فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: سیب

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: صفحات 27 و 28 تم 4 کتاب ریاضی با کمک ابزار آموزشی و چینه آموزش داده شد و فعالیت مربوطه انجام شد.و تم 4 به اتمام رسید.برگه ی رضایت نامه اردوداخل کتاب ریاضی گذاشته شده است .
تکلیف: کتاب کار ریاضی علوی صفحات 30 و 31 کامل گردد و حتما فردا همه ی دانش آموزان با خود کتاب کار ریاضی علوی به همراه داشته باشند.کتاب ریاضی آموزش و پرورش در منزل بماند و برای روز شنبه شروع تم جدید آورده شود. فعالیت اختیاری: (انجام فعالیت اعداد و چوب خط و شکل مربوط به آن برای دانش‌آموزان جز موارد تشویقی (ستاره)محسوب می شود، مانند نمونه ی ارسال شده یا در دفتر مشق چسبانده شودیا بصورت برگه a4 آورده شود.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: رو خوانی درس 1 (آب)از دانش آموزان پرسش شد.و نشانه‌ی دو شکلی (آ ا ) مجدد تکرار و تمرین گردید .فایل ترکیبات جهت آماده سازی کارت ترکیبات برای شما اولیای عزیز ارسال شد.
تکلیف: روخوانی درس آب حتما تکرار و تمرین شود.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: کتاب نگارش صفحات 26 و 27 کامل گردید.و تکرار و تمرین نشانه‌ی دو شکلی (آ ا) انجام شد. و برای تثبیت بیشتر نشانه در دفتر دانش آموزان متنی از کتاب داستانی چسبانده شد تا بتوانند( آ) اول و( ا )غیر اول را پیدا کنند.
تکلیف: پسرهای گلی که در نوشتن کلاه آ مشکل دارند و متصل می نویسند حتما 3 خط در دفتر مشق بنویسند.

قرآن اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: سوره توحید برای دانش آموزان خوانده شده و معنی این سوره توضیح داده شد .

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش،آمادگی جسمانی (آموزش حرکت تعادل لک لک) ؛بازی فوتبال
تکلیف: حرکت تعادل لک لک در خانه هر پا 30 ثانیه انجام شود (سه ست)

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز آداب استفاده صحیح از سرویس بهداشتی را آموختند. از آن ها خواسته شود در منزل نیز موارد خواسته شده را رعایت نمایند.

آزمایشگاه

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: آزمایش حس چشایی و بو یایی انجام شد.
فعالیت: با سلام و احترام اولیای محترم به اطلاع می رساند همزمان با روز هنرمند نمایشگاهی از آثار هنری در مدرسه برای دانش آموزان برگزار خواهد شد. در صورتی که اولیای گرامی در هر شاخه ای از هنر مانند : نقاشی، عکاسی، شمع سازی، منبت کاری، سفالگری، قالی بافی، عروسک سازی و ... تبحر دارند و می توانند آثار خود را جهت شناخت دانش آموزان از هنر ارزشمندشان در دبستان به نمایش بگذارند؛ جهت هماهنگی از طریق روابط عمومی به معاون پرورشی خانم اسماعیلی اطلاع دهند تا هماهنگی های لازم با ایشان انجام شود. با تشکر

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: کتاب ریاضی صفحات 24 و 25و 26 به کمک ابزار آموزشی با هدف مفهوم چوب خط تدریس شد. و سوالات مربوطه در داخل کتاب انجام شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی علوی صفحه (29) سوال 3 انجام شود.مدت زمان مورد نیاز 5 الی 10 دقیقه می باشد.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: نشانه دو شکلی(آ ا) با گفتن داستان و ایجاد انگیزه مربوط به آن تدریس شد.جایگاه نشانه کاملا تفهیم شد .و روخوانی درس 1(آب)انجام شد.
تکلیف: از درس آب روخوانی شود.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: نوشتن نشانه جدید بصورت (آ )اول و( ا) غیر اول در دفتر مشق سرمشق داده شد و کامل گردید و صفحه 27 کتاب نگارش انجام شد. فایل زیر برای استفاده شما اولیای عزیز در بهتر تلفظ کردن نشانه ها فرستاده شده است.
تکلیف: کتاب کار علوی فارسی درس 1 (آب) کامل شود.زمان مورد نیاز 30 دقیقه می باشد

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش اموزان عزیز آموختند پس از استفاده از هر وسیله ای سر جای خود قرار دهند و جای صحیح وسایل را ( اسباب بازی در کمد و سبد، کتاب در کتابخانه ، کفش در جا کفشی، لباس در کمد و کشو و چوب لباسی و...) یاد گرفتند.
فعالیت: با سلام و احترام  ولی گرامی به اطلاع می رساند رمز آزمون کاریبو امروز به پسران عزیزمان تحویل داده شده است. مطابق اطلاعیه های قبلی رمز را وارد سایت کاریبو نمایید. حتما تا روز قبل از آزمون یک بار وارد شده و درستی رمز اطمینان حاصل نمایید. لازم به ذکر است آزمون به صورت آنلاین است. دانش آموزان روز چهارشنبه 26 مهر (بعد از خروج از مدرسه) و یا پنج شنبه 27 مهر می توانند در منزل تا ساعت 17:00 وارد سایت شده و به سوالات پاسخ دهند. ( فقط در یکی از روزها به سوالات پاسخ داده شود.)  با تشکر همیز ( معاون آموزشی دبستان)

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: آموزش تم 4 با صفحه آغازین مربوطه شروع شد. آموزش صفحه ی 29 کتاب ریاضی با هدف آشنایی با اشکال هندسی،گوشه و لبه که با فعالیت دست ورزی نی و خمیر انجام گرفت . تمرین های مربوطه در کتاب انجام شد. اعداد 1 تا 3 دوباره تمرین و تکرار شد و در دفتر مشق نوشته شد.
تکلیف: صفحه‌ی 29 کتاب کار علوی سوال( 1 و 2) انجام شود. لطفا کتاب کار ریاضی علوی داخل خانه باشد یک روز برای بررسی اعلام می‌شود.

علوم اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: فصل دوم کتاب علوم صفحات16 و 17 با مرور حواس پنجگانه و پرسش و پاسخ از دانش آموزان تدریس شد .و کتاب کار علوم صفحه ی 17 و 18 نیز کامل گردید.

فارسی اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: صدای اول و آخر با فلش کارت دوره شد. جهت ایجادانگیزه برای آموزش نشانه‌ی دو شکلی (آ ا) داستان تعریف شد و جایگاه نشانه در کلمه آموزش داده شد.
تکلیف: برگه ی ایجاد انگیزه نشانه های هر دانش آموز در صفحه‌ی اول کتاب فارسی چسبانده شد .

نگارش اول

مدرس: محمدی، سارا
تکلیف: کارت رمز کاریبو در کتاب فارسی دانش آموزان گذاشته شده است.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: شناخت پنجره ها، نحوه ی کوچک و بزرگ کردن، بستن و تغییر سایز پنجره ها آشنایی با مفهوم پوشه و چگونگی ایجاد پوشه و تغییر نام آن در این جلسه آموزش داده شد.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: ارزشیابی مهره‌ها و مقایسه آنها با یکدیگر

ریاضی اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: کتاب کار ریاضی علوی تم 3 انجام گردید.
تکلیف: بخش سرگرمی در منزل کامل شود،(کتاب ریاصی علوی تحویل داده شد،در منزل بماند)

فارسی اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: نگاره 1 تا 10 مرور شد و روخوانی آن انجام گردید.
تکلیف: فلش کارت کلمات بصورت صدای اول و صدای آخر بازی شود. ارمغان شماره 4 انجام شد. کتاب فارسی علوی تحویل داده شد در منزل بماند.

نگارش اول

مدرس: محمدی، سارا
فعالیت: لوحه جدید تدریس شد و در دفتر و کتاب کار علوی تکرار و تمرین شد.
تکلیف: لوحه آخر در کتاب نگارش فارسی انجام شود.(پسرهایی که در کلاس انجام ندادند).دفتر مشق کلاسی جهت بررسی تحویل داده شد.

هنر اول

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: ابتدا اگفتگو‌درباره کفشدوزک (رنگ،غذای آن و....) انجام شد سپس بااشکال هندسی و مداد رنگی آن را نقاشی و رنگ آمیزی کردند.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی حرکتی ریتمیک و بازی ریتمیک بوسیله کاپ گیم انجام شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: