشی
توضیح: پرچم ملی ایران، نماد هویت و تاریخ غنی این سرزمین است. این پرچم با رنگ‌ها و نمادهای خاص خود، نمایانگر ارزش‌ها، آرمان‌ها و فرهنگ ایرانیان است. آشنایی دانش‌آموزان با پرچم و مفاهیم مرتبط با آن، فرصتی مناسب برای تقویت حس ملی‌گرایی و شناخت هویت ایرانی فراهم می‌آورد. پرچم ایران از سه رنگ سبز، سفید و قرمز تشکیل شده است. هر یک از این رنگ‌ها معانی خاصی دارند: رنگ سبز نماد رشد، امید و طبیعت است؛ رنگ سفید نمایانگر صلح و دوستی است؛ و رنگ قرمز نماد شجاعت و ایستادگی در برابر چالش‌ها و مشکلات است. در وسط پرچم، نماد هشت‌پر قرار دارد که به‌عنوان نشانی از وحدت و همبستگی ایرانیان شناخته می‌شود. آشنایی دانش‌آموزان با پرچم ایران می‌تواند از طریق فعالیت‌های مختلفی مانند کارگاه‌های هنری، نمایشگاه‌ها یا پروژه‌های گروهی انجام شود. در این فعالیت‌ها، دانش‌آموزان می‌توانند درباره تاریخچه پرچم، تغییرات آن در طول زمان و نقش آن در شکل‌گیری هویت ملی بحث کنند. همچنین، می‌توانند به بررسی نمادهای فرهنگی و تاریخی مرتبط با پرچم بپردازند و از این طریق با میراث فرهنگی خود آشنا شوند. این فعالیت‌ها نه تنها به تقویت حس تعلق به وطن کمک می‌کند، بلکه فرصتی برای یادگیری درباره ارزش‌های انسانی، احترام به تنوع فرهنگی و اهمیت همبستگی اجتماعی فراهم می‌آورد. در نهایت، آشنایی با پرچم ملی ایران به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با افتخار به هویت ایرانی خود ببالند و ارزش‌های ملی را در زندگی روزمره خود پیاده کنند.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: صفحه ی 119 کتاب کار علوی با مشارکت عزیزانم حل شد.مبحث محیط مستطیل با سه روش تدریس شد متعاقب با آن سوال 8 صفحه ی 121 کتاب کار هم انجام شد.
تکلیف: پسرم کتاب کار علوی صفحه ی 120 را با دقت انجام بده.دو ضرب تکنیکی و دو تقسیم چکشی هم در دفترت بنویس.لطفاً برگه های تکلیف در دفتر تلاش چسبانده یا قرار داده شود.

علوم سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: کتاب کار علوی درس نهم همراه با پرسش کامل شد.

فارسی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: مرور دروس‌ریاضی،علوم،فارسی جهت آمادگی سنجش پیش رو انجام شد.
تکلیف: پسرم کتاب نگارش سوال یک صفحه ی 72 و سوال 1 صفحه ی 73 را با دقت انجام بده.

متن اطلاعاتی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: به اطلاع می رسانم،کتاب کار ریاضی ، کتاب نگارش ، دفتر تلاش و برگه های تکلیف فارسی و ریاضی بازدید و موارد دفتر ثبت شد و تحویل پسرانم شد.کتاب کار علوم و دفتر املا و هوش و گنجینه در مدرسه می باشد.المان های راننده نیز از دانش آموزان تحویل گرفته شد تا در موقعیت مناسب با هماهنگی جهت فضا و موقعیت مناسب بازی در مدرسه این امر میسر شود.پسرم جهت کلاس فردا ارمغان 17 (کسانی که همراه نداشتند)،دفتر تلاش،کار ریاضی،اجتماعی،کتاب نگارش همراهتان باشد.
تکلیف: برگه های محیط دست و نقشه ی ایران و فعالیت هدیه ها وارد کلیربوک شود . کلیربوک ها نهایت تا شنبه ی آینده تحویل من داده شود.فردا جهت پرسش اجتماعی آماده باشید.

هنر سوم

مدرس: طبیعت شناس، الهام
فعالیت: نقاشی از روی مدل (کوزه و گلدان و برج) انجام شد.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه درس جلسه گذشته یعنی نحوه افزودن اشکال در نرم افزار پاورپوینت و تنظیمات تغییر ظاهر آن ها یعنی سربرگ shape format مرور شد و چگونگی تغییر ترتیب قرار گرفتن اشکال و نحوه گروه بندی آن ها آموزش داده شد و دانش آموزان تمرین صفحه 63 کتاب را به صورت گروهی انجام دادند.
تکلیف: درس این جلسه در منزل تکرار و تمرین شود، جلسه ی آینده از آن پرسش خواهیم داشت.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: ریاضی درسی مبحث محیط صفحه ی 86 کامل و 87 سوال یک و دوی آن در کلاس با مشارکت عزیزانم حل شد.فیلم و فایل ارسال شد.
تکلیف: پسرهای من جهت تکمیل صفحه ی 87 ابتدا فیلم ها را دیده سپس این صفحه را مطابق با نکات فیلم کامل کنید.سه صفحه ی پایانی فایل ارسالی صفحات کتاب درسی،سه سوال برای تکلیف محیط قرار دادم،که روی برگه انجام شود.یک ضرب سه رقمی و یک تقسیم چکشی هم به موازات آن با اعداد دلخواه بنویسید و حل کنید.

فارسی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: روخوانی درس دوازدهم مجدد انجام شد.لغات هم معنی به صورت نظرسنجی پرسیده شد.کتاب کار علوی فارسی بخش املادان روخوانی و مطابق با آن،جدول صفحه ی 97 انجام شد.بخش تمرین کتاب کار هم سوال یک و دوی آن با مشارکت پسرانم انجام شد.
تکلیف: فرزند ایرانم،پسر افتخار آفرین من، امشب روی یک برگه ی a4 یک نقشه ی ایران بزرگ بکش آن را به زیبایی یک رنگ ملایم بزن سپس لغاتی که زیر آن خط کشیدیم را داخل آن بنویس.چهار لغت هم معنی نیز داخل آن بنویس.

متن اطلاعاتی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: جهت کلاس فردا در صورت حضوری بودن،اِلِمان های راننده،بذگه های تکالیف فارسی و ریاضی،کتاب ریاضی درسی،فارسی کار،علوم درسی همراه پسرانم باشد،در صورت مجازی بودن،برگه ای جهت حل تمرینات ریاضی دوره ای برای سنجش پیش رو،کتاب اجتماعی و کتاب علوم درسی کنار عزیرانم باشد.
تکلیف: اجتماعی در صورت مجازی بودن درس 13 و 14 پرسیده می شود.در صورت مجازی بودن هم طبق روال تکالیف تا ساعت 11 شب در پرتال فقط بخش ریاضی ارسال شود.در صورت عدم موقعیت مناسب جهت ارسال تکلیف در پرتال،اولیای نازنین اطلاع دهند که بچه ها همکاری لازم رو داشتن و تکالیف رو انجام دادن.ممنونم.

بازی استراتژیک

مدرس: جوکار، محدثه
فعالیت: وارم آپ(با کمک تک تک دانش آموزان انجام شد) بازی حافظه با رنگا انجام شد(تقویت مهارت پایداری،تقویت حافظه کوتاه مدت) بازی ریتمیک با موزیک با ابزار داخل منزل انجام شد

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: مبحث محیط همراه با نکات و دست ورزی آموزش داده شد.صفحه ی 85 در کلاس انجام شد فیلم و فایل ارسال شد.
تکلیف: فیلم ها مشاهده شود سپس مطابق فیلم دوم عزیزانم محیط دستانشان را در یک برگه ی a4 با نخ یا کاموا یا کش به دست آورند و روی برگه بچسبانند.دو صفحه ی اول فایل ارسال شده نیز نکاتی است که باید داخل کتاب صفحات 85 و 86 چسبانده شود پس تمیز و مرتب نوشته و وارد کتاب شود( چسبانده شود) صفحه ی سوم فایل را نیز در برگه ی دفتر معمولی نوشته جواب ها را به دست آورید تا بعداً در دفتر تلاش بچسبانیم.

فارسی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: روخوانی درس دوازدهم انجام شد.بخش واژه آموزی،صندلی صمیمیت و بیاموز و بگو تدریس شد.
تکلیف: پسرم درس 12 را خوب و کامل بخوان. بخش جعبه ی کلمات درس دوازدهم کتاب کار فارسی علوی را کامل کن در پایان با فایل چک کن.

متن اطلاعاتی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: پسرم جهت کلاس فردا در صورت حضور،آیتم های راننده که قبلاً توضیح داده بودم،ارمغان 17،تکلیف محیط دست روی برگه،کتاب ریاضی درسی،کار فارسی،قرآن مورد نیاز است،کتاب نگارش و دفتر تلاش و کتاب کار ریاضی علوی هم مورد نیاز است که در مدرسه می باشد.در صورت غیر حضوری بودن کتاب ریاضی درسی و کار فارسی علوی مورد نیاز خواهد بود.
تکلیف: لطفاً در صورت مجازی بودن تمام تکالیف تا ساعت 23 فقط در بخش ریاضی ارسال شود.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس14(تخصص گرایی) با ارائه ویدیو آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با مفهوم تخصص گرایی و متخصص،مزایای انجام کار توسط متخصصین ازقبیل سرعت بخشیدن به مرحله تولید،افزایش کیفیت محصولات و ....فعالیت کلاسی صفحه 109 به صورت گروهی انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل انجام شود.

هوش و ریاضی

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: فایل تدریس محیط و حل صفحه ی 85 در این بخش تقدیم شما می شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: