فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: زمین

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: در دو زنگ متوالی ریاضی مرور فصل صفحات 22 و 23 رفع اشکال شد،کتاب کار علوی صفحه ی 30 به همراه سوالات مربوط به مکعب داخل کتاب کار علوی فصل اول کامل انجام و بازدید شد،مسئله های ساعت رفع اشکال شد.
تکلیف: کتاب ریاضی درسی و کتاب کار علوی هر دو در مدرسه نگه داشته شد،لذا عزیزانم تکلیف نوشتنی نخواهند داشت.

فارسی سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: شعر (هم بازی) پرسیده شد.
تکلیف: پسرم روانخوانی درس سوم (آسمان آبی) را در حضور یکی از والدین انجام بده.

نگارش سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: صفحات 21 و 22 و 23 و 24 حل شد. کتاب نگارش تحویل دانش آموزان شد‌.
تکلیف: پسرم صفحه 20 بخش املا و واژه آموزی کامل کنید. صفحه 22 تمرین 2 کامل شود. فردا کتاب های نگارش تکمیل شده همراه دانش آموز باشد.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 4(استفاده مشارکتی) با کمک ارائه پاورپوینت،داستان صوتی و فیلم آموزشی تدریس شد. فعالیت کلاسی و منزل انجام شد.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: کتاب ریاضی درسی صفحه ی 22 قسمت فرهنگ نوشتن سوال 1 و 2 و صفحه ی 23 سوال 4 ،5 و 6 در کلاس با توضیح کامل انجام شد.کتاب بازدید و همراه بچه ها خواهد بود.(اولیای عزیز،خواهشمندم ضمن خوراکی جهت زنگ های تفریح جهت داشتن انرژی کافی در میان وعده های بچه ها بخصوص در تک زنگها انواع خشکبار مانند آجیل،نخودچی،کشمش،بادام زمینی و....به مقدار کم همراه عزیزانم باشد)
تکلیف: کتاب درسی ریاضی صفحه ی 21 سوال 3 و صفحه ی 23 سوال 7 ، 8 ، 9 در کتاب کامل شود.پسرم پیک آخر هفته با دقت انجام شود،یادتان باشد قبل از انجام پیک حتماً مطالعه کافی داشته باشید.تکلیف اختیاری:ساخت مکعب یک نخ یا طناب تزئینی برای آویز در کلاس به مکعب وصل باشد.

فارسی سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: کتاب کار علوی از صفحه 23 تا تمرین 8 (قسمت پ) صفحه 27 در کلاس انجام شد.

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: شعر با آهنگ در کلاس خوانده شد.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: نحوه ایجاد اسلاید جدید و حذف کردن و کپی گرفتن از یک اسلاید آموزش داده شد. مبحث تغییر قالب بندی (layout) اسلاید ها با مثال توضیح داده شد.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده تمرین شود.

هوش و ریاضی

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: اولین شماره ی طرح سراسری مدارس علوی تحت عنوان( بیدپای ریاضی_درک مطلب ) در کلاس انجام و رفع اشکال و تصحیح شد.لطفاً به روئیت اولیا رسیده و امضا شود و شنبه برای من بیاورید.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: در دو زنگ متوالی کتاب ریاضی (ادامه مبحث آموزش مکعب) پاورقی صفحات (20،19،18،17،15،14،13) در کلاس همراه با دست ورزی و ساخت مکعب با چینه و کاغذ رنگی در کلاس انجام شد.صفحه ی 21 مبحث دست ورزی تقارن، سوال دو در کلاس انجام شد و جهت بازدید دانش آموزان همراه خود به منزل بردند. کتاب درسی به دانش آموزان داده شد، کتاب کار در مدرسه می ماند.
تکلیف: پسرم تمرین صفحه ی 21 کتاب درسی سوال 1 و 2 همینطور صفحه ی 22 قسمت تمرین مرور فصل سوال 3،2،1 را با دقت انجام بده. (قسمت فرهنگ نوشتن صفحه ی 22) در کلاس انجام خواهد شد.

علوم سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: درس سوم ادامه ی صفحه ی 22 تا صفحه ی 24 تا سر ((مواد همیشه به یک حالت باقی نمی مانند)) همراه با نمایش کلاسی و بارش مغزی در کلاس انجام و تدریس شد. کتاب ها در مدرسه نگه داشته شد.

فارسی سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: روانخوانی درس سوم (آسمان آبی) چندین بار جهت تثبیت یادگیری دانش آموزان تمرین شد. تمرین صفحات 32، 33، 34 مبحث درست و نادرست، واژه آموزی و بیاموز و بگو و درک مطلب با مشارکت دانش آموزان انجام شد. شعر هم بازی چند بار در کلاس خوانده شد.
تکلیف: پسرم از درس (آسمان آبی) کلماتی (ط،ص) دارند را پیدا کن و در دفتر مشق بنویس. شعر هم بازی را برای جلسه بعد حفظ کن. روانخوانی درس (آسمان آبی) را در حضور یکی از والدین انجام بده.

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: درس سوم (همیشه با من) با همکاری و مشارکت دانش آموزان (ایجاد انگیزه) تدریس شد. کتاب هدیه در کلاس می ماند‌.

قرآن سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: صفحات 9 و 10 ، 11 (قنوت رکوع سجود اذکار) با معنا تدریس شد.
تکلیف: پسرم درس جدید صفحات 9 تا 11 را در حضور یکی از والدین بخوان و تمرین کن.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: موضوع درس: علائق و آرزوهای خود را بشناسیم. صفحات 13،12 گفتگو در مورد علاقه ها. نقد و بررسی آرزوها، انواع آرزوها (آرزوهای دست یافتنی، آرزوهای دست نیافتنی), مدیریت و برنامه ریزی برای رسیدن به آرزوهای مناسب و اهداف مطلوب
تکلیف: انجام صفحات 12 و 13 گفتگو در مورد مثلث موفقیت (هدف، تلاش و کوشش مستمر و پشتکار) تکمیل صفحات قبل

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: سوال 1 و 2 صفحه ی 19 و کار در کلاس صفحه ی 20 کتاب درسی(الگوهای متقارن) در کلاس تدریس و انجام و در مدرسه نگه داشته شد،تکالیف در کتاب کار علوی بازدید و به جهت سبک شدن کیف بچه ها این کتاب هم در مدرسه نگه داشته شد.
تکلیف: پسرانم به دلیل برنامه ی عصرمانی تکلیف نخواهند داشت،فقط لطفاً اولیای عزیز به صورت تصادفی گاهی ساعت در بعد از ظهر را در منزل از بچه ها به صورت بازی بپرسند...سپاسگزارم.

علوم سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: درس سوم صفحه ی 20 تا 23 در کلاس تدریس و فعالیتهای کتاب انجام شد.
تکلیف: کتاب درسی و کار علوی هر دو در مدرسه نگه داشته شد.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: درس سوم ( ما مثل هم هستیم ) همراه با ایجاد انگیزه، پرسش و پاسخ و پرورش روحیه همکاری و مشارکت در دانش آموزان، تدریس شد. کتاب اجتماعی در کلاس می ماند.

هنر سوم

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: نقاشی زیر دریایی (نهنگ-کوسه-دلفین-اره ماهی-اسب دریایی) آموزش داده شد.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش با موزیک و بازی ریتمیک بوسیله چوبک انجام شد.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
تکلیف: پسرم امروز که به منزل رفتی پنج برنامه ی تلویزیونی را انتخاب کن و ساعت آنها را به دو صورت بنویس. [مثلاً اخبار (20:30) یا 8:30 بعد از ظهر] در نهایت برایم ثبت کن که چه ساعتی در بعد از ظهر تکلیفت را شروع و چه ساعتی آن را به پایان رساندی.دوستت دارم پسر خوب من.کتاب ریاضی در مدرسه نگه داشته شد.

علوم سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: کار درکلاس 1 و 2 و تمرینات کتاب کار علوی درس دو با پرسش و پاسخ از دانش آموزان در کلاس انجام و کامل شد.کتاب درسی و کتاب کار علوی علوم هر دو در مدرسه نگه داشته شد.

فارسی سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: روخوانی درس دوم پرسیده شد. کلمات هم معنی درس دوم با بازی بگرد و پیدا کن تمرین شد. کتاب نگارش بررسی شد.
تکلیف: پسرم کلمات سه نقطه درس دوم ( زنگ ورزش) را پیدا کن و یک بار در دفتر بنویس. فردا دفتر تکلیف و کتاب فارسی درسی همراه باشد. کتاب کار علوی در مدرسه است. کتاب نگارش دانش آموزانی که کامل بود تحویل گرفته شده است سایر دانش آموزان صفحات مشخص شده را حتما کامل نمایند.

املا سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: املا خلاق ( حافظه ای ) در کلاس گفته شد. روش املا به این صورت بود که چندین کلمه روی صفحه ی پاور پوینت بود دانش آموزان چند ثانیه آن ها را نگاه می کردند و به خاطر می سپردند سپس صفحه حذف می شد و دانش آموزان باید کلمات را در دفتر خود می نوشتند.
تکلیف: دفترهای املا تحویل داده شده است اولیا گرامی امضا بفرمایند. دانش آموزانی که کلماتی را نادرست نوشته بودند جدول املایی را کامل کنند.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر هفته گذشته توسط خود بچه ها انجام شد. کلیپ آموزشی رفتارهای صحیح و غلط اجتماعی برای بچها پخش شد. کلیپ آموزش واژه های جادویی مثل متشکرم و لطفا برای بچها گذاشته شد. بچه ها آداب قبل و بعداز مدرسه را یاد گرفتند. صبح خودشان از خواب بیدارشوند ، صبح بخیر بگویند، تختشان را خودشان مرتب کنند. دست و صورت خود را بشویند، صبحانه بخورندو برای رفتن به مدرسه خودشان آماده شوند. رفتارهای اشتباه در کلاس با همکلاسی و معلم مثل شکلک دراوردن ، کشیدن مو و ماسک ،بدون اجازه صحبت کردن، خوابیدن در کلاس منع شد و به رفتار های صحیح تاکید شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: