فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: سیب
فعالیت: ولی گرامی ،با سلام و احترام، چه باشکوه است احساس پدرانه برای ساختن پله های ترقی و موفقیت سرمایه های زندگی و چه زیباست قدردانی و بوسه بر دستان پدران پرتلاش برای هموار کردن این مسیر. به پاس قدردانی، از پدران گرامی دعوت به عمل می آید همراه با پسران گلمان در برنامه تفریحی استخر : روز چهارشنبه دوازدهم بهمن ماه ،ساعت 21:30 الی 23 در مجتمع تفریحی ورزشی باران به نشانی بزرگراه شهید بابایی/مسیر شرق به غرب بعد از پل استخر ،اولین خروجی لاین کندرو جنب پمپ گاز و بازار گل شهید رسولی حضور به هم رسانید. در صورت عدم حضور پدر ، شرکت یکی از بستگان درجه یک/عمو،دایی،برادر یا پدربزرگ، همراه فرزندمان الزامیست. باتشکر

علوم اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: در کتاب کار مباحث ( وسایل گرمایی ، راه های جلوگیری از هدر رفتن گرما ،وسایل که نور و گرما تولید می کنند ، منابع گرمای زمین ، یخچال های زیر زمینی ) توضیح داده شد و صفحات 113-114-115-116-117 در کلاس انجام شد .
تکلیف: کتاب کار صفحات 118-119-120 در منزل انجام شود.

فارسی اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: نشانه ( ج) به کمک داستان و تصاویر ایجاد انگیزه شد .دانش آموزان تک به تک متن درس ( نارنج و برنج ) را در کلاس خواندند . کتاب نگارش درس سیزدهم ( ج) بعد از تدریس ، کامل شد .
تکلیف: کتاب کار فارسی تا شنبه کامل شود و آورده شود پیک ارمغان تا شماره 17 کامل شود تا یکشنبه به کلاس آورده شود.

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: نقاشی روی کارت پستال به مناسبت روز پدر آموزش داده شد

هوش و ریاضی

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: کتاب کار صفحات 50-51-52 در کلاس بعد از آموزش ، انجام شد .
تکلیف: لطفا صفحه 52 در منزل کامل شود.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مرور دروس هفته های گذشته انجام شد و تدریس پارت دوم اتیکت مهمانی ، شناخت رفتارهای ناپسند هنگام مهمانی مثل (سرزده رفتن، زودتر و دیرتر از موعد رفتن، بدون اجازه به اتاق ها رفتن، بازی باگوشی ، رمز وای فای گرفتن، اعتراض به غذا ،روی تخت میزبان نشستن و وسیله گذاشتن و...) انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: اعداد( یک الی بیست ) به صورت شعر ونوشتاری تمرین شد و دانش آموزان در دفتر نوشتند ( فیلم شعر ارسال شد )
تکلیف: کتاب کار تا آخر صفحه کامل شود و شنبه برای تصحیح به کلاس بیاورید .

فارسی اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: کلمات دوتایی ( کلماتی که ِ ربط و یِ میانجی دارند در کلاس تمرین ونوشته شد .کتاب فارسی ،درس های ( همکاری ،درخت ) با مشارکت دانش آموزان روخوانی شد .( فیلم ارسال شد .)
تکلیف: پسرهای عزیزم سه درس ( همکاری ، درخت ،روز برفی ) از کتاب برای مامان روخوانی کنید و 5خط املا ازهمین سه درس بنویسید . با کلمات ( قاشق - درخت - لبخند - پدر بزرگ - بلبل ) جمله بسازید و در دفتر بنویسید.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 11(کالا و خدمت) با استفاده از ارائه پاورپوینت آموزشی و داستان تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارت است از:شناخت کالاها از خدمات و بررسی تفاوت آن ها
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 88 انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: صفحات 54 و 55 با موضوع :"از محیط زیست (حیوانات و گیاهان) مراقبت کنیم و محیط زیست و زندگی خود را تمیز نگه داریم." تدریس شد. گفتگو در مورد نیاز ما به محیط زیست، نگهداری و مراقبت از آن، همچنین مراقبت از حیوانات و گیاهان و مزایای نگهداری از محیط زیست صورت پذیرفت. در ادامه روش های نظافت و بهداشت محیط زیست که باعث رشد گیاهان بیشتر، زنده و سالم ماندن حیوانات و جمع آوری زباله با روش صحیح (زباله های تر و خشک) مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
تکلیف: تکلیف صفحات مذکور در کلاس صورت پذیرفت. اولیای گرانقدر با توجه به آموزش ارائه شده در کلاس، از پسران گلمان بخواهید، توضیحاتی در مورد حفظ محیط زیست داشته باشند. همچنین کیسه های زباله مجزا جهت جمع آوری زباله های تر و خشک در نظر گرفته شده و ساعات و روش دفع این زباله ها(ساعت 9 شب)، مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

آزمایشگاه

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: دانشمندان کوچک کلاس به آزمایشگاه رفتند و در آنجا از نزدیک ( انواع سنگها وخاکها ) را با کمک ذره بین مشاهده کردند و در مورد کاربرد هریک بحث و گفتگو کردند . آزمایش ( انتقال گرما ) با مشارکت دانش آموزان انجام شد وتوسط بچه ها نتیجه گیری شد .

علوم اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: کتاب کار فصل یازدهم ( دنیای سرد وگرم ) در کلاس انجام شد .

فارسی اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: کلمات درس ( ل) از طریق بازی ، تکرار وصداکشی شد .(مطابق فیلم ارسالی) جمله سازی در کلاس تمرین شد .
تکلیف: پسرهای عزیزم 5 خط املا به مامان بگویید .5جمله سازی ( به شکل : جملات زیر را مرتب کن ) نوشته وتمرین شود .

قرآن اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: پیام های قرآنی مرور وتکرار شد .لوحه 13-14 با مشارکت دانش آموزان خوانده شد .( فیلم ارسال شد . سوره حمد به صورت دسته جمعی با صوت خوانده و تکرار شد .در مورد معنی سوره حمد و شعر زیبای کتاب (صفحه 55)در کلاس گفتگو شد .
تکلیف: سوره حمدو لوحه 14 در منزل تکرار وتمرین شود.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش آموزش فوتبال (نحوه شوت زدن) حرکات سرعتی و پرش با استفاده از مانع. بالابردن استقامت قلبی و تنفسی انجام شده:

ریاضی اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: جمع وتفریق( به کمک محور ، با چینه ، ذهنی ، با شکل ) تمرین شد. آموزش تقارن عمودی وافقی تکرار شد .حل مسائل به روش شکل ورسم محور روی تخته کار شد .کتاب صفحات 130-132-133 در کلاس انجام شد .
تکلیف: کتاب کار مسائل صفحات 136-137 باکمک محور انجام شود.( لطفا کشیدن محور در دفتر شطرنجی تمرین شود.)

فارسی اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: درس گل ( نشانه ل) تدریس شد .جدول دوستی تمرین شد .کلمات جدید در دفتر با مشارکت دانش آموزان صداکشی ونوشته شد .کتاب نگارشدرس 12 صفحات 95-86 انجام شد .
تکلیف: لطفا از درس همکاری صفحه 64 کتاب 3بار بخوانید و یک املا به مادر عزیزتان بگویید . 5جمله با کلماتی که سرمشق دادم ، بنویسید .

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: مطالب کتاب از ص 50 تا آخر 51 (آشنایی با روش چاپ نقاشی و یا قرار دادن آن در پس زمینه میز کار) آموزش و با مثال تمرین شد.
تکلیف: پسران عزیزم با خلاقیت خود تصویر منظره ی دلخواهی را نقاشی کنید (به عنوان مثال می توانید از پروژه ص 52 ایده بگیرید) و جهت تمرین آن را در پس زمینه میز کار کامپیوتر خود قرار دهید. فایل نقاشی را در پرتال ارسال کنید.
فعالیت: با سلام و احترام با توجه به اهمیت پرورشِ فرزندان عزیزمان در کنار آموزش برتر، از شما دعوت به عمل می آید جهت : بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان ، جلسه دانش افزایی ویژه اولیا با موضوع: خشم، پرخاشگری و مدیریت هیجانات منفی و جلسه عمومی ملاقات با آموزگاران زبان و پایه روز پنجشنبه ششم بهمن ساعت 10:15 الی 12:15 در دبستان حضور به هم رسانید. حضور پر شور شما، انگیزه ای شگرف در مسیر موفقیت های آتی فرزندانمان خواهد بود. سپاس

ریاضی اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: شمارش 10 تا 10 تا تدریس شد . دانش آموزان عدد 10 تا90 را بصورت 10 تا 10 تا همراه شکل در دفتر نوشتند.جمع و تفریق دسته های 10 تایی آموزش داده شد .کتاب صفحات 128-129-131 انجام شد .
تکلیف: کتاب کار صفحات 130-131-132 انجام شد .از دسته های 10تایی (مانند تمرین کلاس ) یکبار با شکل در دفتر نوشته شود .

فارسی اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: درس های قبلی تکرار وتمرین شد و املا کلاسی گفته شد .به منظور تکرار نشانه ها و ترکیبات آنها در دفتر بازی اسم وفامیل انجام شد .
تکلیف: از املا یکبار در دفتر دیکته بنویسید دفترها امضا شود وشنبه به کلاس آورده شود. کتاب کارها تصحیح شد ، عزیزانی که ناقص بود لطفا تا آخر صفحه 160 کامل شود.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: بازی حرکتی ریتمیک و بازی ریتمیک بوسیله کاپ گیم انجام شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: