1403/05/02
هنر اول
طبیعت شناس، الهام
ساخت مجسمه صورتک با خمیرسفال انجام شد.ابتدا اجزای مختلف صورتک آدم ساخته شد سپس اجزا به هم متصل شد.
هفته آینده گواش-قلم مو-لیوان یک بار مصرف و دستمال پارچه ای همراه پسرم باشد
ورزش اول
داورزنی، حمید
نرمش.بازی های ایستگاهی خلاق با هدف بهبود تقویت جسمانی و تقویت تمرکز
پرتال هوش
قربانی، عاطفه
انجام کاربرگ آموزشی بگرد و پیدا کن با هدف بهبود تشخیص دیداری و تقوبت دقت و تمرکز انجام شد
1403/05/01
علوم اول
قربانی، عاطفه
برای ایجاد انگیزه ی ایجاد سایه آموزگار با عروسک دستی خرگوش وارد کلاس شده ، سایه خرگوش روی دیوار افتاد و بچه ها در موردسایه خرگوش شروع به صحبت کردند
راجع به تشکیل سایه و جهت تابش نور در تغییر اندازه سایه و اینکه ازاجسام شیشه ای و پلاستیکی و سایر سطوح نوربه چه صورت عبور می کند ، در کلاس بحث و گفتگو کردیم.
سایه کلاژهای رنگی و اجسام مختلف را روی دیوار باکمک نور چراغ قوه و گوشی ایجاد کردیم.
سپس پسرهای گلم به ترتیب با دست های خود رو تابلوی کلاس سایه های مختلفی را درست کردند.
فارسی اول
قربانی، عاطفه
تکرار مبحث کلمات هم آغاز با فلش کارت های مختلف انجام شد، که هدف تقویت مهارت کلامی /تقویت حافظه شنیداری و دقت و تمرکز است، سپس کاربرگ آموزشی دست ورزی را انجام دادند.
هنر اول
طبیعت شناس، الهام
فردا گل سفال همراه پسرم باشد.
چوب جادویی
قربانی، عاطفه
کلاژ رنگین کمان توسط پسرهای گلم انجام شد
که هدف از این کار هماهنگی چشم و دست ،تقویت دست ورزی و تقویت حافظه دیداری می باشد
1403/04/31
ریاضی اول
قربانی، عاطفه
ابتدا تکرار مباحث قبل ( سمت راست و چپ، جهت ها، اشکال هندسی) انجام شد.
آموزش امروز آشنایی با اعداد 1تا10 بود، برای ایجاد انگیزه شعر اعداد را با حرکات بدن تلفیق کردیم و خواندیم.
برای تثبیت بیشتر بازی تاس اعداد و چوب خط را انجام دادیم، دربازی یک نفر تاس را می انداخت و عددی که نمایش داده می شد را برای بقیه می گفت و همه به تعداد عدد گفته شده چوب خط رنگی بر می داشتند.
فارسی اول
قربانی، عاطفه
ابتدا تکرار مباحث جلسات گذشته ( طرز صحیح مداد گرفتن ، خط زمینه ، بخش کردن کلمات) انجام شد.
سپس تصاویری که صدای اولشان مثل هم تلفظ می شد ( هم از طریق انیمیشن و هم فلش کارت ها) نمایش داده شد، صدای اول را باصدای بلندتر تلفظ کردیم ،بعد باردوم با بچه ها تکرار شد و دراین مرحله اشاره به هم آغاز بودن کلمات و شبیه بودن صدای اول تصاویر شد.
برای تثبیت بیشتر هر گروه یک بستنی با تصاویرهم آغاز درست کردند.
اولیای گرامی
1_برگه های رضایت نامه ی اردو را امضا و اثرانگشت بزنید و فردا همراه بچه ها باشد.
2_برگه ناقصی مدارک مدرسه به بعضی از دانش آموزان داده شده لطفا پیگیری بفرمایید
1403/04/27
هنر اول
طبیعت شناس، الهام
ساخت کاردستی ربات انجام شد.ابتدا ربات دلخواه کشیده شد سپس با کاغذ رنگی اجزای مختلف آن ساخته شد.
ورزش اول
داورزنی، حمید
نرمش.بازی فوتبال
پرتال هوش
قربانی، عاطفه
برای ایجاد انگیزه و آشنایی بچه ها با مفهوم الگو شعر خوانده شد، سپس روی تابلو چند نمونه الگو برای دانش آموزان نمایش داده شد و راجع به نمونه ها با بچه ها صحبت کردیم ،مرحله ی بعد نمونه الگو ها که به صورت کارت تهیه شده بود به همراه جدول الگو و مقواهای رنگی در اختیار بچه ها قرار گرفت و هر دانش آموز الگویی که مقابل خود داشت را روی جدول نمایش داد و در آخر بچه ها جدول الگو را همانند نمونه رنگ آمیزی
کردند و داخل دفتر چسبانده شد.
هدف الگویابی تقویت حافظه دیداری و دقت و تمرکز و هماهنگی چشم و دست می باشد.
لطفا برگه های سلامت دانش آموزانی که تحویل نداده اندتا یکشنبه هفته آینده همراه بچه ها باشد.
1403/04/24
ریاضی اول
قربانی، عاطفه
ابتدا مفهوم چپ و راست و جهت های مختلف را به صورت شعر مرور کردیم، سپس اشکال هندسی همراه با شعر و انیمیشن معرفی شد و با کمک ابزار آموزشی نی، چوب بستنی و شکل های هندسی گردی، سه گوش و چهارگوش بچه ها به صورت فردی اشکال را درست کردند، سپس به صورت گروهی با کمک با توجه به خلاقیت خودشان کاردستی ساختند.
به اطلاع اولیای عزیز می رساند روز چهارشنبه مدرسه طبق روال دایر بوده و فعالیت های آموزشی طبق برنامه ی روز سه شنبه، انجام خواهد شد.
فارسی اول
قربانی، عاطفه
ابتدا مرور آموزش های گذشته انجام شد (
1-تمرین مداد گرفتن
2-پرسش و پاسخ راجع به خط زمینه ) ،
سپس روی میزها با کمک چسب رنگی و مداد رنگی بازی هدفمند انجام دادیم
به این صورت که عرض میز را چسب رنگی کشیدم به عنوان خط زمینه ،سپس بالای خط ،روی خط و پایین خط تمرین شد.
همچنین بخش کردن کلمات آموزش داده شد که هدف آن بیشتر تقویت حافظه شنیداری و تلفظ صحیح کلمات می باشد.
با معرفی یک دوست به عنوان ربات بازی شروع شده و کلمات تلفظ می شد.
امروز فقط کلمات یک بخشی و دوبخشی تمرین تکرار شد ویک بازی هدفمند برای تثبیت یادگیری انجام دادیم از هر گروه یه نفر نماینده شد ،کلمات یک بخشی دست ها بالا می رفت ،کلمات دوبخشی دست ها روی شانه ها قرار می گرفت