فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: زمین

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: فردا آزمون تیمز (علوم و ریاضی) محتوای پایه های قبل این دو کتاب به علاوه ی مباحثی که تاکنون در کلاس سوم خوانده اند برگزار می شود،حتماً حضور و غیاب انجام می شود،لذا منتظر حضور گرم تمام عزیزانم در جلسه ی آزمون که راس ساعت 9 تا 10 برگزار می شود هستم. پسرهای عزیز برای فردا قمقه آب ، مداد مشکی تراش و پاک کن همراه داشته باشند. پرسش کتبی از فصل دوم ریاضی تصحیح و تحویل دانش آموزان همراه با رفع اشکال مجزا داده شد، لطفا اولیای عزیز بازدید کنند.کتاب کار علوی صفحات 71 ،72 ، 73 در کلاس با توضیحات کامل انجام و مرور شد(به جز سوالات مربوط به مبحث اجزای دایره).بقیه ی عزیزانی که کلیربوک ها را امروز نیاوردند تا فردا نهایت شنبه همراه خود بیاورند.
تکلیف: برای تکلیف آخر هفته ، ارمغان 11 را با دقت انجام بده، در صورت داشتن اشتباه در آزمون فصل دوم ریاضی دو نمونه سوال مشابه آن با تغییر در عددها ،در دفتر ریاضی بنویس.

فارسی سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: طرح سنجش بین المللی پرلز برگزار شد‌.
تکلیف: پسر من ابتدا یک پرچم در دفتر مشق بکش. کلمات (س، ص) با رنگ سبز در (قسمت سبز پرچم) لغات (ق ،غ) با مشکی در (قسمت سفید پرچم) لغات (ذ ض ظ ز) با قرمز در (قسمت قرمز پرچم) از درس ششم فداکاران بنویس.

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: تمرین شعر 13 آبان به صورت دست جمعی انجام شد. تمرین شعر وطن جاویدان به صورت دست جمعی انجام شد. شعر یلدا را چندین مرتبه خواندم و هر قسمت را جدا جدا تمرین کردیم. و سپس با شعر به صورت گروهی و انفرادی خوانده شد.
تکلیف: حفظ شعر یلدا حتما حتما انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: صفحات 26 و 27 با موضوع :" به دیگران احترام بگذاریم." و صفحات 28 و 29 با موضوع : " منصفانه رفتار کنیم." تدریس شد. گفتگو در مورد تعریف احترام، دلایل احترام گذاشتن، نوع احترام صورت پذیرفت. در ادامه تعریف رفتار منصفانه و غیرمنصفانه و درک احساسات دیگران در زمانی که با ایشان رفتارهای مختلف داریم، مورد بحث و بررسی قرار گرفت..
تکلیف: تکلیف صفحات 29،28،27،26 در کلاس انجام شد. اولیای عزیز لطف بفرمایید در مورد موضوعات درس با پسر گلمان گفتگو داشته باشید. همچنین در صورت نقص تکالیف، در تکمیل صفحات کتاب تا پایان صفحه29 ، دلبندانمان را همراهی کنید.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: نحوه ایجاد جعبه متن و متن هنری از سربرگ Insert و عملکرد undo و Redo و عمل copy و cut کردن اجزای اسلایدها در برنامه تدریس و تمرین شد. کتاب رایانه به دانش آموزان تحویل داده شد که جهت تمرین و انجام تکالیف از آن استفاده کنند. نیازی نیست که هر جلسه کتاب را همراه داشته باشند و در صورت لزوم اطلاع خواهم داد.
تکلیف: دانش آموزان عزیز، مطالب کتاب تا آخر ص 50 تدریس شده است، لطفا مطالب و فعالیت های کلاسی از کتاب تمرین شوند. و تکالیف قبل را که انجام نداده اید باید انجام داده و تا جلسه بعدی در فلش همراه بیاورید.

هوش و ریاضی

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: هوش و ریاضی ها بررسی و در مدرسه نگه داشته شد.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: پرسش کتبی ریاضی فصل دوم برگزار شد.کلیربوک ها به صورت کامل و مرتب شده فردا به آموزگار تحویل داده شود.فردا کتاب هوش همراه عزیزانم باشد،کتاب کار هم در مدرسه می ماند فردا بعد از حل تمرینات در کتاب تحویل دانش آموزانم داده خواهد شد.
تکلیف: [تکلیف مهارت محور] *تلفیق فارسی و ریاضی*پسرم روی یک برگه ی a4 از درس چهارم ، پنجم و ششم درس فارسی دو کلمه از هر درس انتخاب کن،تعداد کل حروف کلمه ات را در مخرج و تعداد نقطه هایت را در صورت قرار بده و شکل کسر به دست آمده ات را برایم بکش،مطمئنم که یادت هست به شما نکته دادم که بهترین شکل برای نمایش کسر کدام شکل است ! به طور مثال کلمه ی فداکاری = یک/ هفتم عدد یک (تعداد نقطه) در صورت و عدد هفت (تعداد کل حروف) در مخرج *مقابل آن شکل کسر هم کشیده شود*

علوم سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: درس ششم فعالیت های کتاب کامل انجام شد.آمادگی جهت آزمون های تیمز و پرلز و حل نمونه سوال و نحوه ی صحیح پاسخگویی در پاسخنامه به عزیزانم در کلاس انجام شد.

فارسی سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: کتاب خوانی توسط دانش آموزان انجام شد. روانخوانی درس ششم جهت تثبیت یادگیری انجام شد.
تکلیف: روانخوانی درس ششم فداکاران را در حضور یکی از والدین انجام بده‌، به لغاتی که حرف (ص) دارند، رسیدی، کلمه را تکرار کن.

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: پرسش و پاسخ کلاسی انجام شد.درس هشتم جشن تکلیف تدریس شد.

قرآن سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: درس بیستم صفحه 40 تا صفحه 44 تدریس شد.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: آزمونک ضرب برگزار شد.برگه های تصحیح شده تحویل دانش آموزان شد،اولیای عزیز لطفاً بررسی و مشاهده بفرمائید.کاردرکلاس صفحه ی 50 و تمرین صفحه ی 51 همراه با نکات کامل در کلاس انجام شد.کتاب کار علوی در مدرسه نگه داشته شد.فردا نیازی به همراه آوردن کتاب یا دفتر ریاضی دیگری نیست.
تکلیف: تکلیف خلاق:پسرم کاربرگ تلفیق علوم و ریاضی ات را با هدف شناخت واحد اندازه گیری جرم با دقت انجام بده.تکرار و تمرین ضرب انجام شود.فردا پرسش کلاسی کتبی ریاضی از فصل دو خواهیم داشت.

علوم سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: گزارش و تحقیق دانش آموزان مربوط به قسمت جمع آوری اطلاعات صفحه ی 47 در کلاس ارائه شد. قسمت های قبلی درس ششم همراه با اسلاید مرور شد،آموزش صفحات 47 و 48 کتاب درسی در ادامه ی آموزش درس ششم انجام شد،فردا فقط کتاب علوم همراه عزیزانم باشد.بخش های تدریس شده یک بار مطالعه شود.
تکلیف: Pdf مرجع علوم پرسش و پاسخ های متن و فعالیت های کتاب تقدیم حضورتون شد.

فارسی سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
تکلیف: پسرم روانخوانی درس ششم فداکاران را در حضور یکی از والدین انجام بده.

نگارش سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: پرسش و پاسخ کلاسی انجام شد.
تکلیف: پسر من صفحه 39 قسمت بیاموز و بگو را انجام بده.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: پرسش و پاسخ کلاسی انجام شد. درس هفتم قدردانی از بزرگ‌ترها با همکاری و مشارکت دانش آموزان تدریس شد.

هنر سوم

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: نقاشی از شخصیتهای کارتونی (مینیون )آموزش داده شد و کشیده شد

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: بازی ریتمیک بوسیله چوبک و بازی حرکتی ریتمیک بوسیله چوبک انجام شد.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
تکلیف: پسرم کتاب کار علوی صفحه ی 68 و 69 به جز سوال 4 صفحه ی 68 انجام شود. فردا آزمونک ضرب خواهید داشت 0 تا 5،بدون مکث بدون تکرار تمرین کن.فردا هم کتاب ریاضی درسی هم کتاب کار همراه عزیزانم باشد.

علوم سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: درس پنجم مرور شد‌.درس ششم صفحات 44 تا 46 همراه با فیلم و اسلاید و نمایش کلاسی تدریس شد.فردا فقط کتاب درسی همراه عزیزانم باشد.
تکلیف: پسرم این 3 صفحه از روی متن کتاب کامل مطالعه شود.

نگارش سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: نگارش از صفحه 28 تا صفحه 41 در کلاس انجام شد.
تکلیف: پسرم صفحه 37 املا و واژه آموزی را انجام بده. فردا پرسش کلاسی از نکات نگارشی دارید.

املا سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: املا از درس پنجم بلدرچین و برزگر گفته شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر دروس هفته های گذشته همچنین اتیکت میز غذا خوری انجام شد. اصلاح نحوه غذا خوردن و رفتار های درست و غلط هنگام غذا خوردن یاداوری شد و دانش اموزان نمایش آن را اجرا کردند

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: جدول ضرب از همه ی دانش آموزان پرسیده شد.به دلیل آموزش بهتر و با کیفیت این 5 ستون ،ضرب 6 آموزش داده نشد و انتظار می رود ضرب 0 تا 5 بیشتر در منزل تکرار و تمرین شود.صفحه ی 49 کتاب ریاضی تدریس و فعالیت این صفحه به همراه کار در کلاس صفحه ی 50 تا سوال دو در کلاس انجام شد.
تکلیف: پسرم کتاب کار علوی صفحه ی 66 و 67 انجام شود.جدول ضرب حسابی تمرین شود.

فارسی سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
تکلیف: روانخوانی درس پنجم و ششم را در حضور یکی از والدین انجام بده.

املا سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: املا مسابقه ای از درس ششم فداکاران گفته شد. دفتر املا همراه دانش آموزان باشد. فردا املا تقریری از درس پنجم بلدرچین و برزگر دارند.
تکلیف: هفت خط املا تقریری از درس پنجم بلدرچین و برزگر بنویس.

ورزش سوم

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش و گرم کردن آموزش پرش طول و برگزاری مسابقات مقدماتی پرش انجام شد.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: تمرین و تکرار (جمع بندی)کاربردی 5 درس اول با استفاده از طرح معلم شو و فعالیت دانش آموزان انجام شد. موضوعات تمرین شده:مفهوم ارز،صرافی،پول های ایرانی،واحد پول کشورهای مختلف،استفاده درست از پول توجیبی و مدیریت خرید،بررسی نیازها،خواسته ها و تفاوت آن ها،خرید و استفاده مشارکتی از وسایل،افتتاح حساب پس انداز و مدیریت هزینه و ...
تکلیف: فعالیت های جامانده از قبل تکمیل شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: