فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: مداد رنگی

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: الگویابی،شمارش اعداد و دسته بندی تمرین شد. تم یک کتاب را با هم در کلاس به اتمام رساندیم.
تکلیف: با استفاده از مهره،حبوبات،چینه و اشیا مشابه دسته های یک و دو و سه و چهارتایی بسازید و شمارش اعداد را تمرین کنید. الگوهای پایین صفحه ی 7 از کتاب ریاضیتان را کامل کنید.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: روش رسم کردن لوحه های شماره ی4و5 در کلاس گفته شد و کتاب نگارش را کامل کردیم. کلمات نگاره ی دوم (آزاده،کیف،کفش،کتاب،آبی) و هم آغازهای آن ها تکرار و تمرین شد. کتاب کار علوی را در کلاس حل کردیم. جشن روز آتش نشان در کلای برگزار شد.
تکلیف: کتاب کار علوی تا آخر صفحه ی 12 کامل باشد. کلمات هم آغاز و مفهوم صدای اول کلمه برای بچه جا بیفتد. تصویرک های پایین نگاره ی 1 و2 و هم آغاز های مناسب برای آنها را تمرین کنید. یک نقاشی با موضوع آتش نشان بکشد.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: در ادامه ی تدریس تم 1،مجدد شمارش اعداد و تشخیص سریع آنها و همچنین نشان دادن اعداد با انگشتان دست تمرین شد. در ادامه ی بحث به الگوها رسیدیم و مجدد تدریس و تمررین شد. صفحات مربوط به کتاب آموزش و پرورش حل شد.
تکلیف: لظفا در منزل الگو یابی و شناختن سریع اعداد تا 5 و همچنین نشان دادن اعداد با دست تمرین شود. با کمک گل پسرم یکی از تمرینات زیر را به دلخواه انجام دهید. 1.دو الگو با وسایل مختلف مثل حبوبات یا لگو و.... درست کنید. 2.دو الگو در دفتر بکشید(الگوها مختلف باشند مثلا یک قرمز یک آبی و الگوی بعد دوتا مداد دوتا کیف.این ها مثال هایی برای انجام تکلیف بودند و انتخاب الگو کاملا اختیاری ست.)

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: نگاره 2 تدریس شد. بچه ها با کلمات هم آغاز و مفهوم هم آغاز بودن آشنا شدند.برای کلمات آزاده و کتاب هم آغاز پیدا کردیم. لوحه ی سوم تدریس شد و نوشتن آن را در کلاس تمرین کردیم. در مورد بهداشت فردی صحبت کردیم.
تکلیف: کتاب کار علوی تا صفحه ی 9 کامل بشود. هم آغاز برای کلمات مختلف پیدا کنید و روی شناختن صدای اول کلمات تمرین کنید. روی بهداشت فردی توجه و تمرکز شود و در منزل مجدد درباره ی آن صحبت کنید. کتاب نگارش تا پایان لوحه ی سوم کامل شود.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: آشنایی با کتاب ها و نحوه ی کار روی آن ها انجام شد. تم یک را شروع کردیم. تم یک تا صفحه ی 2 کار شد.
تکلیف: به اتاقت برو و یک ویس برای من ارسال کن که در آن بیان می کنی که تعداد چه چیزهایی در اتاقت یکی،چه چیزهایی دوتا،چه چیزهایی سه تا،چه چیزهایی چهارتا و چه چیزهایی پنج تاست.مثلا من در اتاقم یک تخت دارم. من در اتاقم دوتا گلدان دارم. من در اتاقم سه تا ربات دارم. من در اتاقم چهارتا توپ دارم. من در اتاقم پنج تا ماشین دارم.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: آشنایی با کتاب های نگارش، فارسی و فارسی علوی صورت گرفت. نگاره ی یک تدریس شد. روی جمله سازی و شناسایی تصاویر و تصویرخوانی ها کار شد.
تکلیف: تصویرک های پایین صفحه ی 2 از کتاب فارسی آموزش و پرورش (بابا،مادر،آزاده،امین)را تمرین کنید. بهتر است که گل پسرها بتوانند کلمه ها را بدون تصویر تشخیص دهند. صفحه ی 2 از کتاب نگارش را کامل کنید. برای تمرین بیشتر از سینی شن یا نمک و یا سمباده همانظور که در کلاس توضیح داده شد استفاده کنید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: